Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het lijkt erop, alsof het er staat als:
Terwijl het onderzoek loopt naar de haalbaarheid van plan Weekers, de MRB vrije grens per direct opschroeven naar 30, om niet teveel in de vingers te snijden. En daarna zien we wel.
correct me if I’m wrong
Anders ik wel. Dan zou de Senator net MRB vrij zijn :jerry
Nieuwe trekhaak zit er nu ook zo goed als onder (nog wat afwerken, maar dat kan pas als de tankbeugels er onder zitten.
Ook even een foto gemaakt van de “gamma” gas venturi
Ziet niet uit, maar werkte wel.Gister avond ook nog 2x de deurbel.
Kwam de postbode wat leuks brengen voor de senator. 10 mtr kunststof leiding, dikke slang, dunne slang, slangklemmen, brandstoffilter, slangen naar de injectorrail toe, en nieuwe brandstofpomp met tank filtertje.
Heb ik van het weekend iets te doen :)

@soepkiepe wrote:
http://www.opel-classic-parts.com/
al zal dat ook niet goedkoop zijn..
Obere is zeker niet goedkoop. 664 euro voor 2 middendempers, 2 bochten voor over de achteras en 2 einddempers voor de kad B serie. Geen voorpijpen, geen klemmen en geen rubbers. Enkel losse delen.
A serie enkel losse delen, geen compleet systeem
Vermoed of relais of kabelbreuk naar de afsluiters toe.
Het inductie signaal kan idd op 2 manieren, of op de -1 kant van de bobine, of gewikkeld om een bougiekabel. Beide werken.
Het relais zou idd 12V door moeten geven (even meten aan het relais en op de afsluiters).
Geeft hij minder op het relais, relais vervangen.Komt het niet aan op de afsluiters, kabels vervangen.
Krijgt hij wel stroom? (zekering nog goed, stekkers nog goed, massa nog goed)
nee, ik moet het anders zeggen. Alles wat op 31-12-2013 mrb vrij is en jonger is dan 40 jr, moet de volle mrb gaan betalen. Ze mogen dan het hele jaar door rijden.
Enige uitzondering zijn de benzine wagens, deze kunnen gebruik maken van het kwart tarief, maar mogen dan in dec-jan-feb niet aan de openbare weg staan.
40 jaar of ouder, blijft mrb vrij, en mogen het hele jaar door rijden. ongeacht brandstof.
@Haasje17 wrote:
@Freestyler wrote:
Auto’s ouder dan 40 jaar blijven MRB vrij, en mogen het HELE jaar blijven rijden.
Jonger dan 40 jaar mogen trouwens ook het hele jaar rijden. Enkel betaal je dan wel de volledige MRB
Benzine Ouder dan 30 jaar om MRB vrij te zijn.
Gas 40.
Mijne is 58jaar oud :jerry
Beter lezen, alles vanaf 40 jr blijft mrb vrij.
Voor benzine tussen 25-40 geldt een overgangs regeling met beperkingen. wil je die niet, of rijd je op een andere brandstof, volle mrb tot 40 jr.
Als het aan weekers ligt dan.
Navraag bij RDW, G3 kon pas vanaf 1996, omdat toen pas iets gergeld was met uitstoot of iets in die geest.
Had het namelijk eens nagevraagd voor een buick die ik ooit gehad heb. Ding was van 1991, en kon hem niet op g3 krijgen ivm de leeftijd, ondanks dat exact het zelfde model en uitvoering van 1996 WEL op G3 kon.
Weet echter niet of dat nu nog altijd aan de orde was. Toen ging het iig niet.
Das 1 (met perfecte service en levering)
http://www.edelschmiede.com/shop/ventischlaftdichtung-opel-cih-einlass” onclick=”window.open(this.href);return false;En nog veel meer:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p3984.m570.l1313.TR0.TRC0.Xventilschaftdichtung+CIH&_nkw=ventilschaftdichtung+CIH&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;@Aapje wrote:
@Freestyler wrote:
op 14 december zou hij iets laten weten. Maar maakt ook niet uit. Zelfs Wouter schat de kans zeer klein dat er iets bereikt gaat worden.
Hoop dat er met de actie op de 16de meer respons komt, dan de laatste keer. Zelf heb ik er geen vertrouwen meer in.
Ben ook hard aant kijken naar alternatieven.Wordt waarschijnlijk iets van pre 1974 op gas voor dagelijks gebruik. Dat schijnt wel milieu vriendelijk te zijn.
Een C30SE met dubbele kat op lpg met g2 installatie in een auto van 1986, das pas milieu onvriendelijk…..Kan die C30SE niet op G3 lopen dan?
Kan wel, maar heeft weinig nut.
Krijg de auto niet op G3 omdat die te oud is. Betaal dus dan alsnog het standaard LPG tarief, ook al loopt ie op g3.
