Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
31 december 2013 om 06:33 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181223
ja, verschil zit in de binnenspiegel, bij e1 zit die aan het dak, bij e2 op de voorraam. maar wel onderling te wisselen.
neem aan dat je nu een rekord E met 3 traps hebt.
Voor de 03-71 geldt het volgende
Dan zal de aandrijfas ingekort moeten worden, en zul je de bevestiging van de bak steun moeten verleggen (kwestie van 2 hoekprofielen van 30 cm tegen de kokers op schroeven).Voor de AR35, geen idee. Geen ervaring mee.
Om een 6 cilinder in een rekord te krijgen, zul je iets meer moeten aanpassen.
Als ik me niet vergis, kun je hem zo op de as schroeven, maar zul je wat aan moeten passen in het front voor het plaatsen van de radiateur (de neus van een rekord is zon 10 cm korter dan die van een senator of commodore)
Hier door kom je ook weer in de problemen met de leidingen van automaatbak naar rad, welke je zult moeten verleggen (of een losse oliekoeler op de automaat moeten zetten)Maar zoals gezegd, hier ben ik me niet 100% zeker van.
jip, is de zelfde tank.
De verschillen zitten in sedan/station kwa vorm. En carb/injectie ivm internals in de tank.
Maar voor de rest zijn ze 1 op 1 om te wisselen.
Sterker nog. Als je de banden erbij hebt, past een rekord E tank zo onder een Senator A of commodore C.
Andersom trouwens ook.Nop, o-ringen niet ingevet. Hoeft ook niet, ze blijven namelijk op hun plaats zitten en waren na 20 jaar nog altijd netjes rond en flexibel. WD-40 spuiten is niet nodig, daar ik weet waar het lek zit.
Heb alleen nog geen zin gehad om het te verhelpen.
Met terug plaatsten miste ik al een ring. Ging er (ten onrechte) vanuit dat deze op de andere helft van het spruitstuk zat (zonder dit eerst te controleren)Maar goed, nog ff geduld en dan komt er een compleet nieuw pakkingset incl nieuwe kettingen en geleiders deze kant op. Dan kan ik alles in 1x gelijk goed maken.
Als hij valse lucht trekt, krijgt hij het met de lambda idd niet geregeld, maar daarmee zit daar het probleem nog niet.
Daarbij komt nog eens dat ik een hekel heb aan dingen zomaar op de gok vervangen.@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
@sylvester1 wrote:
Hoe zit het als het je dagelijkse auto is, moet je dan voor die drie maanden een andere auto kopen?
Ik wil best het hele jaar volle pond betalen voor mijn a corsa.
Misschien kan iemand hier iets over zeggen???te
ik zat te denken auto overschrijven op naam van een maat of vriendin of ouders van je. dan zeggen dat je geen kwart regeling wilt en na 3 maand weer op je eigen naam onder de kwart regeling.
Zit een klein nadeel aan. Wanneer de vorige eigenaar niet voor de overgangs regeling kiest, en jij koopt hem dan in feb-mrt over, zit je tot december aan het volle tarief vast. Die vlieger gaat dus niet op.
In het laatste kwartaal moet een keuze gemaakt worden. Of vol of kwart. Ongeacht wat er daarna met de auto gebeurt, kun je pas weer in het laatste kwartaal van het jaar daarop kiezen voor vol of kwart.
Nog vervelender. Als je in december kiest voor kwart tatief, moet je voor 31-12 die 120 betaald hebben. Wanneer die in Januari zou uit branden, gestolen worden of wat dan ook wat onvermijdelijk leidt tot een vrijwaring, ben jij die 120 evengoed kwijt. Volgt geen restitutie voor de maanden dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken!
Dat gat hebben ze al ingedekt (helaas), en maakt veel auto’s ineens onverkoopbaar.
@soepkiepe wrote:
kreeg vandaag nog een brief van de inmiddels al 3 week terug gesloopte rooie kadett haha :P
