Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Of de manier van begrenzen veranderen in ignition retard, in plaats van fuel cut off.
6500 rpm is niet de standaard begrenser, die zit bij 6800 rpm.
Welk soort begrenzer heb je ingesteld?
– ontsteking
– brandstof
– beide?hoeveel toeren staat hij uit?
Het lang in de begrenzer vast houden is ook een oorzaak
We gingen dus even een rondje rijden en afstellen

Helaas liep dat anders dan gepland

We moest hier verplicht stoppen, waarom?
De motor had een bijgeluid
Oeps
Even met een magneet aan het vissen geweest

Alles maar weer uit elkaar

De radiateur is ook lek

Alles er af en er uit

Lekkage / verlies gevonden

Dit geeft mooi wat ruimte voor………

Nog meer lekkage gevonden

Even dicht gemaakt

Verder gegaan met demonteren:







Ook weer begonnen met opbouwen:




Geïnvesteerd in veiligheid:


Sinds vandaag mag mijn corsa A weer op de openbare weg rijden.
Dus pas op als je in noord Nederland rijdt :angel
26 februari 2015 om 20:01 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373691Ken net ;)
25 februari 2015 om 20:52 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373686Iets stillere uitlaat hoop ik :jerry
Lekker klussen :thumb Beter dan altijd maar werken :angel
14 februari 2015 om 23:34 In reactie op: C20NE in een Fletcher Arrow boot met een UA JET UNIT jetpomp #18195429Fletcher Arrow Opel C20NE UA Jet Unit Skat-Trak: http://youtu.be/M1SLy-vMBhg” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 februari 2015 om 18:22 In reactie op: C20NE in een Fletcher Arrow boot met een UA JET UNIT jetpomp #18195428Vandaag ff gevaren:
De nozzle veranderd
http://youtu.be/Jm2ZtvsaLfg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Goed dat er meer mensen nadenken :D
Ik ben nieuwsgierig naar het type koppakking je nu gebruikt als 16v pakking?
Ik gebruik een C20XE koppakking op mijn C20NE, zonder problemen.
Maar mijn C20XE koppakking lijkt niet op jou 16v pakking.@Black-Out wrote:
Hebben sommige hier nagedacht over een systeem die zowel gesloten als open en 50/50 kunnen zijn? Denk het wel hoor, maar ik ben zelf een C20NE Turbo aan het maken icm een luchtmassameter.
Normaal als al mijn gecomprimeerde lucht door een open dumpvalve ‘verdwijnt’ naar de buitenlucht, krijg ik sowieso een foutmelding op motormanagment (mijn motor draait nog niet btw, alleen theoretisch over aan het nadenken alvast). Dat heeft te maken met het feit dat de turbo doordraait terwijl de gasklep dicht is en dus lucht aan blijft zuigen.
Ik ga het nu proberen op te lossen door de Forge Split-r te monteren. Met de Split-r kun je verschillende ‘instellingen’ regelen, ik moet zeggen dat ik verder nog niet echt bekend ben met de Split-r, weet alleen theoretisch de werking.
Wat ik dus ga proberen is eigenlijk (voor zover de Split-r te regelen is) het grensje op te zoeken wanneer mijn motormanagment het niet meer toelaat en het randje op te zoeken zodat die dus niet brand en hopen dat het werkt. Bouw ik een turbomotor, wil ik tuurlijk wel de vette BOV sound hebben.. :D
Mocht ik het ergens fout hebben, corrigeer me aub, ik leer graag! :afro
Ik gebruik een Forge twin piston blow of valve.
Een afblaas ventiel met twee zuigers dus.Heb je een LMM of een luchtweger, zo’n ding met een warmte draad of zo’n ding met een klep erin?
Als je een luchtweger hebt, dan moet de BOV stationair wel dicht staan, anders verzuipt de motor erg snel.
Kop bewerken:
Zo ziet mijne er uit



20 januari 2015 om 17:32 In reactie op: Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14) #18200274:thumbup
Wanneer ga je de achteras wisselen?
king:
Vandaag de toerenteller van mijn corsa A C20NET aangesloten aan de MegaSquirt.
Ik had hem eerder al getest, maar nog niet definitief aangesloten.@corsaboy wrote:
je toerenteller doet het niet..
haha king:Ding start vlotter als de mijne met koud start :thumb :thumb :thumb :thumb
Een kleine update deze keer, de toerenteller doet het nu ook weer :agent
Dat was nog iets meer werk dan ik had verwacht :angel
Is er hier nog nieuws?
Met LET zuigers en bewerkte kop kun je prima 200 pk maken met de originele bosch motronic.
Wel de AFR goed afstellen!Meer is ook wel mogelijk, zeker als je met E85 gaat rijden :thumbup







Nee, niet gekregen. En de soldeertin is ook op :(
Ik heb wel een chrome-cast gehaald voor kerst ;)
Toerenteller moet ik inderdaad nog even aansluiten.
Dankjewel Marcel :)
Na wat stoeien met de aansturing, bleken de bobines het gewoon te doen :D





Tot zover de draadjes afdeling
Dit is zonder het opnieuw afstellen, geen AFR gemeten.
http://youtu.be/Jodfg0Dv4hs?list=UUFCljhCFKcv_ctrl76ZXvdA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor de prijzen kun je het best even contact opnemen met Pieter, telefoon-nummer staat op zijn website.
Misschien kan Marcel een prijs-indicatie sturen per PM.
Inmiddels is de kabelboom aangepast en gemonteerd.
De injectoren zijn verwisseld, van 355cc/min naar 470cc/min.
De silicone slangen maar eens gepoetst, ze waren erg vies

De koelslangen en radiateur zijn weer gemonteerd.
Voor ik de corsa wou gaan starten heb ik de ontsteking getest.
Helaas zonder succes.Ik heb de stimulator aangepast zodat ik de ontsteking uitgangen kan zien werken.

Om het nieuwe deel van de kabelboom te testen heb ik dit bordje gemaakt, de ledjes knipperen wanneer de bougie normaal zal moeten vonken.

De hall-sensor doet het inmiddels ook, deze deed het niet omdat ik nog geen pull-up weerstand in de megasquirt had gezet.

De bobine’s zijn kapot, ik zoek dus andere.
:D Dankjewel
Deze is geleverd door:
http://www.lachgasvullen.nl/?page_id=58″ onclick=”window.open(this.href);return false;Sik driften Essen motorshow 2014: http://youtu.be/g9WeMemcpLg” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 juli 2014 om 16:18 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150047fuel and spark cut instellen.
en niet moetwillig in de begrenzer blijven hangen.
de laatste 300 toeren voor de begrenser wat ontsteking vervroeging eraf halen, zodat je de begrenzer voelt aankomen.
of een shiftlight gebruiken of de begrenzer veel te hoog instellen, zodat je er nooit komt.
of terug naar rotor verdeler, is wel het makkelijkst. -
AuteurBerichten
