Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je corsa A assen hebt met 25 tanden dan heb je een bijzonder schaars setje.
De assen die ik ken en tegen kom zijn 28 of 22 tanden op de as.
Er zijn wel homokineten voor de F16 en F20 bakken met 25 tanden d8 ik.
Dat is wel het proberen waard.
Heb je een F16/F20 versnellingsbak of een F18 ?
Ik vervang een setje ook zonder die klemmen.
Dat kun je doen door de plaat en drukgroep te monteren zonder de boutjes helemaal vast te draaien, dan de cassette er weer in doen, daarna pas door de onderkant ( luikje in de bak ) de boutjes weer vast te draaien.
@ Fearless, Nee dat heeft ermee te maken dat het olie kanaal aan de achterkant van de motor loopt, en niet aan de voorkant van de motor.
De auto staat weer op de parkeerplek, nu eerst weer verder met school.
Leuk boren en tappen, dat moet ik ook nog doen :P
Vandaag heb ik de turbo op mijn corsa A gebouwd :D
@ jens276, dat weet ik niet, de wijzer komt omhoog, ik moet het nog eens controleren met een laser temperatuur meter.
@ Fearless, Bij een C20LET zit de olie aanvoer ook daar op het onderblok, daarom heb ik het ook zo gedaan.
Verdere update:
Nieuwe bougies zitten erin.
De koelvloeistofslangen zijn gemonteerd.Nog te doen:
Olie retour aansluiten
waste gate actuator beugel maken
injectoren vervangen
front + spul enzo ervoor schroeven.
Olie verversen + filter
carterpan pakking vervangen ( voorzorg )
versnellingsbak olie verversen
uitlaat maken



Het gaat de goeie kant op :angel
Ja ik heb een dag vrij in de herkansing week :angel ( Verhuizen, stage info en 2 herkansingen, dus alleen maandag vrij )
Het brandstof relai zit bij een kadett in de motor ruimte, ik weet het niet precies maar ik gok bij de accu in de buurt.
Het klopt inderdaad dat de motor niet wil starten als de relai zijn werk niet doet, dat komt inderdaad door het niet inschakelen van de ontsteking aansturing ( geen vonk dus ) en de brandstofpomp die niet aan gaat.
Als je de auto op contact zet, dan klikt de relai 1 keer, nu krijgt de ecu stroom.
De motor gaat draaien als je de motor start, hierdoor registreert de BDP sensor een toerental, dan geeft de ECU een signaal naar het relai om hiermee de brandstofpomp aan te zetten.De draad van de brandstofpomp is rood-blauw.
Dus als je een C20NE op contact zet dan gaat de brandstofpomp niet eerst druk opbouwen.
Zo lang is die toch niet, 10cm ofzo ? ?
Hij past er nu op, daar gaat het om ;)
Morgen ga ik verder :D










Deze sensor is een K.V.S. sensor van opel, die gebruik ik voor de olie temperatuur.
De olie druk sensor zit er ook weer in.
Ik was bezig met de turbo eraan knopen, maar dat zit nog even tegen, later meer.
:wors
Na lang bouwen en knutselen mag je er eindelijk mee gaan rijden, ik hoop dat je er een kick van krijgt, zou ik wel krijgen namelijk ;)
Geniet ervan :cool:
:D Dankjewel :D
Vorige keer kreeg ik een opmerking over de afwerking, daarom zit er deze keer wel verf op :P
Klopt dat brand eraf, maar zolang de auto nog niet rijdt roest het niet.
















Door de bak heen in de startmotor.
Met een M8 bout aan de andere kant dan de eerste bout.
[rquote=1847988&tid=99037&author=Rens_Corsa]Vandaag 21-01-2011 aanrijdingske gehad tegen een massieve steunpaal (en die geeft niet mee) :(
Tijdens het achteruit rijden,compleet over het hoofd gezien :(
Bumper beschadigd,binnenbumper krom,achterlicht afgebroken,deukske in de kofferklep en achterpaneeltje aan linker zijde ietsjes ontzet :(
HELEMAAL ZIEK!!!! :argue[/rquote]Balen man.
Kun je hem weer netjes krijgen ?
Echt goed voor elkaar mannen :thumbup
Bedankt voor jullie hulp, als mijn hok rijdt, moet ik maar eens komen buurten bij jullie :D
21 januari 2011 om 12:11 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373966:thumbup
Goed bezig, word hij weer zo laag als eerst ?
20 januari 2011 om 21:15 In reactie op: Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en #17468783De 13 inch banden zijn meer elastisch door de hogere wang en zullen dus minder snel grip verliezen.
20 januari 2011 om 21:13 In reactie op: Aansluiten externe meters oliedruk/temperatuur op c20ne #17801909
Zo heb ik het gedaan.
Blauw/geel is van de druksensor meter
Blauw/groen is van het waarschuwings lampje.
Krijg je ook korting ?
:P -
AuteurBerichten