Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mischien iets wat er dan nog maar tussen moet
heb dr ook geen remkracht verdeler tussen remt super zo
6 februari 2012 om 19:52 In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983874@js 400 wrote:
helaas heb ik het ook niet gehaalt,ja schande ik weet het was erg laat thuis en had ook nog een verjaardag van me zwager ppfff.
je zwager is als het goed is volgendjaar weer jarig hoor :jerry
hij remt iets directer, en trilt veel minder bij hoge snelheden
5 februari 2012 om 00:27 In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983857was weer geslaagd, jammer van de lage opkomst.
maar dat komt gewoon door het slechte weer :hmmzik heb dr nog wel meer ja maar daar sta jij niet overal bij op :wors

van jou auto heb ik nog wel ergens foto’s fulco waar jij met een grote smile op staat ;)
ik ben dr ook :jerry :jerry
28 januari 2012 om 16:18 In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983838@Manta 24V wrote:
Bij deze dus wederom het wie neemt wat mee topic.
Volgende week 4-Februari-2012 is er weer de jaarlijkse videoavond te maarsen. Omdat daar nogal veel mensen komen uit het gehele land is dit dé ideale plaats om net dát onderdeel uit te wisselen wat je nog zoekt/nodig hebt.
Dus bij deze………………….kijk in het te koop topic – – Marktplaats – – Speurders etc en overleg.
Om af te trappen…… een carterset voor een 2.5 v6 voor Frederick.
Wie volgt.
wou je nog helpen herineren maar hoeft al niet meer :jerry :jerry
klopt zit er volgens mij standaard nooit bij aan
15 januari 2012 om 22:28 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969823was zeker iets wat je bijblijft
en vooral dat je zo’n man en familie er een plezier mee gedaan hebt ,
wat je ze niet meer afpakt.@Gupy wrote:
Duitse ervaringsdeskundige noemen altijd 300 pk als grens aan voor originele motor, dus dan zit je prima.:)
Die Y30SE blokken had mij een hoop geld kunnen besparen…haha.
Maar goed, ik weet hoe ze inwendig presteren bij heftige vermogens.vertel :jerry ben nu wel benieuwd.
wat ik weet is dat het het latere type blok is met de bruggetjes tussen de cilinders,
tammere nokkenassen als de x30xe
grotere oliepomp als de x30xe
het carter van de omega is niet om te schroeven (zit een versmalling in het onderblok)zal vast nog wel meer zijn.
heb hier zo’n nieuwe moter van m&m dronten staan (y30se)
deze heeft al een iets lagere kompressie dat is al iets beter.
verder een kompressor setje van project opel, zou goed moeten zijn voor +-300pk en pak hem beed richting de 400nm.
dit vind ik ruim voldoende, zover ik weet maakten zij er geen aanpassingen aan de moter.
maar kleine dingen aanpassen dat het langer heel blijft moet natuurlijk wel gebeuren.
zo zat ik ook aan arp bouten te denken, en mischien zuigerbodem koeling.@Gupy wrote:
Warmte wisselaar eruit en vanuit de kamer in de koelkanalen van de cilinderwanden een paar gaten boren van ca. 8mm. Daarna openingen groeter frezen met een stiftfrees op lucht. Zie je vanzelf, want die wantdikte daar is al erg gering.
Kan eigenlijk alleen maar als je blok opnieuw opbouwd.Info komt van de tuner van Frank Denker. Die had als eerste al te maken met koelproblemen op cil 5 en 6.
zou dat bij een kompressor setje ook al nodig zijn?
zover ik weet deden ze dat bij project opel niet. (duitse opel tuner)
wat zou verder wel verstandig zijn om aan te passen dan?iemand wat meer info over dat gaten frezen voor de koeling?
komt van mijn kant ook nog een projectje aan tzt namelijk :jerry29 december 2011 om 17:11 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930208zoveel keus heb je niet kwa nokkenassen zijn maar 3 a 4 soorten voor een v6 dacht ik.
ook weet ik dat bij dhz twente de throttlebodie set +- 2500 euro is, reken maar eens om :wtfach ja voordat je zover bent eerst het blok er maar eens in hangen
gebruik je ook het stalen carterpan van een calibra?28 december 2011 om 22:36 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948704de brandstof pomp kan je nieuw krijgen bij sloperij pieper in putten.
koste dacht ik tussen de 60 en de 80 euro21 december 2011 om 22:20 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948691of het giet nummer op’t blok.
bij een 2.0 en 2.2 staat er 2.0 ingegoten.
bij een 2.4 staat er 2.4 ingegoten21 december 2011 om 17:45 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930191wat ga je allemaal aan het blok doen,
zulle wel hele scherpe nokkenassen worden dan.
ben benieuwd.21 december 2011 om 17:37 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948623klopt rij met een 265
de reden van de m3 drukgroep is dat hij meer koppel en pkaaaas aan kan.
dit ook mede omdat het een 6 punts is.19 december 2011 om 19:08 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948686die 8.5 inch koppeling is ook sterk zat voor jou.
ik draai 207 pk met m’n cih met een 8.5 inch koppeling en een m3 drukgroep.
dit gaat perfect.18 december 2011 om 12:37 In reactie op: Manta-A 1973 Restauratie + c20xe (voorheen X2.5XE) #17930204en alweer wat verder?
van de week ff wezen buurten, zag dr alweer een stuk beter uit zo.
ga zo door :jerry :jerryziet dr goed uut
-
AuteurBerichten