Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2014 om 08:46 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #1815004424 juli 2014 om 08:51 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150042
Hoi Gerjan,
Ik heb de corsa dit jaar weer op motronic draaien met 0,75 bar.
(had de megasquirt nodig voor een speedboot)Ik heb na het kapot gaan van de slepers mijn flatshift niet meer gebruikt.
Daarna ben ik nog aan het testen geweest en heb met 1.2 bar gereden tot 7400 rpm
In die hoge toeren is de C20NE met standaard nokkenas totaal niet efficient, maar ik had de toeren nodig omdat ik anders door moest schakelen naar de 5e versnelling, dit gaf meer tijd verlies.De C20NE met turbo rijdt nu alweer een hele tijd zonder problemen ( één keer de koppakking moeten vervangen )
:wors
Die Z28NET zal wel hard gaan :thumbup
Mooie combinatie toch ? :angel

De corsa A is nu in Hildesheim Duitsland
@hobbie bop wrote:
Je auto heb ik vanmiddag nog gespot in makkinga..i3dergeval je reed door makkinga.hahah
Welke auto reed er voor?
Een Corsa B of een Amerikaanse bus ?
Ja het werkt.
Mijn ervaringen:
– differentieel stuk, uitgesleten door te veel en te lang wielsnelheid verschil.
– 2, 3, 4 en 5e versnelling heb ik al eens stuk gezien bij de verschillende F versnellingsbakken.
(dit was bij dragracen met dragslicks, met cinterplaat koppeling, met hoog vermogen)Advies: sper differentieel gebruiken.
@Haasje17 wrote:
Signaal is geen speciaal signaal maar een normaal puls signaal welke je ook vanaf een bobine of dynamo kunt nemen.
Dankjewel, dat wilde ik weten :thumb
@theunm wrote:
een x20xev is toch een 16v met een disblok

Ja.
Ik wil weten welk signaal er in de toerenteller moet gaan.
Inmiddels weten we dat het pin 22 is en dat die draad groen is.
Heb je de mogelijkheid om dat signaal met een oscilloscoop te meten ?
Ik ben daar nieuwsgierig naar :thumb
Ik wil graag weten welk soort signaal er in de groene draad van de toerenteller moet gaan.
dat kan een puls zijn vanaf de bobine
of een spanning
of iets andersEDIT:

kan ik bijvoorbeeld de -1 van de bobine er op aansluiten?
Dat is nog niet het antwoord dat ik zoek.
Ik heb namelijk geen opel motor in de omega
EDIT:
Ik heb de begin post iets aangepast.
oke pin 22
Maar kan ik deze gewoon aan de (rotor/verdeler) bobine groene draad verbinden en werkt hij dan?
17 april 2014 om 08:52 In reactie op: C20NE in een Fletcher Arrow boot met een UA JET UNIT jetpomp #18195425Ik had het filmpje gezien inderdaad.
Maar ik had geen 2JZ motor over, wel een C20NE :thumb
Ik heb inderdaad de onderdeelnummers vergeleken, hier zat een verschil in.
Misschien heb ik die foto nog ergens op photobucket staan.
mijn motor had in mijn corsa A 100pk en 200nm
met meer druk en brandstof ging het naar 108 pk en 210nm, maar dat rookte meer en gaf eigenlijk alleen maar hetere lucht naar de inlaat, meer slijtage van de turbo enz.
Dus ik heb hem toen op 100 pk en 200nm laten staan, inmiddels 100.000 km verder zal dit vermogen wel wat gezakt zijn.
Is hij nu groter en zwaarder dan de astra F ?
Smaken verschillen, ik vind die moderne auto’s maar niks.
Ik had remklauwen van een kadett E 8v GSI daar konden geen nieuwe remblokken en schijven van een 16v in.
Volgens misterauto heeft die gewoon 24mm schijven, apart.
Ik weet zeker dat het toen (8 jaar geleden) niet heeft gepast.
Maar als het wel past, dan is het toch alleen maar makkelijker king:
de C20NE 8v had 256×22 remmen
de C20XE 16v had 256×24 remmen@Carpento wrote:
Ik denk dat zuinigheid niet helemaal het eerste doel van wim-v6 is :angel
Ook niet die van mij, maar ik kan ook niet zeggen dat mijn corsa B 1.7TD super snel is.
met een verbruik van 1 liter per 13 kilometer :swearKomend weekend wil ik er een interkoeler voor bouwen.
Gisterenavond heb ik de gordelspanner vervangen omdat de gordel niet altijd vast geklikt bleef zitten.
Ook heb ik gisteren de aanslag van de gas-hevel op de dieselpomp iets verder open gezet.
En de turbodruk verhoogd naar 1,25 bar.De gordelspanner van een andere corsa B heb ik ook vervangen.
Ook heb ik van weer een andere corsa B het stoelframe gerepareerd, hiervan was een las gebroken.
@wim-v6 wrote:
Samen met Carloastra de bak gewisseld van de diesel.
ben van een F13WR 3,74 met 0,756 5e versnelling gegaan naar een F13 W3,55 met 0,707 5e versnelling gegaan.
ben van 3300 toeren bij 120km/u naar 2800 toeren bij 120km/u gegaan.
3000 toeren bij 130km/u
4000 toeren bij 160km/uen hij is nu nog vlotter naar de 180 toe
Willem
Rijdt een stuk beter toch met die lange versnellingsbak, of niet dan?
Ik ben nieuwsgierig naar het verbruik van jou auto.
Omdat mijn corsa B 1.7 TD met F13WR 3,55 en 0,707 5e versnelling en cruise control nou niet bepaald zuinig te noemen is :cry
8 april 2014 om 09:49 In reactie op: C20NE in een Fletcher Arrow boot met een UA JET UNIT jetpomp #18195396Afgelopen weekend heb ik een stuurinrichting in de boot gemaakt.
Hiervoor heb ik een opel stuurpin gebruikt, er kunnen dus allemaal verschillende opel sturen in de boot gezet worden king:Volgende keer hoop ik de vooruit en achteruit aan te sluiten.
Ik zoek nog een warmtewisselaar voor het koelen van de motor met buitenwater, in plaats van met een radiateur in de boot.
Officieel mag dat niet.
Maar het wordt wel gedaan.
Dus de ongeschreven regel is:
Als ze het niet zien en niet kunnen bewijzen, dan mag het :angelDenk wel aan de veiligheid voor jezelf EN anderen.
:thumb
Mooi dat hij het weer doet.
-
AuteurBerichten

