Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wanneer je de wagen aan de rechter achterkant op krikt, daarna de wagen ondersteund, kun je het heel makkelijk zelf op de grond wisselen.
Maar een brug maakt het werk idd vele malen makkelijker (scheelt op de koude vloer liggen ;) )Er lopen stalen leidingen onder de auto (8mm uitwendig) zowel voor de aanvoer als voor de retour.
Deze kun je eenvoudig vervangen wanneer je de auto opkrikt. Met een brug zou het werk overigens aanzienlijk makkelijker zijn.Maar voordat je de leidingen verdenkt, controleer de rubber slangen eens die van de tank naar de leidingen lopen (brandstofslang 8mm inwendig). Wanneer deze licht scheurtjes vertonen (uitdroging) denk ik dat de stank weg is na het vervangen van deze slangen.
Verschil zit in het aantal draden. Motronic heeft er 3, die andere had er dacht ik maar 1
En ja, ze zijn nog nieuw te krijgen. Check ebay.de maar eens.
Ze gaan lang mee, maar zullen uiteindelijk eens de geest geven (zoals met alles aan een auto)@VideoRipper wrote:
En in ons geval is de gedachte tweeledig: ze willen graag het misbruik van de
klassiekerregeling terugdringen en tegelijkertijd de verkoop van nieuwe auto’s
stimuleren, naast dat ze een beetje extra wegenbelasting (want de door ons
betaalde belasting is marginaal) ontvangen.Het misbruik terug dringen is nog wel het minste punt, het feit dat ze daardoor geen MRB belasting ontvangen is een grotere doorn int oog.
Wat de verkoop van nieuwe auto’s stimuleren betreft, daar geloof ik niet in.
Anders zou je geen lasten verzwaring door voeren. Hoe wil je namelijk kunnen sparen voor een nieuwe auto als de overheid het aan de andere kant weer afpakt?En dat beetje extra wegenbelasting ontvangen is ook onzin, het weegt namelijk niet op tegen de extra kosten die ze daarvoor moeten maken. Denk dat ze blij mogen zijn als ze een break even point halen
En wat betreft het doorrekenen van de gevolgen. Dat wordt zelden tot nooit gedaan, niet vaak niet. Men kijkt hoe het uitziet op papier, niet hoe het in de realiteit uit gaat pakken.
Geloof dat er onlangs een politicus geweest is, die zei “zolang het plaatje voor brussel klopt, is er niets aan de hand. Het maakt dan niet uit of de waardes feitelijk haalbaar zijn.”Met bovenstaande kan ik me totaal niet vinden.
Waarom moet er perse voor een auto betaald worden om een ander mrb vrij te krijgen?
En waarom zou ik niet met mijn mrb vrije wagen in de winter mogen rijden??Als de staat nu eens zou leren om veel rendabeler te werken en veel minder geld in de bodemloze put te gooien (alwaar de EU en de bulgaren gretig graaien), dan hadden ze deze onzin geneens nodig.
Het probleem zit het nu eenmaal niet in de MB rijders die er dagelijks mee dieselen. Zij maken enkel gebruik van de regeling die slecht doordacht was door de overheid. Net zoals een rijk persoon zorgtoeslag kan krijgen, omdat hij geen inkomen heeft (die mln op de bankrekening worden immers niet mee geteld).
En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden op te noemen.Het probleem zit in Den Haag, die het ene na het andere idiote plan bedenkt, zonder over de gevolgen na te denken. Waardoor er weer ettelijke miljarden zo spontaan wegvloeien. En aangezien ze zelf niet willen opdraaien voor dat te kort, wordt dat zomaar op ons bord geschoven.
Daar zit het probleem, niet ergens anders.
Ook ik reed 2-3x per week met de senator MRB op lpg. Ja das lekker goedkoop. Nu er MRB betaald moet worden, staat hij geschorst. Wil hem niet kwijt, daar rijdt hij te super voor. Wel ben ik aan het kijken voor een waggie van voor 1973 op lpg, om alsnog mrb vrij te kunnen blijven rijden. En dan dagelijks bij Weekers door de straat te rijden.
