freek corsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 3,978)
  • Auteur
    Berichten
  • Ja standaard nokkenas.
    Geen decompressieplaat, wel zuigers van een C20LET en een aangepaste cilinderkop.
    Die rand tussen de zuigerveren heb ik inderdaad ook een aantal keren kapot gehad, bij mij kwam dit altijd door pingelen/detoneren.

    Hier een foto van mijn cilinderkop:

    Hoi Gerjan,

    Ik heb de corsa dit jaar weer op motronic draaien met 0,75 bar.
    (had de megasquirt nodig voor een speedboot)

    Ik heb na het kapot gaan van de slepers mijn flatshift niet meer gebruikt.
    Daarna ben ik nog aan het testen geweest en heb met 1.2 bar gereden tot 7400 rpm
    In die hoge toeren is de C20NE met standaard nokkenas totaal niet efficient, maar ik had de toeren nodig omdat ik anders door moest schakelen naar de 5e versnelling, dit gaf meer tijd verlies.

    De C20NE met turbo rijdt nu alweer een hele tijd zonder problemen ( één keer de koppakking moeten vervangen )

    In reactie op: corsa a v6 #17806805

    :wors

    Die Z28NET zal wel hard gaan :thumbup

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512229

    Mooie combinatie toch ? :angel

    De corsa A is nu in Hildesheim Duitsland

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512227

    @hobbie bop wrote:

    Je auto heb ik vanmiddag nog gespot in makkinga..i3dergeval je reed door makkinga.hahah

    Welke auto reed er voor?

    Een Corsa B of een Amerikaanse bus ?

    In reactie op: Toerenteller van een omega X20XEV aansturen #18229536

    Ja het werkt.

    In reactie op: zwakke punten f20 versnellingsbak? #18229541

    Mijn ervaringen:

    – differentieel stuk, uitgesleten door te veel en te lang wielsnelheid verschil.

    – 2, 3, 4 en 5e versnelling heb ik al eens stuk gezien bij de verschillende F versnellingsbakken.
    (dit was bij dragracen met dragslicks, met cinterplaat koppeling, met hoog vermogen)

    Advies: sper differentieel gebruiken.

    In reactie op: Toerenteller van een omega X20XEV aansturen #18229534

    @Haasje17 wrote:

    Signaal is geen speciaal signaal maar een normaal puls signaal welke je ook vanaf een bobine of dynamo kunt nemen.

    Dankjewel, dat wilde ik weten :thumb

    In reactie op: Toerenteller van een omega X20XEV aansturen #18229531

    @theunm wrote:

    een x20xev is toch een 16v met een disblok

    Ja.

    Ik wil weten welk signaal er in de toerenteller moet gaan.

    Inmiddels weten we dat het pin 22 is en dat die draad groen is.

    In reactie op: Toerenteller van een omega X20XEV aansturen #18229530

    Heb je de mogelijkheid om dat signaal met een oscilloscoop te meten ?

    Ik ben daar nieuwsgierig naar :thumb

    In reactie op: Toerenteller van een omega X20XEV aansturen #18229527

    Ik wil graag weten welk soort signaal er in de groene draad van de toerenteller moet gaan.

    dat kan een puls zijn vanaf de bobine
    of een spanning
    of iets anders

    EDIT:

    kan ik bijvoorbeeld de -1 van de bobine er op aansluiten?

    In reactie op: Toerenteller van een omega X20XEV aansturen #18229525

    Dat is nog niet het antwoord dat ik zoek.

    Ik heb namelijk geen opel motor in de omega

    EDIT:

    Ik heb de begin post iets aangepast.

    In reactie op: Toerenteller van een omega X20XEV aansturen #18229523

    oke pin 22

    Maar kan ik deze gewoon aan de (rotor/verdeler) bobine groene draad verbinden en werkt hij dan?

    Ik had het filmpje gezien inderdaad.

    Maar ik had geen 2JZ motor over, wel een C20NE :thumb

    In reactie op: Mogelijkheden remmen corsa b #18228126

    Ik heb inderdaad de onderdeelnummers vergeleken, hier zat een verschil in.

