Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je een rotor ontsteking hebt, dan heb je ook de ECU die daarbij hoort.
Dan moet je dus ook de creme kleurige injectoren gebruiken.
De C20XE met rotor ontsteking heeft origineel een 2,5 bar drukregelaar.Als je een DIS ontsteking hebt, dan heb je ook de ECU die daarbij hoort.
Dan moet je dus ook de blauwe injectoren gebruiken.
De C20XE met een DIS ontsteking heeft origineel een 3 bar drukregelaar.Het is dus niet zo dat de 3 bar drukregelaar aangeeft dat je blauwe injectoren moet gebruiken.
Als je met een originele setup rijdt, dan bepaald de ECU welke injectoren je nodig hebt.De BDP sensor ziet een 60-2 tandwiel op de krukas.
Ik heb de megasquirt verteld waar de krukas op het Bovenste Dode Punt staat ( cilinder 1 ).
De andere cilinders berekend megasquirt aan de hand van toerental en versnelling of vertraging van het 60-2 tandwiel.
De coil-drivers worden dan door de processor aangestuurd.EDIT:
Zoals je zelf al aangaf, cilinder 1 en 4 krijgen gelijktijdig een vonk, daarom heet het ook wel een Wasted Spark systeem.
Dit geldt ook voor cilinder 2 en 3, die vonken ook gelijktijdig.Ik heb aan de motor niets veranderd, ik heb er alleen grotere injectoren in gezet.
De pomp en slangen zijn origineel opel, maar dan wel van een 1.6 GSI, sommige slangen heb ik wel vervangen door gewone universele brandstofslangen.De E85 kost in Groningen 1,499 per liter.
Ik tank bij fieten olie in groningen.
Ik heb mijn auto op E85 afgesteld.Als je E85 in een standaard auto doet dan gaat de motor kapot.
Het mengsel is dan te schraal.De DIS bobine zit erop en werkt nu ook goed.
15 juli 2012 om 15:48 In reactie op: Bestaat er een motorsturing met sequentiële injectie (C20NE) #18047365Je kunt een draadboom met ECU van een C20XE gebruiken, maar ik heb geen praktijk ervaring hiermee.
Anders moet je een vrij programmeerbare computer gaan aanschaffen, die zijn vrij prijzig.
Ik had problemen met de sterkte van de vonk, daarom heb ik er nu een DIS bobine opgebouwd.
Er is na het opnieuw afstellen nu nog meer vermogen.
De corsa rijdt nu met 1.0 bar turbodruk met E85 brandstof.
Dit alles wordt aangestuurd door een Megasquirt 2 V3.0Komend weekend ga ik bij Jade Wilhelmshaven (D) proberen mijn record van 12.7 seconden over de kwartmile te verbeteren.











Hey Frans,
Ja we moeten weer eens bijpraten.
Ik heb ook minder goed nieuws, het flexibel is overleden.
Heb je ook een topic over jou projecten?Ik zal hier weer eens een update posten.
Inmiddels ziet de corsa er iets anders uit.



En afgelopen vrijdag ben ik bij de RDW geweest, de motorcode is nu ook goedgekeurd op kenteken.
Sinds afgelopen winter heb ik mijn megasquirt 2 v3.0 werkend gekregen.
In de lente heb ik de MS2 ingebouwd, hiervoor moest ik zelf een draadboom maken.
Het afstellen is in eerste instantie gedaan op euro95, hiermee haalde ik op 0,6bar 200+ pk’sNu rij ik met E85 met ongeveer 1 bar turbodruk, hiermee komt het vermogen ongeveer in de buurt van 250 pk
Er zijn echter nog genoeg verbeter punten, hieraan zal ik komende periode gaan werken (als ik er tijd voor heb).Heeft iemand nog filmpjes of foto’s van afgelopen Duitse Autosport Festival in Assen?
belang bij 17 inch ?
je weet welke ik bedoel :thumb
Hans,
De achterste van een TR.
Tot straks :thumb
24 mei 2012 om 20:58 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17375206Gefeliciteerd :thumb
Leuke updates :thumbup
Daar heb je allemaal gelijk in.
Maar, hij is wel de enige die ik zo kan bedenken met een corsa A die in de buurt van die tijden kan gaan rijden.
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
@cd-design wrote:
Weet dat het hier eigelijk niet kan maar hebben jullie Boba nog zien rijden?? Olijf groene golf II met zwarte motorkap…Hoorde van Marco dat hij een 9.0sec neergezet had….. :jerry
Wanneer komt er een goede 4×4 corsa met dikke pkaas om dit te verbeteren?Want ls ik aan de 9sec zit heb ik pas 200meter afgelegd. Een VW met de snelste streetlegal tijd dat ken natuurlijk nie :vertag
http://www.youtube.com/watch?v=q-PwdYCxd3s&feature=g-all-u” onclick=”window.open(this.href);return false;
:wors :wors :wors :thumbup
Ik noem 1 naam:
ELJAN
:wors
Ik hoop er dan ook bij te zijn :thumb
Komend weekend gaat hem niet worden voor mij :(
Ik ben nog bezig met ombouwen en afstellen.
:wors
:kewlpics
:thumb
:wors
3 mei 2012 om 19:14 In reactie op: hoe sluit ik een verstelbare brandstofdrukmeter aan op c20xe #18013143Hey Servaas,
Dat is niet waar, ik heb het zelf getest en er mee gereden op die manier.
Is de core van de charge cooler ingekocht of zelf samengesteld van andere coolers?
Waar kan ik die kopen of van maken voor welke prijs?
Waar heb je de charge cooler core vandaan?
Ik zou toch een keer het systeem op druk zetten, om de dop te testen, kijken bij welke druk de dop druk aflaat.
-
AuteurBerichten