freek corsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 3,978)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: BITBURG 2010 #17624977

    origineel gepost door CORSA2L16VALVE
    wie gaat er van hier dit weekend?

    want kreeg net een mail dat drachten vrijdag al niet door gaat. En voor Bitburg geven ze wel droog weer

    Ik heb die mail nog niet gehad………

    In reactie op: Co2 gas test co2 te hoog ipv 0,5 is hij 10 #17728455

    CO2 of CO ?

    In reactie op: Corsa A uitlaat #17728372

    Niet exact, maar je kunt het wel aanpassen.

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17511902

    Er is verder niets meer veranderd aan de motor afstelling.

    Afgelopen vrijdag heb ik nog een testritje gemaakt, dat ging allemaal goed.

    Komende vrijdag hoop ik in drachten door de 13 seconden te breken.

    In reactie op: Streetlegal Drachten 2010 #17687780

    Wie komen er vrijdag allemaal ?

    Ik ga proberen door de 13 seconden te breken :angel

    In reactie op: Dikke benzine pomp voor 300+ pk's #17704088

    http://www.driven2automotive.com/product.php?id_product=202

    Wie kent deze ?

    Het lijkt me wel wat :)

    In reactie op: andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan #17727940

    Brandstof pomp.

    De C14NZ is monopoint, lage druk systeem.

    De X14XE is een multipoint, hogere druk systeem.

    In reactie op: 2 manieren van aandraaien kopbouten? #17727919

    Ik doe ook de 2e manier

    In reactie op: grotere injectoren #17725832

    Er zit veel verschil in cilinderkop aanpassen, in de zin van, hoe pas je de kop optimaal aan voor jou toepassing.

    Hopelijk begrijp je wat ik probeer duidelijk te maken.

    In reactie op: Nieuw Hier #17727579

    Nog vragen ?

    Corsaboy heeft je eigenlijk alles al uitgelegd ;)

    In reactie op: opbrengst standaard brandstofpomp #17726840

    origineel gepost door freek corsa
    Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :

    BOSCH 0 580 464 008

    Op de site van bosch staat :

    300 kilo Pascal
    130 Liter per Uur

    http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/BOSCH_Fuel_Pump_WEB.pdf

    300 kilo Pascal, dat is 2 bar over druk.

    In reactie op: opbrengst standaard brandstofpomp #17726838

    Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :

    BOSCH 0 580 464 008

    Op de site van bosch staat :

    300 kilo Pascal
    130 Liter per Uur

    http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/BOSCH_Fuel_Pump_WEB.pdf

    In reactie op: Tuners en shops #17727317

    Gaat het hier om internet verkopers ?

    Tuners zonder shop ?

    Ik kan mijn lijstje met onderdelen sites wel ff posten als dat de bedoeling is ?

    In reactie op: opbrengst standaard brandstofpomp #17726834

    Nee hoor, ik deed een suggestie om een 7 serie pomp op te zoeken.

    Was niet serieus bedoeld.

    In reactie op: opbrengst standaard brandstofpomp #17726832
    In reactie op: garrett op marktplaats #17713488

    Niet alleen de riem ;)

    De compressor zelf neemt toerental afhankelijk ook steeds meer vermogen.

    Daarom is een turbo monteren ook een meer logische keuze.

    Maar met een lobben of roots of schroef compressor heb je wel een dik geluid, dat kun je met bijna niets anders evenaren :wors

    In reactie op: Verschil tussen koppen #17723747

    Ik heb ook zelf een kop aangepast met een bypass, deze werkt goed.

    Totale kosten: 35 euro.

    Ik heb er geen buis in geperst, maar het M10x1 draad verder de kop in getapt.
    Daar heb ik met loctite een stopje in gedraaid, die voorbij het kopbout gat is gegaan.

    Voor de bypass slang montage hoef je geen nieuwe gaten te boren in de kop, de gaten zitten er al in.

    In reactie op: grotere injectoren #17725830

    @ Miruni, :wors amen

    Ik heb alleen nog een vraag:

    Zijn de nokkenassen al wel afgesteld ?

    In reactie op: Dikke benzine pomp voor 300+ pk's #17704083

    Wat een lees werk om uit te vinden dat het helemaal geen nuttige info betreft :cry

    Het advies luidt dus koop een walbro 255 liter per uur pomp.

    Waarom niet de QSP pomp ?

    In reactie op: Dikke benzine pomp voor 300+ pk's #17704081

    Is dat een bosch pomp, zo ja welk nummer ?

    In reactie op: opbrengst standaard brandstofpomp #17726830

    origineel gepost door wim-v6

    Multipoint, dat is een hogedruk pomp

    de multipoint pomp levert RUIM, maar dan ook echt RUIM voldoende voor een V6 of Turbo motor.

    deze kan 6bar pompen, alleen de drukregelaar regelt dit weer af.

    Willem

    Het gaat om de liters per uur.

    De druk die de pomp kan opbouwen moet bij een grote flow ook nog behaald kunnen worden.

    Bij een serieuze turbo motor kan een standaard brandstof pomp het niet meer bij houden.

    Ik zal het zelfs moeten kunnen bereken, toch maar weer eens in de boeken duiken :P

    In reactie op: Licht vliegwiel en snelle koppeling #17726717

    Mijn ervaring is dat een race koppeling verschrikkelijk irritant is bij file rijden.

    Een lichter vliegwiel zou je wel kunnen doen, maar ik denk dat de brandstofdruk verhogen meer helpt bij het sneller accelereren van een standaard C20NE.

    Dus als je het vliegwiel vervangt door een lichtere, probeer daarna dan de brandstofdruk eens op 3 bar te zetten ;)

    In reactie op: Lekvrije montage kleppendeksel #17726696

    Nummer 1, zo doe ik het ook altijd.

    – goed schoon maken / ontvetten
    – nieuwe pakking op in om het kleppendeksel doen
    – hoekjes waar de klepdeksel pakking de rondingen van de nokkenassen af moet sluiten allemaal even een drupje vloeibaar in leggen.
    – klepdeksel monteren, de boutjes NIET extreem vast zetten.

    Nummer 2 is voor kurk pakkingen, maar dat doe ik ook anders :P

    – alles ontvetten
    – beide oppervlakken voorzien van een dun laagje vloeibare pakking
    – pakking erop leggen
    – andere deel erop leggen
    – vast draaien
    – buitenom dun afsmeren met vloeibare pakking.

    Lekt bij mij nog steeds niet weer :angel

    In reactie op: grotere injectoren #17725825

    Zijn de verstelbare poulies al wel optimaal afgesteld voor het toeren gebied waarin je rijdt ?

    Wanneer heb je de cilinderkop voor het laatst los gehad ?

    Bij mij ging de motor een stuk beter lopen na een schoon maak beurt van de kleppen en kanalen in de kop.

    Als je sneller wil accelereren in de 1e, 2e en 3e versnelling, dan kun je kiezen voor een lichter vliegwiel.

    In reactie op: Licht vliegwiel en snelle koppeling #17726715

    Wat hoop je ermee te bereiken ?

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 3,978)