@kadscona wrote:
Frans Weekers is opgestapt las ik net in het nieuws. Een jaar te laat of beter, hij had helemaal niet aangesteld moeten worden. Weekers weg maar wij zitten met de rotzooi!
Wat ik nog erger vind, is dat wij met ons zuur verdiende geld, zijn wachtgeld mogen betalen…..
Maar wat ik me nu wel afvraag, nu het grootste struikelblok tegen de vrijstelling mrb weg is, staat den haag dan nu wel weer open voor een beter plan?
Nu was ik aan het twijfelen of ik de kop er nu wel of niet af zou halen.
Toch maar gedaan, gewoon van “je kunt het maar gehad hebben”En blij toe, de koppakking was zoveel niet meer….


De kromme geleider (die is er niet heel uit gekomen):



En wie goed kijkt, ziet dat de geleider al tot op het ijzer afgesleten is…
25 januari 2014 om 16:39 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181237kabelboom:
http://senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20Einspritzanlagen/15motronic26und30ne.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;stekkers:
http://senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20MJ91/91pdf/stecker.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Aangezien de motor ergens valse lucht trok, had ik besloten de motor te voorzien van nieuwe pakkingen en dan gelijk de distributie maar mee te nemen.
Nu had ik begin van de maand al bij Ronald Bolz een compleet pakkingset met distributie gehaald (ook weer een rib uit men lijf, maar goed)
En was al langzaam aan begonnen met demonteren. Dat heet, inlaat eraf, klepdeksel eraf, radiateur eruit, en zo links en rechts wat klein delenVandaag dan weer verder met de demontage van de 24V. Dat heet, waterpomp eraf, distributie er voor een deel los (ook kaarten gemaakt voor de bouten die uit de pomp en deksel komen, zodat deze straks ook op de zelfde plaats terug gemonteerd worden)
Ook de injectoren “gereinigd” volgens dit principe
http://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY” onclick=”window.open(this.href);return false;Als opvang bak een oude pan gebruikt, en had deze al gebruikt om de spanner van de secundaire ketting te reinigen.
En bij de 5de injector ging er dan ook iets mis. Had om de een of andere reden een vonk, en gelijk vlam in de pan.
Dus gelijk maar deksel erop.
Garage ook gelijk weer 2 graden warmer na het voorval :lachen:
Daarna verder gegaan en nu zijn de Injectoren ook weer schoon-ish (schoon genoeg dus, beeld is prima)Owja oude geleider vs nieuwe geleider:
Stiekem toch wel blij dat ik besloten had om de distributie ook mee te nemen, de rechte geleider vertoont lichte scheuren (morgen de foto erbij)
Nee, bij de CIH motoren zijn ze pas heel laat erin gekomen (meen ergens halverwege/einde jaren 80)
De astra F zou 349998 moeten hebben (165500)
En de Senator A 749854 !!!!!!!!En voor beide geldt:
Er is een fout opgetreden. Voor uw kenteken is geen inruilwaarde beschikbaar. Ga naar uw Opel dealer voor meer informatie.@Jigsaw wrote:
Gaat het om Senator A of B ?
Bij het digidash van senator/monza a, kun je de regeling van de toerentallen regelen middels een knopje achterop het dashboard. Dit omdat er zowel 4- als 6-cilinder uitvoeringen zijn geleverd. Zover ik weet is het dashboard van een Kadett kleiner, dus weet niet of het zonder meer past.
Had dit niet te maken met mijlen of km?
Muchos handig, thnx :thumb
@VideoRipper wrote:
Ik weet niet waar je precies woont, maar in Baarle-Hertog betaalde ik vorige week €1,495 :thumb
Gisteren in Kessenich 1.479 per liter :jerry
Ga je hier 900 mtr verder de grens over terug Nl in, staat ie al op 1.779 per ltr…..
8 januari 2014 om 06:58 In reactie op: op zoek naar een inbus bout linkse draad wie weet wat #18203750Als die een multiriem heeft, wel.
bij normale F wel, bij cabrio is het een los deel (ivm bredere dorpel), maar loopt wel over in de dorpel.
