Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 december 2012 om 20:06 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302363
Een re-post van mezelf:

Dit is het brandstofrelai
http://www.tav-autoverwertung.de/shop/FUEL-PUMP-RELAY-Opel-12-38-966-GM-90-378-651-Wehrle-50-205-001-50-205-002″ onclick=”window.open(this.href);return false;
85 = de geschakelde plus vanaf het contact
85b = de geschakelde plus vanaf de ECU
86 = de massa
87 = de brandstofpomp plus draad
87b = de ECU plus draad
30 = de constante plus vanaf de accuDan hebben we nog 85b dit moet volgens mijn redenatie de stuur draad vanaf de ECU naar het relai zijn om de brandstofpomp aan te zetten, deze draad activeerde het 2e gedeelte in het relai.
GEBRUIK OP EIGEN RISICO
5 december 2012 om 09:45 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302357Zet eens een startkabel van de min van de accu naar de carroserie.
Als je startmotor wel rond blijft draaien, maar de spanning zakt weg in de auto, dan klinkt het voor mij als slechte massa naar de carroserie.Als je wel vonk hebt, maar de motor slaat niet aan, spuit dan eens remmenreiniger in de inlaat.
:thumbup
Ik heb een 1.7TD in mijn corsa A, hiermee heb ik over 40.000km een gemiddeld verbruik van 1 op 19
Ik rij met 110 pk en 200 Nm.
Ik adviseer ook een turbo diesel, deze zijn net iets vlotter en halen hetzelfde verbruik als een normale diesel.
De 1.5 en 1.7 motoren zijn van het merk Isuzu (de mercedes onder de opel diesels).Mijn motor heeft meer dan 450.000 km gereden, echt een toppertje :thumbup
(en nee ik rij niet rustig)@*Jurgen* wrote:
@trashmetal wrote:
@*Jurgen* wrote:
Even mierenneuken, het is een Corsa A Sedan ;) Ik heb volgens mij ergens wel eens een Astra F dashboard in een Corsa A gezien, misschien dat een Corsa B dashboard ook wel past?
Leuk miereneuken :jerry
Het is een TR Sedan want hij heeft een kont en geboogde schermen
Heb het zelfs ergens op de oude papieren staan van mn vriendin dr ex TR sedanIs een astra dashboard niet te breed?
Vind zelf het zwarte corsa a3 gsi dash het mooiste :wubUit welk bouwjaar kwam ie dan? Naar mijn weten is de A2 versie met kont een TR en de A3 versie met kont heet gewoon sedan. Maargoed doet er in dit geval niet heel veel toe, dashboards zijn allemaal uit te wisselen, als je een ander type dashboard in wilt bouwen zul je flink creatief moeten zijn ;)
Een corsa A1 (van 1982 t/m 1986*) met kont is een TR
Een corsa A2 (van 1987 t/m 1990*) met kont is een Sedan
Een corsa A3 (van 1991 t/m 1992*) met kont is ook een Sedan.* Deze jaartallen kloppen niet helemaal omdat de nieuwe modellen in de maand augustus werden geintroduceerd.
De eerste corsa A1 werd in Duitsland verkocht in 1982, in 1983 werden ze ook in Nederland verkocht.Als het een echte TR is, dan staat dit op de kofferbak en in het kenteken.
De letters TR staan voor het woord Trunk.
Cool een B update :thumb
Dankjewel :thumb
Heey,
Mijn onderschrift van de C20NET is gebaseerd op mijn schatting/wens vermogen :angel
We hebben 4 runs gedaan op de testbank, na de 2e run was de koelvloeistof al 100 graden (komt door de kvs gekoelde turbo).
De toerenbegrenzer stond eerst op 6800rpm, maar omdat ik een andere versnellingsbak heb gemonteerd, had ik wat meer toeren nodig in de 4e versnelling.
Helaas was ik vergeten om die verandering weer terug te zetten, daardoor heeft de 8V 7500 rpm gedraaid :wtf
Op deze vermogen uitdraai liet Johan het gas eerder los omdat het vermogen en koppel toch niet hoger werden.
Pingelen? Nee, de motor staat daar veel te veilig voor afgesteld ;)Die formule klopt wel denk ik :thumb
een quote van een vriend: Je hebt niet altijd veel pk’s nodig om hard te gaan.

