Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag ben ik met de IC buizen aan het puzzelen geweest.




Ik moest een verloop maken van 57 naar 63mm
In de 57mm silicone slang kan een 60mm buis, die 60mm buis past weer in een 63mm buis :D
De dumpvalve moet ook ergens komen, dus heb ik een gat gemaakt waar een buis op gelast kan worden.

Weer passen en meten en aanpassen.

Het past niet allemaal, daarom moest ik wat aanpassen.

Nu past het wel :D

Volgende keer ga ik verder met de aansluiting naar de gasklep maken.
Ik ben weer een beetje verder gekomen.
De intercooler en radiateur hebben inmiddels een nieuw plekje.
Voor ik de intercooler vast heb gezet, ben ik aan het passen gegaan, kijken of het er wel een beetje uitziet.

Er is nog een beetje ruimte voor een radiateur en koelventilator

Ik heb een Spal kunnen kopen van een vriend in de buurt (bedankt voor deze snelle oplossing :D )

De radiateur en Spal passen er nog tussen


De montage beugels voor de radiateur zijn ook weer geoplaatst.


De Spal heeft een paar beugeltjes gekregen

Een nieuwe radiateur gekocht en geplaatst :D


De intercooler weer op zijn bevestiging beugels geplaatst en begonnen met de IC buizen op maat te maken.

Dankjewel :D
Vanavond heb ik de aanzuigbuis gemaakt voor het luchtfilter.
Met een zwaaihaak heb ik de hoek opgenomen en op papier gezet.
De rvs bocht heeft rechte stukken eraan zitten, daarom moest ik de bocht bovenop de houtjes leggen om goed te kunnen aftekenen.

Na zorgvuldig aftekenen en slijpen was het resultaat ook wel netjes recht.

De bocht past zonder naadjes tegen de buis



Het luchtfilter zit hier op een plek waar nog enigszins koude lucht langs de koplamp kan komen.



Morgen nog een steuntje maken om de boel op z’n plek te houden.
Ik hoop dat hij vlug genoeg is dit jaar :angel
M’n concurrentie zit ook niet stil :thumb
De uitlaat is nog niet af, maar ben wel weer wat verder gekomen.
Ik heb de corsa bij de plaatselijke tuner op de brug gehad om er een uitlaat onder passend te kunnen maken.

Die schakelpook zit toch wel in de weg…..

De uitlaat is hier nog niet klaar, maar het geeft wel een beeld van de bodemvrijheid.

Ik heb het aflassen thuis gedaan.

Vandaag in de zon lekker aan het klussen geweest, o.a. de kabelboom weer gemonteerd.


Een luchtfilter plaatsen werd lastig

Inmiddels zit de distributie en het thermostaathuis er weer op.

Ik heb de koelventilater weg gehaald om toch wat ruimte te maken voor een luchtfilter.
Ik was van plan om een RVS aanzuigbuis te maken en die met een silicone slang vast te zetten, hier was ook geen ruimte voor.
Dus deed ik een poging om ruimte te maken.

Dat wilde allemaal niet lekker lukken. Dus ben ik verder gegaan met de druk kant van de turbo aansluiten op de interkoeler.
Deze buis is met gas in de buis afgelast, zo ontstaan er geen “bloemkolen” aan de binnenkant.
De aanzuigbuis moest ook nog af gemaakt worden, daarom heb ik dit maar van aluminium gemaakt.




De interkoeler die ik op deze auto heb gebruikt had aansluitingen van 50mm
En helaas is door het slechte gebruik van mij de interkoeler iets ingesleten en daarmee dus niet geschikt voor het vermogen wat ik ermee wil gaan draaien.
Daarom ben ik begonnen met het passen van andere interkoelers.
Deze heeft wel potentie…..

Ik weet nog niet welke interkoeler ik er op ga bouwen.