neem aan dat het achterstallig is van hun, dus ga er ook maar niet op reagerenIk zou voor de zekerheid de vrijwaring er van alvast eens gaan opzoeken.
Just to be safe.Ga geen cent betalen :argue
Dan wordt ie geschorst voort einde vant jaar. Kan ik op men gemak alles in orde maken voor de herkeuring. En dan zien we dan wel verder.
Das leuk, mijne is van feb 1984, dus als ik in de overgangs regeling terecht wil komen, moet ik dus voor 1 jan bij rdw langs geweest zijn.
Klein probleem, ze zitten allemaal vol hier :argue
Eerst volgende mogelijkheid 3 januari in Veldhoven.Kan dit hele gezeur ook komen door een heel simpel probleem als valse lucht?
Heb namelijk van het weekend toen ik de lpg shit eruit gehaald heb, ook het spruitstuk los gehad, om de injector onderbreker er tussenuit te kunnen halen.
Nu stel dat 1 van de O ringen niet goed op hun plek gezeten heeft, stel die van de 6de cilinder….:fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1
Was namelijk net bezig met de krukassensor. Liet hem lopen, trok de stekker los om te horen of de motor dan op dezelfde manier af zou slaan (wat dus niet het geval was, en hoorde hem op cil 6 sissen :fy1 :fy1 :fy1
lmm gewisseld, geen verschil :(
zullen het probleem toch ergens anders moeten gaan zoeken.Thnx voor de tip Willem, die gaan we eens proberen.
Meet de schakelaar eens door.
20 december 2013 om 07:43 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181213@Kadett1.2 wrote:
@kadscona wrote:
Het kaf wordt nu echt van het koren gescheiden. Ik keek gisteren even op marktplaats en gezocht naar Mercedes diesel. Gisteren alleen al werden er volop aangeboden, sommige worden bijna gratis weggegeven. En het is niet dat ik er zo vrolijk van word, want er stond bij de Opels ook een Monza voor heel weinig. Er zullen er bij de sloop eindigen die anders bewaard zouden blijven. Het is dat ik geen grote zescilinder kan rijden anders was dit wel het beste moment om een Monza te kopen.
Ik denk ook dat de oude grotere Opel youngtimers als Ascona en groter toch eerder afgedankt gaan worden. Die nu op gas rijden nog en te duur worden om uit te bouwen en op benzine te gaan rijden. LPG rijders gebruiken deze toch meestal als enige en dagelijkse auto. Dus als er wat mee is al het toch wel snel de doorslag geven om hem maar af te danken en iets moderners aan te schaffen.
Vervolgens raak je hem gratis nog niet eens kwijt en als het niet te moeite is om te schorsen voor later (?) is wel duidelijk hoe het zal aflopen.Of je doet net als ik, gas eruit, oude zwakke slurp motor eruit, sterkere zuinigere motor erin, en een auto van voor 1974 aanschaffen op lpg voor dagelijks woon-school-winkel verkeer.
Ik verdom het om iets moderners aan te schaffen. De staat verdient al genoeg aan mij, hoeft niet nog meer te zijn (is nu eigenlijk al te veel) :swear
Wat ik echter niet begrijp.
Er zijn meerdere instanties die zich bereid gesteld hebben te procederen tegen deze regeling, omdat deze alle redelijkheid te boven gaat. Instellingen zoals Invicta bv.
Waarom pakt Wouter zich daar niet mee samen?
En waarom wordt je op fb de mond gesnoert, zodra je het over invicta veritate hebt?@InjectTheVenom wrote:
Mooi dat het allemaal past nu, tankbanden zijn goed aan te passen dus valt nog alles mee. Haal je nog een keer een staalborstel over de trekhaak balk heen gevolgd door knikkerbus of hammerite zwart?
Jup, maar das iets voor van de zomer.
Vandaag de brandstof leidingen vervangen van de Senator. Heb ze maar op de plek gehangen waar bij de carb de leiding loopt. Alles mooi voor gewerkt, hoef ik ook geen extra gaten te boren.

