Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ohja, DAT zei je. :P
ga dat eerdaags eens naar kijken, als ik tijd vrij kan maken tussen werk, voetbal en de Astra. :P@Carpento wrote:
Als je ‘seint’ met je grootlicht (hendel naar je toe trekken) is allebei aan. Als je grootlicht gewoon inschakelt (hendel van je afduwen) dan gaat je dimlicht uit.
Tenminste, zo is dat bij de onze en daar is nooit aan geklust qua verlichting :)
volgens mij is dat idd ook zo bij mij.
en ik mis toch wel dat ze beiden aan staan, als ik hem gewoon groot licht aanzet.
ook omdat als ik groot licht wat langer aan heb staan, dat de Xenon “weer moet opstarten”…heb naar mijn idee ook een probleem met de ogen, als ik plotseling van licht naar donker ga, zie ik net wat te lang “niets”…
hindert mij verder niet, maar in de nacht kan het toch wat hinderlijk zijn.
heb van Wim op het TigraTeam forum ook al antwoord, denk dat ik daar ook even naar kijk. ;)
zou geel-zwart met Geel door moeten verbinden, achter de hendel voor groot licht.@Chris426 wrote:
Ik ga morgen paar uurtjes knutselen aan de donor, bc eruit halen en nog wat spul.
dan kan je gelijk zien hoe en wat. :thumb
mocht je trouwens een ander kachelhuis nodig zijn, of die van mij voor onderdelen, mag je me een PB sturen voor een prijs. ;) :Pik heb ook een kleine vraag:
de grote stekker van de kabelboom van het interieur, hoe krijg ik die los?
weet dat ik dat moet doen via de stekker van de kabelboom van de motor, maar welke dop of bit moet erop?ik heb het al een keer nodig gehad, maar ik ben het alweer kwijt.
dacht zelf aan een lange dunne dop 8, maar iemand die mij dit kan vertellen? :thumbzonder handschoenen op een scooter zitten, met 50KM/u, das aardig koud op de vingers. :P
maar wordt idd kouder nu, zolang er geen sneeuw ligt, wordt de corsa nog niet gebruikt voor woon-werk verkeer.
airco overzetten: mwua, 2 dagen werk, meer ook niet.
idd wel hele voorkant van het interieur eruit, dus alles voor de voorstoelen. (Dashboard en alles er omheen.)
ik heb met een maatje ook de balk die ervoor zit los gehaald, maar ze zeggen dat het ook in delen kan, waardoor de balk kan blijven zitten.als je de kabelboom overzet, is het wel makkelijker.
ik ben dus te laat achter gekomen dat overzetten makkelijker is, dus heb een goede kabelboom verknipt om alles in te solderen.let wel op, dat je kabelboom ook onder je middentunnel zit.
dacht zelfs door de hele auto, maar kan me dat nog net niet herrinneren. :P zal van het weekend het wel weer zien, maar denk dat je dan al wel antwoord hebt. :P@ZakhooiTM wrote:
Mwa, opzicht valt het inbouwen wel mee. Mijn astra heeft het er al standaard erin zitten maar wil MEEER!!
Ik heb Ivartje al eens geholpen met het inbouwen van een MID in z’n Corsa B (eigenlijk meer een Astra G Mini), hielp hem daarmee via Skype.
Mochten er schema’s nodig zijn hoor ik het wel :)kijk, jij hebt het al.
ik ben dus van een TID, naar MID ombouwen.
das toch echt even wat “meer” werk, dan alleen heel veel programeren…. :P
stekkertje op alle juiste punten solderen, kastje goed insolderen, stekkertje goed aansluiten… en wat ik nog meer tegenkom. :P
maarja, wil ook electrische ramen achter, stoelverwarming… full options maken. :P@Chris426 wrote:
want der moet nog airco inkomen (voor de zomer, ahja), boordcomputer van een 1.8 (pas ik wel aan king: )
je hebt nu helemaal geen Airco?
want ik heb nog een Kachelhuis liggen, voor de gewone Airco.
ben namelijk zelf over gegaan naar ECC.en boordcomputer voor de 1.8? weet niet zeker wat je daarmee bedoelt, maar als jij op je scherm maar 3 info punten hebt (tijd, temperatuur en datum), heb jij een TID.
en ik weet uit eigen ervaring (zie post boven die van ZakHooiTM) dat het aardig soldeer werk is, om een MID (boordcomputer) in te bouwen. ;) :P
als ik een nieuwe Astra ga kopen, is die standaard Full Options, of blijft die zoals die is. :P
verder gegaan met insolderen van MID, met de conclusie dat de tankjes in de motorruimte al voorbereid zijn qua stekkers (koelvloeistof en ruitenwisservloeistof.)
