freek corsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,401 tot 1,425 (van in totaal 3,978)
  • Auteur
    Berichten
  • :wors

    Bekende wielen :P

    Kun je nog zo’n mooi afdek kapje laten maken voor weinig :P

    Heb je Patrick al gevraagd ?

    Hij is nu nog wel in China denk ik.

    D Nieboer weet dat wel ;)

    In reactie op: 2.0 opboren naar 3.0 #17686704

    Dan blijft het slag volume 1998 cc

    De compressie verhouding veranderd dan wel ;)

    Nee een 3 liter kan niet met een C20XE

    In reactie op: Problemen 2000 digidash #17686463

    Slecht contact in het dash zelf ?

    Andere klok erin :P

    In reactie op: Koekie’s Ascona BCC DriftAuto #17583606

    Deze wagen gaat er echt steeds mooier uitzien, bijna zonde om straks mee te gaan driften ( met oog op mogelijke schade’s )

    In reactie op: 185/50/15 ipv 195/50/15 #17686125

    185-45-15 is er van nangkang
    185-55-15 is gangbaarder
    165-50-15 is er ook van nangkang

    In reactie op: Compressie C20XE met hogedrukzuigers #17683803

    Ik doe het zonder inspuiting, maar ik weet niet hoe het hoort.

    In reactie op: Compressie C20XE met hogedrukzuigers #17683801

    Brandstof is vloeistof, vloeistof is niet samenpersbaar en hierdoor zal de compressie druk hoger worden.

    In reactie op: MAX vermogen, std zuigers etc #17684001

    Dat is een hele goede tip :D bedankt :thumbup

    In reactie op: Compressie C20XE met hogedrukzuigers #17683798

    Daar heb je gelijk in, ik ben wel benieuwd naar de verschillen :thumbup

    In reactie op: mapsensor 250kpa #17685094

    Ik weet niet precies hoe het zit bij een originele ECU.

    Wel kan ik je vertellen dat EDS er een oplossing voor in hun verkoop lijst hebben staan.

    Deze heb ik laatst toevallig zien staan.

    EDIT

    http://eds-motorsport.de/shop/de/C20LET-Phase3-Elektronik-Dampfrad

    In reactie op: Compressie C20XE met hogedrukzuigers #17683796

    origineel gepost door corsaboy
    koude motor, volgas, zonder vonk

    Ik doe het anders.

    – Koude motor

    – BDP stekker los

    – Geen gas geven

    In reactie op: Differentieel lagers F18 etc. #17685855

    Ik heb wel een oude bak liggen, zal ik die los trekken ?

    Ik kan ook wel lagers proberen te regelen.

    MSN is makkelijker ;)

    In reactie op: hoog stationair, maar niet altijd #17678079

    De kleuren draden die je nodig hebt bij het uitlezen zijn:

    Bruin-blauw = signaal draad, massa geschakeld

    Bruin-geel = Contact draad voor het aanzetten van het diagnose knipper programma.

    Dus als je de bruin-gele draad aan de massa legt, en de bruin-blauwe draad met een lamp ertussen naar de plus, dan moet de lamp gaan knipperen als je de auto op contact zet.

    Als het niet wil lukken dan hoor ik het wel.

    In reactie op: Compressie C20XE met hogedrukzuigers #17683792

    Met of zonder BDP signaal gemeten ?

    Met de originele nokken assen ?

    In reactie op: C20XE code 94 #17685850

    Sluiting in de hall-gever.

    Hennie Boomkamp verkoopt gereviseerde hall-gevers.

    Helaas komt het vaker voor.

    In reactie op: Corsa A 2.0 16v Turbo #17517522

    :thumbup

    Werkt alles al zoals je het wil ?

    In reactie op: mapsensor 250kpa #17685090

    Ik ga een megasquirt gebruiken, met een MAP sensor van een VW 1.9 TDI, die kan tot 250 kilopascal, er is ook een van 400 kilopascal.

    Die wagen is een oude bekende van het forum hier, ik heb hem tijden terug nog op een meeting gezien.

    Ik hoop dat er geen gezeur achter weg komt, hij staat als C14NZ op kenteken.

    In reactie op: MAX vermogen, std zuigers etc #17683992

    Klopt, dan worden de piek drukken lager.

    In reactie op: BITBURG 2010 #17624947

    origineel gepost door CORSA2L16VALVE
    zaterdag 1ste run liep het al volledig fout. 3de in lachgas en een knal….
    Auto start nog en rijd nog. Alleen nog op 2,5 cilinders.

    gaan zoeken… bougie half weg gesmolten. Na lang zoeken een compressiemeter gevonden, gemeten en: geen Compressie meer op cilinder 1, 12,5bar op Cilinder 2 en op cilinder 3 en 4 17 bar. wat ik eigenlijk vrij hoog vind. Was wel op een warme motor.

    Dus morgen kop eraf halen en maar kijken. Maakte geen onderdruk en dergelijke. Dus denk dat enkel de kleppen stuk zijn.
    Voor de rest er een leuk weekendje van gemaakt. Uitstapje naar Centrum en lekkere terrasjes gedaan :D
    Aangezien we toch daar waren, Het beste er maar van gemaakt

    Compressie testen doe ik zonder BDP signaal, dan spuit hij geen brandstof in.

    In reactie op: MAX vermogen, std zuigers etc #17683990

    Ik gebruik de zuigers van een C20LET wel bij de opbouw van mijn C20XE turbo project, ik heb in de planning om ook met 350 a 400 pk te gaan rijden.

    Daarom neem ik zuiger bodem koeling, dan blijft de temperatuur in de motor op een gelijk matig niveau.

    Heb je al een olie temperatuur meter erin zitten ?

    In reactie op: MAX vermogen, std zuigers etc #17683986

    Heb je ook zuiger bodem koeling er achteraf in gemonteerd ?

    Neem je ook andere drijfstangen ?

    De zuiger temperatuur kan hoog oplopen en zelfs bezwijken onder de druk bij de hoge temperatuur.

    De drijfstangen kunnen knappen boven de 300 pk.

25 berichten aan het bekijken - 1,401 tot 1,425 (van in totaal 3,978)