Freestyler

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,902)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071264

    @soepkiepe wrote:

    volgens mij kunnen we gewoon beter afwachten wat ze willen in den haag na de rechtzaak en zo.

    Helemaal mee eens.
    En tot die tijd staat de Senator gewoon geschorst en blijft LPG op kenteken.

    Rijd wel met de evenementen regeling naar treffens toe. Zonder MRB en ZONDER APK :P
    (en ja laat hem uiteraard wel na kijken :afro )

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071262

    @Haasje17 wrote:

    3,30 per dag gemiddeld voor ontbijt / drinken en avondeten. Middageten doe ik slim, gratis op het werk of gewoonweg niet.
    Autoverzekering / Wegenbelasting / Benzine en zorgverzekering betaal ik van de zorg toeslag.

    Nu woon ik nog thuis dat klopt, maar ik heb dit serieus geprobeerd omdat ik wilde weten of ik alleen rond zou komen als ik een huis alleen zou kopen of huren. Dus inderdaad dat zit er niet bij.

    Voor 2 euro kun je zelf veel pannenkoeken maken bijvoorbeeld. En daar kan ik bijna drie dagen van eten, maar gooi ze dus weg na de 2e dag. Drinken, een fles ranja en water. Een doos crackers kost 1,20 en daarmee heb ik meer dan 1 week ontbijt.
    En twee pakjes smeerkaas 60 cent dus ook 1,20. Een doos pizza kost 1,10 kan ik ook 2 dagen van eten.
    500 gram pasta kost 60 cent en een pot pasta saus 1 tot 2 euro. En weeral 2 dagen te eten.

    Wij Nederlanders zijn zoveel luxe gewend waardoor we gewoonweg niet weten wat prioriteiten stellen is.

    Haasje, dit heeft niets te maken met luxe. Dit heeft gewoon te maken met kortzichtigheid en naïviteit aan jouw kant.
    Dat jij genoeg hebt aan 5 crackers een een glaasje ranja als ontbijt. En ’s middags niet eet. Om vervolgens ’s avonds een pizza naar binnen te schuiven, zegt mij genoeg.

    Dit is alles behalve gezond. En als er iets is waar je niet op moet bezuinigen, is het wel gezond voedsel.
    Maar tegen wie vertel ik het ook. Je doet toch lekker wat je zelf wil.

    En zoals je zelf al aangeeft. Je kunt je niet voorstellen dat het ook anders kan (en misschien zelfs moet).
    Daar ligt de kern van je probleem.
    Doe eens dat wat anderen al gedaan hebben. Levens ervaring opbouwen. Eerst de tyfus werken (sorry voor mijn taal gebruik), daarna na 10 jaar hard werken, door de werkmaatschappij uit gekotst worden als zijnde overbodig. Lager raken dan rock bottom. Daar weer uit opklimmen, om vervolgens snoeihard weer terug gegooid te worden. Om daarna weer langzaam aan terug op te krabbelen.

    Wanneer je dit mee gemaakt hebt, mag je weer komen mee praten met The Big Boys.

    Because trust me, life is NOT that simple as you think it is.
    (maar daar kom je nog wel achter ;) )

    Want voor minder werken dan minimum, is gewoon je eigen graf graven in dit land.

    Ik blijf dan ook bij mijn stelling. MRB vrij = MRB vrij

    [edit]

    @RISL
    , sorry las je post pas, na het plaatsen van de mijne
    [/edit]

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071251

    @Haasje17 wrote:

    Ik ben nogsteeds van mening, dat het voor iedereen gelijk moet zijn, dus als diegene met oldtimer rondrijden en niet betalen, gewoon laten betalen. Diegene die maar een paar keer per jaar met de oldtimer buitenkomen die mogen wat mij betreft gerust belastingvrij.

    En degene die dan beginnen te kwaken, maar ik kan de auto anders niet betalen blabla, die hebben zelf ergens in hun leven het gewoonweg niet goed aangepakt. Elke werkende nederlander kan een auto onderhouden en betalen, dan maar wat kleiner. Ik kan van 200 euro per maand eten, en de auto betalen.

    Wat me dan vaak opvalt is degene die dan gratis een auto rijden, en nu klagen zie je dan dat ze weinig geld hebben nou dat kan, maar als ik dan in de boodschappen kar kijk denk ik tja. Kan ook minder.

    Iedereen leeft naar wat hij of zij heeft en krijgt, degene die veel geld hebben hebben daar vaak ook wat voor moeten doen of gedaan. Dat is ook niet uit de lucht komen vallen.

    Dus ik blijf erbij het is allemaal zo gek nog niet om zoiets gewoonweg af te schaffen want ondanks dat de reden niet is dat er geprofiteerd werd. Werd dat er dus wel. Profiteren van gaten in de wet. En die gaten zijn er niet om van te profiteren, die zijn er per ongelijk en iedereen weet dat deze eigenlijk ook niet bedoeld waren om op die manier ervan te profiteren.

