Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In mijn ogen gaat het niet alleen om de grote van de waarden, maar mij gaat het om de nauwkeurigheid.
Als een auto word gemeten en hij word met dezelfde omstandigheden op dezelfde bank weer gemeten dan moet dit dezelfde uitkomst geven.
Dan kun je de hoogte van het vermogen vergelijken met de waarde die je meet na het aanpassen, dan weet je dat je vermogen is toegenomen.
Dat die waarde dan een afwijking heeft van een paar procenten te opzichte van een andere vermogen bank maakt niet veel uit.
Het gaat toch om de vermogen toename in plaats van afname, je kunt als je een vergelijk wil hebben tussen 2 auto’s op verschillende testbanken, de vermogen toename in procenten uitdrukken van het originele vermogen. Op deze manier kijk je dus niet naar het toegenomen vermogen, maar naar de winst in procenten.
Hurricane is een ford specialist zover ik weet.
Verder weet ik geen testbanken in NH.
Welkom op het opel-forum
Je bent ook van harte welkom op het corsaa.forum ;)
Heey Thomas gefeliciteerd, toch de witte gekozen in plaats van de blauwe :D
Ik heb nog wel een F16CR thuis liggen (marum).
Hou ons op de hoogte ;)
20 januari 2011 om 08:27 In reactie op: Corsa B C20Xe, zenuwachtig op de weg met hard/snel optrekken #17801240[rquote=1846800&tid=140861&author=folkyc20xe]hoe staat de uitlijning? Hoeveel negatief camber heb je? en belangrijjker, hoe staat de caster? 0graden of zelfs negatieve caster is ook zeer nadelig voor rechtuitstabiliteit.
Dit is ook het probleem waar ik met mijn A’tjes tegen aan loop.[/rquote]CASTER controleren, folkert heeft mijn auto afgesteld, en ik ben er heel erg tevreden mee :thumbup
Het andere wat je inderdaad zou kunnen doen is de rubbers van de topmounts een schop geven.
Heb je de frontbalk verstevigd, zo niet controleer deze dan eens op scheuren.
Iets totaal anders, heb je de motorsteunen ook aangepakt ?
[youtube]wj1GGsxPk9Q[/youtube]
[youtube]6f4XD49VyoA[/youtube]Ik hoor veel over Miruni, helaas ken ik hem nog niet persoonlijk.
Maar vragen staat vrij toch ;)
Inderdaad op een testbank laten afstellen.
Dan kun je de voor en na waarden met elkaar vergelijken.
En dan is het ook mogelijk een wideband lambda sonde te gebruiken zonder deze in te bouwen.
Er zijn ook 185-35-17 banden van Nankang
[rquote=1845011&tid=133577&author=CQPV6]heb je het dash en de bedrading al in je corsa geknutselt?:D[/rquote]
Als ik een keer moet helpen, bel dan even.
Ik begrijp uit dit bericht dat CorsaSletje ook uit het noorden komt ?
@ CQPV6, je hebt mijn nummer toch, U2U anders even.
Die banden op de foto zijn 165-50-15 Nankang NS-2 op 7J velgen.
Ik kon ze zonder speciale trucjes erop zetten.
originele 15 inch opel velgen zijn 6J ET49
( op enkele uitzonderingen na, die zijn 5,5J ET45 )
De witte corsa was 60-60 verlaagd, de wielkasten achter waren uitgeklopt/getrokken.
Als je 15 inch onder een A wil zetten neem dan 6J ET49 met banden 195/45 of 50/15
Dan kun je met hele kleine aanpassingen aan de wielkast randjes heel ver verlagen.
Heel soms loopt de band aan binnen in de wielkast, zet dan even je voet tegen die plek en het past wel :angelEDIT:
185-45-15
185-55-15
175-50-15
175-55-15
165-50-15die richting moet allemaal passen.

Onder een corsa A past het ook, dus een B moet ook wel lukken.

18 inch 7,5J ET40 met 215-35-18 banden.
Dat bedoel ik ook.
Misschien niet helemaal duidelijk omschreven :P
Ik doel eigenlijk meer op, dat een ombouw waar geen beschrijving bij is, een ombouw die niet eerder gedaan is, dat het dan veel meer een uitdaging is.
Kijk bijvoorbeeld naar de Z20LET ombouw in een corsa A van Arjo v/d Beemt.
Een turbo ombouw doe ik ook zonder beschrijving, dat vind ik een uitdaging.
Maar ik ben ook een geval apart :P
[rquote=1844267&tid=140274&author=asconac20let]nee heb Ik heb er helaas geen foto van.
– Onderuit radiateur naar pomp.
– Vanuit pomp naar inlaatspruitstuk en gasklepverwarming.
– Ook vanuit dat zelfde stuk naar kachel.
– Vanuit de kachel naar achterkant kop.
– Er zit geen kachelkraan tussen!! [/rquote]Waarvoor is een kachelkraan dan ?
De vloeistof stroomt van de kop naar de kachel, weer terug naar de zuigzijde van de pomp. ( niet andersom ;) )
De aansluiting van het inlaat spruitstuk waar normaal de gasklephuisverwarming aan komt, die kun je dus als aanvoer naar de turbo gebruiken.
Dan kan de retour van de turbo naar de aanzuig kant van de K.V.S. pomp.
Dit is niet de mooiste manier, maar het zou wel moeten werken.GT22 d8 ik
EDIT:
Bron: http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html
Z20NET
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1998
Leistung (kW bei min-1): 129 / 5500
Drehmoment (Nm bei min-1): 265 / 2500
Verdichtung: 9,5 : 1
Motormanagement: Bosch Trionic 8
Oktanzahlbedarf: klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Na-Auslassventile, Turbolader Garrett GT20
Verwendung: Signum (F40CR), Vectra C (F40CR)Een Garrett GT20 dus
Op het inlaat spruitstuk heb je een aansluiting voor de gasklephuis verwarming, die dop ik meestal af.
Die aansluiting kun je gebruiken als KVS aanvoer naar de turbo.
De retour gaat dan normaal naar het expansie vaatje, maar die heb je dus niet ?Heb je een foto van hoe de koelslangen van de motor nu aangesloten zijn ?
Zo is een ombouw toch geen uitdaging meer :(
Ik vind een ombouw zonder beschrijving en zonder voorbeeld veel leuker.
Komt er nu een nieuwe/andere woofer van hetzelfde formaat in ?
:o Wat heb je met die woofer uitgespookt ?
Ik heb al een foto mogen zien van de “nieuwe” velgen, dat gaat echt mooi staan straks :thumbup
[rquote=1840460&tid=60001&author=corsaracer]4 jetcar dragrace
[youtube]ApJAgUBEQdw[/youtube]
[/rquote][youtube]Pcz8NdjgGEU[/youtube]
Als het niet de thermostaat is, dan zou het kunnen dat je de slangen niet goed hebt aangesloten.
11 januari 2011 om 19:36 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373095Oke duidelijk :D
Genoeg offtopic :P
Ik zeg, het is tijd voor een filmpje van Marcel zijn creatie :angel
-
AuteurBerichten