Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 april 2014 om 05:50 In reactie op: Senator "verzuipt" loopt niet, na langdurig op gas rijden.. #18229474
Lichtbruin duidt op roest in de tank…
En die krijg je er niet zo makkelijk uit.Heb het zelfde gehad met mijn senator, die liep sinds 2004 op gas (heb hem in 2012 gekocht) En had tot die tijd amper nog op benzine gelopen. Gevolg was dat de tank aangetast was, evenals de leidingen, de drukregelaar bij de injectoren en de injectoren zelf.
Ik heb toen de tank vervangen voor een van een B Senator, past 1 op 1. Je hoeft daar enkel maar de tank banden voor te verlengen (de 2 banden waar de tank mee opgehangen wordt van de A Senator moeten geloof ik om 8 cm verlengt worden. Is alweer ff geleden.
Check dit topic maar ff, daar moet het ergens tussen staan ===>KLIK<===
Ook heb ik alle leidingen onder de auto vervangen (die had ik hier vandaan http://www.edelschmiede.com/shop/set-kraftstoffleitungen-opel-einspritzer” onclick=”window.open(this.href);return false; heeft meer geinig spul, die Thomas)Ultrasoon is inderdaad ultraschall.
Heb het eerst op deze manier geprobeerd:
http://youtu.be/7aT4S1lIBAY” onclick=”window.open(this.href);return false;
Werkte wel, maar voor ff. Ze waren gewoon te vervuild en zat gewoon teveel aanslag in (ook had ik de tank en leidingen toen nog niet gewisseld)Heb ze daarna niet meer laten reinigen, omdat ik over gestapt ben op 24V in de A Senator.
17 april 2014 om 17:13 In reactie op: Senator "verzuipt" loopt niet, na langdurig op gas rijden.. #18229472Injectoren kun je voor een deel zelf reinigen, maar beste is ultrasoon laten reinigen.
Wat voor kleur had de benzine die je eruit gehaald hebt?
Door lang staan gaat zich ook GOM in de benzine vormen, deze wil de injectoren ook wel eens verstoppen/open laten staan.Zoals gezegd, beste is ze ultrasoon te laten reinigen.
17 april 2014 om 07:35 In reactie op: Senator "verzuipt" loopt niet, na langdurig op gas rijden.. #18229470Injectoren verstopt/blijven open staan.
Controleer ook eens de kleur van de benzine als die voor aangekomen is. Wanneer deze roestbruin is, zijn de leidingen en de tank inwendig verroest@TedMechanic wrote:
Qua op je luchtwegen slaan: Het voordeel is juist dat je ‘m kunt doseren. Met zo’n boompje kan dat niet.
Zelfs op de minimale stand slaat die op mijn luchtwegen, en niet alleen bij mij. Mijn zoon heeft het zelfde probleem.
Met dat ding voor in huis, hebben zelfs de katten er last van gehad (op standje minimaal).Boompje kun je wel degelijk doseren. Kwestie van minimaal uit de plastic halen. En ander voordeel van boompje, is dat die niet je bekleding ruïneert.
Dat spul in die flesjes is echt tuig.Ambi-crap komt er hier niet in.
Zowel niet in de auto, als in huis.
Die zooi slaat gelijk op mijn luchtwegen. Lekt het flesje, is je bekleding geruineerd. Nee, als het moet, dan een boompje (onder de stoel, half in het zakje).Of nog beter, geen verfrisser in de auto (voor honden hebben ze ook een hondenkar, scheelt weer in haren in de auto :P)
