Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:thumb
Alles is nog heel en ik heb een nieuw record.
De eerste run was een 11.9 king:
De tweede run was een 12.027 seconden met een index van 12.00 seconden.
@Noordpoolgsi wrote:
Word wel eng rijden met 1 lam boutje in de oliepomp van de aanzuigbuis :D
:wtf
Daar ga je echt mee rijden?
Er is nog geen nieuwe meting gedaan.
Dus het nieuwe vermogen is nog onbekend.Na enkele tegenslagen kan ik komende vrijdag 12 juli toch weer deelnemen in drachten met deze auto.
Nu met nog meer vermogen en grip.
Hopelijk blijven de homokineten heel :jerry
Wil je met of zonder turbo verder gaan?
Tijd voor de powerbox upgrade :jerry
Netjes werk geleverd :thumb
Massa’s zijn inderdaad belangrijk.
Ik heb bijna alle massa’s gescheiden naar de min van de accuWaarom kan het probleem bij BS-autotune niet opgespoord worden?
Ik heb wel ervaring met megasquirt 2 v3.0
Inmiddels ook een beetje met megasquirt 3 v3.0Ik weet ook dat het VR input circuit van megasquirt niet de schoonheidsprijs verdient.
Als KDFI een kopie is van megasquirt, dan is die “fout” waarschijnlijk gekopieerd.
Ik kan je vertellen dat Jannes van Weperen een oplossing heeft voor de megasquirt.
Of hij ook een oplossing heeft voor KDFI, dat weet ik niet.Heb je al foto’s van je nieuwe aanwinst?
18 juni 2013 om 08:04 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373588Zijn er ook filmpjes gemaakt?
Ik heb je helaas niet zien of horen rijden.
Als je de motor wil beveiligen kun je een AFR alarm instellen.
Ook is het mogelijk de brandstofdruk via een sensor digitaal af te lezen en hierop een beveiliging te maken.
Zo kun je bijvoorbeeld de ontsteking uitschakelen wanneer de brandstofdruk te ver daalt.17 juni 2013 om 07:48 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373584misschien even praten met http://www.aangepastebak.nl
Succes met vinden van een goede oplossing voor dit probleem.
Hou ons op de hoogte, ik ben namelijk bang dat ik tegen hetzelfde probleem aan ga lopen.Een vlotter in de brandstofcatchtank is volgens mij niet de bedoeling.
Je wil namelijk ten alle tijde de brandstofcatchtank vol hebben.
Voor welk doel ga je de auto opbouwen?
Dat bepaald eigenlijk mede met het verbruik van de motor welke maat catchtank een handige keuze is.Groter kan geen kwaad volgens mij.
Hey Richard,
Misschien is het handig om je even voor te stellen in het topic dat daarvoor bedoeld is.
Breng je oude ECU zaterdag maar even langs, misschien kan ik hem repareren.
Hij moet natuurlijk wel vonken, anders is er ook niets aan om een C20XE in een corsa A te hebben ;)Ik denk dat je de M2.5 draadboom niet kunt aanpassen naar M2.8
Daarvoor heb je namelijk ook de stekkers nodig van een M2.8, als je die er toch af gaat halen, neem dan gelijk de M2.8 draadboom als basis, dat lijkt mij makkelijker werken.Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het wel past.
3 juni 2013 om 20:01 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150038Bedankt voor de informatie :)
Ik ga hem nu eerst weer klaar maken met originele delen.
Dan maar zonder flatshift rijden.
3 juni 2013 om 14:37 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150036Ja dat is wel mogelijk, maar ik kan ook vier losse bobine’s nemen en daar kabels vanaf naar de bogie’s.
Eigenlijk wil ik meer weten over die slepers en waarom wel of niet kiezen voor de verstevigde versie?
En waar die verstevigde versie dan te koop is.;)
3 juni 2013 om 13:51 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150034@Znow wrote:
http://www.rhenoy.nl/nl/autoparts-rotterdam denk dat je hier je onderdelen zal vinden sucses
Als ik bij nieuwe onderdelen kijk:
Er zijn geen items gevonden
Probeer een andere selectieIk heb zelf inderdaad 2e hands onderdelen genoeg op voorraad liggen ;)
3 juni 2013 om 13:49 In reactie op: Informatie C20NE slepers / tuimelaars / nokvolgers gezocht #18150033Ik heb een DIS bobine op mijn C20NE gemaakt, die vonkt wasted spark.
Er is dus ook een vonk bij het gaswisselen.
Als ik de begrenzer instel op spark cut, dan blijft de injectie gewoon inspuiten, dit is nodig voor koeling en om geen arm mengsel te krijgen.
Op het moment dat de ontsteking weer inschakelt dan vonken cilinder 1 en 4 gelijktijdig en bij het volgende punt vonken cilinder 2 en 3 gelijktijdig.
Hierdoor wordt het mengsel dat aanwezig is bij het gaswisselen ook ontstoken, daardoor worden de kleppen naar boven geslagen door de verbranding.
Door de kracht tegen de klep breekt de sleper.Coclusie, de klep raakt de zuiger niet.
Helaas is bij mijn motor de klepveerschotel los gekomen, daardoor de klep naar beneden gezakt en heeft dus wel de zuiger geraakt.
Wat ik nu wil weten:
Als ik versterkte slepers monteer, wat gaat er dan als volgende kapot bij herhaling van het hierboven genoemde verhaal?
Waar kan ik versterkte slepers kopen?
Zijn er mensen die sequentiele ontsteking hebben zonder rotor verdeler op een opel 8v motor?
Coil On Plug is eigenlijk geen mogelijkheid, doordat de COP dan geen bevestiging heeft en los aan de bougie hangt, dit gaat zeker weten kapot.Veenhuizen in De Wilp (groningen)
Gewoon bellen of langs gaan en overleggen wat jou wensen zijn en wat hij jou kan leveren.
Welke versnellingsbak is volledig afhankelijk van waarvoor je de auto wil gaan gebruiken.
@Steven_stepje wrote:
zoals crossagek al zegt.
dit is meer dan voldoende.
Ik heb eens met een mede corsa mafkees ondervonden dat de rembekrachtiger en HRC niet te groot moet.
Dit ivm het mogelijk te hard remmen van de achterkant bij een noodstop.Hou het naar mijn mening bij GSI bekrachtiger en HRC.
Hahahaha, gelukkig kunnen we er samen om lachen :thumb
-
AuteurBerichten

