Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van welk bouwjaar is je eigen corsa?
Als je een corsa van voor 1998 hebt, dan kun je er bijna elke motor inbouwen en daarna bij de RDW op kenteken laten keuren.
Als je een corsa van 1998 of nieuwer hebt, dan is het beter om een andere corsa te gaan kopen.
Tot zover over de legale manieren van ombouwen.Dan nu over de mechanische mogelijkheden.
Als je meer vermogen wil, neem dan meer cilinderinhoud, dus ombouwen van de motor.
Tuning is meestal duur en je schiet er niet veel mee op.
Als je echt opzoek bent naar meer dan 110 pk en lekker koppel onderin, dan kun je het best een 2 liter motor nemen.
Hierover is al heel beschreven, er staan ook wel een paar corsa’s met 2 liter motor te koop.Als je goedkoop wil rijden, neem dan een zuinige auto, en neem genoegen met het vermogen dat erin zit.
En lees eens wat over het nieuwe rijden.Van de auto of van de motor die in de auto ligt ?
Misschien is het handig om te vermelden waar in Nederland dit is.
Welk type corsa ?
Vergoeding ?Ik heb er zelf geen behoefte aan.
Nee, sorry nog niet gedaan.
Ik zal eens online voor je zoeken.
:thumbup
Andere auto kopen, snelste manier.
23 januari 2012 om 19:14 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945318:wors
Leuk commentaar :thumb
Een auto uit een bouwjaar na 1998 is moeilijker op kenteken om te keuren.
Ik zou er dus geen andere motor in bouwen.
22 januari 2012 om 19:59 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373434KAK, toch te warm met de inlaat-lucht?
Welk vermogen en koppel levert dit nu?
Ik heb dit ook mee gemaakt, maar dan bij een andere verkoper.
Jaren geleden in duitsland, wel betaald, niets geleverd.Het ging toen om 500 euro
De bank kon niets doen.
Politie is niet mijn vriend
Via een kennis kreeg ik te horen dat er op het adres een oud vrouw woont die van niets weet.Wat doe je dan?????
Ik heb geslikt en ben verder gegaan met leven. :cry
De C16NZ past er zo in, als je de F13 die aan de C16NZ zit ook in de corsa zet.
De aandrijfassen passen zo in de F13 bak.
De draadboom is volgens mij ook gelijk aan de C14NZ.Startmotor???? ook gewoon van de C16NZ.
Nee, het vliegwiel past niet in de F10 bak.
(weet ik niet 100% zeker, ik heb het zelf nooit gedaan)
De lengte van de versnellingen is afhankelijk van de baan die je gaat rijden.
Ook de banden maat is hiervoor bepalend.
De F13 bakken kunnen lang en kort gemaakt worden, maar zijn niet gemaakt voor het vermogen van de C20XE. (ze blijven op straat wel een jaar heel)Het kan redelijk makkelijk.
Neem een vliegwiel van een diesel, wim-v6 weet welke je moet hebben.
Je kan dan namelijk de originele versnellingsbak blijven gebruiken.
Dan hoef je dus ook geen homokineten om te wisselen.Je moet de motorsteun aan de distributie kant gebruiken voor een 2 liter motor, meer info hierover op corsa-novatuning.nl
Ik vraag me alleen af of de brandstofpomp voldoende opbrengst heeft.
Leuk topic
Ik zal mijn motoren ook bekijken.
Al die korte lasjes achter elkaar heet een ketting-las
ketting lassen wordt gedaan om ervoor te zorgen dat als er een scheur in een las komt, dat deze niet verder kan scheuren dan die ene las.
Het is dus een veiligheids-maatregel.
http://www.1on1-motorsports.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 december 2011 om 22:46 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373413Kasteel moer, heb ik waarschijnlijk nog wel ergens.
Er is inderdaad een verschil tussen de voorpijp van een C20NE calibra en een C20NE astra

Alle zwarte draden aan elkaar.
Alle groene draden aan elkaar.Zwart is de geschakelde plus.
Groen is de aansturing van de ontsteking vanuit de ECU, deze is tevens de signaal draad voor de toerenteller.
Er moet dus geen massa op de bobine.
Ik denk dat de bobine inmiddels al is overleden.C20NE is ook geleverd met een bobine met stekker erop
Een bobine heeft geen massa nodig, het is een energie opslag.
:wors
Lekker bakje
:thumbupIk vermoed dat de stationair regeling vies is.
Het ronde aluminium ding met 2 slangen en 1 stekker eraan onder je inlaatspruitstuk, dat is waarschijnlijk de boosdoener.
Als je die schoonmaakt dan moet het probleem verholpen zijn.
(leuke klus bij een corsa A :P )@Fearless wrote:
Ik zie nu pas dat dit een corsa b is….
Zoiezo is het dan je baksteun wat niet goed is.
Heb je de steun al vervangen, zoals Fearless je heeft verteld ?
-
AuteurBerichten