Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door CORSA2L16VALVE
wie gaat er van hier dit weekend?want kreeg net een mail dat drachten vrijdag al niet door gaat. En voor Bitburg geven ze wel droog weer
Ik heb die mail nog niet gehad………
CO2 of CO ?
Niet exact, maar je kunt het wel aanpassen.
Er is verder niets meer veranderd aan de motor afstelling.
Afgelopen vrijdag heb ik nog een testritje gemaakt, dat ging allemaal goed.
Komende vrijdag hoop ik in drachten door de 13 seconden te breken.
Wie komen er vrijdag allemaal ?
Ik ga proberen door de 13 seconden te breken :angel
13 september 2010 om 08:14 In reactie op: andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan #17727940Brandstof pomp.
De C14NZ is monopoint, lage druk systeem.
De X14XE is een multipoint, hogere druk systeem.
Ik doe ook de 2e manier
Er zit veel verschil in cilinderkop aanpassen, in de zin van, hoe pas je de kop optimaal aan voor jou toepassing.
Hopelijk begrijp je wat ik probeer duidelijk te maken.
Nog vragen ?
Corsaboy heeft je eigenlijk alles al uitgelegd ;)
origineel gepost door freek corsa
Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :BOSCH 0 580 464 008
Op de site van bosch staat :
300 kilo Pascal
130 Liter per Uurhttp://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/BOSCH_Fuel_Pump_WEB.pdf
300 kilo Pascal, dat is 2 bar over druk.
Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :
BOSCH 0 580 464 008
Op de site van bosch staat :
300 kilo Pascal
130 Liter per Uurhttp://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/BOSCH_Fuel_Pump_WEB.pdf
Gaat het hier om internet verkopers ?
Tuners zonder shop ?
Ik kan mijn lijstje met onderdelen sites wel ff posten als dat de bedoeling is ?
Nee hoor, ik deed een suggestie om een 7 serie pomp op te zoeken.
Was niet serieus bedoeld.
http://www.onderdelenlijn.nl :P zoiets ?
Niet alleen de riem ;)
De compressor zelf neemt toerental afhankelijk ook steeds meer vermogen.
Daarom is een turbo monteren ook een meer logische keuze.
Maar met een lobben of roots of schroef compressor heb je wel een dik geluid, dat kun je met bijna niets anders evenaren :wors
Ik heb ook zelf een kop aangepast met een bypass, deze werkt goed.
Totale kosten: 35 euro.
Ik heb er geen buis in geperst, maar het M10x1 draad verder de kop in getapt.
Daar heb ik met loctite een stopje in gedraaid, die voorbij het kopbout gat is gegaan.Voor de bypass slang montage hoef je geen nieuwe gaten te boren in de kop, de gaten zitten er al in.
@ Miruni, :wors amen
Ik heb alleen nog een vraag:
Zijn de nokkenassen al wel afgesteld ?
Wat een lees werk om uit te vinden dat het helemaal geen nuttige info betreft :cry
Het advies luidt dus koop een walbro 255 liter per uur pomp.
Waarom niet de QSP pomp ?
Is dat een bosch pomp, zo ja welk nummer ?
origineel gepost door wim-v6
Multipoint, dat is een hogedruk pomp
de multipoint pomp levert RUIM, maar dan ook echt RUIM voldoende voor een V6 of Turbo motor.
deze kan 6bar pompen, alleen de drukregelaar regelt dit weer af.
Willem
Het gaat om de liters per uur.
De druk die de pomp kan opbouwen moet bij een grote flow ook nog behaald kunnen worden.
Bij een serieuze turbo motor kan een standaard brandstof pomp het niet meer bij houden.
Ik zal het zelfs moeten kunnen bereken, toch maar weer eens in de boeken duiken :P
Mijn ervaring is dat een race koppeling verschrikkelijk irritant is bij file rijden.
Een lichter vliegwiel zou je wel kunnen doen, maar ik denk dat de brandstofdruk verhogen meer helpt bij het sneller accelereren van een standaard C20NE.
Dus als je het vliegwiel vervangt door een lichtere, probeer daarna dan de brandstofdruk eens op 3 bar te zetten ;)
Nummer 1, zo doe ik het ook altijd.
– goed schoon maken / ontvetten
– nieuwe pakking op in om het kleppendeksel doen
– hoekjes waar de klepdeksel pakking de rondingen van de nokkenassen af moet sluiten allemaal even een drupje vloeibaar in leggen.
– klepdeksel monteren, de boutjes NIET extreem vast zetten.Nummer 2 is voor kurk pakkingen, maar dat doe ik ook anders :P
– alles ontvetten
– beide oppervlakken voorzien van een dun laagje vloeibare pakking
– pakking erop leggen
– andere deel erop leggen
– vast draaien
– buitenom dun afsmeren met vloeibare pakking.Lekt bij mij nog steeds niet weer :angel
Zijn de verstelbare poulies al wel optimaal afgesteld voor het toeren gebied waarin je rijdt ?
Wanneer heb je de cilinderkop voor het laatst los gehad ?
Bij mij ging de motor een stuk beter lopen na een schoon maak beurt van de kleppen en kanalen in de kop.
Als je sneller wil accelereren in de 1e, 2e en 3e versnelling, dan kun je kiezen voor een lichter vliegwiel.
Wat hoop je ermee te bereiken ?
-
AuteurBerichten