Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2014 om 15:57 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224028
Maar nog altijd geen antwoord op de belangrijke vraag…
Wat voor kleur heeft de rook die uit de uitlaat komt als hij stevig begint te roken?
15 maart 2014 om 10:02 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224019injectoren laten reinigen (neem aan dat je zwarte rook bedoeld)
probeer ook eens de lmm te vervangen
14 maart 2014 om 18:13 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181272voor de voorveren, is het om het even welk model of senator B of omega A.
Voor de dempers echt de station.weer een beetje aangeprutst vandaan. WW heeft zo wel zen voordelen :afro
Maar hier zit de veerpoot ook al op zen plek (incl verlagingsveer van senator B)

Hoofdremcilinder van de Senator B ook geplaatst, en gelijk de ABS aangesloten (wel 2 nieuwe leidingen moeten maken)
Tevens ook de motorkabelboom iets verlegd. Gaat nu achter het blok langs lopen, en loopt onder de bekrachtiger en ABS pomp door. Dus wat meer uit het zicht.
Ziet nu nog wat chaotisch uit, maar als ie straks opgebouwd is, zal er minder van te zien zijn.

Tevens de kop vandaag weg gebracht voor te laten vlakken.
14 maart 2014 om 17:13 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181270Heb nu onder mijn A2 senator veren geplaatst van senator B. Die zouden bij senator B -55m moeten verlagen. Aangezien hij nog niet op zen eigen poten staat, kan ik er nu nog weinig over zeggen. Enkel dat ze passen :afro
14 maart 2014 om 15:15 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181267Daar zullen kortere op moeten. Maar denk dat je die dan van een omega a station nodig hebt.
Of als je ze nog kunt uithalen, billsteins voor rekord e caravan
14 maart 2014 om 14:55 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181265Zou het eens proberen met verlagingsveren -40 van manta B (zijn wat sterker dan kadett c)
Filmpje is niet gelukt, foto’s wel
daarna de begin stand markeren (met tip-ex bv):

Vervolgens met een kleine schroevendraaier de veer uit de vertanding tillen, en met de grote schroevendraaier het tandwiel met de klok mee draaien (let ook op de tip-ex om te zien welke kant op gedraaid is)
Wanneer je deze 2 foto’s hier boven opslaat en snel achter mekaar wisselt, zie je de veer ook aanspannen ;)
In de tijd dat ik anwb lid was, was het toch echt max 3 kentekens per jaar. En zelfs als lid bij de auto, met het pasje erbij, laten ze je staan.
Maar das mijn persoonlijke ervaring.Hier de links
1) http://www.hukebasart.nl/huke/images/PICT0633.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;
2) http://www.hukebasart.nl/huke/?Elektris” onclick=”window.open(this.href);return false; … heidsmeter
3) http://www.ebay.de/itm/VDO-437050-Cockpit-Tachometer-elektrisch-0-120-mph-3-1-8-/331132295351?pt=DE_Autoteile&hash=item4d1905d8b7″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4) http://www.ebay.com/itm/Cable-X-3012-Cable-X-30-Electronic-VSS-To-Mechanical-Speedometer-Drive-GM-/231179112050?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35d3594e72&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;
5) http://www.caenterprises.com.au/hs_dbase/format_search.php?Y2Ffc3BlZWRvLmluaSthbGxzZWFyY2g” onclick=”window.open(this.href);return false;Omslachtig is het zeker, maar dan werkt het wel. En met de originele waardes.
14 maart 2014 om 06:33 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181263Bedenk wel dat bij rekord, het huis waar de demper in zit, 1 is met de schotel waar de veer op komt, en 1 is met het gat van de onderste fuseekogel. Betwijfel dan ook of het te doen is.
Denk dat je net als iedereen zult moeten zoeken naar passende veren en dempers.
Tip, zoek veerpoten van een A2 of E2, dan passen de verlagingsveren van senator B en omega A ook (voor dan, achter niet)
Veel onverbrande benzine vervuilt de lambda ook aardig. Probeer eens goed warm te rijden en dan ook echt goed door trekken (schoon blazen).
Om de veer iets verder aan te spannen, moet idd dat zwarte dekseltje los. Voordat je begint met verzetten, markeer dan met tip-ex of iets dergelijks dan eert je begin stand. Dan kan dat nooit mis gaan.
Indien gewenst, kan ik er morgen wel een filmpje van maken, hoewel het niet echt moeilijk is.
C30SE (3.0 24V) heeft geen L(E)-jetronic. Maar Motronic 1.5
Dus ook geen koude start injectorVerzuipen bij koude motor kan haast enkel de temperatuursensor in je thermostaathuis zijn. Of de lambda sonde die na begint te laten.
Wat ook wel eens wil helpen, is de veer in de LMM 2 tandjes strakker te zetten. De veer wordt met de jaren ook iets slapper. (loopt dan ietsje armer)
Jo, Turbo,
Misschien dat jullie hier de info zoeken die jullie zoeken.
http://bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=54&start=540″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dan heb je een sensor op de aandrijfas, deze drijft dan weer een motortje aan. Maar ipv dat die dan een tellerkabel aandrijft, zou die dan een impulsgever aan kunnen sturen. Beetje omslachtig, maar dat zal wel werken. (en je zit niet meer met het probleem van massa of + geschakeld signaal)
Heb je geen losse bak meer liggen waar je het op na kunt meten?
Meen idd dat het per omwenteling was (iig per rotatie van de impulsgever). je zult dan even na moeten meten wat de verhouding is van het tandwieltje in de bak (je weet wel, die rood of geel of blauwe) tov de uitgaande as.
Verder geen idee of hij naar massa of plus schakelt, weet wel dat de sensor 3 kabels heeft, +, -, en signaal.
Senator A:6
Senator B:8
Kadett/astra :8 (geloof ik, weet ik niet meer zeker)Weer een dag voorbij, maar nu met aardig wat vooruit gang.
De vooras was nog niet helemaal droog, maar verder uitharden doet ie wel onder de auto :P
Dus nu staat de motor weer op eigen kracht, ipv aan een spanband aan een balk te hangen.
As gemonteerd, carter gemonteerd.

