Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo iedereen en danke voor het meedenken!
Sorry voor de verwarring, mooi schema bedoelde ik dat je mooi het loopwerk
van de riem kunt zien.
De x18xe heeft zijn eigen merktekens, op 12 uur, en op de krukas zit er nog een
die ook goed moet staan.Verwarring was er over de spanrol, die zoals je ziet ook “op tijd” gezet moet worden
ivm de riem-spanning. Bij een nieuwe riem staat deze “naald” op stand 11, en bij een
“oude” riem of gebruikte zou deze op 10 moeten staan.
Maar hoe zie je of een riem nieuw (strak) of oud is (los), lastig word het als je een
waterpomp moet vervangen, en de riem heeft dan maar 20.000 gelopen.
Wij hebben in dit geval net tussen 11 en 12 gepakt ivm de staat van de riem.
Of zijn er andere meningen hierover ?Bedankt iedereen
Frank
Hey hallo Wim,
Hee wat een mooi schema!
Denk dat die ook toepasbaar is voor mijn vectra x18xe.Maar waarom zijn er dan 3 merktekens (10 11 en 12) op het schema, moet toch op de middelste staan, niet ?
Frank
hey danke Bas,
Heb ik dit weekend weer wat te doen, hoop dat het dat is.
Maar gezien alle info op het forum, zou het dit wel eens kunnen zijn ( vervuiling vanuit motor) .Danke
Frank
Hallo Bas,
Danke voor je snelle reply, was effe zoeken maar het is een X18XE blok in een Vectra 1997.
Wist niet dat er onderling zo,n verschillen in waren.Grtzzzz
Frank
-
AuteurBerichten