freek corsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 3,978)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: corsa a uit 1987 #18207282

    De versnellingsbak informatie kun je vinden op http://www.opel-infos.de

    C betekent close ratio
    W betekent wide ratio

    355 staat voor een eindreductie van 3.55

    3.55 omwenteling van het pignionwiel is 1 omwenteling van het kroonwiel (differentieel).

    In reactie op: ombouw calibra van c20ne naar c20xe #18204856

    @freek corsa wrote:

    Ik ben nieuwsgierig waarom hij uit valt na die 15 seconden.

    Krijgt hij dan nog wel brandstof en vonk?

    Kun je na het uitvallen direct weer starten (en aanslaan) ?

    In reactie op: ombouw calibra van c20ne naar c20xe #18204855

    @Vinci wrote:

    De LMM is een van de dingen die vooral het mengsel regelt, de reactie die jij nu krijgt door hem los te koppelen kan een hele hand vol andere oorzaken hebben. Denk aan de temperatuur sensor, lambda sensor, benzine druk regelaar, maar ook nog simpele dingen als lucht in de benzineaanvoer door bijvoorbeeld een lekke aanvoerleiding richting de pomp (van de tank naar de pomp toe uiteraard! Want er na dan merk je het wel als die lekt natuurlijk! ;) ) Verstopt benzinefilter, vuil in je injectoren, enz.enz.enz….

    Nu is het helemaal geen gek idee om een handje van deze onderdelen op de plank te hebben liggen, maar om zomaar een hoop geld uit te gaan geven is wel zonde natuurlijk. Nu is naar de garage gaan om uit te laten lezen ook niet gratis.

    In Autodata staat ook een sensor check lijst, als je aan die software kan komen of in de buurt bij een universele garage langs kan die het heeft dan kun je soms ook ontdekken wat er precies stuk is zonder alles blindelings aan te moeten schaffen. Probleem is vaak dat een LMM bijv. duur is, of zeldzaam en dan koop je tweedehands, maar die is misschien wel net zo stuk…

    In reactie op: ombouw calibra van c20ne naar c20xe #18204853

    Dan kun je gewoon rijden, heb ik al eens gehad :angel

    In reactie op: Ombouw pomprelais met priming #18202924

    @Vinci wrote:

    Ja, precies, zo hou ik net na inbouw van een xe altijd nog ff de krukassensor los zodat ik hem zonder aanslaan kan laten draaien tot het oliedruk lampje uit gaat.

    :thumb

    Zo doe ik dat ook, maar dan ook nog zonder bougies erin, gaat net even iets sneller.

    In reactie op: Ombouw pomprelais met priming #18202923

    @sjoerdie wrote:

    ahh zo, ja nu zie ik zijn insteek.

    maar die slijtage is zo miniem

    Elke dag 2x starten is vaak minieme schade……

    Ik vind het ook wel fijn dat hij niet direct aanslaat.
    (behalve als ik een bijna lege accu heb ;) )

    In reactie op: ombouw calibra van c20ne naar c20xe #18204851

    Ik ben nieuwsgierig waarom hij uit valt na die 15 seconden.

    Krijgt hij dan nog wel brandstof en vonk?

    Kun je na het uitvallen direct weer starten (en aanslaan) ?

    @bpr wrote:

    motorruimte na verwijdering van:

    Kleine tip:

    Plaats een zekering tussen je pluskabel en de accu.
    Als de pluskabel doorslijt tegen de carrosserie dan brand je auto af.

    In reactie op: Na ruim 3 jr nu weer tijd voor de auto’s 13-1-15 #17603605

    VAG TDI

    Leuk om te lezen dat er mensen geïnteresseerd zijn :thumb

    Er zijn nog geen noemenswaardige updates.

    Zodra er meer foto’s en filmpjes zijn zal ik die hier posten.

    In reactie op: C20XE cilinderkoppen info topic. #18198577

    :thumb

    Netjes en duidelijk verteld en goed bewijs geleverd met de foto’s.