Ik heb op mijn XE zelf een OBD stekker aangesloten in mijn corsa A.
De draadkleuren die ik gebruikt heb:Rood
bruin
bruin-geel
bruin-wit
bruin-blauwWelke kleuren heb je aangesloten?
:jerry
(de achterkant van de auto is te licht voor de handrem)Dankjewel :thumb
2 oktober 2012 om 19:15 In reactie op: S40 T5 project 5-10 fasttech chip 294PK en 501NM met filmpje #18065280:wors
Nette wagen :thumbup
king:
Dankjewel :thumbup
Die is al geweest.
En 5 oktober was ook al een extra datum.Dankjewel :D
Nu het bekend is geworden dat 5 oktober 2012 niet gereden gaat worden…..
Kan ik melden dat ik de eerste plek in de SE klasse heb behaald in zowel de EDRS als de DSPS :D
Voor meer informatie over straat legaal dragracen en de klassen die er zijn, kijk op http://www.dhra.nl
Stuur Arjo van de Beemt eens een pb, hij heeft hier ervaring mee.
Je hebt origineel elektrisch gaspedaal in je auto toch?
30 september 2012 om 20:39 In reactie op: c20let met een kms systeem of een soortgelijk systeem #17803973@Andre Botter wrote:
Vems is gewoon een megasquirt in een behuizing.
Heb ik van een paar kenners vernomen.Bedoel je misschien KDFI?
Ik gebruik Megasquirt 2 v3.0
Met software van Tunerstudio, erg makkelijk te bedienen.Ik zoek nog een 2e MS2 v3
AFR van 20 is te arm.
Misschien is de Lambda sonde de boosdoener.Ik heb me lang niet bemoeit met dit verhaal, maar nu worden er veel dingen geroepen die niet met dit verhaal te maken hebben.
Ik doe aan dragracen met een Corsa A C20NE-Turbo, die koppeling heeft daar geen moeite mee en heeft ok niets met de spie te maken.
Ik heb nog geen spie kapot gehad, maar ik snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Als Niels zegt dat de bout niet los is geweest nadat hij hem op moment heeft aangedraaid, dan weet ik ook niet waardoor hij kapot gegaan is.
Ik doe extreem ruig met origineel Opel materiaal en het gaat echt niet snel kapot.Als het de overheid echt om de uitstoot gaat, laat ze dan ook eens gaan meten, in plaats van alleen de APK gebruiken als controle.
Waarom worden alleen de bestuurders gecontroleerd op alcohol, laat de auto dan ook eens in een meet apparaat blazen.
Shit wat zeg ik nu weer, neeeeeeeee niet doen! Kost alleen maar meer geld.
Als ik zo eens kijk hoeveel geld er verloren gaat aan kapot gereden politie auto’s, en andere onzinnege uitgaven, gewoon triest, het volk moet betalen en de overheid kan maar doorgaan met geld uitgeven en schulden niet terug betalen.
(sorry moest mijn frustraties ff kwijt :P )
Ik vond nog een paar foto’s van Super Sunday Zandvoort.




Ze moeten inderdaad vragen waar de motor vandaan komt, omdat er in het verleden gestolen motoren bij de RDW zijn goedgekeurd in een andere auto.
Vandaar de vraag naar de herkomst van de motor.
Bijna alles goed.
Je hebt de rood blauwe van de motorkabelboom alleen verkeerd aangesloten.
Die moet naar de brandstofpomp en niet op de geschakelde plus (zwart).Onder op je gasklephuis, zit daar wel een slang op de vacuum aansluiting?
Hoe goed zijn je rotor en verdelerkap?
Hoe oud zijn de bougies?Sander, heeft jou C20LET een nokkenas sensor?
Bobine vervangen lijkt mij niet nodig als de motor op volle belasting wel goed presteerd????? Wie geeft hier ook even een mening over??Ik gok toch nog steeds op te veel lucht, te arm mengsel na het gas loslaten.
Gasklep positie sensor heb je al wel gecontroleerd?
De kracht die door de krukaspoulie via de riem doorgegeven moet worden aan de waterpomp en nokkenassen moet allemaal door de wrijvingkracht tussen de krukas en de poulie worden doorgegeven.
De kracht op de waterpomp is afhankelijk van de weerstand die in het systeem zit. Denk hierbij aan de radiateur en thermostaat.
De kracht die op de nokkenassen wordt afgegeven is afhankelijk van de klepsterkte en de druk onder op de kleppen min de druk boven op de kleppen.
Hierbij komt zoals Wim ook al aangaf de kracht van de acceleratie. [ F = m x a ] {kracht is massa maal acceleratie}
Er komt dus toch best veel kracht op te staan.
De spie is alleen voor het monteren, zodat de poulie op de juiste positie wordt gemonteerd.
-
AuteurBerichten