Je neemt idd de regeling over zoals de vorige eigenaar hem opgegeven heeft. Je kunt pas het volgende belastingjaar opnieuw een keuze maken. Heeft ermee te maken, dat de belasting met de overgangsregeling geen geld retour laat komen, of iets in die geest.
Wanneer de huidige eigenaar nog geen keuze gemaakt heeft, mag je zelf kiezen.
@Kadett1.2 wrote:
Heb gisteren ook brief + acceptgiro ontvangen.
Mijn Kadetje weegt volgens kenteken 796 kg.
Woon in Noord Brabant dus per kwartaal 58 euro.
Belastingdienst maakt dan toch een rekenfout (in mijn voordeel); kwarttarief per jaar is dus 4×58 euro is 232 euro.
Kwart tarief is dan weer 232/4 is weer 58 euro. Op de acceptgiro staat een bedrag van slechts 56 euro, dus 2 euro minder !Maar klopt mijns inziens toch nog niet, betaal teveel dus. Want je mag in de maanden december, januari en februari geen gebruik maken van je voertuig. Dan mag je er alleen maar naar kijken als die in de garage staat met de deuren dicht (niet zichtbaar vanaf de openbare weg)
Dus voor dit jaar: (11/12 x 232)/4 = 53,17 euro (mogen 11 van de 12 maanden gebruik maken van ons voertuig)
En voor volgend jaar 2015: (9/12 x 232)/4 = 43,50 euro (mogen slechts 9 van de 12 maanden gebruik maken van ons voertuig)Ook bij schorsen en verkoop, nadat je het kwarttarief reeds betaald hebt krijg je geen terugstorting van het resterende bedrag voor de loop van het jaar meer.
Dus tussentijds schorsen voor een bepaalde periode heeft geen zin meer, tenzij je om een andere reden moet/wil schorsen natuurlijk.De hele regeling is gewoon zo oneerlijk als dat maar zijn kan. Om maar te zwijgen van discriminerend.
En om die reden bouw ik mijn senator dus ook niet terug naar benzine. Blijf fijn op LPG lopen. En zal ermee naar enkele meetings toe gaan. Zonder ook maar 1 ct mrb te betalen :PStond daar ook iets van senator/monza?
En zo ja, waar was dat?Link gevonden:
http://www.l1.nl/nieuws/250176-gewonden-bij-ongeluk-op-a2-born-urmond” onclick=”window.open(this.href);return false;
Van wat ik me herinner gelezen te hebben op l1.nl, is dat de corsa tegen een rijdende bergingsauto geklapt is en midden op de rijbaan tot stilstand is gekomen, en dat de mariva de corsa niet meer kon ontwijken.
Geloof dat er 2 gewonden waren gevallen.Maar zoals gezegd, weet dit niet meer met 100% zekerheid.
En wat de Opels betreft, het feit dat ze een opel badge dragen, maakt ze nog geen opel…
Naar mijn idee is opel al jaren geen Opel meer…
Maar dat is slechts mijn mening ;)Auto’s blijven auto’s en kunnen zo goed als altijd gerepareerd worden.
Vandaag de cardan er weer onder gehangen. Man wat een gevecht was dat…Altijd fijn met een paar kilo boven je hoofd werken.
Ook de bak aan de achterkant iets opgehoogd. En de verlagingsveren aan de achterzijde geplaatst. (voor en achter zitten nu dus verlagingsveren van senator B, en ze passen 1 op 1)Nu wist ik dat de linker veerschotel minder was, maar met het uit nemen van de veer, kwam het centreer pieleke dus mee…
Dat wordt dus een nieuwe schotel erop.En nu staat hij voor het eerst sinds 4 maanden weer op zen eigen wielen.

