Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2010 om 10:52 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372680
:wors
Bekende wielen :P
Kun je nog zo’n mooi afdek kapje laten maken voor weinig :P
12 juni 2010 om 09:38 In reactie op: eds chip met standen schakelaar aansluit vraag opgelost #17686828Heb je Patrick al gevraagd ?
Hij is nu nog wel in China denk ik.
12 juni 2010 om 09:28 In reactie op: eds chip met standen schakelaar aansluit vraag opgelost #17686826D Nieboer weet dat wel ;)
Dan blijft het slag volume 1998 cc
De compressie verhouding veranderd dan wel ;)
Nee een 3 liter kan niet met een C20XE
Slecht contact in het dash zelf ?
11 juni 2010 om 11:55 In reactie op: Corsa b kilometer teller/ dag teller doen het soms niet. ??? #17686338Andere klok erin :P
Deze wagen gaat er echt steeds mooier uitzien, bijna zonde om straks mee te gaan driften ( met oog op mogelijke schade’s )
185-45-15 is er van nangkang
185-55-15 is gangbaarder
165-50-15 is er ook van nangkangIk doe het zonder inspuiting, maar ik weet niet hoe het hoort.
Brandstof is vloeistof, vloeistof is niet samenpersbaar en hierdoor zal de compressie druk hoger worden.
Dat is een hele goede tip :D bedankt :thumbup
Daar heb je gelijk in, ik ben wel benieuwd naar de verschillen :thumbup
Ik weet niet precies hoe het zit bij een originele ECU.
Wel kan ik je vertellen dat EDS er een oplossing voor in hun verkoop lijst hebben staan.
Deze heb ik laatst toevallig zien staan.
EDIT
http://eds-motorsport.de/shop/de/C20LET-Phase3-Elektronik-Dampfrad
origineel gepost door corsaboy
koude motor, volgas, zonder vonkIk doe het anders.
– Koude motor
– BDP stekker los
– Geen gas geven
Ik heb wel een oude bak liggen, zal ik die los trekken ?
Ik kan ook wel lagers proberen te regelen.
MSN is makkelijker ;)
De kleuren draden die je nodig hebt bij het uitlezen zijn:
Bruin-blauw = signaal draad, massa geschakeld
Bruin-geel = Contact draad voor het aanzetten van het diagnose knipper programma.
Dus als je de bruin-gele draad aan de massa legt, en de bruin-blauwe draad met een lamp ertussen naar de plus, dan moet de lamp gaan knipperen als je de auto op contact zet.
Als het niet wil lukken dan hoor ik het wel.
Met of zonder BDP signaal gemeten ?
Met de originele nokken assen ?
Sluiting in de hall-gever.
Hennie Boomkamp verkoopt gereviseerde hall-gevers.
Helaas komt het vaker voor.
:thumbup
Werkt alles al zoals je het wil ?
Ik ga een megasquirt gebruiken, met een MAP sensor van een VW 1.9 TDI, die kan tot 250 kilopascal, er is ook een van 400 kilopascal.
Die wagen is een oude bekende van het forum hier, ik heb hem tijden terug nog op een meeting gezien.
Ik hoop dat er geen gezeur achter weg komt, hij staat als C14NZ op kenteken.
Klopt, dan worden de piek drukken lager.
origineel gepost door CORSA2L16VALVE
zaterdag 1ste run liep het al volledig fout. 3de in lachgas en een knal….
Auto start nog en rijd nog. Alleen nog op 2,5 cilinders.gaan zoeken… bougie half weg gesmolten. Na lang zoeken een compressiemeter gevonden, gemeten en: geen Compressie meer op cilinder 1, 12,5bar op Cilinder 2 en op cilinder 3 en 4 17 bar. wat ik eigenlijk vrij hoog vind. Was wel op een warme motor.
Dus morgen kop eraf halen en maar kijken. Maakte geen onderdruk en dergelijke. Dus denk dat enkel de kleppen stuk zijn.
Voor de rest er een leuk weekendje van gemaakt. Uitstapje naar Centrum en lekkere terrasjes gedaan :D
Aangezien we toch daar waren, Het beste er maar van gemaaktCompressie testen doe ik zonder BDP signaal, dan spuit hij geen brandstof in.
Ik gebruik de zuigers van een C20LET wel bij de opbouw van mijn C20XE turbo project, ik heb in de planning om ook met 350 a 400 pk te gaan rijden.
Daarom neem ik zuiger bodem koeling, dan blijft de temperatuur in de motor op een gelijk matig niveau.
Heb je al een olie temperatuur meter erin zitten ?
Heb je ook zuiger bodem koeling er achteraf in gemonteerd ?
Neem je ook andere drijfstangen ?
De zuiger temperatuur kan hoog oplopen en zelfs bezwijken onder de druk bij de hoge temperatuur.
De drijfstangen kunnen knappen boven de 300 pk.
-
AuteurBerichten