Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik kan je wel een distributie zeide steun leveren die past met het originele corsa A motorrubber.
Heb je het oude of nieuwe type C20XE ?Ontsteking:
De ontsteking volgorde kun je aan de hand van de nokkenas bepalen.
Twee nokken naar boven is de verbranding, naar die cilinder moet de rotor dan de vonk brengen.Olie:
Als je een zelfbouw motor hebt, begin dan bij het begin te denken.
Olie aanzuigbuis, komt die tot in de olie?
Zuigt die buis geen valse lucht?
De pomp is wel goed, daar heb ik wel vertrouwen in.
Aan de achterkant kun je zoals je zelf al zei, olie in de motor gieten, dan hoeft de oliepomp niet alle olie eerst op te zuigen.
Als er dan olie in de pomp komt en je hebt geen druk, dan kun je zoals je zelf ook al hebt gedaan de plunjer controleren.
Verder kan ik alleen bendenken dat de olie ergens zonder weerstand weer terug naar het carter kan stromen.Ik heb zelf al eens ervaren dat de motor niet voldoende oliedruk maakte bij de eerste keer starten, toen vulde de hydro-klepstoters niet ver genoeg. Hierdoor starte de motor niet tot erg slecht.
Dat was na de afstraffing wel over :P ff in begrenser stampen ( maar ik heb geen gereviseerde motor ).
Ik zal het zelf ook niet durven doen bij een fris opgebouwde motor.Dus dan maar de bougies eruit en starten met luchtdruk op de carterventilatie, dan druk je de olie in de oliepomp. Dan moet hij wel oliedruk hebben.
Zet er anders een oliedruk sensor in waarvan je zeker weet dat die goed werkt.
Ik ga erheen, maar doe niet mee.
BBQ en bier king: een extra vakantie vieren :thumbupWie gaan er nog meer heen ?
De assen van een GSI en van een turbo diesel zijn anders dan de andere assen.
De rest is allemaal met 28 tanden op de as.
Ik heb het ook gebruikt, echt leuk spul die E85.
Ik kon de turbo druk omhoog doen zonder dat de motor begon met pingelen.
Wel moest ik de brandstofdruk omhoog zetten.
Boven 5000 rpm kan de brandstofpomp niet meer genoeg brandstof verpompen om de AFR waarden goed te houden.
( getest met een C20NET met 1 bar turbodruk )
Wie zijn erbij komende vrijdag ?
Ik hoop dat als het droog is dat ik sneller dan 13 seconden kan rijden :jerry
Update tijd ;)
Inmiddels is het standaard als men een corsa A ziet, dan zegt men in het algemeen daar ligt vast een 2 liter motor in of niet?!?
Meestal is dat dan ook zo :ass
Maar ik vind bijvoorbeeld een opel kadett B die 400 pk heeft erg leuk, maar dan moet je het er natuurlijk niet aan zien :thumb
Waar blijven de foto’s ;) ?
Zijn er filmpjes of foto’s?
Het weer zat niet helemaal mee, maar we hebben kunnen rijden.
Helaas had ik de verkeerde banden keuze gemaakt, waardoor ik met wielspin en 250 km/h op de teller op de finish kwam.
Hierdoor heb ik hele slechte tijden gereden, jammer maar wel veel plezier gehad.
Is de print echt niet meer te repareren ?
Ik denk dat ik hem wel klaar krijg.
Heb je alles goed aangesloten? Want als er sluiting in zit, dan fikt de print zo weer stuk.
Dan is je nieuwe dash ook weer stuk. Dat zal zonde zijn.Ik ben er rond 15.00 uur.
Dan schijnt het ook droog te zijn :thumbup
Dus er is een geschakelde plus, dus het contact van deze C20XE werkt gewoon ;)
Als de spanning bij de pomp komt ( kun je testen met een lampje) dan werkt de BDP sensor en het brandstofrelai gewoon zoals het hoort te zijn.
Als er benzine bij de pomp komt en er komt stroom bij de pomp, en je hebt geen brandstofdruk, dan kan het filter verstopt zijn, maar dan hoor je de pomp wel lawaai maken.
Zit er wel benzine in de tank ? hahahha
Inderdaad, als de tank gevuld is, dan controleren of het filter niet verstopt is.
Dan de pomp controleren of die zoemt als de motor gestart wordt.
Als de pomp iets van geluid of trilling doet, dan controleren of er druk op de rail komt te staan.De BDP sensor is niet stuk, want dat zou hij ook niet starten als er benzine in de inlaat gegooid wordt.
Ik heb het ook gezien.
Je kunt met dat natte wegdek daar echt niet harder dan 50 door die bochten heen (mijn mening).
@corsaboy wrote:
like said. op semi slicks zul je niet onder de 2.0 komen…
ook niet op andere banen.Het kan wel hoor, maar dan met spray ( lijm laag ) op de baan.
Ik reed met R888 een 60ft van 1.85 seconden in drachten. ( Dat is natuurlijk wel een uitzondering, normaal is 2.00 seconden net haalbaar met R888 )
@nvt_opel wrote:
voor hoe lang :jerry
Dat hangt van de bestuurder af ;)
En hoe hij is afgesteld king:@Friez wrote:
@sw16v wrote:
Dennis/rpm vision kan wel eens een weekendje mee naar bitburg!
Dat is nou niets eens een gek idee ;) wanneer gaan we?
@Freek graag gedaan!Komende keer Bitburg ben ik er ook bij.
Hier vind je de datum:
viewtopic.php?f=26&t=144469Dan gaan we gezellig met z’n allen BBQ-en :D
Dikke updates allemaal :thumb
Ik vind het mooi om al die nieuwe spullen te zien.
Ook ben ik erg benieuwd naar het resultaat, en natuurlijk de grafiek van het vermogen.
Als je zeker wil weten dat het iets doet, dan kun je nu een run op de testbank doen.
Dan na het monteren van de brandstofdrukregelaar weer op de testbank, dan kun je zien wat hij doet met welke brandstofdruk.Het kan ietsje schelen in vermogen.
Het werkt dus wel, maar dan loopt de motor veel te rijk, dus eigenlijk werkt het niet naar behoren.
Is het zo duidelijk ? :angel
Als je geen behoefte hebt aan het ombouwen van de tank, dan kun je in deze tank ook een astra GSI brandstofpomp hangen.
Ja haha, ik had echt knallende koppijn, dat was niet slim van me om geen drinken mee te nemen.
http://www.rpmvision.nl/features/240/duitse-autosport-festival-2011-dragracen” onclick=”window.open(this.href);return false;
@ Dennis, Bedankt voor de leuke reportage :wors
-
AuteurBerichten