Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2011 om 18:49 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373092
[rquote=1839514&tid=79903&author=axel]Sorry :P[/rquote]
Waar is jou topic eigenlijk Axel ?
:angel
[rquote=1839268&tid=120438&author=otdh]ik heb vandaag mn 2l remmerij ( 254mm ) vervangen door 288mm remmerij…
zimmermann geboorde schijven
calibra turbo remklauwen
ebs redstuff remblokken[/rquote]
Heb je een project topic ?
Tom Coronel in actie
[youtube]f4Xoo5hmU9U[/youtube]
Welkom op het opel-forum ;)
Veel lees en post plezier :D
[youtube]6d91zK-QlW0[/youtube]
Mooi :D
Niet weer stuk maken he :P
Ik gok dat de brandstof druk niet hoog genoeg is.
De brandstofdruk regelaar kun je bij een 20SEH zo vervangen, je kunt er goed bij komen.
Is de brandstofpomp nog wel via het relai aangesloten ?
@ Fearless, het moet net andersom zijn ;)
Dit is de TD-04 turbo die op mijn nieuwe C20NE project komt.
Ik heb de turbo van een Subaru Impreza gekocht, daarop zit de turbo andersom gemonteerd, daarom moest ik hem uit elkaar halen.
Ik heb het aluminium deel ( compressor huis ) schoon gemaakt en het pinnetje verwijderd.
Ook heb ik het pinnetje van het turbine deel verwijderd.En de turbo weer in elkaar gezet.






8 januari 2011 om 10:53 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785561Graag gedaan, daar is het forum voor ;)
[rquote=1831707&tid=110900&author=mario1612]nou ik zit ook met een probleem kabelboom 20seh
krijg geen vonk
welk kabels heb ik allemaal nodig om de motor te starte
constante plus rood
geschakelde plus zwart
massa bruin
benzine rood blauw
welke van de bobine?[/rquote]De bobine heeft een stekkeraansluiting waar een stekker op komt met daaraan een zwarte en groene draad.
Zwart is geschakelde plus
Groen is de draad die het toerental doorgeeft.Jou 20SEH start niet, dat kan komen door geen vonk of geen benzine of geen compressie.
Om een vonk te krijgen moeten de volgende dingen goed werken:
– BDP sensor
– Brandstof relai
– ECU
– Draadboom goed aangeslotenAls je de auto op contact zet dan moet het brandstof relai een klik doen.
Als je vervolgens gaat starten moet het relai nog een keer klikken.
Als dit werkt, dan is de BDP, ECU, relai en draadboom goed.
Als je dan nog geen vonk hebt, kunnen de volgende delen nog kapot zijn:
– bobine
– bobine kabel
– verdelerkap
– rotor
– bougie kabels
– bougies
– aarde draadIk kijk op opel-forum als ik even niets beters te doen heb.
Ik kijk in:
Corsa
C20XE
C20LET
C20NE
restauratie/projecten
te koop aangebodensoms in:
slap geouwehoer
meeting
te koop gevraagdVerder kijk ik eigenlijk bijna nooit in vandaag gepost.
Als er vragen zijn waar nog geen zinnig antwoord op gegeven is dan geef ik wel eens antwoord op een vraag.
De meeste vragen zijn niet de moeite waard, die kan bijna iedereen wel antwoorden.Ik vind dit een nette oplossing.
Goed dat er geluisterd is naar de gebruikers :thumbup
6 januari 2011 om 10:50 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785558Dat is de reden dat de kachel niet warm word.
Die slang moet van de cilinderkop naar de kachel.
De andere slang van de kachel gaat naar de zwarte buis achterop de motor.
Het reservoir moet ook op de zwarte buis achterop de motor.
6 januari 2011 om 09:55 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785556De slang die op de zijkant van de cilinderkop zit, waar gaat die naartoe bij deze auto ?
Danny bedankt :thumbup
[rquote=1832865&tid=139799&author=freek corsa]Wie kijkt naar het nieuws ?
ZO’NE GROTE VUURBAL JONGUH !
[/rquote]
BAM !
Op die manier moet ik ook nog eens een motor erin hangen :P
Lekker bezig jongens :thumbup
Wie heeft er hier een verkoop topic nodig hahahahaha :P
:thumbup
[rquote=1831290&tid=139678&author=Bupke][rquote=1831259&tid=139678&author=trikkeslalom]Hallo,is een c20ne zwaarder als een gsi blok uit een corsa A?
Als je de c20ne in je corsa A hebt stuurt hij dan zwaar of zou het beter zijn als we een servostuur plaatsen.
Dit dient om in Belgie slalom te rijden!
Alvast bedankt[/rquote]Het zou zker zwaarder sturen neem ik aan want het motorblok is een stuk zwaarder dan een 1.6 gsi.
[/rquote]Weet je ook hoeveel dan ?
Ik til beide blokken los van de grond, dus zo zwaar zijn ze nou ook weer niet.
Ik zou een stuurhuis van een corsa B met stuurbekrachtiging plaatsen, maar die leidingen niet aansluiten.
Een groot stuur in de auto plaatsen, dan kun je het stuur blijven vasthouden.
Mijn ervaring is dat het sturen nooit te zwaar gaat, maar dat ik wel altijd te veel slagen moet sturen.
Zo kon ik de slalom proef zoals de instructeur hem deed, niet na doen met mijn auto. Ik moet het stuur te veel rond draaien.
Nu vraag ik me nog steeds af wat de kosten nu echt zijn van het online houden.
En hoeveel van deze kosten gedekt worden door de sponsoren.
Ik ben net even door de leden lijst aan het bladeren geweest….
Meer dan 300 bladzijde met mensen die 0 berichten hebben sinds 2004 en 2005, waarom hebben die mensen een account ? ?
Is er niet zoiets , als je 5 jaar niet online bent geweest dat je account dan verwijderd word ? ?
-
AuteurBerichten