Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het relai kan de oorzaak zijn.
Je kunt hem makkelijk ombouwen naar interval ;)
@Haasje17 wrote:
Zo te zien geen nieuwe kopbouten gebruikt bij revisie? Of hoelang is dat geleden?
Dat maakt geen verschil, ik heb mijn kopbouten inmiddels al voor de 4e keer gebruikt (C20NE-T).
Gisteren eindelijk de achteras gewisseld, dit was nodig voor de APK.
Gelijk ook de voorremmen vervangen, van 236mm massief naar 256×24 geventileerd :DOok heb ik een set 15×7 EXIP wielen gekocht :wors
Komend weekend de APK las-puntjes maar eens aanpakken.
@.B4R7. wrote:
Niet aan de corsa maar ik heb even gekloot om mijn corsa in een spelletje op mijn tablet/telefoon te krijgen. Het heeft even wat tijd gekost om alles uit te vogelen maar ik ben er blij mee:p

Kan/mag ik die variant ook zo gebruiken?
Lijkt mij ook leuk.
Gisteren de wielrandjes van mijn corsa B diesel weer even donker kleurig gemaakt met een verfföhn.Vanavond beginnen met de achteras verwisselen.
De kachel dichtzetten doe je bij een corsa A met een luchtklep, niet met een koelvloeistof-afsluiter.
Volgens mij heeft de auto waar we het nu over hebben helemaal geen kachel.Ik heb nu geen goed onderbouwd antwoord op deze vraag.
Je kunt ook een keer de overdrukplunjer uit de pomp halen en controleren of die niet vies is of vast zit.
Aan de voorkant van de oliepomp met steeksleutel 22
olie filter al eens vervangen?
tenzij je snel van €10.000,- af wil?
Origineel is inderdaad de beste keuze.
Als je echt vermogen wil maken zonder turbo, dan kost het bouwen van de motor meer dan een turbo motor die hetzelfde vermogen haalt.
Dan hebben we het nog niet over koppel gehad.
Een NA motor geeft direct koppel als je gas geeft.
Een turbo motor geeft meer koppel, maar dit koppel komt langzamer in op het moment van gas geven.Als je een show auto wil om af en toe eens gas te geven, blijft mijn advies standaard is leuk genoeg.
Als het diff al ingesleten is, dan heeft het nu geen nut om andere olie te gaan gebruiken.
Dus eerst controleren of je diff nog goed is.Ik gebruik een platensperr met oploophoek.
Er is mij wel verteld dat de primaire as van een F16 hol is en die van een F20 niet, maar hier heb ik zelf nog geen problemen mee gehad.
Bedoel je nu twee versnellingen tegelijk selecteren?
Ik bedoel de tanden van de versnelling, niet van de synchrone-mesh ringen.
Kun je niet terug gaan voor garantie?
Ik wilde je adviseren om ze te laten maken, maar dat had je dus al gedaan.
Ik dragrace met een F16 versnellingsbak.
Die heeft afgelopen seizoen een heel jaar met 250 pk en 370 nm gereden.
Vorig jaar heb ik de tanden van de 4e versnelling eraf gehad.
Ik heb gezien dat de tanden van de 2e en 3e versnelling er ook wel af kunnen vliegen.Verder gaan de originele differentiëlen kapot door wiel-snelheidsverschil.
Dit komt doordat de zonnewielen en satellietwielen niet naald-gelagerd zijn.
De originele differentiëlen zijn staal op staal gelagerd, glij-lagers met olie smering.De primaire as heb ik ook wel verhalen van gehoord, maar nog niet meegemaakt, of zelf gezien bij een ander.
Ik heb nog wel een originele stekker over met draden eraan.
Die is overgebleven nadat ik de draadboom heb verbouwd voor megasquirt.PM me maar als je interesse hebt.
http://www.opel-infos.de/getriebe/f18.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
F18CR 3,57
F18WR 3,57Je kunt inderaad elke F16, F18 of F20 gebruiken, alleen zoals al vermeld, bij de F18 kan de teller aandrijving ontbreken.
http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.opel-infos.de/getriebe/f20.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo die is behoorlijk crocky, misschien een andere basis zoeken?
:cry :cry :cry :cry
Dit hoop ik niet weer te zien :(
Gister avond heb ik een wielkastlijstje van mijn corsa B met een verf föhn opnieuw donker van kleur gemaakt.
Tevens het olie filter vervangen.Slijpen en lassen in de mainhoop van de kooi mag ook niet.
Een las is een ingebouwde breuk.
Naast de las ontstaat namelijk een Heat Affected Zone, een gebied dat minder goede materiaal eigenschappen heeft dan het originele materiaal.2 februari 2014 om 21:54 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200230Dikke remmen!
Hoe ga je de rembalans regelen?
Opel Corsa B 1.5 TD gekocht.
Luchtfilter vervangen.
Sport stoelen van een andere Corsa B opgehaald
Morgen radio erin, olie en filter vervangen.of iemand die met zijn voet op het koppeling-pedaal rijdt ;)
Dat blok ziet er inderdaad zeer netjes uit :thumb
Je carter-ventilatie-slang maakt een verbinding van je carter naar het inlaatspruitstuk.
Als de motor loopt dan trekt de motor een onderdruk in het inlaatspruitstuk.
Hierdoor kan er inderdaad een onderdruk op het carter staan.Maar olie peilen doe je normaal met stil staande motor :jerry
lekker aan het klussen :thumb
:kewlpics ?
-
AuteurBerichten