    Ik heb er zelfs nog nieuwe dingen van geleerd :D

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192828

    @giuliettaevo :thumb

    info: VVT-motorsport heeft ervaring met Haldex

    @ lenn0, iedereen mag kiezen wat hij of zij wil, ik en jij nu ook weten iets over een merk.
    Ik wil niet negatief zijn over een merk, maar je hebt met “support” een goed argument :thumbup

    Dus Ram, doe met deze informatie je voordeel ;)

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192818

    @lenn0 wrote:

    De EMU ecu die je wil gaan gebruiken, nog nooit van gehoord. Wat is dat, toch geen imitatie megasquirt ? (in dat geval zou ik er nog eens goed over nadenken)

    Deze gebruikt geen tunerstudio, dus ik denk dat het geen kopie is ;)

    http://www.ecumaster.com/en/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumb

    http://corsaa.forum2go.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192804

    @StinG wrote:

    @Deepak wrote:

    Yo Ram wat houd nou die hele 4 motion in ?

    4 wheel drive :afro

    4 motion is de naam die volkswagen gebruikt om aan te geven dat de auto een systeem heeft om 4 wielen aan te drijven.

    In reactie op: lange versie inlaatrubber #18196832

    Zover het mij bekend is, had de Vectra A C20XE dit rubber erop zitten.

    In reactie op: Stuur speling #18196483

    Als het een corsa A is, dan zit de rubber verbinding van je stuurstang naar het stuurhuis los.
    Die kun je met dop of sleutel 13 aandraaien.

    In reactie op: Wat is dit? wat zit erin? afzagen? #18196735

    In die rode cirkel schuift de schakelstang om de (zover ik nu weet) 5e versnelling te bekrachtigen.
    Je kunt misschien een F13 versnellingsbak gebruiken?
    Of de 5e versnelling niet gebruiken en uit de versnellingsbak weg laten.

    Het oliefilter kun je een plattere uitvoering voor kopen.
    Ook kan de oliethermostaat eraf, daar kan het filter direct op de oliepomp met behulp van een schroefdraadbuisje.

    Waar kan ik meer informatie vinden over je project, ik ben nu wel nieuwsgierig ;)

    In reactie op: calibra c20ne valt uit tijdens rijden #18196535

    Ik kan het slecht beoordelen op afstand/via forum, maar ik vermoed dat je brandstofdruk wegvalt.

    filter verstopt?
    brandstofpomp die uitvalt?
    brandstofdrukregelaar die slecht werkt?

    In reactie op: waar op te letten als c20xe al sinds 1999 stil staat? #18196294

    Remmen controleren!

    In reactie op: Corsa B; verschil tussen bak F13W en F13WR? #18195881

    WR = Wide Ratio

    Opel heeft de R niet ingeslagen/geprint in de bak.

    In reactie op: Lekkage koelsysteem #18194182

    Mee eens, het witte dat op de foto te zien is, is inderdaad oxidatie en geen aanslag van koelvloeistof.
    Het vettige is een olie lekkage van het kleppendeksel (kan geen kwaad).

    In reactie op: timing distributieriem #18195594

    Heb je dit blok zelf samengesteld?

    Hij kan er geen tand naast staan toch?

    In reactie op: timing distributieriem #18195591

    Je kunt het ook anders bekijken.

    Je kunt de distributieriem 1 tand heen en terug proberen te zetten, de positie waarbij de zuiger van cilinder 1 bovenin staat en de uitsparing in het nokkenas tandwiel bovenin staat, dat is de juiste.

    Dus als je zuiger voor 98% bovenin staat, probeer de riem dan eens een tand anders te zetten en kijk dan eens hoe de zuiger staat bij de nul positie van de nokkenas.

    Dit is een nieuwe, nog nooit ingebouwd.

    Verder weet ik alleen dat het een UA JET UNIT is.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 3,978)