freek corsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 3,978)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vermogentestbank #17801305

    In mijn ogen gaat het niet alleen om de grote van de waarden, maar mij gaat het om de nauwkeurigheid.

    Als een auto word gemeten en hij word met dezelfde omstandigheden op dezelfde bank weer gemeten dan moet dit dezelfde uitkomst geven.

    Dan kun je de hoogte van het vermogen vergelijken met de waarde die je meet na het aanpassen, dan weet je dat je vermogen is toegenomen.

    Dat die waarde dan een afwijking heeft van een paar procenten te opzichte van een andere vermogen bank maakt niet veel uit.

    Het gaat toch om de vermogen toename in plaats van afname, je kunt als je een vergelijk wil hebben tussen 2 auto’s op verschillende testbanken, de vermogen toename in procenten uitdrukken van het originele vermogen. Op deze manier kijk je dus niet naar het toegenomen vermogen, maar naar de winst in procenten.

    Hurricane is een ford specialist zover ik weet.

    Verder weet ik geen testbanken in NH.

    In reactie op: Pro stelt zich voor. #17801477

    Welkom op het opel-forum

    Je bent ook van harte welkom op het corsaa.forum ;)

    In reactie op: Project topic Rens_Corsa #17457691

    Heey Thomas gefeliciteerd, toch de witte gekozen in plaats van de blauwe :D

    Ik heb nog wel een F16CR thuis liggen (marum).

    Hou ons op de hoogte ;)

    [rquote=1846800&tid=140861&author=folkyc20xe]hoe staat de uitlijning? Hoeveel negatief camber heb je? en belangrijjker, hoe staat de caster? 0graden of zelfs negatieve caster is ook zeer nadelig voor rechtuitstabiliteit.
    Dit is ook het probleem waar ik met mijn A’tjes tegen aan loop.[/rquote]

    CASTER controleren, folkert heeft mijn auto afgesteld, en ik ben er heel erg tevreden mee :thumbup

    Het andere wat je inderdaad zou kunnen doen is de rubbers van de topmounts een schop geven.

    Heb je de frontbalk verstevigd, zo niet controleer deze dan eens op scheuren.

    Iets totaal anders, heb je de motorsteunen ook aangepakt ?

    In reactie op: Driften met een motor #17798240

    [youtube]wj1GGsxPk9Q[/youtube]
    [youtube]6f4XD49VyoA[/youtube]

    In reactie op: waterkoeling hks disco potato #17794946

    Ik hoor veel over Miruni, helaas ken ik hem nog niet persoonlijk.

    Maar vragen staat vrij toch ;)

    In reactie op: waterkoeling hks disco potato #17794944

    Inderdaad op een testbank laten afstellen.

    Dan kun je de voor en na waarden met elkaar vergelijken.

    En dan is het ook mogelijk een wideband lambda sonde te gebruiken zonder deze in te bouwen.

    In reactie op: Corsa B rollin' on 17's #17800131

    Er zijn ook 185-35-17 banden van Nankang

    In reactie op: Post hier je links naar de leukste filmpjes #17338055
    In reactie op: c20xe blijft uit zichzelf gasgeven #17730825

    [rquote=1845011&tid=133577&author=CQPV6]heb je het dash en de bedrading al in je corsa geknutselt?:D[/rquote]

    Als ik een keer moet helpen, bel dan even.

    Ik begrijp uit dit bericht dat CorsaSletje ook uit het noorden komt ?

    @ CQPV6, je hebt mijn nummer toch, U2U anders even.

    In reactie op: Corsa B rollin' on 17's #17800129

    Die banden op de foto zijn 165-50-15 Nankang NS-2 op 7J velgen.

    Ik kon ze zonder speciale trucjes erop zetten.

    In reactie op: Corsa B rollin' on 17's #17800127

    originele 15 inch opel velgen zijn 6J ET49

    ( op enkele uitzonderingen na, die zijn 5,5J ET45 )

    In reactie op: Corsa B rollin' on 17's #17800125

    De witte corsa was 60-60 verlaagd, de wielkasten achter waren uitgeklopt/getrokken.

    Als je 15 inch onder een A wil zetten neem dan 6J ET49 met banden 195/45 of 50/15

    Dan kun je met hele kleine aanpassingen aan de wielkast randjes heel ver verlagen.
    Heel soms loopt de band aan binnen in de wielkast, zet dan even je voet tegen die plek en het past wel :angel

    EDIT:

    185-45-15
    185-55-15
    175-50-15
    175-55-15
    165-50-15

    die richting moet allemaal passen.