ff een update.
Nieuwe koppakking erop met nieuwe ketting, geleiders en waterpomp.

Daarna de nokkenassen. Maar met aandraaien van de lagerkappen van de uitlaat nokkenas, heeft deze zich iets verdraaid waardoor de laatste 2 nokken recht naar beneden stonden. Gevolg:

Gelukkig voor niet veel 2 nieuwe nokkenassen weten uit te halen. Dus deze ook gemonteerd. En ook nu weer verdraaide de uitlaat nokkenas zich weer. Deze weer terug gedraaid en toen ging alles wel zoals het hoorde:

En dan begint het te motiveren :jerry (enige dat los zit, is de inlaat)

Aangezien ik nog wel kleine delen moet hebben voor de gas injectie, maar verder met de remmen.
nieuw (296) vs oud (271).

24V remmen gemonteerd. Tip, zorg dat je de slangen erbij hebt van de 24V, die van senator/monza A passen niet ;) )
26 maart 2014 om 07:34 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181282Never mind.
Je hebt de laatste pomp.
Te zien aan het volgende, ik zie hier namelijk het losse reservoir wat bij de laatste pomp hoor. De eerste pomp heeft namelijk geen reservoir.

Vervolgens kijken we naar de aansluiting van de slangen:

En dan valt me op dat je de druk leiding (de dikke ijzeren leiding) op de achterste aansluiting hebt zitten.
Bij mij (heb het zelfde systeem ingebouwd, wel zo handig om dan te vergelijken ;) ), zit de ijzeren leiding op de voorste aansluitingff op de foto klikken en dan de foto vergroten.

Wissel de leidingen maar eens om ;)
26 maart 2014 om 07:20 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181281ff een vraag, je hebt de 2.6 erin. Welke pomp heb je erop zitten?
Deze:
Of deze:

Rekord tank past, maar dan zul je de banden van de rekord mee over moeten zetten (ivm kleinere tank)
Senator B past ook, maar dan zul je de banden aan moeten passen (lees langer maken), maar dan kun je hem 1 op 1 over zetten (heb dat zelf idd ook gedaan)Zo, weer een kleine update van deze kant uit.
Inmiddels zit de rechter veerpoot ook weer op zen plek.
Zijn de remklauwen voorzien van een nieuw kleurtje (en hebben inmiddels ook een 2de laag gekregen, reden zie foto)


Vandaag ook de cilinderkop opgehaald van het vlakken. Ziet er nu weer beter uit.
Gelijk de kleppen ook maar aangepakt, gepolijst en opnieuw ingeslepen.Morgen nog ff na vragen voor het omboren van de 24V schijven, dan kunnen die er ook onder.
de rode kabel van de hotspark gaat naar de zwarte kabel op de bobine
de zwarte kabel van de hotspark gaat naar de groene kabel van de bobine.Ligt aan de bobine Hans.
Heb met de hotspark gewoon de bobine gehouden van de contactpunten ;)
Rood op de zwarte kabel die op de bobine zit, en zwart op de aansluiting op de bobine waar de groene kabel aan hoort te zitten. En dan moet het gewoon werken.
Verder, de punten en condensator van de verdeler af, en hotspark met de schroef van de punten op de plek van de punten vast zetten.En niet vergeten om die zwarte ring over de nokken van de as van de verdeler heen te schuiven uiteraard.
Hans, ik had de hotspark ook draaien op de weerstandsdraad. Daarna rechtstreeks op C+. Maar merkte geen verschil, niet in lopen en niet in verbruik.
Merkte wel een groot verschil tussen met en zonder hotspark, liep veel mooier en zuiniger met.
Bij mijn weten passen ze, maar hebben wel een kleinere diameter (38mm zuigers, tov 40mm bij senator/monza)
Is een revisie set geen optie? (omega a station 24V heeft ook 40mm zuigers achter)
van wat ik zo lees, is ook voor mij de kap de primaire verdachte, rotor op plaats 2
16 maart 2014 om 11:32 In reactie op: Commo B geventileerde schijven plaatsen icm welke klauw #18218347Heb hier anders nog een set brede remklauwen liggen van een admiral (zaten op geventileerde schijven)
16 maart 2014 om 09:15 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224032Zwarte rook is teveel brandstof.
Ik heb dat een keer gehad met een rekord station 2.0E met LE-jetronik
Probleem zat daar in de afstelling van de lmm. Deze aangepast en ding liep weer super, zonder zwarte rook.Werkt dat niet, dan idd wat Hans al aangaf, even de timing nakijken (niet alleen van de ontsteking, maar ook van de ketting), meet de druk op de injectoren eens, deze moet 2,5 barr geven bij volgas en starten, Bij stationair zou die minder moeten geven.
Draai ook de bougies er eens uit. Als deze zwart en nat zijn, krijgt hij teveel brandstof. Kan zijn dat de injectoren niet goed meer in spuiten.
En dan kom ik weer bij mijn eerste post. Injectoren sonisch laten reinigen. -
AuteurBerichten










