freek corsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 3,978)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: verschil 1.4i en 1.4i sport? #17996148

    Van welk bouwjaar is je eigen corsa?
    Als je een corsa van voor 1998 hebt, dan kun je er bijna elke motor inbouwen en daarna bij de RDW op kenteken laten keuren.
    Als je een corsa van 1998 of nieuwer hebt, dan is het beter om een andere corsa te gaan kopen.
    Tot zover over de legale manieren van ombouwen.

    Dan nu over de mechanische mogelijkheden.
    Als je meer vermogen wil, neem dan meer cilinderinhoud, dus ombouwen van de motor.
    Tuning is meestal duur en je schiet er niet veel mee op.
    Als je echt opzoek bent naar meer dan 110 pk en lekker koppel onderin, dan kun je het best een 2 liter motor nemen.
    Hierover is al heel beschreven, er staan ook wel een paar corsa’s met 2 liter motor te koop.

    Als je goedkoop wil rijden, neem dan een zuinige auto, en neem genoegen met het vermogen dat erin zit.
    En lees eens wat over het nieuwe rijden.

    In reactie op: Wat is je km. stand van je Corsa? #17991817

    Van de auto of van de motor die in de auto ligt ?

    In reactie op: Opel Corsa Motorwissel mensen gezocht #17991903

    Misschien is het handig om te vermelden waar in Nederland dit is.
    Welk type corsa ?
    Vergoeding ?

    Ik heb er zelf geen behoefte aan.

    In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17630975

    Nee, sorry nog niet gedaan.

    Ik zal eens online voor je zoeken.

    In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17630973

    :thumbup

    In reactie op: mogelijk 1.2->naar gsi corsa #17981210

    Andere auto kopen, snelste manier.

    :wors

    Leuk commentaar :thumb

    In reactie op: mogelijk 1.2->naar gsi corsa #17981206

    Een auto uit een bouwjaar na 1998 is moeilijker op kenteken om te keuren.

    Ik zou er dus geen andere motor in bouwen.

    KAK, toch te warm met de inlaat-lucht?

    In reactie op: Project Freaky X20XEV #17977977

    Welk vermogen en koppel levert dit nu?

    In reactie op: Oplichting Lexmaul c20xe #17976368

    Ik heb dit ook mee gemaakt, maar dan bij een andere verkoper.
    Jaren geleden in duitsland, wel betaald, niets geleverd.

    Het ging toen om 500 euro
    De bank kon niets doen.
    Politie is niet mijn vriend
    Via een kennis kreeg ik te horen dat er op het adres een oud vrouw woont die van niets weet.

    Wat doe je dan?????

    Ik heb geslikt en ben verder gegaan met leven. :cry

    In reactie op: past een c18nz in een c14nz ?? #17975301

    De C16NZ past er zo in, als je de F13 die aan de C16NZ zit ook in de corsa zet.
    De aandrijfassen passen zo in de F13 bak.
    De draadboom is volgens mij ook gelijk aan de C14NZ.

    Startmotor???? ook gewoon van de C16NZ.

    In reactie op: past een c18nz in een c14nz ?? #17975290

    Nee, het vliegwiel past niet in de F10 bak.

    (weet ik niet 100% zeker, ik heb het zelf nooit gedaan)

    In reactie op: 20xe voor in de cross, welke bak hierachter? #17975028

    De lengte van de versnellingen is afhankelijk van de baan die je gaat rijden.
    Ook de banden maat is hiervoor bepalend.
    De F13 bakken kunnen lang en kort gemaakt worden, maar zijn niet gemaakt voor het vermogen van de C20XE. (ze blijven op straat wel een jaar heel)

    In reactie op: past een c18nz in een c14nz ?? #17975285

    Het kan redelijk makkelijk.

    Neem een vliegwiel van een diesel, wim-v6 weet welke je moet hebben.

    Je kan dan namelijk de originele versnellingsbak blijven gebruiken.
    Dan hoef je dus ook geen homokineten om te wisselen.

    Je moet de motorsteun aan de distributie kant gebruiken voor een 2 liter motor, meer info hierover op corsa-novatuning.nl

    Ik vraag me alleen af of de brandstofpomp voldoende opbrengst heeft.

    In reactie op: 2 liter 16 klepper motor nummers, welke heb jij?? #17830205

    Leuk topic

    Ik zal mijn motoren ook bekijken.

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956269

    Al die korte lasjes achter elkaar heet een ketting-las

    ketting lassen wordt gedaan om ervoor te zorgen dat als er een scheur in een las komt, dat deze niet verder kan scheuren dan die ene las.

    Het is dus een veiligheids-maatregel.

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834778

    http://www.1on1-motorsports.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kasteel moer, heb ik waarschijnlijk nog wel ergens.

    In reactie op: Voorpijp C20ne zelfde op astra en calibra? #17747754

    Er is inderdaad een verschil tussen de voorpijp van een C20NE calibra en een C20NE astra

    In reactie op: c20ne vonkt niet *foto update* #17859258

    Alle zwarte draden aan elkaar.
    Alle groene draden aan elkaar.

    Zwart is de geschakelde plus.

    Groen is de aansturing van de ontsteking vanuit de ECU, deze is tevens de signaal draad voor de toerenteller.

    Er moet dus geen massa op de bobine.
    Ik denk dat de bobine inmiddels al is overleden.

    In reactie op: c20ne vonkt niet *foto update* #17859255

    C20NE is ook geleverd met een bobine met stekker erop

    Een bobine heeft geen massa nodig, het is een energie opslag.

    In reactie op: Nieuw Rally project!!!! Astra G kitcar #17956264

    :wors

    Lekker bakje
    :thumbup

    In reactie op: koude start schommeling in toeren #17948256

    Ik vermoed dat de stationair regeling vies is.
    Het ronde aluminium ding met 2 slangen en 1 stekker eraan onder je inlaatspruitstuk, dat is waarschijnlijk de boosdoener.
    Als je die schoonmaakt dan moet het probleem verholpen zijn.
    (leuke klus bij een corsa A :P )

    In reactie op: c20ne past niet in corsa #17958113

    @Fearless wrote:

    Ik zie nu pas dat dit een corsa b is….

    Zoiezo is het dan je baksteun wat niet goed is.

    Heb je de steun al vervangen, zoals Fearless je heeft verteld ?

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 3,978)