Aapje, dat is hem idd. Maar zoals je zelf al zegt, je vind hem niet zo makkelijk als dat je zou verwachten.
Die vent had al met VWE aan de telefoon gehangen (die wisten enkel dat ie bij RDW moest kijken), en hij was zo slim om bij de afdeling particulier te zoeken :jerry
Zal wel de stress zijn van auto willen verkopen en er dan niet uit kunnen komen.@Aapje wrote:
Klinkt vrij eenvoudig en logisch…. Dat de onkunde van zo’n handelaar/autobedrijf ervoor zorgt dat het een uur duurt snap ik ook wel. Mensen kloten vaker aan met computers king:
Zou je denken. Zoek de link maar eens op rdw.nl en post hem hier maar eens. Ook ff timen hoe lang je erover gedaan hebt ;)
Hij had dus geen schrijven gehad van RDW over hoe en wat, enkel dat er iets zou veranderen, maar niet wat het voor hem betekende. Rdw bellen had ook geen zin, daar werd de verbinding gelijk verbroken ivm lange wachttijden.
Overschrijven werkt best wel k*t nu.
Je krijgt bij overschrijven een vodje mee als vrijwaring voor de oude eigenaar, en zelf krijg je een dito vodje mee waar het eerste deel van je overschrijvingscode op staat.
Na 2-3 werkdagen krijg je het pasje thuis gestuurd, samen met een brief waar de andere helft van de overschrijvingscode opstaat. Hier moet je de eerste helft wat op het vodje staat bij schrijven en dat papier goed bewaren.
Je hebt die code namelijk nodig om over te schrijven (oude deel 3 als het ware)
De card vervangt Deel 1A en 1B, en moet je dus altijd bij de auto hebben.Koop je een auto uit handelsvoorraad, wordt het nog makkelijker.
Dan moet de handelaar een A4tje uit printen vanuit RDW.nl, hier staat dan een tijdelijk document code op, samen met de meldcode. Deze is ergens via een link te vinden (alleen die link is ietwat verstopt)
Zonder dat A4tje, geen overschrijven.Heb beide al aan den lijve ondervonden, dat je gewoon een uur staat te k*tten om een auto op naam te kunnen zetten.
nop, de computer neemt de massa via de massa kabel op het blok.
Als hij massa maakt via het huis, mis je een isolatie plaatje in de computer zelf.Doe eens iets geks, en zet eens rechtstreekse stroom op de pomp, en kijk wat die dan doet.
1 januari 2014 om 08:57 In reactie op: op zoek naar een inbus bout linkse draad wie weet wat #18203747mocht het allemaal niets helpen, vraag Kees24V uit stavenisse eens, of romijn in Renswoude.
grote kans dat die er nog een paar rond hebben liggen zwerven ;)
Zeggen dat het om de imbus gaat van de waterpomp van een omega/senator (zit op de C26NE, C30Ne en C30SE, met multiriem)
rood is niet constante +
Rood is de plus van het relais naar de brandstofpomp (op deze kabel wordt dus de pomp aangesloten, geen B+ )
Rest klopt.Zwart/rood komt op zwart/rood startmotor en dik rood komt op dik rood startmotor (of accu, wat makkelijker is)
31 december 2013 om 13:01 In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan met je Senator,Monza KAD enz #18203487rood was geloof ik de brandstofpomp.
Meen me te herinneren dat de jetronic een eigen kabel op de accu had.
Op men 16de mijn eigen fiets in mekaar gesleuteld, daarvoor nooit iets gedaan met gereedschap.
Niemand in de familie die iets met auto’s deed. Ook nooit geen brommer gehad/gereden of gesleuteldDaarna op men 18de mijn eerste manta. Daar noodgedwongen voor moeten leren sleutelen mbv vraagbaak en hulp van 3de.
Nooit geleerd voor monteur, enkel alles vanuit het doen, vraagbaken en tegenwoordig internet. Maar doe dingen met succes, waar menig monteur zich niet aan zou durven wagen. :afro
-
AuteurBerichten