Los van dat de MRB ook dan te hoog is (zoek maar op, g3 1470 kg)
op 14 december zou hij iets laten weten. Maar maakt ook niet uit. Zelfs Wouter schat de kans zeer klein dat er iets bereikt gaat worden.
Hoop dat er met de actie op de 16de meer respons komt, dan de laatste keer. Zelf heb ik er geen vertrouwen meer in.
Ben ook hard aant kijken naar alternatieven.Wordt waarschijnlijk iets van pre 1974 op gas voor dagelijks gebruik. Dat schijnt wel milieu vriendelijk te zijn.
Een C30SE met dubbele kat op lpg met g2 installatie in een auto van 1986, das pas milieu onvriendelijk…..Auto’s ouder dan 40 jaar blijven MRB vrij, en mogen het HELE jaar blijven rijden.
Jonger dan 40 jaar mogen trouwens ook het hele jaar rijden. Enkel betaal je dan wel de volledige MRB
http://www.ebay.de/itm/2x-Auspuff-Mitteltopf-Opel-Admiral-/221332998961?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AAdmiral+B&hash=item3388798b31″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Auspuff-Endtopf-fur-Opel-Admiral-Diplomat-2-8-ab-Baujahr-1969-/141136693722?pt=DE_Autoteile&hash=item20dc6709da” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Auspuff-Endtopf-fur-Opel-Admiral-Diplomat-2-8-ab-Bj-1969-/141136702465?pt=DE_Motorradteile&hash=item20dc672c01″ onclick=”window.open(this.href);return false;
opel classic parts in Heerlen (obere) (ook niet de goedkoopste)
En anders ebay.de in de gaten houden.
Of een post plaatsen op het opel hecktriebler forum (duits forum)9 december 2013 om 20:07 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181210ebay.de staan er zat nieuw op
@soepkiepe wrote:
stender (kan hem niet meer quoten :P)
dat overschrijven gaat niet op.
je mag de zelfde auto maar 1x per aantal maanden (weet zo niet meer precies hoeveel) terug schrijven op de zelfde naam.schrijf je hem nu over naar jan, en jan naar henk en henk naar klaas en klaas naar piet binnen die tijd dan maakt het niks uit.
maar schrijf je hem over van henk naar jan, en van jan weer naar de zelfde henk dan mag dat weer niet.
dus daar is al wat voor gevondenzoals ik al zei, ik weet de periode zo ff niet meer, maar die periode komt natuurlijk wel zo uit dat je niet met dat idee weg komt ;)
zoek eens op waar dat moet staan, want dit lijkt me alles behalve logisch. iets met zelf bepalen aan wie je wat verkoopt.
@soepkiepe wrote:

:jerry :jerry
Er is een verschil tussen opgeven en geen vertrouwen er meer in hebben ;)
Ik gaat er ook niet bij zijn.
Heel simpel, heb geen vakantie meer over. En nee, ik ga me geen onbetaald verlof nemen. Helemaal niet na de laatste poging tot demonstratie.
Daar werd toen ook van alles geroepen en gedaan. Hadden een opkomst van dik 300 auto’s verwacht bij “De Lucht”
Bleek achteraf slechts 50 auto’s te zijn. Hoop geblaat, en niemand die op komt dagen.
Nee dank je, daar pas ik voor. Zeker als ik er onbetaald verlof voor moet gaan nemen.Wat is er op 13 december dan?
De eerste kamer gaat pas op 16-17 december stemmen…
@CPeer wrote:
een echte liefhebber die hem dus op gaat knappen en niet gaat verpatsen, Hulde king:
En eentje die er dagelijks mee rijdt, door weer, wind, of sneeuw.
Ding is gemaakt om te rijden, niet om te lijden door stilstand.
ligt eraan of je er dan een E blok in lepelt of niet
Nu net de trekhaak eronder vandaan gehaald. Vraag me toch af hoe die belgen een zulke constructie kunnen bedenken…
En 2 bouten achteraan, onder de tank (nog net niet onder de beugel)
Straks nog ff de achterbumper eraf, en dan de tank eronder uit.
En dan kunnen we beginnen met de wederopbouw met nieuwe trekhaak en senator B tankIk zou indd de rekord ombouwen naar benzine (tank heb je voor een 70-80 euro nieuw)
En LPG uit de senator halen.Vandaag een start gemaakt met de ombouw naar benzine (dat hij daar in elk geval goed op loopt)
LPG tank eruit gehaald, en de helft van de bouten van de trekhaak los. Deze moet eronder vandaan om de tank van de senator B te kunnen plaatsen.
Het precieze hoe en wat zal ik met foto’s duidelijk proberen te maken.Maar was ff vergeten hoe ver een auto inzakt met een lpg tank.
Ding staat nu echt German Style.Stiekem toch blij dat ik de verlagingsveren van de B senator bewaard heb.
-
AuteurBerichten








