Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 november 2008 om 16:22 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445828
Er zit geen katalysator tussen.
De brandstof toevoer is origineel, behalve de pomp, dat is een astra GSI interne pomp.
Misschien hebben we de pomp te laag gemonteerd waardoor hij het filtertje vacuum zuigt tegen de pomp. ( zover ik weet kan dit niet doordat er een schotje in zit die dit voorkomt )Voor mijn gevoel is het een sencor of ECU of draadboom probleem.
Ik zal het verhaal van de brandstof pomp even doorgeven aan de eigenaar van de auto.
16 november 2008 om 22:07 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445825De riem staat wel goed.
Gas klep positie schakelaar heb ik doorgemeten en afgesteld op stationair klik.
Ik heb net begrepen dat hij koud tot 3000 toeren wel goed vol gas trekt.
16 november 2008 om 21:31 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445823Ik heb vandaag even gesleuteld, dat was wel weer even terug voor mij, het was weer even leuk om te doen.
We hebben de koelvloeistof temperatuur sencor vervangen, en de ECU verwisseld, en een andere luchtweger erop gezet.
Resultaat: stationair is stukken beter, maar hij blijft nog wel steeds inhouden.
Wat mij opviel is dat hij bij 3 kwart gas geven tussen de 1000 en 3200 goed veel koppel heeft, maar dat wanneer je volgas geeft dat hij dan zo erg inhoudt dat hij gewoon bijna niets meer klimt in toeren.
voorbeeldje: 120 km/h in de 5e versnelling, terug schakelen naar de 4e en dan volgas geven, dan trekt hij gewoon niets op en blijft hij 120 km/h rijden. Als je dan in de 5e versnelling rustig gas bij geeft dan trekt hij wel verder door.
Mijn gevoel zegt dat het een combinatie is van 2 factoren. ( lambda, luchtweger of draadboom)
Wie herkent hier iets in ?
Volgens mij staat er een merk en type op de B styl :angel
:kewlpics :wors
Leuke Dame :thumbup
Cijfer: 9+
Misschien een stomme vraag van mij.
Kan dit te maken hebben met niet gelijke rol omtrek van de 4 wielen ?
9 november 2008 om 10:22 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445820Deze motor is zover ik weet origineel, dan moet hij toch ook gewoon kunnen lopen.
Want het vermogen van deze auto is ook niet dat je zegt super veel :hmmz
8 november 2008 om 15:40 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445816Oke bedankt voor deze info, we gaan eerst proberen de motor origineel te laten lopen.
8 november 2008 om 08:11 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445813Ik wil dit topic eigenlijk wel even serieus houden, zoals ik al vermeld heb, heb ik de gasklepschakelaar door gemeten. Met als resultaat dat die goed werkt.
Vandaag zullen we de koelvloeistof-temperatuur-sencor en de ECU verwisselen.
Als dit het niet is, dan trekken we de distributie riem eraf en zetten we er een andere nokkenas in, want de verhalen gaan in de rondte dat die niet orgineel is bij dit blok.
Ik hoop dat er nog ideeen zijn waarmee we iets kunnen proberen.
Het viel mij op dat de auto naar benzine stinkt als hij 500 rpm stationair draaid.
Niels zei dat het zelf lassen van steunen geen probleem gaf bij de RDW :hmmz
:o wat een werk, maar dan is hij ook weer in bijna nieuw staat :thumbup
:P oke, ik d8 al wat een drukte :angel
wat een drukte met die lampjes, doe mij maar gewoon ouderwets VDO wijzertje spul :P
oooohwja sorry het is jou auto en niet de mijne :jerry
Ik hoop dat je er zelf niet aan gaat irriteren, want ze hebben wel een hoog knipper gehalte als ik het mag zeggen.
6 november 2008 om 13:24 In reactie op: Manta A resto + c2.0xe ombouw Mini Update 05/01/’12 #17447028Volgens mij heb ik sinds kort dezelfde type tankdop als er achterin zit :thumbup
6 november 2008 om 12:44 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301965Hallo Lennard,
Deze vraag is al vaker gesteld hier in dit topic, als je een paar pagina’s terug het verhaal even leest dan weet je genoeg ;)
Het verhaal van max is het beste op te volgen.
Jou plan om alles over te zetten zou wel kunnen, maar is in mijn ogen meer werk.
suc6 met je hobby, ik persoonlijk vind het zonde van de goede materialen :agent
5 november 2008 om 21:53 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374803de houding heeft ook te maken met je arm lengte en stuur afstand, ik kan bijvoorbeeld niet zo dicht op het stuur zitten als deze stoel nu op de foto staat.
Zoals sylvester zelf zegt, iedereen zijn eigen wensen :thumbup
5 november 2008 om 09:06 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374798Leuke stoelen :thumbup
Zoals ik het kan zien heb je ze vast gemonteerd ?
Heb je hier expres voor gekozen, of was het makkelijker met de montage ?:wors :kewlpics
:thumbup ga zo door :D gaat helemaal goed komen.
3 november 2008 om 21:16 In reactie op: Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge #17445809Ik heb de gasklep positie-schakelaar doorgemeten, die werkt goed, de bedrading ziet er ook goed uit.
De eigenaar zal de temperatuur sencor nog eens vervangen.
Daarna misschien ECU wisselen.
origineel gepost door louwe 16 klepper
trouwens persoonlijk vind ik het bij 1 komen leuker dan het sprinten:thumbup mee eens, sprinten is wel leuk, maar niet de reden dat ik langs kom.
louwe ? jou oprit is een kilometer lang toch ? :jerry
overlast is niet de reden van controle, volgens mij wil de politie gewoon de wet handhaven, en dus schrijven ze erop los. Ze moeten immers toch hun bonnen aantal halen voor de bonus die ze kunnen krijgen.
Als het buigen wel goed wil, wil je er dan foto’s van maken ?
Ik heb een vermoeden dat het buigen van RVS-buis een beetje tegen gaat vallen, maar dat is maar een gedachten van mij.
Hij ziet er zo wel stoer uit king: welk type spiegels komen erop ?
-
AuteurBerichten