Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 april 2012 om 18:08 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948789
de m3 drukgroep kan meer vermogen aan waardoor hij ook niet slipt.
moet erbij zeggen dat de koppeling intrappen een heel stuk zwaarder gaat maar dat is normaal bij zo’n koppeling.het vliegwiel is met de drukgroep weggebracht om pas op elkaar te maken. (gaten boren, draad tappen en balanceren)
je hebt ook een ander druklager nodig, ik heb een grote van een getrag 265, maar een van een chevrolet kan ook.30 april 2012 om 07:52 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948788ik draai met een 8.5 inch vliegwiel en koppeling dacht ik ,
het vliegwiel is aangepast voor een 6 punts drukgroep van een m3draai dr 207pk en 240 nm mee gaat super :wors
zat onafhankelijk achterop, leek omega, senator of iets dergelijks
24 april 2012 om 21:17 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880932@Jo1 wrote:
Radiator was van Monza / SenatorA
mooi zal een kijken, heb ook andere bouwwerken gezien met een orginele breede radiateur.
ben nog lang niet zover eeerst maar met de blitz aan de gang.
23 april 2012 om 21:33 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880927@mantamarkie wrote:
als ik zo naar jou carterpan kijk komt het blok veel verder naar achteren dan bij mij het geval is, waardoor je inderdaad niet uitkomt met de standaard spruitstukken. daarom heb ik ervoor gekozen het blok verder naar voren te leggen, het is niet ideaal maar zo kon ik wel de standaard spruitstukken behouden. Ik weet zeker dat het bij Jo toendertijd ook zo zat, de motor verder naar voren. je ontkomt er niet aan zolang je het schutbord niet wilt verbouwen of uitlaatspruitstukken zelf maken.
dat idee had ik al, dan is m’n wegligging iedergeval beter.
zat toch al te denken aan spruitstukken zelf te maken.
het mooiste leek mij de spagetie van een omega maar daar ga ik niet mee wegkomen.
dan zelf maar puzzelen.
maar ik ga de ruimte aan de voorkant nog ietwat nodig hebben.wat voor radiateur pak jij?
23 april 2012 om 15:59 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880923@Jo1 wrote:
Jawel hoor!, gaat wel lukken voor @mm.
@Fi200, wat gebruik jij voor carterpan?heb een stale pan en aanzuigbuis van een vectra.
deze had ik al liggen tot ik een aangepaste pan kon kopen incl. aangepaste motersteunen.
dit past er heel mooi in maar kom net niet weg met de spruitstukken (1 keer ff gouw gekeken)
maar moet zeggen dat het blok ver naar achter ligt



bij de laatste foto moest hij nog iets zakken en naar achter
heb hier ook nog een y30se staan waar die cadilac spruitstukken op zitten, maar dat ga je helemaal never nooit niet redden.
met de moter steunen die ik nu heb hoef ik niks aan de vooras aan te passen.Jo heb jij mischien nog wat foto’s hoe het bij jou zat?
is al vaker ter spraken gekomen,
denk dat het type plaatje onder de kap het meest zegt (het kleur nummer)
dan natuurlijk de striping, deze gaat vaak verloren als de manta gespoten word (omdat het moeilijk is er weer de striping op te krijgen)
natuurlijk ook de moter het nummer begint met 2.0ei en dan de rest. (deze zit er regelmatig ook niet meer in omdat deze bv kapot gelopen is)15 april 2012 om 10:27 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880912mooi project, goed bezig.
maar volgens mij ga jij nooit uit komen met de orginele uitlaat spruitstukken.
heb zelf ook het plan liggen om een v6 in een a manta te hangen.
het carter en de moter steunen heb ik allemaal al.
laatst het blok gepast maar met de uitlaat spruitstukken kom ik niet weg.
mischien dat mijn blok verder naar achteren licht?
@bettus accu wrote:
ik ook! kan ik weer met het dettje rijden. :thumb
de commo mee :jerry
vraag black magic even die kan ze wel voor je maken
zou het een beetje in de gaten houden rij toch wel een 25000 km per jaar met sennie
en dat met deze brandstof prijzen :wtfen hij staat hier weer sinds gister ochtend.
schakeld weer superssssss :jerry
het is m’n dagelijkse auto dus je moet wat, en wil hem voorlopig nog wel sturen het heeft gewoon wat.
en het was geen gekke prijs dat maakt het ook wat makkelijker om te kiezen dan.nope toch de bak kapot :cry
hij staat nu bij erik romijn om dr een andere bak onder te knutselen :Dde eerste meters weer gemaakt heerlijk
gister het beestje weer ff gestart, zat weer mooi te schudden en aant gegrom kon ik heuren i’ll be back :jerry
telt niet jammer he ;)
er is een meter of 20 van te voren een mooie parkeerplaats waar je hem mag zetten :jerryheb dr nu al zin in :jerry
vandaag uit laten lezen, bleek de schakelaar aan de zijkant van’t blok te zijn.(zat een slecht kontaktje of draadbreukje bij de 1e versnelling)
die van de keuze hendel zeg maar.
net een ander opgezet morgen ff de storing laten wissen en kijken of het over is :jerry
hopen maar :worskoelvloeistof in de automaatbak? dat ken toch niet
zo net even gekeken, kan de dynamo volgens mij haast niet zijn.
de bak moest iets bijgevuld worden, toen was het even over.
na een paar km begon hij weer te knipperen wie o wie???
als de bak koud is schakeld hij super en geen bijgeluiden.
als hij iets op temperatuur komt begind hij in te houden.
weet het echt niet meer.
ga hem maandag eens proberen uit te laten lezen :wtfzal morgen eens even kijken, een dynamo heb ik nog wel liggen
26 februari 2012 om 21:58 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775172foto’tje van de as met geventileerde schijven als die klaar is?????
en hoe staat het dr mee????? :jerry
19 februari 2012 om 21:48 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625421scheelt een paar straaten ja :jerry
word zometeen echt een opel buurt hierzo :thumb
-
AuteurBerichten