Nieuwe ketting erin, samen met nieuwe geleiders. Distributie deksel ertegen. Nieuwe waterpomp erop. En nieuwe motorrubbers.

My bad, idd verkeerd gelezen :sleeping
En idd zoals gezegd, met een draaiende beweging eronder in hangen.
Neem aan dat je hem zo aangesloten hebt.

Van onderuit, ratel met 2 of 3 lange verleng stukken, kniestuk, dop en een shit load aan WD-40.
En als je de mogelijkheid hebt, een extra set handen die van bovenaf de dop kunnen begeleiden.
Wel een goede tip.
Draai de moeren nooit in 1x los. Zorg dat ze iets los zijn, daarna wd 40 op de draad. Weer terug erin draaien, en weer los.
Vaak herhalen en iedere keer een beetje verder los. Doe je dat niet, loop je kans dat de draaideinden afbreken. WD-40 koelt en smeert namelijk ;)@champo wrote:
Aluminium niet zo goed warmte afgeeft????
Was mijn gedachte ook.
Zover ik weet, geleid alu warmte beter dan koper.Neem maar eens een staaf alu in de hand en een staaf koper, beide met een temp van -20.
Dan merk je het verschil wel ;)En inderdaad, zou eerst proberen te solderen (zal als beginner niet het mooiste resultaat geven, maar is wel dicht)
@Makko wrote:
@Freestyler wrote:
Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.
MAAR, het werkt ook enkel op Bosch systemen (verdelerkap met klemmen)
Wanneer je een Delco systeem hebt (verdelerkap zit dan met 2 schroeven vast) werkt het systeem niet.Heb het systeem zelf ook gebruikt in een B kadett 1.1 Zat ook een Delco systeem in, heb deze moeten wisselen voor een bosch en toen was het plug and play.
Hoe heb je de draden eigenlijk aangesloten?
Met klemmen, draden verkeerd om is meteen einde verhaal?
Nee, dat niet. Maar dan werkt ie gewoon niet.
Met klemmen is idd de juiste verdeler.En ja, dat verdelersetje past gewoon op je 1.9S (wel moet je dan ff een extra draad vanaf je zekeringkast trekken met geschakelde plus, dit om de standaard weerstandsdraad te vervangen)
Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.
MAAR, het werkt ook enkel op Bosch systemen (verdelerkap met klemmen)
Wanneer je een Delco systeem hebt (verdelerkap zit dan met 2 schroeven vast) werkt het systeem niet.Heb het systeem zelf ook gebruikt in een B kadett 1.1 Zat ook een Delco systeem in, heb deze moeten wisselen voor een bosch en toen was het plug and play.
Hoe heb je de draden eigenlijk aangesloten?
-
AuteurBerichten











