Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2011 om 16:53 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17375149
@ sebastiaan, die deuren komen bij max vandaan, die heeft eljan gemaakt ;)
Ik mag gelukkig een AFR wide band dinges lenen van een goede vriend :D
Die 14,7 is voor een lambda 1, dat wil ik niet :P
Ik wil het volle vermogen en niet het schoonst rijden, dus ik ga voor de 12,0 op de AFR klok :angel
Ik stel het zelf af.
Maar door het gebruik van een standaard ECU kan ik niet veel afstellen.
Mijn afstel mogelijkheden zijn:– Brandstofdruk
– Turbodruk
– Bougie’s ( elektrode afstand, warmtegraad )
– Injectoren ( grote variëren )
– Andere mogelijke dingen zoals sensoren misleiden :PDe megasquirt is nog niet klaar.
Bedankt voor alle leuke reacties :D

Vandaag tussen de verjaardagen door nog even een kwartiertje bezig geweest.
Dit is de 3 inch downpipe
Een pomp die kapot mag gaan aan corrosie ( ik neem aan dat je me daarvoor wilt waarschuwen).
C20NE injector ( daar heb ik nu toch 8 van liggen, dan kan ik er af en toe wel 1 vervangen).Ik moet alles nog plannen en bouwen, er zit in eerste instantie nog geen WM systeem op.
De grotere injectoren zitten erin.De bumper hangt er ook weer voor ( nog niet definitief, eerst even met tai-rips ).
Ik had het nog liggen en de BOV paste er mooi op, daarom heb ik die gebruikt.
Misschien maak ik nog wel een keer anders.
Eerst zorgen dat alles werkt en dan APK scoren en knallen in assen.
To Do lijstje:
– uitlaat maken
– bak olie verversen
– goede banden erop zetten
– bumper en motorkap erop zetten
– APK scoren
– uit de schorsing halen
– verzekeren
– injectoren vervangen door nog grotere
– 2e brandstofpomp erop zetten
– brandstofdruk afstellen met AFR meter erop
– turbo druk afstellen
– WM injectie setje samenstellen en testen
– verder tunen
– en vast nog meer, ik vergeet ook vaak wat in dit soort lijstjes :PGoeie tip, ga ik ook doen denk ik :P






Knutsel knutsel ;)
zelfbouw boost controller :angel
ik heb een oplossing:
bij een nieuwe drempel met piepende banden remmen, daarna met een dikke burnout verder tot je weer omlaag moet, dan weer met blokkerende wielen stoppen.
En dan met een gigantische burnout optrekken.Wedden dat de buurt bewoners gaan klagen bij de gemeente :angel
Een C14SE, daar kan gewoon 15W40 in.
Zeker wel jonguh :D
Ga je mee naar Gatebil ?
Eerst nog ff naar assen 27 maart, zal ik daar eens even zien of ik een beker kan winnen :P
Mooie basis, jou kennende word het weer een unieke auto :P
bij 4500 toeren uitlaat testen ? ?
Welke normale bestuurder rijdt met zoveel toeren ?
Ik heb volgens mij al 5 of 6 verzoeken om een ombouw te doen.
Moet ik ook een eigen bedrijfje starten ? :P
Voor mij is het nu hobby, en helaas heb ik er weinig tijd voor, en ook weinig budget.
Maar hopelijk heb ik deze auto voor 27 maart rijdend en afgesteld.
Vandaag weer bezig geweest.








Ik had meer willen doen, maar ik vond het koud en heb niet genoeg materiaal en geen geld om verder te kunnen gaan.
Ik heb de megasquirt gekocht omdat ik een vrij programmeerbaar systeem wilde gaan gebruiken.
Deze was toevallig te koop, dus kocht ik het maar.
KDFI kwam later in beeld, als ik nu moest kiezen had ik misschien wel iets anders gekozen.
het is geen 2 deurs.
Ja of het is een imitatie.
Er staat wel forge in.
Marcel bedankt voor de leuke woorden in je eigen topic :D Dat doet me goed.
Ik heb een kleine update:

Deze heb ik van een kennis kunnen overnemen, dit is precies wat ik zoek, met deze dumpvalve blijft de motor ook stationair lopen :D
Ik gebruik veren en schokdempers van een corsa B onder mijn corsa A, ik vind dat de auto er beter van gaat rijden :D
Ik gebruik veren en schokdempers van een corsa B onder mijn corsa A, ik vind dat de auto er beter van gaat rijden :D
Dat ziet er verrassend goed uit, en steunen maken is echt niet moeilijk, alleen de juiste maat bepalen is wel even wat meer werk :P
15 februari 2011 om 20:06 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373129[rquote=1869588&tid=79903&author=Corsa_GSi]
[/rquote]
:thumbupIk kreeg mail over het nieuwe tijdschrift, die heb ik beantwoord met de vraag of 27 maart nog wel door gaat.
Daar kreeg ik reactie op, natuurlijk gaat het door.
Vanavond krijg ik mail, staat er allemaal uitleg enzo in, dus ik vraag me af, heb ik ze wakker geschud ? :P
Ik heb me ingeschreven en heb er zin in :D

-
AuteurBerichten