maar de module van de BC achter de airbag nog niet, dus komt meer soldeer werk aan. :jerry
en dan moet je wel een goede soldeerbout hebben, en niet 1 waarvan het soldeerpunt al verrot is (ding is wss in mijn vader zijn tuningjaren al intensief gebruikt. :P)
en ALLE! (stuk of 20) stickers van de ruiten gehaald, inclusief ruiten even schoonmaken.
rest van de auto is smerig, maar heb wel schone ruiten. :jerrydit zijn de ratjes van de club:

en een groot deel van de club staan hier op de foto:

ik hoop dan de nieuwe velgen gemonteerd te hebben, en de extra verlichting toch klaar te hebben…
en dan moet ik maar eens bedenken dat ik toch echt aan de Astra moet klussen. :P
ik ben er te vinden, samen met 27 andere leden van DeClutched.
wss staan we naast de leden van RatlookNL, aangezien DeCl ook 2 leden heeft met ratlook auto’s. :P :jerryBianca, sta je niet alleen, ik snap mijzelf ook niet altijd… :jerry
trouwens, zal proberen dat het ratje ook die kant op komt. :Pdas jammer Rik, die vogel moet maar naar mij toe komen, kan die vliegles krijgen. :jerry
laats ook, vliegt er bij mij ook 1 voor de auto langs.
verdween even voor de auto, en schoot toen over de auto heen. in rechte lijn.
later niet weer gezien.
heeft dus vliegles gehad. :Pen die BE, das aardig duur, en moet ik zelf denk ik betalen.
maarja, anders moet ik op sevenum maar met 1 auto komen, als beide auto’s klaar zijn…. :Pnee, is niet altijd standaard.
als jij die 3 stekkers hebt zitten, dan moet je even goed kijken.die blauwe voor de TC ziet er hetzelfde uit als die van de stoelverwarming. ;)
was er, en was een grote meeting.
alleen terrein was te klein, waardoor er mensen naar een naastgelegen parkeerplaats moesten.
alleen werd er geselecteerd, en volgens mij voornamelijk op dit:
auto’s met buitenlandse kentekens (Duitsers en Belgen, terecht wegens de dikke wagens.)
Japans (veel mooi spul, maar ook veel spul dat het mwua gehalte had. :jerry )
VW (veel mooi spul, maar ook veel spul dat het mwua gehalte had. :jerry )
en dan wat overige wagens.R.Sleich, Nick Brouwer (Astra G OPC met zwarte velgen en Air) en Maikel (Vectra B, net oranje gespoten, met een dikke bass) waren een paar opeltjes. en dan denk ik dat er nog maximaal 10 andere opels op het terrein stond.
maar ik en Robert Das (lid van TT/CT) stonden dus op de parking. en zo stond er nog veel meer, en dan ook nog wel leuke wagens ook nog (netjes aangepakt.)
geen probleem, maar als je dan ziet dat er “standaard” auto’s opeens wel worden toegelaten (voornamelijk dus VW of honda), ga je wel even twijfelen.heb niets te klagen gehad op zich, maar toch was er naar mijn idee wel apart geselecteerd.
(heb ook wat ratlook wagens op het terrein gezien, dat maakt het wel goed dat mijn Corsa Rat niet toegelaten werd.was trouwens ook een meet in Wormerveer, zonder selectie.
veel mensen die in Zaandam niet werden toegelaten zijn daarheen nog gegaan. (ook nu te laat natuurlijk…. :P)hoorde idd dat het makkelijk is, want mijn collega heeft ook zijn E achter B rijbewijs gehaald.
binnenkort maar eens aanmelden, als het niet al te duur is. :P@biancaatje wrote:
je mag zeker balen fnf racer was errug gezellig en errug drukke opkomst !
vorig jaar met de regen was het minder druk, maar jaren daarvoor ook altijd wel genoten. :P
volgend jaar hoop ik er toch weer bij te kunnen zijn, met 1 of 2 auto’s. :P
gefeliciteerd Rik. kan je mijn auto verslepen…. :P
was dat trouwens makkelijk? want ik wil hem eigenlijk ook nog halen, maar ik ben altijd druk.
zou het volgend jaar in de zomervakantie anders maar eens moeten proberen. :Pheb wel eens met een aanhanger gereden, maar altijd die kleine. (1x een grotere, maar dat was maar een 5 minuten rijden… :P)
mag ik nu balen?
want zie echt leuke Opels voorbij komen.
kon niet onder andere verplichtingen uit komen, anders was ik wel even geweest.ga mijn best doen, als oud-hulp van de Hoogeveense meeting. :P
of mag mijn Ratje niet op het terrein komen? :P@Haasje17 wrote:
Valentijn, als geld geen issue is en het tijd mag kosten, dat is altijd met dit soort projecten. Zou ik persoonlijk voor een V6 gaan.