Ik heb wel eens een C20NE zonder versnellingsbak gekocht voor:

Gaan de lagers stroef of de zuigerveren?
Respect voor de hoeveelheid tijd geld en moeite die je erin steekt :thumb
Ik heb zelf geen ervaring met 300+ pk met standaard materiaal, maar zie niet waarom dit niet mogelijk zal zijn.
Wel wil ik je waarschuwen voor de sterkte van de standaard C20NE zuigers, die zijn niet sterk.
Ik gebruik zuigers van de C20LET, daarvoor is mijn cilinderkop aangepast.
25 maart 2015 om 06:52 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #1737369924 maart 2015 om 21:29 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373697@corsaracer wrote:
weer lekker bezig ouwe!!
wanneer mag ik er eens een run in doen?? :angel :angel
Welke race auto neem jij mee?
Dan ruilen we een keer :angel
24 maart 2015 om 21:28 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373696Dikke upgrade :thumb
Zal wel even wennen zijn straks op de baan.
Vanavond weer even bezig geweest.
De cilinderkop die ik nu ga gebruiken had een tapeind die scheef was uitgeboord.
Daar kon ik niks mee, daarom heb ik die laten uitfrezen.
Maar met een gat kan ik ook niets, daarom moest er een time-sert in.



Daarna ben ik nog begonnen met de kleppen inslijpen

@GOGOGO_1555 wrote:
external wastegate regeld de turbo druk ipv dat ie in de turbo zelf regeld ” internal wastegate” (als ik me niet vergist)
blowoff laat de inlaat druk vrij zodra jij gas los laat dus is anders als je wastegate
Jij gaat door voor de Wasmachine
:thumb
@ivartje wrote:
oke maar doet een wastegate ook ‘overtollige’ druk aflaten dan?
Google is je vriend
Via Youtube kun je veel uitleg vinden over o.a. hoe een wastegate werkt.
Aapje gaat door voor de magnetron!
3000 rpm ?
1984 :vertag
gewoon stationair, mag maximaal 4,5% CO hebben ;)
Het motorblok was wel erg vies en roestig, daarom heb ik die vandaag in de zon schoongemaakt en geverfd.




Ik heb inmiddels m’n cilinderkop weer terug van het laten bewerken op een CNC freesbank.
De cilinderkop was ook erg vies, dus die heb ik ook schoongemaakt.





Ik had een flens gemaakt voor de olie-toevoer, daarin had ik M10x1,25 getapt, maar de banjobout die ik wil gaan gebruiken heeft M10x1
Dus ik heb vandaag een nieuwe olie-toevoer flens gemaakt met daarin M10x1 schroefdraad.
Volgende week haal ik de nieuwe olie-toevoer slang op.De olie-retour is ook klaar, maar dat was al te zien op bovenstaande foto’s

Ik heb vanavond even een screamer pijpje gemaakt
Eerst een beetje ideeën opdoen en beeldvorming enz,
Toen wat geslepen en gehecht



Dit is dunwandige buis, weegt wat minder :)


Ik ben benieuwd naar het geluid 8)










Ik denk dat er wel een video komt als hij weer loopt :thumb
Ik had nog geen olie aanvoer en afvoer aansluitingen bij de Garrett turbo, dus die heb ik gemaakt.






De olie aanvoer is er klaar voor :D
Nu de olie afvoer nog



De rest van de olie afvoer aansluiting maak ik een andere keer.
De downpipe moest ik ook nog maken, dus daar ben ik mee verder gegaan.






Die zit mooi langs de carterpan richting de tunnel :D


De downpipe is bijna klaar, er moet nog een lambda sonde bung in gelast worden en een aansluiting naar het flexibele deel.
Ik kan het niet langer stilhouden :D
Er komt een nieuwe Garrett turbo op mijn C20NE
Garrett T04E35
Turbine A/R 0.70
Compressor A/R 0.50Daarvoor heb ik een spruitstuk nodig, die zijn niet te koop in het model en maatvoering die ik graag wil hebben.
Daarom maak ik zelf een spruitstuk.



De turbo moet ongeveer hier komen:

De collector had ik al eerder eens gemaakt


Het plaatsen van de bochten was een puzzle, maar wel leuk werk.

Het past precies :D







Die is wel geslaagd denk ik :D
-
AuteurBerichten