    In reactie op: Corsa B rollin' on 17's #17800123

    Onder een corsa A past het ook, dus een B moet ook wel lukken.

    18 inch 7,5J ET40 met 215-35-18 banden.

    In reactie op: waterkoeling hks disco potato #17794941

    Dat bedoel ik ook.

    Misschien niet helemaal duidelijk omschreven :P

    In reactie op: XE ombouw corsa in PDF #17799217

    Ik doel eigenlijk meer op, dat een ombouw waar geen beschrijving bij is, een ombouw die niet eerder gedaan is, dat het dan veel meer een uitdaging is.

    Kijk bijvoorbeeld naar de Z20LET ombouw in een corsa A van Arjo v/d Beemt.

    Een turbo ombouw doe ik ook zonder beschrijving, dat vind ik een uitdaging.

    Maar ik ben ook een geval apart :P

    In reactie op: waterkoeling hks disco potato #17794939

    [rquote=1844267&tid=140274&author=asconac20let]nee heb Ik heb er helaas geen foto van.

    – Onderuit radiateur naar pomp.
    – Vanuit pomp naar inlaatspruitstuk en gasklepverwarming.
    – Ook vanuit dat zelfde stuk naar kachel.
    – Vanuit de kachel naar achterkant kop.
    – Er zit geen kachelkraan tussen!! [/rquote]

    Waarvoor is een kachelkraan dan ?

    De vloeistof stroomt van de kop naar de kachel, weer terug naar de zuigzijde van de pomp. ( niet andersom ;) )

    De aansluiting van het inlaat spruitstuk waar normaal de gasklephuisverwarming aan komt, die kun je dus als aanvoer naar de turbo gebruiken.
    Dan kan de retour van de turbo naar de aanzuig kant van de K.V.S. pomp.
    Dit is niet de mooiste manier, maar het zou wel moeten werken.

    In reactie op: Z20NET vs z20let/ z20leh #17796875

    GT22 d8 ik

    http://www.opel-infos.de

    EDIT:

    Bron: http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html

    Z20NET
    Bauform: R4
    Steuerung: DOHC
    Anzahl der Ventile: 16
    Bohrung (mm): 86,0
    Hub (mm): 86,0
    Volumen (cm³): 1998
    Leistung (kW bei min-1): 129 / 5500
    Drehmoment (Nm bei min-1): 265 / 2500
    Verdichtung: 9,5 : 1
    Motormanagement: Bosch Trionic 8
    Oktanzahlbedarf: klopfgeregelt
    Steuerung: Steuerkette
    Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
    Besonderheiten: Ausgleichswellen, E-Gas, Na-Auslassventile, Turbolader Garrett GT20
    Verwendung: Signum (F40CR), Vectra C (F40CR)

    Een Garrett GT20 dus

    In reactie op: waterkoeling hks disco potato #17794937

    Op het inlaat spruitstuk heb je een aansluiting voor de gasklephuis verwarming, die dop ik meestal af.
    Die aansluiting kun je gebruiken als KVS aanvoer naar de turbo.
    De retour gaat dan normaal naar het expansie vaatje, maar die heb je dus niet ?

    Heb je een foto van hoe de koelslangen van de motor nu aangesloten zijn ?

    In reactie op: XE ombouw corsa in PDF #17799215

    Zo is een ombouw toch geen uitdaging meer :(

    Ik vind een ombouw zonder beschrijving en zonder voorbeeld veel leuker.

    In reactie op: projekt black b2 #17729623

    Komt er nu een nieuwe/andere woofer van hetzelfde formaat in ?

    In reactie op: projekt black b2 #17729621

    :o Wat heb je met die woofer uitgespookt ?

    Ik heb al een foto mogen zien van de “nieuwe” velgen, dat gaat echt mooi staan straks :thumbup

    In reactie op: Post hier je links naar de leukste filmpjes #17338052

    [rquote=1840460&tid=60001&author=corsaracer]4 jetcar dragrace
    [youtube]ApJAgUBEQdw[/youtube]
    [/rquote]

    [youtube]Pcz8NdjgGEU[/youtube]

    In reactie op: kachel astra c20ne word niet warm #17795705

    Als het niet de thermostaat is, dan zou het kunnen dat je de slangen niet goed hebt aangesloten.

    Oke duidelijk :D

    Genoeg offtopic :P

    Ik zeg, het is tijd voor een filmpje van Marcel zijn creatie :angel

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 3,978)