Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.youtube.com/watch?v=WtaPFPnMMHU
Een koude start filmpje.
:jerry
oke :P
Ik heb inderdaad wel een Laser demper van een motorfiets liggen, die kan ik wel gebruiken :cool:
Ik kan niets uitgeven financieel gezien, het is nu echt op.
Dat is een goed aanbod, we bellen of msn-en wel even :thumbup
De teller klopt niet en de bak is extreem kort F15CR.
Ik heb sinds vandaag een F13 W374, even wat omzetten dus :D
De uitlaat word groter, maar ik zoek nog een demper en bochten in 63 mm RVS ( voor studenten geld )
De inlaat word ook groter, maar dat heeft geen haast.
De turbo druk moet nog hoger, maar dan moet ik de wastegate actuator beugel aanpassen.


Dat zei SW tegen mij.
Bedankt :D
Ik ben nog bezig met aanpassingen en verbeteringen.
Alle mogelijke plekken waar olie lekage kan optreden ben ik aan het aanpakken.
Ook wil ik de inlaat diameter groter gaan maken.
De uitlaat moet natuurlijk ook groter.De waste gate actuator moet ook aangepast worden zodat ik verder kan stellen, het schroefdraad is op en de druk komt niet boven de 0,5 bar uit.
Kijk daarom ben ik begonnen met deze C20NE turbo :D Daar leer je dit soort beginners fouten mee :wors
Weer wat geleerd :thumbup
Ik heb zelf een Tial 50mm BOV.
Sander heeft een bailys of hoe je het ook maar schrijft :P
Ik heb vandaag een immitatie van forge erop gezet, die heeft 2 kleppen inwendig, deze blijft dus wel dicht staan.
En het is een wonder, hij blaast ook nog af bij volle belasting, alleen niet als je stil staat en gas geeft, dan komt er wel een chitter/chatter geluid in de inlaat.
Maar mijn probleem is nu tijdelijk wel opgelost, hij loopt stationair en ik kan met volle boost rijden.

Absoluut niet mijn snelste tijden ooit, maar wel leuk voor een hobby auto die in een paar dagen met zo goed als geen budget gebouwd is :o
Dat had ik in het begin ook, maar dan krijg je een chatter of chitter in de inlaat, das toch ook niet goed voor de turbo ?
Ja klopt, heel veel regen :angel
Dat klopt, de dumpvalve moet dicht blijven staan, dan kan de motor hem stationair regelen, en dan heeft de lucht flow meter ook geen problemen met zijn werk.
Maar wat moet ik veranderen om hem stationair te laten draaien ?
Dikkere veer erin zetten ?
Bedankt :D
Wie weet hoe ik de dumpvalve dicht kan houden tijdens stationair draaien ?
Of hoe de motor in ieder geval aan blijft, want zo als het nu is valt er niet rustig mee te rijden.
Dat klopt, maar het schroefdraad is op, dus ik moet de beugel veranderen ;)
De dumpvalve blijft open staan, dus hij loopt nu niet stationair.
Dit is het zelfde probleem wat sander met zijn kadett heeft.Ooohw ja, wat ik nog niet verteld had, de dumpvalve was uit elkaar getrild, hij lag in inwendig in onderdelen :P
Ik werd op de terug weg een beetje bang, omdat hij nu niet stationair wil lopen moest ik gas blijven geven, daardoor trok de auto steeds wielspin bij het aanraken van het gas pedaal :P
Vandaag heb ik de klep deksel pakking vervangen, de carter-ventilatie los gehaald van de gasklep, de waste gate actuator strakker gezet.
En ik heb een filmpje van het rijden gemaakt na deze aanpassingen.
De tijden waren niet echt super, ik had een 60 feet tijd van 2,6 dat is echt bagger.
De tijden waren: 15.0 14.8 en 14.9
Dit is natuurlijk niet snel, maar daarom ga ik er nu nog wat dingen aan veranderen.

filmpje komt eraan ;)
Jongens jullie hebben allemaal gelijk, dat meen ik echt, geen grapje of verkeerd om bedoeld.
MAAAAARRR……
Ik heb gereden @ drachten :D
Dat was mijn doel, en het is nog steeds heel, dus nu kan ik gaan fine tunen, dus ook een andere uitlaat eronder, en ook een grotere mooiere bocht naar de inlaat maken, enz…..
Hij rijdt en loopt nog lekker ook :thumbup
Nee nog niet, ik moet alles nog testen en afstellen.
Ik had de vacuüm ook verkeerd zitten, dit is mijn eerste keer opbouwen met niet originele turbo erop, dus een paar slangen uitzoeken enzo . . . . .
Het is niet moeilijk, maar wel lastig als je niet weet hoe het moet zitten :jerry
origineel gepost door Neetmans
ziet er goed uit freek!rijden op drachten straks/morgen ? :P
Dat is de bedoeling ja ;)





origineel gepost door Piele
Je gaat veelste hard!! :oNee hoor, ik had gister al willen rijden :P
Die auto moet straks veel te hard gaan lopen :vertag :jerry
-
AuteurBerichten