    Sterker nog als ik ervan zou profiteren, zou ik me schuldig voelen!

    Ik blijf het knap vinden, dat een wild vreemde precies weet wat ik wel en niet kan doen met mijn financiën. :thumbdown
    Ik ben een van die personen die loopt te klagen dat het onbetaalbaar wordt. Want als ik 141 euro per maand aan Mrb moet gaan ophoesten, enkel omdat die op de oprit staat, ga ik dat niet met die 200 euro per maand waar jij het over hebt, redden.
    Wij mogen het momenteel doen met €60 per week. Dit is voor 2 volwassenen en een kind van 2. En dat is incl de luiers voor de kleine. Incl brandstof om naar de voedselbank/winkel te kunnen (nee, fiets is geen optie met 15 km enkel, een kind achterop en dan nog 2 boodschappentassen vol mee terug te nemen). Incl onderhoud aan de auto.

    Ik ben het ermee eens dat het voor iedereen gelijk moet zijn. Ik ben het er niet mee eens, dat iedereen dan maar gelijk de hoofdprijs moet gaan betalen!
    Dat mag gerust veel minder zijn. (maar dan moeten ze dat geld ook echt in het wegennet stoppen en niet in de verzamelpot naar Bulgarije, Oekraïne, of Griekenland sturen).

    Maar waarom mogen wij niet van de staat profiteren? Die profiteert toch ook gretig van ons?

    Ik vind het trouwens wel makkelijk praten, ik red het makkelijk met 200 per maand incl de kosten voor de auto. Woont zeker nog thuis? Of alleen in een appartement?

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164293

    Vandaag eens niet verder gegaan aan de motor ;)

    Kop is inmiddels al helemaal kaal. Heb de kleppen met de onderdelen niet in bakjes gedaan, maar had nog een tig aantal zip bags. Vind het een prettiger idee dat ze nu afgesloten van de buitenlucht op de plank liggen, totdat de kop klaar is.

    Wat we wel gedaan hebben, is de stuurstang van de monza schoon gemaakt en weer in de lak gezet. Dan issie straks bij montage tenminste beet te pakken :afro

    De veerpoot met de ABS uit elkaar gehaald, veer gedemonteerd, ontroest en ook voorzien van een mooie laklaag.

    De stofplaat ook aangepast op de 296 schijven:

    En de verlagingsveren van de Senator B gepast. En ze passen 1 op 1 in de veerpoten king:
    eentje schoon gemaakt

    Beide schoon:

    Ag, je zou maar wat te doen hebben :jerry

    In reactie op: Het senator bezigheids therapie topic #18164292

    Gisteren de garage eens opgeruimd. Kan nu eindelijk weer eens fatsoenlijk werken…

    En begonnen met de demontage van de cilinderkop.
    Heb wel een goede dop op moeten offeren. Maar tis voor een goed doel.

    En moet zeggen, ging nog makkelijk ook met een lijmtang…

    Heb wel gelijk een vraag. Moeten de veer, halve maantjes, en klep allemaal op de zelfde positie blijven? Of zijn de inlaat kleppen onderling te wisselen? (ja ik weet dat je in en uitlaat gescheiden moet laten)

    In reactie op: Motronic 4.1 probleem #18218242

    Neem aan dat je al gecontroleerd hebt, ofdat alles nog op tijd staat.

    Verder zou ik de lambda wel aan sluiten. Mocht je geen gat ervoor hebben:
    http://www.edelschmiede.com/shop/einschweissgewinde-mutter-lambdasonde-m18x15″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    ;)

    In reactie op: Motronic 4.1 probleem #18218240

    En welke verdeler gebruikt?

    De stand alone verdeler van de jetronic werkt namelijk niet op de motronic (ander kenveld)

    In reactie op: Senator 3.0 24V houd in #18218909

    Houdt er wel rekening mee dat bij sommige leveranciers de bougie rubbers niet standaard bij de klepdekselpakking zitten.
    Grote kans dat je enkel het rubber hebt wat onder de deksel zelf zit.

    Maar nu ik het zo lees, lijkt het idd verdacht veel op de klachten die ik gehad heb bij mijn 24V. Ook hier liep aardig wt olie voa de bougie afdichting de bougiekamer in. Grote kans dat daar de valse lucht vandaan kwam, incl het doorslaan van de bougies. De rubbers waren namelijk erg bros geworden door de tijd…

    In reactie op: Motronic 4.1 probleem #18218238

    hoe heb je de ontsteking aangesloten bij de jetronik en bij de motronic?

    In reactie op: 3.0 zes-in-lijn op gas #18200887

    mogelijk dat dit een optie voor je is. Dit setje kun je zo 1 op 1 in je verdeler schroeven ter vervanging van de punten.

