Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als de waterpomp niet pompt, hoe kan de kachel dan wel heet worden?
Ik denk dat de waterpomp nog wel werkt.
Je kunt testen zonder thermostaat in de motor.
En als je dan dan toch die slang bij de radiateur los hebt, blaas er dan eens op.
Als de k.v.s. uit je blok komt als je op de slang blaast dan is de radiateur niet zo erg verstopt dat er geen flow meer door kan.Als je kachel heet wordt, dan pompt de waterpomp de k.v.s. door de kleine slang aan de zijkant van de cilinderkop naar de kachel, die slang zal dus wel snel warm worden (kun je controleren).
Succes :hmmz
misschien is mijn turbo versleten? 500.000 km oud king:
origineel doet hij 0,9 bar.
Welke lucht temperatuur blaas je de motor in?
Had je er een interkoeler op?
Ik rij zonder interkoeler, gaat prima bij mij met 1,1 bar
Ik zal het nog een keer zeggen:
De temperatuur sensor of het klokje in de auto of het draadje ertussenin werkt niet goed.
Zoals je zelf beschrijft komt er nauwelijks hitte onder de kap vandaan.
Controle methode: meet met bijvoorbeeld een laser temperatuur meter de temperatuur van je blok en van de radiateur, als die niet in grofe lijnen overeen komt met je temperatuur klokje in de auto, dan weet je het zeker.
Hoe warm is de motor als de koelfan aan slaat?
ssssstt :jerry
27 maart 2014 om 14:29 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096177Je huidige megasquirt in een waterdichte behuizing is dus de oplossing?
Een waterdichte behuizing maen of gebruiken van een ander systeem is toch niet heel erg lastig?
Een Bosch Motronic is origineel ook niet waterdicht.
Moet je de ECU vaak uitbouwen?
Je kunt het namelijk ook inbouwen en dan alles afkitten, dan vraag je je af hoe je dan nog erbij kan om te tunen?
Via een bluetooth adaapter of via een serieel-verleng-kabel.27 maart 2014 om 10:40 In reactie op: C20NE in een Fletcher Arrow boot met een UA JET UNIT jetpomp #18195422Het mooie weer komt er weer aan en ik heb weer een vervoersmiddel die werkt, dus nu is er weer tijd om hiermee verder te gaan :wors
27 maart 2014 om 07:12 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096175KDFI is een illegale kopie van een megasquirt, omdat het een illegale kopie is zal je geen ondersteuning krijgen vanuit de megasquirt communitie.
Ik heb zelf een megasquirt 2 V3.0 en een megasquirt 3 V3.0
De prijzen van megasquirt varieren nogal omdat je zelf kan bepalen in welke vorm je het systeem of de componenten wil kopen.
Voor meer informatie zie:
http://www.dhra.nl/Forums/viewtopic.php?f=39&t=543″ onclick=”window.open(this.href);return false;Verder heb ik veel goede verhalen gehoord over VEMS, de prijzen.. ik heb iets van 900 euro gehoord??
EDIT: http://www.dp-engineering.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;DTA is ook een bekende, hier kan ik je helaas niet meer over vertellen.
EDIT: http://www.dtafast.co.uk/products.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Nog een aantal namen die me nu binnen schieten:
Adaptronic
FAST
EMU@Vinci wrote:
Okee, waar dan? Plaatje er bij zegt ook 1000 woorden heh…
Niet de meest nette oplossing, wel simpel en goedkoop en effectief.
Gewoon een voorbeeld plaatje van internet geplukt hoor :angel
Compound turbo :wors

Inmiddels heb ik een 3,55 eindoverbrenging en een 0,707 5e versnelling.
Ook ben ik van een 165-50-15 band overgegaan naar een 175-65-15 band, hierdoor rij ik nu ongeveer 3000 rpm bij 130 km/h navigatie.De temperatuur is helemaal geen probleem bij mijn auto.
De volgende stap is de uitlaat diameter vergroten :thumb
JAAAAAAAAaaaa mijn cruise control werkt ook eindelijk :thumb king:
Nog een vraag, welk signaal moet er naar de cruise control unit?
Want ik had het setje eerst in mijn Corsa A, maar daar deed hij het niet met de pulsgever van een kadett E digidash
en de sensor, heb daar al een andere voor geprobeerd?
Kan het zijn dat er slangen verkeerd zijn aangesloten?
Of dat er ergens lucht in het systeem zit?Ik probeer de overgebleven mogelijkheden te benoemen.
is de sensor wel goed?
Ik heb er nu ook een 1.7 TD in zitten, net de eerste 250 km test gereden :thumb
Nu met 3,55 final drive king:
bij 170 nog geen temperatuur problemen.
Vandaag een 1.7 TD motor in mijn corsa B gebouwd.
Na het inbouwen een korte testrit gedaan.
En net 250 km ermee gereden :thumbupRijdt een stuk beter, omdat ik nu een langere versnellingsbak verhouding heb :wors
Ik kan nu lange tijd 160 km/h rijden zonder temperatuur problemen.
Ik hoop dit weekend de versnellingsbak aan te kunnen passen.
@wim, ik moet de uitlaat ook maar ff aanpakken6 maart 2014 om 09:40 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200245:thumbup
Jullie zijn weer goed bezig geweest :D
Mooi dat je nu ervaring hebt met cruise control :angel
Ik denk dat je koelvloeistoftemperatuursensor waarden niet bij de ECU terecht komen.
Weet iemand welke pin van de ECU stekker van de koelvloeistoftemperatuursensor is?
Dan kun je die draad controleren.
Oude draadbomen hebben soms wat problemen.
De draad in de stekker kan ook gaar zijn.@corsatom wrote:
vandaag corsa goedgekeurd bij rdw was weer goed voor elkaar hobby bob :thumb :thumb
:D Gefeliciteerd :thumb
4 maart 2014 om 07:49 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157515Als je verbruik gegevens hebt, dan ben ik daar erg nieuwsgierig naar ;)
Ik denk dat ik bij het ombouwen van de 1.7 motor maar direct de uitlaat en IC erbij mee pak.
Klopt, dat deed hij makkelijk.
Ik moest alleen wel een keer terug schakelen bij het invoegen (er kwam net iets te veel rook uit bij lage toeren :P )


Gisteren een aanhanger meegenomen achter mijn corsa B 1.5 TD
-
AuteurBerichten