Is nog niet veel uitgevoerd in een astra Gnou, Geld is altijd een issue, en tijd mag het niet teveel kosten.
alleen tijd is niet een al te groot probleem, aangezien ik dus en een Corsa rijd, en de Astra toch geschorst staat.
en ik kan hem beter een jaar extra schorsen, en alles GOED aanpakken. :jerry :thumb
V6 had ik ook al een paar keer gehoord, dat te doen.daar heb ik dan nog even een paar vragen voor:
welke V6 blokken passen in een Voorwielaandrijver?
wat zou je daarvoor moeten aanpassen, om dat werkend in een Astra G te krijgen?zaterdag even meegereden met deze coupe.
de eigenaar en de jongedame in de pasagiersstoel hebben mij ook wel zien rijden in de corsa:


was ergens rond Rotterdam als ik het goed heb. :P
@wim-v6 wrote:
van Z18XE naar Z20LET is geen pedalenset nodig, zijn bijde Electronisch gas
en hier merk ik dat ik een fout heb gemaakt…
het blok wat erin zit, is een Z18XE.
alleen is die omgebouwd naar X18XE1….maar okey, dit is tenminste duidelijk.
dan heeft Baas J. wel gelijk gehad misschien, maar nu met de verhalen van NoFear en Willem, begrijp ik tenminste WAAROM dat voordeliger is.prijzen van alle onderdelen zullen wss niet goedkoper zijn geworden tegenwoordig. :jerry
nu heb ik bijvoorbeeld al een Turbo passend op een Z20LET (naar horen zeggen), en scherpere nokkenassen van een X20XEV, dat zijn dan al wel meevallers, als die passen natuurlijk.
ik ga nog steeds wel zoeken naar alles los, puur omdat het ook niet in 1x hoef te hebben, omdat de Astra toch geschorst staat, maar mocht ik een goedkope auto met 2.0 Turbo tegenkomen, zal ik deze verhalen meenemen in de keuze. ;)
@ BaasJ.
ik zoek het ook wel verder uit.
je mag je hele verhaal hier wel neerzetten, en als ik er iets nuttigs uit haal, dan gebruik ik dat.alleen de zin: je hebt een complete Coupe Turbo voor 2000,-, daar heb ik toch niets aan?
want ik vroeg meer dan alleen wat moet ik zoeken.
als je goed leest ben ik ook een beetje aan het zoeken wat de keuze voor mij is.
– ga ik de huidige 1.8 (Z18XE) houden, verder niets?
– ga ik een 1.8 Turbo bouwen, als dat de beste keuze is, en als dat nog redelijk te doen is?
– ga ik een 2.0 turbo inbouwen?dus alleen die zin geeft mij alleen aan dat ik een complete auto kan kopen.
en dan?
ik kan begrijpen dat ik daarmee alles in 1x kan ombouwen, is misschien wel makkelijker, maar dan moet ik de rest weer verkopen.
probeer dat in deze tijd nog maar.
zelfs met toeleggen raak je overige onderdelen niet kwijt.. of het moet iets unieks zijn.heb al 4 normale sturen, 4 middenconsoles met airco (de draaiknoppen), en weet ik wat nog meer.
op sevenum gewoon een papiertje erbij met te koop, GEEN HOND!
dacht zonder vraagprijs erbij, vragen ze tenminste daarna, maar nee….
zal er wel 10 euro per onderdeel op geven, dan ben ik er vanaf…
(tenminste, zo lijkt het tegenwoordig te moeten gaan.)daarom dus dat ik een los blok zoek, of alles compleet maar zonder auto.
(natuurlijk zie je mij weer niets verkopen, puur omdat ik dus eerst mijn Astra af wil maken, en dan de overbodige spullen dan pas verkoop, of men moet erom vragen.)
en misschien ben ik dan wel kort af, maar die keuze om een andere auto (erbij) te kopen wordt ALTIJD gegeven, en daar stoor ik mij gewoon aan.
of heb jij bij elke vraag aan 1 zin wel genoeg info?
de post van Yannick is tenminste een begin waar ik naar op zoek was.
Turbosix, aangezien het hetzelfde idee is als HarryBarry, en ik tegenstrijdig ben..
nee, serieus omdat ik het wel een mooie foto vind, de auto precies tussen de bladeren door gefotografeerd…. ;)
Turbootje, JeroenK, PyroNiels, Harrybarry en NoFear hebben ook mooie foto’s. ;)
-
AuteurBerichten
