Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
frank de jonge
DeelnemerMooie wagen!
frank de jonge
DeelnemerMet mn Astra GTC 200kmh op teller in de 6 met 4000rpm ongeveer maar had nog wel flink over.
Met mn oude BMW 328i die volledig aangepast was 270 op navigatie. Naald stond ergens onderin te wijzen(tussen de km.stand)
305 op teller van mn motor, reken daar zo’n 20km vanaf dus om en nabij de 280 a 285 echt kms (suzuki GSXR 750 SRAD van 1999 met volledig op uitlaat systeem en restrsictieloze airbox)
195 met de oude MG ZR 105
En verder heb ik nog wat mee gereden in anders snel spul waar de snelheden ver boven de 300 lagen (uiteraard is daar beeldmateriaal van :) )frank de jonge
Deelnemer@Niekos wrote:
Direct-flow air-intake system Astra-H Z20LEL en Z20LER. (2.0L Turbo) & Edelstaal-intake pipe


Doordat de standaard luchtfilterbehuizing met de platte buis over de motor voor veel weerstand en opwarming van de aangezogen lucht zorgt, merkt men tijdens het rijden (vooral bij getunede voertuigen zoals chiptuning) dat de motor naar lucht hapt en af en toe zelfs inhoudt .
Met deze nieuwe ontwikkelde direct-flow air-intake kit worden deze 2 nadelen voor goed verholpen. De kit zorgt ervoor dat de lucht een veel kortere weg aflegt, en veel minder weerstand heeft. Daarbij blijft de aangezogen lucht veel koeler, omdat het aanzuigtraject niet meer over de motor zelf loopt via een platte buis.

Het demonteren van de oude lucht inlaat.

Het monteren van de nieuwe weg naar de nieuwe lucht filter

Lucht massa meter verlengen door middel van stroomkabels knippen en weer solderen.



Toen alles gemonteerd was dit als resultaat.


Hoe klinkt en rijdt het nu???
Ben wel benieuwd naar jou bevindingen :)
frank de jonge
DeelnemerLigt er ook aan hoe je rijdt met je auto??
Als het wat geld mag kosten dan zou ik een instelbare set nemen met piggybag als je af en toe circuitdagje meepakt.
Het nadeel van die V-Maxx setjes is dat ze zooo kneiterhard zijn dat je gewoon erg weinig grip heb met nat wegdek. Met droog en mooi weer wil het perfect. Demping laat alleen wat te wensen over.Standaard dempers met goede verlaginsveren zoals boven omschreven wil ook wel idd. Kan je altijd nog dikkere stabi’s monteren om dat overhellen tegen te gaan.
frank de jonge
DeelnemerHoe zit dat dan met IDS+?? want dat is toch electronisch geregeld??
frank de jonge
DeelnemerKan je zo’n dumpvalve ook op een Z20lel monteren zonder dat ie foutcodes gaat geven?
Welk type zou ik dan naar moeten kijken?frank de jonge
Deelnemer@pwnerer wrote:
The GTC looks very nice with those wheels. Are they the 17″ ones?
We only get them on the GSi model here (SRI in the UK).
Yup, those are the 17″ rims :)
frank de jonge
DeelnemerKan een dumpvalve zonder software aanpassingen op een z20lel gemonteerd worden? Die turbo pakt em zo laat op na hey schakelen
frank de jonge
DeelnemerKlazienaveen (Drenthe)
frank de jonge
DeelnemerOok wat nieuwe plaatjes





frank de jonge
DeelnemerNou, kheb zelf ook een 6-bak en moet zeggen dat wanneer ik 50 in zn 5 rij dat geheel moeiteloos gaat en het verbruik 5,2ltr op 100km is (2 liter turbo 170PK)
Ik denk zolang je maar niet teveel stress op de bak hebt van optrekken in die lage versnelling kan het niet zoveel uitmaken.
Maar met optrekken toch maar ff enkele verzetjes terug zetten.29 mei 2011 om 22:14 In reactie op: Nog een Astra H GTC turbo present! Minimeet met Predator #17753128frank de jonge
DeelnemerZow, 400 is net bedrag voor zulke cijfers. Heb nog ergens een kaartje liggen van VDB. Maar ik lees ook dat jij er al meer aan gedaan hebt. Zit nog niet helemaal in de turbo materie want heb altijd atmosferische auto’s gereden.
frank de jonge
DeelnemerHij klinkt idd iets dieper en je hoort de turbo mooier opspoolen en afblazen. Nu nog een inlegmatje erin. En idd, onderin trekt ie iets harder dan voorheen. Wist trouwens niet dat dit apparaat zo zuinig kon zijn. Gemiddeld verbruik 1 op 17.
frank de jonge
DeelnemerKheb de restrictors uit de filterbak gehaal van mn Astra H GTC turbo
frank de jonge
Deelnemer9 van de 10 zijn met oranje knippers.
frank de jonge
DeelnemerJe kan een hitteschild om je filter bouwen en zorgen dat je daar in een koud lucht aanvoer maakt.
Zo had ik dat op mn oude BMW 328i, filter van K&N (filter was bedoelt voor een Chevy V8) en daaromheen een alu afscherming.
Van onderen vanaf de grille had ik een aanvoer gemaakt met een diamterer van 120mm buis. Ging perfect.frank de jonge
DeelnemerSubscribed :thumb
frank de jonge
Deelnemer:lol:
frank de jonge
DeelnemerWelkom!!
mooie Station :thumb
frank de jonge
DeelnemerHet is in ieder geval de laatste die Opel Juurlink (destijds) in Emmen verkocht heeft :)
Deze is nog niet gerestaureert en verkeerd gewoon in topstaat :). Hij wordt alleen als kast gebruikt voor de kussens van de tuinstoelen :oops:
frank de jonge
DeelnemerZo een toevallig????
Is een GT/J van 1974 met 59.000km op de klok. Is sinds 1976 zo’n beetje in ons bezit :)



Ding is van mn ouwe, is nog 1e prijs winnaar zelfs in 2004 op een internationaal opeltreffen haha
frank de jonge
DeelnemerWat voor GT zoek je dan Duurt? en wat mag het kosten?
frank de jonge
DeelnemerZo ff een vraagje tussendoor he, hebben die Astra H modellen ook begrenzers op het filterhuis zitten???
VOor de rest, als er de ruimte is onder de kap kan je wel een koude aanvoer maken.
Deed ik bij mn vorige auto ook, helemaal een plaat gemaakt zodat er geen warme lucht van de radiator bij het filter kon komen.
Werkte perfekt.frank de jonge
DeelnemerWelkom!!!
Hier rijden ook enkele skylines rond, mooi spul.
24 mei 2011 om 21:45 In reactie op: Nog een Astra H GTC turbo present! Minimeet met Predator #17753126frank de jonge
DeelnemerThnx :)
Iemand nog adviezen over een chipkuur voor deze auto in provincie Drenthe?? (wel een goeie natuurlijk)
Las al ergens bij Mtech ofzo dat die 80NM erbij konden garanderen en tot 200PK voor 395eu.Maar las ook al ergens anders dat dat niet de goede man is???
-
AuteurBerichten