Brandstof pomp verwijderd en daar maar een nieuw filter gehangen (scheelt wel aan ruimte, de pomp in de tank :afro )

Ook gelijk nieuwe slangen gemonteerd op de injector rail:

Moet zeggen, ziet toch een pak beter uit, zon motorruimte zonder vreemde leidingen die over de motor lopen:
Voor:

Heb er zelf nog niet mee gereden. De vrouw wel, en haar antwoord op de vraag, hoe rijdt ie nu?:
:wors :wors :worsVan het weekend wel nog ff de oude roestige brandstof leidingen eronder uit halen.
@soepkiepe wrote:
ho ho…
de moties niet gehoord?
ze willen kijken als er misschien toch ook een overgangs regeling kan komen voor de gas en diesle rijders ;)Klopt, en wat zegt Weekers dan?
“Nee, kan niet”
En daarmee is de kous dan af. Heerlijk toch dit land waar alle beslissingen goed door dacht worden, en eigen privé oorlogen niet over de rug van het volk uit gevochten wordt…… :fy1
Nadat we gisteren aardig wat tegenslagen gehad hebben, zijn we vandaag aardig opgeschoten.
Heb zelfs hulp gekregen uit een onverwachte hoek!

Hij kan zelfs al aardig overweg met een ratel :)

Maar inmiddels zit de trekhaak op zen plek,



Evenals de tank van de Senator B,



Misschien wel handig om te weten dat de tank van een Senator B dus zo 1 op 1 onder een Senator A past. Je kunt zelfs de vulhals mee over nemen (wel het rubber mee overzetten waar de vulhals in komt, die van de Senator A is net te klein).
Enige dat aangepast moet worden, zijn de tank banden.
Bijrijderskant met 2 cm verlengen
Bestuurderskant met 7 cm verlengen.Gisteren een dag vol tegenslagen gehad.
Eerst de tank proefplaatsen met de Senator B banden. Dit past dus voor geen meter. Zijn gewoon vies te kort.
Daarna de tank proef plaatsen met de Senator A banden. Dat past vrij aardig, ware het niet dat ook die banden te kort zijn…’s morgens had ik nog de vulhals aangepast van de A tank om te plaatsen op de B tank. Om er vervolgens achter te komen, dat de B hals net zo gaat lopen als de A hals :swear
Had gehoopt dat de B tank zo zou passen met de A banden…
Ach het zou ook eens een keer wel mee zitten natuurlijk ;)Vandaag maar de trekhaak verwijderen, dan de banden dan maar met 2-3 cm verlengen. Dan de tank plaatsen, en trekhaak weer monteren.
En dan van de week kijken dat ik de nieuwe leidingen geplaatst kan krijgen.Getekend, hoewel ik zeer twijfel over het nut van deze (en andere) petities.
Denk dat ik meer voldoening krijg, als ik hem in Weert toevallig tegen kom en hij heel ongelukkig zou struikelen…….
Moet zeggen dat ik er nu wel van baal dat de senator het nu niet doet… :swear
@Haasje17 wrote:
zo ging het ook met de regelgeving voor xenon bij de apk. Regels waren te streng en zijn daarna weer versoepelt.
Kan zijn, maar dat was geen budgetaire regeling ;)
@Haasje17 wrote:
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
ik heb me er al bij neer gelegd. alle ouwe troep weg 1 jaartje door kaggelen met de tr c20ne turbo (die blijft als enige over) en dan bwm 330d uit 2006 of 2007 er voor terug oid.
Voor de liefhebbers, ik zou gewoon een jaartje betalen, omdat ik denk dat dit ook het idee is en dat ze het dan daarna gewoon weer terugdraaien.
Net zoals het kwartje van Kok? Of die 1000 euro die Rutte ooit beloofd had?
Je zou haast gaan denken dat je ook nog in kaboutertjes en elfjes geloofde :jerry :jerry :jerry :jerry -
AuteurBerichten