    Misschien heb ik die foto nog ergens op photobucket staan.

    In reactie op: koeling probleem 1.7td corsa b #18219987

    mijn motor had in mijn corsa A 100pk en 200nm

    met meer druk en brandstof ging het naar 108 pk en 210nm, maar dat rookte meer en gaf eigenlijk alleen maar hetere lucht naar de inlaat, meer slijtage van de turbo enz.

    Dus ik heb hem toen op 100 pk en 200nm laten staan, inmiddels 100.000 km verder zal dit vermogen wel wat gezakt zijn.

    In reactie op: schets Corsa E #18227628

    Is hij nu groter en zwaarder dan de astra F ?

    Smaken verschillen, ik vind die moderne auto’s maar niks.

    In reactie op: Mogelijkheden remmen corsa b #18228124

    Ik had remklauwen van een kadett E 8v GSI daar konden geen nieuwe remblokken en schijven van een 16v in.

    Volgens misterauto heeft die gewoon 24mm schijven, apart.

    Ik weet zeker dat het toen (8 jaar geleden) niet heeft gepast.

    Maar als het wel past, dan is het toch alleen maar makkelijker king:

    In reactie op: Mogelijkheden remmen corsa b #18228120

    de C20NE 8v had 256×22 remmen
    de C20XE 16v had 256×24 remmen

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609946

    @Carpento wrote:

    Ik denk dat zuinigheid niet helemaal het eerste doel van wim-v6 is :angel

    Ook niet die van mij, maar ik kan ook niet zeggen dat mijn corsa B 1.7TD super snel is.
    met een verbruik van 1 liter per 13 kilometer :swear

    Komend weekend wil ik er een interkoeler voor bouwen.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609945

    Gisterenavond heb ik de gordelspanner vervangen omdat de gordel niet altijd vast geklikt bleef zitten.
    Ook heb ik gisteren de aanslag van de gas-hevel op de dieselpomp iets verder open gezet.
    En de turbodruk verhoogd naar 1,25 bar.

    De gordelspanner van een andere corsa B heb ik ook vervangen.

    Ook heb ik van weer een andere corsa B het stoelframe gerepareerd, hiervan was een las gebroken.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609943

    @wim-v6 wrote:

    Samen met Carloastra de bak gewisseld van de diesel.

    ben van een F13WR 3,74 met 0,756 5e versnelling gegaan naar een F13 W3,55 met 0,707 5e versnelling gegaan.

    ben van 3300 toeren bij 120km/u naar 2800 toeren bij 120km/u gegaan.
    3000 toeren bij 130km/u
    4000 toeren bij 160km/u

    en hij is nu nog vlotter naar de 180 toe

    Willem

    Rijdt een stuk beter toch met die lange versnellingsbak, of niet dan?

    Ik ben nieuwsgierig naar het verbruik van jou auto.

    Omdat mijn corsa B 1.7 TD met F13WR 3,55 en 0,707 5e versnelling en cruise control nou niet bepaald zuinig te noemen is :cry

    Afgelopen weekend heb ik een stuurinrichting in de boot gemaakt.
    Hiervoor heb ik een opel stuurpin gebruikt, er kunnen dus allemaal verschillende opel sturen in de boot gezet worden king:

    Volgende keer hoop ik de vooruit en achteruit aan te sluiten.

    Ik zoek nog een warmtewisselaar voor het koelen van de motor met buitenwater, in plaats van met een radiateur in de boot.

    In reactie op: Achteras roest corsa B #18227950

    Officieel mag dat niet.

    Maar het wordt wel gedaan.

    Dus de ongeschreven regel is:
    Als ze het niet zien en niet kunnen bewijzen, dan mag het :angel

    Denk wel aan de veiligheid voor jezelf EN anderen.

    In reactie op: Motor loopt warm vraagje voor de techneuten #18227139

    :thumb

    Mooi dat hij het weer doet.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 3,978)