Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt, had je niet verwacht zeker met dit front :P
Teun gespot op de afrit van de A7 bij Marum, erg mooie vectra om te zien :thumbup
Zonder KAT, ik heb er een 63mm uitlaat onder gemaakt, en ik heb geen KAT in die maat ;)
Echt wel :thumbup
Rem leiding geschuurd en tectyl erop, lampen afgesteld, PC koel fin dingen erin gelegd in plaats van een kachel motor.
0,8 CO
:P
Ze kennen mij inmiddels al en weten dat ik rare projecten maak :cool:
Er zit nieuwe APK op de corsa A :D
Sinds vanavond ben ik ook erg nieuwsgierig naar dit gebeuren :angel
Anders is mijn hobby bob turbo corsa stuk voor 27 augustus :P
Vanavond weer bezig geweest, maar helaas is het probleem weer terug :hmmz
Ik heb geprobeerd de vacuüm aansluitingen beter vast te zetten omdat ze nog wel eens los bliezen bij het inkomen van de turbo druk.
Ook heb ik de boost controller anders aangesloten, hier gaat het mis gok ik.
De druk ging naar 1,1 en dan terug naar 0,5
Verder klooien met de slangen gaf een druk van 1,1 die terug ging naar 0,8
:wtf
Hoe zorg ik ervoor dat de druk direct naar 0,9 gaat en daar ook blijft staan ?
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
Bougies vervangen door NGK BPR7ES
Vacuüm aansluitingen aangepast.
Boost controller geïnstalleerd.
Actuator slapper gezet en iets rechter gebogen.
Brandstofdruk aangepast aan de hand van de wide band lambda waardeVerder eigenlijk geen bijzondere dingen, ik heb van alles wat veranderd en vandaag liep/loopt hij eigenlijk helemaal goed :)
1,0 bar bij inkomen van de turbo druk en 0,85 tot 0,9 constante druk :D en geen gestotter :thumbup
Wide band waarden blijven tussen de 11 en 14, bij 12,0 trekt hij echt hard door ;)
De inlaat temperatuur komt niet boven de 35 graden uit.
Ik heb er een buiten temperatuur sensor in gezet.Ik heb er zelf ook mee gereden, je moet wel kunnen auto rijden, anders kun je er niet mee overweg :P
LET injectoren in een C20XE zonder druk vulling gaat niet goed, dan verzuipt hij.
Bang dat ik van je win in dr88 zeker :angel
Het probleem is opgelost denk ik.
Vanavond gereden met 1 bar druk zonder stotteren :wors
Morgen maar weer op 0,9 zetten om hem heel te houden.
Hier zijn meerdere topics over geweest d8 ik.
Oude type C20XE ( rotor ontsteking ) hebben creme injectoren.
Nieuwe type C20XE ( DIS ontsteking ) hebben blauwe injectorenDe boost controller werkt nu wel.
Door het verbuigen wat ik heb gedaan om de actuator rechter voor de arm te krijgen is de druk nu naar 1,5 bar gegaan, ik heb hem al weer terug gezet op 1,0 bar.
Morgen even testen of hij nog verder terug wil, dan kan ik hem met de boost controller weer omhoog draaien, naar 0,9 bar, dat moet veilig zijn volgens de ervaren mensen.
Maar morgen eerst ff APK erop.
Wel de zwarte draad aangesloten op de draadboom ?
Ik heb vandaag een buiten temperatuur meter gekocht met 3 meter snoer, deze heb ik in de inlaat gemaakt.
Nu is het dus mogelijk om te zien wat de temperatuur is van de inlaat lucht.
Ook heb ik een boost controller erop gezet, deze werkt alleen nog niet goed, de druk gaat nu naar 1,5 bar :angel
Morgen even APK scoren :cool:
Ooit post ik hier:
BOEM KRAK STUK
:jerry
Maar tot die tijd geniet ik ervan, en blijf ik hem sneller maken :angel
10 augustus 2010 om 18:07 In reactie op: Distributie nieuwe type C20XE, controle van materiaal #17710571Bedankt voor je duidelijke antwoord :wors
Ik zal het onthouden voor een volgende keer.
Ik geloof je wel ;)
Maar ik ben de grens aan het zoeken king:
Bedankt voor deze informatie.
Ik heb de motor nog niet op 1 toerental kunnen belasten.
De temperaturen schommelen allemaal wel erg veel, dat kan ook een oorzaak zijn idd.
10 augustus 2010 om 13:33 In reactie op: Distributie nieuwe type C20XE, controle van materiaal #17710569Ik heb zelf ook het oude type.
Als de diameters niet kloppen, dan heb ik de verkeerde materialen mee gekregen.
Dat is waarom ik de vraag stel.
Het is een TURBO diesel, de turbo dempt heel veel geluid.
Met een turbo wil je juist geen tegendruk hebben.Dus daarom zie ik, neem een uitlaat zonder dempers, hij wil toch geluid hebben :P
-
AuteurBerichten