Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De foto’s van de schade:




En al bijna weer klaar.
Misschien komende zaterdag naar Bitburg.
Ik jat even een filmpje van Marcel :angel
https://www.youtube.com/watch?v=_ee0f4YaAoc” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 juni 2015 om 10:22 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150052Deze keer met 4 bobine’s gereden.
Toch weer gebroken slepers




Tijd voor een 16v motor :hmmz

De motor liep geweldig :thumbup
Helaas heb ik hem gesloopt met de flatshift :cry
De klep is uit de kop gevallen.

Vanavond haal ik de motor uit elkaar.
Hier liep hij nog:
https://www.youtube.com/watch?v=QaLrntxAieg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Met een burnout in ieder geval niet :angel
Filmpje moet inderdaad nog :shock:
De wielen met de grotere M&H’s passen nu ook

Bijna klaar voor Hildesheim

Ik heb de originele gewoon laten zitten.
Als je de druk verhoogd, dan doet de originele drukregelaar zijn werk niet meer.
Als je de druk verlaagd, dan houdt de originele drukregelaar de druk op 2,5 bar danwel 3 bar.
Bij mij werkt het prima.
@Leendert89 wrote:
@freek corsa wrote:
De motor hangt inmiddels weer in de steunen.

Vanavond gaan we weer verder met aansluiten en afbouwen.
Daarna nog een paar upgrades doen king:
Ziet er goed uit! Zal het op de voet volgen :D
:D
Inmiddels rijdt hij weer, binnenkort probeer ik filmpjes te maken.
Hier staat het projecttopic:
viewtopic.php?f=27&t=110693Dankjewel :D
Net de eerste testrit gedaan na het opnieuw opbouwen.
Geen lekkage’s
De motor klinkt veel frisser, geen extra geluiden meer.Nu nog de nieuwe upgrades erop maken.

Vandaag weer wat kunnen doen :D
Andere keer weer verder.
De motor hangt inmiddels weer in de steunen.

Vanavond gaan we weer verder met aansluiten en afbouwen.
Daarna nog een paar upgrades doen king:
De motor hangt weer in de steunen :D


Tussendoor ben ik nog wat onderdelen aan het verzamelen.

De krukas had wat schade opgelopen door een probleempje met de oliepomp die ontstaan is door de gebroken sleper.
Dit was dus nog een oude schade, maar het was niet naar mijn zin.
Dus nu een verse motor en iets minder olie verlies via de lagerschalen ;)
Na wat tegenslagen heb ik besloten om de motor eruit te halen.

Toen ook gelijk maar even alles ontvet geschuurd en geverfd.


De motor is helemaal uit elkaar geweest.
Inmiddels heb ik ander onderblok en krukas gebruikt om een andere motor op te bouwen.


En toen was het weekend weer voorbij.
@astrastationgsi wrote:
Haha freek zo lowbudget is de corsa inmiddels niet meer
Vergeleken bij anderen ben ik nog steeds low-budget bezig :jerry
Ik heb inmiddels test gereden en de afstelling een beetje aangepast.
Er zijn weer een aantal zaken die ik moet verbeteren.
Afgelopen zaterdag is de balk waar de achterste motorsteun aan vast zit weer los gescheurd van de carroserie.
Die heb ik gelukkig terug kunnen drukken en weer vast kunnen lassen.Verder heb ik het vermoeden dat de drijfstanglagers een beetje ruim zijn, daarom ga ik die uit voorzorg vervangen.
Er lekt ergens koelvloeistof, ik vermoed dat het de waterpomp is.
Nog genoeg te doen dus.

Ik wilde de motor niet meer starten, daarom heb ik er een sleepoog op gelast.
We hebben de corsa gesleept naar een adres waar ik er rustig aan kan werken.
De drijfstanglagers zijn inmiddels vervangen, dat was maar goed ook :eek:

Morgen ga ik verder met de waterpomp vervangen.

Dat is het leuke van Opel, veel delen zijn wel uitwisselbaar.
Ik heb hiervoor alleen de kering uit het nokkenashuis moeten halen.
Misschien had het originele ( C20XE M2.8 ) lipje ook wel op de nokkenas gepast, maar die heb ik niet.
Vandaar deze oplossing.De kabelboom moet ik nog wel aanpassen, maar hij start nu wel en loopt goed zonder sync errors king:
https://youtu.be/GHwsm7TVHXg” onclick=”window.open(this.href);return false;
In dit filmpje loopt de motor nog niet goed.
Daarom heb ik de Hall gever van de C20XE M2.5 van m’n C20NE-T motor afgehaald.
Hiervoor in de plaats heb ik een Hall gever van een C20XE M2.8 geplaatst.Om deze sensor te laten werken moet er een stukje metaal voor de sensor langs bewegen.
Ik had dat stukje metaal van de C20XE M2.8 motor niet.
Dus heb ik er zelf iets voor bedacht en gemaakt.En het heeft geholpen :D
Hij doet het nu zonder synchronisatie problemen
Vanavond ga ik verder, dan zal ik wel weer een filmpje maken.
Ik heb de uitlaat afgemaakt.




De volgende uitdaging is het zoeken naar de reden dat m’n Megasquirt de synchronisatie met de nokkenas positie kwijtraakt.
Hier is alvast een fimpje :D
https://youtu.be/Sn35O5TYni0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Omdat er nog geen koelvloeistof in zit :jerry
De buis van de IC naar de gasklep is klaar.


Nu nog de uitlaat afmaken.
Ik heb inmiddels de motor een keer gestart, start goed, loopt goed, wel veel herrie zo zonder uitlaat :jerry
-
AuteurBerichten










