Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier nog even de foto’s van hoe het zit. De diepte van demper tot aan de bumper buiten rand is +/-210 mm. Dus ik daar niet zoveel ruimte tussen. Iemand nog een oplossing ik zat misschien ook nog te denken aan 2x 180 gr. bochten ik weet alleen niet of dit kwaad kan want je creeert dan natuurlijk ook nog wat onoddige lengte aan het eind.



Vorige week de netjes gespoten bumper en side skirts erop gezet. en gister nog even de hele uito van binnen en van buiten gewassen en schoongemaakt.



zal morgen eens wat foto’s maken.
Nee dat wordt er niet mooier op. Ik heb namelijk iets wat je vogens mij een cup difuser noemt onder de bumper hangen. Hierin zit dus al een uitsparing voor een uitlaat. Ik zou graag hier de uitlaat sierstuk in positioneren. Ik heb het volgende gevonden:
http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/rvs-45%ba-bocht/
Je hebt ze ook in 90-65-30 grasden. Alleen het probleem is dat ik vanaf mijn demper tot aan de rand van de bumper 210 mm heb dus ik heb niet veel ruimte om twee van die bocheten aan elkaar te maken en dan ook nog eens een sierstuk te plaatsen die niet een halve meter de bumper uit steekt. Weet iemand waar ik bv 2 korte 90 gr uitlaatbochtjes kan vinden die te klemmen zijn. Of heeft iemand een beter idee hoe ik het zou kunnen doen. (Nee ik heb geen las apparaat en kan dat ook niet).
Alvast bedankt.
Dat zou kunnen maar dan zit de uitlaat te hoog met mijn bumper dus ik heb die kromming eigenlijk wel nodig.
[rquote=1859888&tid=141914&author=The Undertaker]Maar lopen ze dan niet los?[/rquote]
Tis geen kruip olie. Bij mij zijn ze er nog nooit afgelopen.
[rquote=1859877&tid=141946&author=Baas J.]zoek ff op t forum naar astra + g + bumper + demonteren en je krijgt 3 miljoen miljard hits![/rquote]
Zijn er uberhaupt zoveel posts…..??.. :afro
[rquote=1859536&tid=141914&author=Jerremy]Ik denk dat het ook aan te raden is om als het buiten koud is of (goed) vriest ook voorzichtiger te zijn met wielbouten, en bouten sowieso.
De rekgrens van staal is een stuk minder bij koude, en kan dus minder hebben.[/rquote]Als de bouten van een beetje kwaliteit zijn (geen gamma spul zeg maar) Zou de kou niet zo heel veel uit moeten maken. Over het algemeen is de sterkte van metaal zo tot -15 / -20 nog gelijk als +50. Het probleem waar het hem waarschijnlijk in zit is het elke keer los en vast draaien – Metaal moeheid. Als ze te vaak te strak worden aangedraaid of door corrosie vast zitten draai je ze op een gegeven moment door de rekgrens heen.
Denk dat het ook helpt om ze met dat koper spul in te smeren het losmaken makkelijkr gaat dan wanneer je dat niet dot. Corroderen ze niet zo vast.
Vandaag de auto weggebracht voor de APK en het eronder laten zetten van de side skirts en bumper. Als alles goed is krijg ik morgen de auto weer terug. Ben erg benieuwd.
Even hierop in haakend. Ik heb een 1.6 8V Astra f. Ik heb begrepen dat voor deze motoren een openluchtfilter niet goed is. Maar is een vervangings filter van K&N die in het luchtfilterhuis past wel goed? Merk je dan verschil in hoe de motor loopt?
Ik koop liever geen hele nieuwe bumper maar liever een lip. Ik weet eigenlijk ook niet precies hoe zo’n bumper eruit ziet. heb net ff gegoogled maar zie al verschillende plaatjes. Ook vaak zonder mistlicht gaten en die wil ik graag behouden. Ik dacht eigenlijk dat er door een lip op mijn bestaande bumper te plaatsen het makkelijkst te plaatsen is en net iets goedkoper in spuiten.
Welkom, alleen zul je bij mij niet echt terecht kunnen voor vragen. Ben ook wel benieuwd naar de foto’s van je opeltje.
Iemand al de sproeiers op de f geinstalleerd?
1.5 week geleden via internet flat blades besteld. Niet die van Bosch maar een goedkoop merk en ik moet zeggen ze werken perfect tot nu toe. Indd geen irritant geluid meer en vegen mooi droog. En dat voor 7.50 ps ex verzendkosten. Zullen allen wat sneller aan vervanging toe zijn de de Bosch versies denk ik. (De tijd zal het leren).
Op mijn rekening van de garage staat achteruitrijschakelaar……..
was dus inderdaad die schakelaar. Heb hem gister gelijk laten vervangen toen de winterbandjes er onder gingen.
bedankt.
Denk dat ik ze ook maar ga aanschaffen.
Nee dan werkt de wisser niet meer goed.
Ik heb me er al bij neergelegd maar vroeg me nu af of flatblades goeie wissers zijn. Ik moet namelijk mijn wissers vervangen.
Nou dat moet ik wel kunnen vinden bedankt voor de input
Zal eens kijken of ik er makkelijk bij kan komen anders wordt het toch even naar de garage. Iemand misschien een plaatje van hoe het er uit moet zien?
Ok bedankt
Nee ik bedoel de hoes om de versnellingspook. Maar ik moet dus ergens gaan zoeken in de motor ruimte gaan we daar eens kijken. bedankt
Moet ik daarvoor onder de auto zijn of kan ik dit zien doormiddel van de pookhoes omhoog trekken?
Even hierop volgend:
Heeft er iemand ervaring met flatblade ruitenwissers op een astra f?
origineel gepost door xladage
je binnenverlichting gaat aan door de knop van je koplampen uit te trekken, wist je dat ook al?
Die andere draaiknoppen moet je niet aan trekken overigens ;) ;)Ja das ook een handige daar ben ik toen ik mijn opel gekocht had een week naar op zoek geweest… snapte er niks van.
-
AuteurBerichten