Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De raamslinger gaat erg lastig los.
Er zit een Omega vormig clipje op, die eraf moet.
De corsa heeft alweer 500 km overleefd :D
Vanavond heb ik geprobeerd mijn hall-gever te renoveren, helaas zonder suc6 :(
origineel gepost door Andre Botter
een tijdje terug een auto op de brug gehad waar ze de originele drijfstangen verkeerd om gemonteerd hadden na revisie die had al mooie slijtage plekken in de cilinders.Wie verteld mij het verschil even tussen voor en achter van een drijfstang, ze zijn expres NIET symmetrisch gemaakt heb ik geleerd, want daardoor worden de lijbaan krachten verminderd.
Maar wat is voor en wat achter ?
:D Prima, ik heb me vandaag wel weer vermaakt, de tank is alweer leeg :jerry
@SW, Bedankt :thumbup
@ Michiel, Nu is er wel genoeg off-topic geweest ;)
Alles zit in de rechter voet he :P
Hij zit nu ook weer in elkaar, ik heb net even een test blokje van 10 km gereden. Alles lijkt weer prima in orde :thumbup
Alleen m’n druklager zoemt nu, dat deed hij eerst niet.
Folkert heeft gefilmt, bedankt :D
Tijdens het proberen knalde hij even uit de uitlaat, BAM ! , toen zei ik zo’ne grote vuurbal jonguh ;)
( Folkert schrok een klein beetje )
Ik kan wel janken van genot, hij doet het weer :D
http://www.youtube.com/watch?v=jN0QveOTFjQ
:D
De LMM was nog wel heel, de Hall-gever bleek de boosdoener :hmmz
Ik zal filmen :P
origineel gepost door GlennGSI
.. maare verder dan.. alleen opel ? werkt het met cd-roms enzovoort :PHet is universeel.
Het werkt met “sleutels” Zoek maar even op internet, het is een bekend model en type.
Werkt goed, is alleen erg traag bij het koude weer :P
origineel gepost door GlennGSI
Wat is dat voor een uitleescomputer ?? intressant apparaat.SNAP-ON staat erop he :vertag
LMM
Vriend Folkert rijdt hier nu nog heen :D :thumbup
LMM, sjoerdwillem weet het 100000% zeker :P















origineel gepost door corsaboy
heb je geen andere boom liggen freek??
Die er ff op mikken…Misschien toch de boom..
Morgen ochtend ga ik de draadboom wisselen.
@ Michiel, het is hier wit op straat, slepen werkt niet :P ( wil ik ook niet, normaal start hij ook gewoon altijd )
Foto’s komen eraan.
Lambda sonde los koppelen gaf niet het gewenste resultaat.
Een andere lambda sonde los eraan hangen gaf ook geen gewenst resultaat.
Ik heb hem nu aan het diagnose apparaat hangen en heb foto’s gemaakt, die worden nu omhoog geladen :P
De distributie staat op tijd ! ( gelukkig ;) )
Hij vonkt ook verkeerd, maar de BDP kan niet verkeerd door geven.
Hij geeft namelijk zonder denken direct door wat hij ziet, en als hij stuk is dan geeft hij niets door.
Ik kreeg net een gouden tip : De lambda sonde , dus die ga ik na het eten vervangen.
misschien zijn het de injectoren die vervuild zijn, dat ze daardoor een straaltje spuiten i.p.v. nevel.
Ik weet het nog niet :cry
Starten zonder luchtfilter heb ik gedaan.
Starten met vol gas heb ik gedaan, ook met klein beetje gas.
Het is in mijn ogen echt het ontsteking tijdstip, ik kan alleen niet bedenken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.
@ Folkert, mag ik jou inhuren om het probleem te vinden :P
Ik ga nu eerst een kennis uitgraven, die staat vast in het dorp :cool:
De distributie staat op tijd, hij heeft compressie, er is 4 keer vonk en hij krijgt benzine.
Starten doet hij, maar aanslaan niet, maar tijdens het starten stopt hij ineens door een terugslag ( te vroeg ontsteken )
Dus nu is mijn vraag, wat bepaald het tijdstip van ontsteken ?
Wat is al geprobeerd heb:
– Andere hall-gever
– Rotor en verdeler gechecked
– Andere bobine met module
– Andere ECU
– Andere temperatuur sencor
– enz enz enz.Ik weet het niet meer :wtf
Was het maar kut, dan had ik niet zulke koude vingers :angel
Hij start nog steeds niet.
Morgen ga ik de distributie timing controleren.
origineel gepost door GlennGSI
En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..Ik heb de volgende stekkers los gehad en gecontroleerd tegen vocht:
Hall-gever
BDP
Verdelerkap en rotor
Bobine-module
ECU-stekker
KVS temp sensor
LMM
Massa = gecontroleerd.Verder weet ik het even niet meer.
Ik heb het ventiel op de brandstof rail ingedrukt na het starten en daar kwam de benzine uit spuiten.
Na een tijd starten zijn de bougies ook nat.
Starten met quick-start lukte ook niet.
Dus ik denk dat het iets met de vonk timing te maken heeft.
origineel gepost door corsaboy
omfg :wtfbetreffende niet aanslaan, lijkt op hele zwakke of totaal verkeerde timing van de vonk….
pak voor de gein eens een andere bdp sensor…en andere bobineEen andere bobine heb ik al geprobeerd, gaf geen voldoening.
Een ander BDP is een lastige klus, dan moet de motor steun ook los bij mij. Ik heb wel een brandstofrelai die klikt en ook vonk in de juiste volgorde, dus ik hoop dat de BDP het niet is.
Als het wel de BDP sensor is dan zou hij toch niet vonken ? en het brandstofrelai niet bekrachtigen ?
origineel gepost door GlennGSI
Mischien de vonk niet sterk genoeg ? geeft zeker geen foutcode oid ? ( zal je al wel gecheckt hebben maartoch )Wel klote man, altijd kut dit soort problemen. Der is alleen niets wat niet opgelost kan worden !
Ik trek 3cm vonk met de bobine kabel, de vonk op de bougies is blauw/paars, dat lijkt mij toch goed.
Foutcode 31 en 93 krijg ik, 31 is geen toerental signaal, dat klopt want de motor staat uit. 93 is hall-gever, heb ik nu een andere op gezet, dat heeft ook niet gewerkt, want hij start nog niet.
Ik denk dat hij te vroeg vonkt, wat kan daar de oorzaak van zijn ?
Bedankt voor het mee leven en mee denken :thumbup
-
AuteurBerichten