    Heb dit ook bij een B kadett gedaan en werkte perfect :thumb
    Minpuntje, werkt enkel in Bosch ontsteking JFU6 (staat op de verdeler zelf)

    http://www.ebay.de/itm/FULMAX-Kontaktlose-Zundung-Opel-6-Zylinder-Youngtimer-kleiner-Zundverteiler-JFU-/161041244704?pt=DE_Autoteile&hash=item257ece6220″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Ervaring onderhoud door kwik fit? #18218307

    @Botho wrote:

    effe serieus, die gasten mogen niet eens naar mijn auto kijken…

    kijken? jawel hoor. Op 10 mtr afstand….

    In reactie op: automakerpuntnl? #18217983

    David, ik denk dat je eens beter naar de eerste post moet lezen.

    Er staat nergens dat ie loopt te zeiken over de manier waarop ze het gedaan hebben. Er staat zelfs dat er geen enkele reactie gekomen is op zijn aanvraag, en hij vraagt zich zelfs af, of de site nog wel aktief benut wordt.0

    In reactie op: Motronic 4.1 probleem #18218235

    Uit ervaring kan ik je vertellen dat een nieuwe pomp geen garantie geeft dat die ook dat doet wat die moet doen. Ik zou het gewoon eens na meten. Dan weet je het zeker.

    In reactie op: Motronic 4.1 probleem #18218233

    Of de drukregelaar op de rail stuk, dat kan natuurlijk ook.

    In reactie op: Motronic 4.1 probleem #18218232

    Levert de pomp nog wel genoeg druk? Als hij loopt maar niet genoeg druk levert, start hij wel, agv druk opbouw door dichte injectoren. Maar kakt de druk in, zodra deze open gaan. Hierdoor komt er te weinig brandstof in de kamer, en loopt hij niet. De benzine die dan niet verbrand door teveel lucht slaat dan op de bougies, waardoor deze nat worden. Dus ff brandstof druk meten en je weet het.

    In reactie op: 3.0 zes-in-lijn op gas #18200883

    Ik ga je niet tegen spreken. Zou zelf afstellen op het viegwiel en daarbij laten.

    Maar euh 5 mm contact afstand???
    Is dat niet wat veel vant goede?

    In reactie op: liefhebbers niet kijken ! #18217168

    Wat let je :P

    Maar aan de andere kant, betekend dat weer wel dat de resterende E rekords meer waard worden. Daar ze steeds zeldzamer worden door sloop en export.

    In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099739

    @Haasje17 wrote:

    Een motor warmt stationair sneller op dan rijdend.

    ………
    Hee, ik zie ineens kaboutertjes en elfjes lopen :shock: :jerry :jerry

    Sorry, kon het niet laten. Maar dit geloof je toch zeker zelf niet.

    In reactie op: BRANDSTOFFEN #18216192

    Kijk, hier hebben de enkelingen nog stookolie tanks in de tuin.
    Maar 90% hier werkt gewoon op aardgas.

    Maar een compressor om je wagen te vullen? Geloof niet dat dat hier legaal is (iets met ontploffingsgevaar of iets dergelijks)

    In reactie op: BRANDSTOFFEN #18216190

    diesel en aardgas huistank?? :wtf

    In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099702

    foto 1 en 3, was schade (wasstraat of wassen met een spons en maar 1 emmer gebruiken waardoor je met vuil water gaat wassen en niet eerst de wagen afspuiten)
    foto 2 krasjes van met een ruitenwisser over een droge ruit gaan.

    Niets van een krabber

    In reactie op: #18203504

    @wim-v6 wrote:

    En ja, Dat was hij zeker, een monteur van de Echte Oude stempel, Moto’s
    – If it Aint Broken, Don’t Fix it.
    – Goed gerepareerd is Beter als nieuw
    – Gereedschap, even niet voorhanden, dan maak je t toch gewoon zelf..
    – Vooral geen Haast, beter in 1x op je gemak, dan dat je t nog een keer moet doen..

    Klinkt als een man naar mijn hart.
    Jammer dat ik hem nooit heb mogen ontmoeten.

    In reactie op: benzinelek pakking Senator b #18215382

    Eerst ff leeg laten lopen (of leeg pompen), anders loopt de tank leeg bij het wisselen van de pakkingen.

    Of tank demonteren (ook dat stelt niet veel voor, slangen los, vulslang los, 2 buten van de banden aan de voorzijde los en je haalt hem er zo onderuit)

    In reactie op: Ontsteking afstellen 3.0E #18215347

    tip-ex werkt ook super :thumb

    In reactie op: Hulp bij technische informatie #18210273

    of injectoren lam door lang geen benzine gezien te hebben.
    Maar verder lijkt de gaskleppositie meter ook op die van een LE en niet op die van een L.

    Verwacht idd net als Ben, de lmm en relais als hoofdverdachte, en daarnaast injectoren die verstopt zitten en daardoor niet genoeg door laten.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,902)