Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De versnellingsbak informatie kun je vinden op http://www.opel-infos.de
C betekent close ratio
W betekent wide ratio355 staat voor een eindreductie van 3.55
3.55 omwenteling van het pignionwiel is 1 omwenteling van het kroonwiel (differentieel).
@freek corsa wrote:
Ik ben nieuwsgierig waarom hij uit valt na die 15 seconden.
Krijgt hij dan nog wel brandstof en vonk?
Kun je na het uitvallen direct weer starten (en aanslaan) ?
@Vinci wrote:
De LMM is een van de dingen die vooral het mengsel regelt, de reactie die jij nu krijgt door hem los te koppelen kan een hele hand vol andere oorzaken hebben. Denk aan de temperatuur sensor, lambda sensor, benzine druk regelaar, maar ook nog simpele dingen als lucht in de benzineaanvoer door bijvoorbeeld een lekke aanvoerleiding richting de pomp (van de tank naar de pomp toe uiteraard! Want er na dan merk je het wel als die lekt natuurlijk! ;) ) Verstopt benzinefilter, vuil in je injectoren, enz.enz.enz….
Nu is het helemaal geen gek idee om een handje van deze onderdelen op de plank te hebben liggen, maar om zomaar een hoop geld uit te gaan geven is wel zonde natuurlijk. Nu is naar de garage gaan om uit te laten lezen ook niet gratis.
In Autodata staat ook een sensor check lijst, als je aan die software kan komen of in de buurt bij een universele garage langs kan die het heeft dan kun je soms ook ontdekken wat er precies stuk is zonder alles blindelings aan te moeten schaffen. Probleem is vaak dat een LMM bijv. duur is, of zeldzaam en dan koop je tweedehands, maar die is misschien wel net zo stuk…
Dan kun je gewoon rijden, heb ik al eens gehad :angel
@Vinci wrote:
Ja, precies, zo hou ik net na inbouw van een xe altijd nog ff de krukassensor los zodat ik hem zonder aanslaan kan laten draaien tot het oliedruk lampje uit gaat.
:thumb
Zo doe ik dat ook, maar dan ook nog zonder bougies erin, gaat net even iets sneller.
@sjoerdie wrote:
ahh zo, ja nu zie ik zijn insteek.
maar die slijtage is zo miniem
Elke dag 2x starten is vaak minieme schade……
Ik vind het ook wel fijn dat hij niet direct aanslaat.
(behalve als ik een bijna lege accu heb ;) )Ik ben nieuwsgierig waarom hij uit valt na die 15 seconden.
Krijgt hij dan nog wel brandstof en vonk?
Kun je na het uitvallen direct weer starten (en aanslaan) ?
8 januari 2014 om 15:03 In reactie op: BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13) #17847561@bpr wrote:
motorruimte na verwijdering van:
Kleine tip:
Plaats een zekering tussen je pluskabel en de accu.
Als de pluskabel doorslijt tegen de carrosserie dan brand je auto af.VAG TDI
14 december 2013 om 17:00 In reactie op: C20NE in een Fletcher Arrow boot met een UA JET UNIT jetpomp #18195409Leuk om te lezen dat er mensen geïnteresseerd zijn :thumb
Er zijn nog geen noemenswaardige updates.
Zodra er meer foto’s en filmpjes zijn zal ik die hier posten.
:thumb
Netjes en duidelijk verteld en goed bewijs geleverd met de foto’s.
Ik heb er zelfs nog nieuwe dingen van geleerd :D
11 december 2013 om 20:11 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192828@giuliettaevo :thumb
info: VVT-motorsport heeft ervaring met Haldex
@ lenn0, iedereen mag kiezen wat hij of zij wil, ik en jij nu ook weten iets over een merk.
Ik wil niet negatief zijn over een merk, maar je hebt met “support” een goed argument :thumbupDus Ram, doe met deze informatie je voordeel ;)
11 december 2013 om 11:17 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192818@lenn0 wrote:
De EMU ecu die je wil gaan gebruiken, nog nooit van gehoord. Wat is dat, toch geen imitatie megasquirt ? (in dat geval zou ik er nog eens goed over nadenken)
Deze gebruikt geen tunerstudio, dus ik denk dat het geen kopie is ;)
http://www.ecumaster.com/en/” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 december 2013 om 07:29 In reactie op: ‘Nieuwe’ auto, Corsa A. Schroefset gemonteerd 21-12-13 #18198126Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumb
http://corsaa.forum2go.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 december 2013 om 08:45 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192804Zover het mij bekend is, had de Vectra A C20XE dit rubber erop zitten.
Als het een corsa A is, dan zit de rubber verbinding van je stuurstang naar het stuurhuis los.
Die kun je met dop of sleutel 13 aandraaien.In die rode cirkel schuift de schakelstang om de (zover ik nu weet) 5e versnelling te bekrachtigen.
Je kunt misschien een F13 versnellingsbak gebruiken?
Of de 5e versnelling niet gebruiken en uit de versnellingsbak weg laten.Het oliefilter kun je een plattere uitvoering voor kopen.
Ook kan de oliethermostaat eraf, daar kan het filter direct op de oliepomp met behulp van een schroefdraadbuisje.Waar kan ik meer informatie vinden over je project, ik ben nu wel nieuwsgierig ;)
Ik kan het slecht beoordelen op afstand/via forum, maar ik vermoed dat je brandstofdruk wegvalt.
filter verstopt?
brandstofpomp die uitvalt?
brandstofdrukregelaar die slecht werkt?3 december 2013 om 14:52 In reactie op: waar op te letten als c20xe al sinds 1999 stil staat? #18196294Remmen controleren!
WR = Wide Ratio
Opel heeft de R niet ingeslagen/geprint in de bak.
Mee eens, het witte dat op de foto te zien is, is inderdaad oxidatie en geen aanslag van koelvloeistof.
Het vettige is een olie lekkage van het kleppendeksel (kan geen kwaad).Heb je dit blok zelf samengesteld?
Hij kan er geen tand naast staan toch?
Je kunt het ook anders bekijken.
Je kunt de distributieriem 1 tand heen en terug proberen te zetten, de positie waarbij de zuiger van cilinder 1 bovenin staat en de uitsparing in het nokkenas tandwiel bovenin staat, dat is de juiste.
Dus als je zuiger voor 98% bovenin staat, probeer de riem dan eens een tand anders te zetten en kijk dan eens hoe de zuiger staat bij de nul positie van de nokkenas.
25 november 2013 om 22:15 In reactie op: C20NE in een Fletcher Arrow boot met een UA JET UNIT jetpomp #18195406Dit is een nieuwe, nog nooit ingebouwd.
Verder weet ik alleen dat het een UA JET UNIT is.
-
AuteurBerichten