Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@.:Stoffel:. wrote:
heeft er iemand enig idee hoe je een olietemperatuurmeter aansluit?
heb de sensor voor in de carter en de meter voor de temperatuur.
maar er komen 6 kabels uit het metertje, 2rode, 2 zwarte, een groene en een oranje.
rood en zwart zijn + en – maar heb ik ze dan alle 4 nodig of maar 2 en welke is voor op de sensor?
hoop dat iemand mij kan helpen.Als ik moest gokken:
Rood: +
Groen: sensor signaal
Oranje: verlichting
Zwart: –Maar je kunt inderdaad beter een aansluitschema zien te vinden.
Welk merk en type heb je ?Ik heb ook al eerder een Corsa A bovenop een Jeep onderstel gezien, deze werd gebruikt voor het corssen door een weiland.
De homokineten kunnen dat niet aan, die gaan stuk.
:wors
Gaaf project, nette wagen, ga zo door :thumb
De brandstofpomp gaat pas aan als de motor rond draaid.
De relai is dubbel werkend, hij schakeld de ECU ook aan en uit.
Heb je goede massa overal op? (bruin bij de relai houder)
Heb je geschakelde plus (zwarte draad) bij de relai houder ?Misschien is het handig als er iemand van het forum je even komt vertellen hoe het allemaal werkt.
Ik heb al 4 corsa A’s staan, meer hoeft niet nu niet hoor :ass
Waar woon je ?
Misschien rij ik vlak bij je langs en kan ik het probleem in 5 minuten verhelpen.
Het relai moet namelijk een tweede keer klikken als je start.
Vervang de BDP sensor dan eerst eens.
6 december 2011 om 08:33 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945180Leuk project, ik ga het volgen :thumbup
Beun manieren:
– fiets klokje erin.
– navigatie meenemen.Heeft zo’n ding een aluminium carburateur ?
Dan heb je kans dat je carb. weg vreet door de Ethanol.
21 november 2011 om 15:14 In reactie op: Maten schroefdraad oliedrukmeter en bout bij oliefilter #17928695Bekende foto ;)
Zijn alle vragen zo beantwoord ?
Mooi remsysteem :thumbup
Welke verf heb je gebruikt ? (dat grijze op de foto’s)
Je vermoedens zijn helemaal juist.
Vervang de kabels maar.
Als het dan nog niet goed is kun je de bougies/verdeler/rotor bekijken of vervangen.
@*Jurgen* wrote:
Precies, service bestaat gelukkig nog steeds en is nog steeds de beste reclame!
:thumbup
18 november 2011 om 07:53 In reactie op: Astra F gsi V6 #c30xe vermogensuitdraai toegevoegd #17745381Mooi werk :thumbup
Het klinkt alsof de stationair regeling een beetje vies is, waardoor hij in één klap weer lucht krijgt en daardoor gaat bokken.
Waar ik ook denk ik versleten motorsteunen (rubbers) dat je het bokken daardoor erger voelt.
PS. ik trap meestal de koppeling in :ass
Als de motor koud is, starten en de kachel aan zetten.
Als er warme lucht uit de kachel komt, dan ga je aan de radiateur in de motorruimte voelen of die koud of warm is.Als de radiateur koud is en je krijgt warme lucht uit de kachel dan werkt de thermostaat goed.
16 november 2011 om 10:20 In reactie op: Corsa 10 S orginele bandenmaat en code in sleutel #17944334Bandenmaat: 145-80-13
Er zijn aansluitingen met banjo bouten en er zijn aansluitingen met de moer om de stalen leiding heen.
Of doel je ergens anders op ?
Wat is de vraag eigenlijk :P ?
15 november 2011 om 22:49 In reactie op: Overzetten motor + versnellingsbak van Corsa B naar Corsa A #17943157De motor is niet hetzelfde.
De inlaat overzetten gaat niet werken denk ik.
een NZ motor heeft rechthoekige kanalen en een carb motor ronde kanalen.http://opel-infos.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zucht……
Mijn mening: offtopic gezeur
Het gaat hier toch om de motor ? ?
15 november 2011 om 09:31 In reactie op: Overzetten motor + versnellingsbak van Corsa B naar Corsa A #17943156@Ali V wrote:
Wie kan mij het volgende vertellen:
Past een 5 bak van een B Corsa zonder aanpassingen zo op een A Corsa 4 bak?
(gaat allebei om een 1.2, Corsa A van 85 en Corsa B van begin 92)Wat moet er aangepast worden om een 1.2 motor van een B in een A te hangen?
Vraag 1:
Een corsa B is nog niet verkocht in 1992.
Als je de versnellingsbak van een corsa B 1.2 (dat is een F13) in een corsa A OHC wil bouwen dan kan dit redelijk simpel.
Je moet de steunen en aandrijfassen van de corsa A gebruiken.
De versnellingspook van een corsa A met 4 versnellingen heeft onder het zwarte rubber hoesje een nokje zitten, dit nokje moet je wegzagen om de 5e versnelling te kunnen gebruiken.Vraag 2:
De 1.2 motor van een eerste model corsa B is een C12NZ, die motor heeft injectie.
De 1.2 motor van een eerste model corsa A is of een OHV of een OHC, beide zijn het carburatuer motoren.
Als je van carburatuer naar injectie wil ombouwen dan moet je de tank ook ombouwen.
Ook moet je dan de kabelboom en alle shit ombouwen, ik raad het daarom af, het is best veel werk als je er niet veel van weet.Zijn je vragen zo beantwoord ?
Ik denk dat de lambda sonde niet stuk is, maar dat de ECU signalen binnenkrijgt die hij niet thuis kan brengen binnen een kenveld.
Dit kan worden veroorzaakt door te veel of te weinig lucht of benzine.
Ook kan je een draadbreukje hebben of slechte massa.Dus straks kom je niet meer zo de bocht uit, maar breekt de kont lichtelijk uit en komt er rook van de achterbanden ? :jerry

-
AuteurBerichten