Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb samen met Jan de F15CR bak en het vliegwiel eraf gehaald, en een C20NE vliegwiel met cinterbrons koppeling plaat en C20XE drukgroep erop gezet.
Dit alles hebben we afgemaakt door er een F16CR 3,74 aan te knopen, dit was wel een strijd :angel
Toen kwam ik erachter dat de achterste steun gescheurd was :o
Dus morgen even verstevigen enzo, dan kan ik verder gaan met afbouwen.
foto’s volgen nog.
Als alles goed gemonteerd zit en het past niet, dan kun je de aandrijf as in een draai bank zetten en de groef die er inzit 1cm verder er ook even in draaien.
Dan moet het wel passen.
Corsa A as is geen oplossing, scheelt 4cm.
:wors
Dat wil ik ook wel :thumbup
Vandaag heb ik een nieuwe APK op de zwarte corsa gekregen.
Ik heb een wiel lager achter vervangen en de handrem kabel die geknapt was in assen ook maar eens vervangen :P
Verder wat kleine dingen, ashoesjes vervangen en een paar lampjes.
De corsa rijdt nog steeds heerlijk met de 16V erin :thumbup
3 augustus 2010 om 11:49 In reactie op: Astra GSI 3.0 24v v6 project, Astra GSi Turbo erbij! #17660250Gefeliciteerd :thumbup
De afstanden van een small-block versnellingsbak zijn anders dan een big-block versnellingsbak.
Je moet het blokje dus wel omdraaien.
2 augustus 2010 om 21:30 In reactie op: Corsa b kilometer teller/ dag teller doen het soms niet. ??? #17686362Bobine
Ik heb ook nog een F18 met metallic olie erin :angel
F16CR is een goede optie, daar heb ik nog wel een paar van liggen.
Die F15 is echt kort :P
Ik reed 6000 rpm in de 5e versnelling na 402 meter :o
Vandaag een vliegwiel gescoord, morgen eens kijken welke versnellingsbak ik eraan kan knopen :P
De olie retour gaat de carterpan in, daar heb ik een buisje aan gelast.
Een stuk olie bestendige slang en 2 klemmen zorgen ervoor dat het terug kan stromen.
Van mij mogen de motoren wel een eigen dag hebben, dan heb ik er geen last meer van.
Dat heb ik al vaker gezegd, maar niet iedereen luistert naar me :P
Vandaar dat ik zei, ieder zijn ding ;)
Ieder zijn ding ;)
Ik wil ze ook wel hebben, maar je kent mijn probleem he :P
Ik heb de rem leidingen geschuurd en gespoten voor de APK.
Banden gewisseld en een aandrijfas omgewisseld omdat er 2 as hoezen lek waren.Ik moet nog een wiel lager vervangen en de handrem repareren.
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door sw16v
kheb m even getopt…. best eng :Phaha 200km/u met een Combo-B is ook niet alles hoor haha….
Willem
SW reed 60 km/h sneller :P

De FoMoCo is een keer zo groot ;)
Die had niet gepast :hmmz dan heb ik straks nog een ruimte probleem :hmmz
Er zit nu een TD-04 aan de C20NE, die kan 250 pk doen is mij verteld.
TD-04 is een mitsibishi turbo die op de subaru impreza is geleverd.
Nee dan verstevig ik het gene wat kapot ging, dan kan ik weer verder met de druk verhogen :jerry
Hahaha, de C20NE blijft er eerst nog ff zo in hangen. De turbo zal uiteindelijk in de kadett E van sebastiaan komen.
Het is mijn bedoeling om een C20XE als C20LET op te bouwen en die dan met behulp van megasquirt naar 400 pk te krijgen.
Dat moet met behulp van de FoMoCo turbo die eerder in dit topic te zien is. Nu is die turbo geschikt tot 350 pk en ik wil naar 400pk, dus ik zal er creatief mee bezig moeten gaan :P:wors
Nette auto zo ;)
-
AuteurBerichten