Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-


Ik heb wel het goede potje, alleen was mijn maat beker niet zo nauwkeurig :angel
Ik ben nog aan het twijfelen over volledig starre steunen.
Eerst maar eens zien of ik het werkend krijg met turbo, ik beschouw dit als oefening voor het echte werk ( C20XE ombouw naar Turbo ).
Ik ben nog ff aan het knutselen geweest.
Filmpje staat hier onder.
Bedankt voor de link, ik kan er alleen online niets van zien.
Heb je ook een voorbeeld, met foto ofzo van wat ze leveren ?
Die steun links voor moet ik ook nog wat aan doen.
Ruiten kit die hard word erin doen ?
Of zijn er andere tips ?
Dat PU rubber PS 130 ofzoiets, dat lukt mij niet :swear
xxx xxx
Ik heb wel een druk meter die in een plaatje zit, dat plaatje past op je brandstof rail ;)
Foto’s met schuifmaten erbij, dat wil ik :angel
De TD-04 heb ik doorverkocht.
Ik heb er nu wel spijt van, hij had hier wel goed op gekunt.
De motor loopt nu best wel lekker, net nog ff gereden.
Ik heb ook weer nieuwe informatie binnen gekregen, dus ik kan het nu een stuk veiliger gaan opbouwen.
Vanmorgen heb ik de laatste puntjes klaar gemaakt.
Vanmiddag ben ik naar drachten gereden, dit ging probleem loos.
In drachten op het parkeer terrein liet ik de motor nog even zien aan bekenden, die wilde hem ook horen lopen.
Dus ik start de motor, spuit er benzine uit de retour slang :oDus direct motor uit gezet en kijken waar en welke slang het was.. Na het regelen van slang en gereedschap ben ik begonnen met repareren.
Na reparatie liep de motor ook beter :angel
Dus op de terug weg van drachten naar marum heb ik voor het eerst met deze C20NE echt gas gegeven, en volgens mij is het wel een motor die goed loopt :D
Vanuit stil stand vol gas weg, en het gas niet los laten, snel schakelen en de koppeling laten schieten, oooohhh wat is dat mooi :D
Hij fluit een klein beetje in de uitlaat, dat geeft al een turbo idee :angelDus komende week ben ik de turbo erop aan het bouwen ;)
25 juni 2010 om 09:15 In reactie op: project kadett coupe UPDATE 30-8 NA 12 JAAR WEER OP DE WEG #17481531Leuke kleur, hij ziet er op de foto’s mooi strak uit :thumbup
Remmen zijn ontlucht.
De bak lekt nog, die moet ik nog ff los pakken en schoon maken, dan weer in elkaar en vullen met olie.
RDW was een grapje, DSL rijden mag dus ook niet.
Dus ik doe niet mee morgen in drachten.
Klopt :D
De uitlaat is helemaal stil.
Remmen nog ontluchten, morgen uit de schorsing halen en verzekeren, APK heb ik er nog op als het goed is.
De toeter er nog ff op, dan kan ik ook wel eens naar de RDW :cool: morgen ochtend ofzo :P
Dan kan ik de DSL misschien nog ff winnen.
3 cilinders, maar de 4e wil niet.
eerst weer eens compressie meten dan maar.
Remmen nog steeds ontluchten, bekrachtiger zit er wel goed op nu, vacuum slang ook.
Uitlaat spruit zit erop met NIEUWE pakking ( dat koste me weer een hand geld :P )
De C20XE moet Goed, en dan bedoel ik niet duur en nieuw, maar wel rustig aan en goed na denken.
Deze C20NE heb ik in elkaar gezet omdat ik wil rijden. Dat ik er als de motor goed loopt een turbo op wil zetten heeft nu niets te maken met dat ik wil drag racen.
Jullie moeten niet denken dat ik gek ben en zo ff een blok ga vernielen, ik denk te weten wat ik doe.
Daarom wil ik ook nog test km gaan maken voor ik vol uit ga, ik wil natuurlijk niet de lol van andere bestuurders op de baan ontnemen. De motor moet dus HEEL blijven als ik de baan heb bereikt.
Als de motor bij mij thuis ploft door welke reden dan ook, dan heb ik de rotzooi hier op het pad en niet op het asfalt waar anderen ook op willen rijden.
Nu heb ik nog steeds het dilemma wat Marcel me heeft voorgeschoven.Ik mag niet mee doen in de street legal klasse omdat ik geen RDW omgekeurde auto heb.
De oplossing is dan mee doen in de SE klasse, maar dat mag niet omdat ik daar niet snel genoeg voor ben.
Ik zit mijn tijd weer te verdoen, de uitlaat moet er nog onder, de remmen nog ontluchten, het front moet er nog een beetje rechter voor en vast gezet worden.Dus geen foto’s, wel veel zweet :P
Als hij dat haalt :P
Ik heb net de waterpomp verwisseld, die erin zat had een lekke kering.
Gelijk ff het originele distributie tandwiel erop gezet.
Compressie is dus niet aanwezig op 2 cilinders, hij heeft al op 2 cilinders gelopen.
De vonk is er wel op alle bougie’s, volgorde is ook goed.
Uitlaat kleppen lekken op 3 cilinders.
Ik kreeg de tip om de motor te laten lopen zodat de hydrau stoters zich kunnen vullen.
Proberen dan maar ?
Er bestaat ook zoiets als iemand die de assen vervangt als er een hoesje lek is :swear
xxx xxx
De motor staat niet op kenteken.
In de andere klasse waar ik dan eventueel wel in zal mogen rijden, daar ben ik niet snel genoeg voor.
De auto moet dan onder de 14 seconden kunnen rijden, dat gaat deze C20NE zonder turbo niet redden.
Zover ik nu begrepen heb van Marcel mag ik niet eens rijden op DHRA met deze auto :o
De assen van een corsa A Turbo Diesel passen wel :angel
Je kunt ook een F13 of een F15 bak erachter zetten met een vliegwiel van een 1700 diesel, dan kunnen de originele aandrijf assen er weer in.
– KVS laatste T stuk aansluiten
V startmotor, dynamo, olie sensor draden aansluiten
V olie filter monteren en olie erin doen
– remmen werkend maken
– uitlaat fabriceren
V bobine aansluiten
V Min-pool aansluiten op het onderblokHij is bijna af :angel
Morgen ga ik:
– KVS laatste T stuk aansluiten
– startmotor, dynamo, olie sensor draden aansluiten
– olie filter monteren en olie erin doen
– remmen werkend maken
– uitlaat fabriceren
– bobine aansluiten
– Min-pool aansluiten op het onderblokDe auto staat nu met aandrijf assen erin op 17 inch wielen.
Radiateur en slangen zijn aangesloten
De draadboom en dergelijke is aangesloten
Koppeling en versnellingen zijn gesteldxxx xxx
Nee wel een F15 versnellingsbak van mijn andere sponsor :angel
-
AuteurBerichten