Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
met een contactpunten ontsteking gaat hij volgens mij niet lopen
dacht dat de injectoren en benzinepomp signaal vann de ontsteking moeten hebbendenk wel dat je je carterpan om moet zetten maar de onderblokken zijn opzich het zelfde volgens mij
ik heb ooit een golf met g3 gasinstalatie gehad waarmee ik ook veel problemen mee heb gehad,bij de gasboer vertelden ze mij dat het voorkwam dat de software van de auto en de software van de g3 soms niet
op elkaar afgestemt kregen
de golf heb ik na veel problemen en 1500 euro aan nieuwe onderdelen en nog steeds problemen verkocht
rij nu met de tweede omega op gas en dat gaat perfect
eerst een 20 16v met een originele opel instalatie
nu een 2.6 v6 met een instalatie van een half jaar oud en ook geen problemen
de v6 heeft wel dat hij vanaf 4000 toeren ineens harder trekt maar dat heeft volgens mij er mee te maken dat dan de tweede gasklep los gaatsenator was geen turbo maar een compressor van die bak klopt in mijn commodore heb ik ook een bak van een record diesel zitten op marktplaats adverteert iemand met onderdelen van een senator diesel mischien dat die nog wat heeft komt ook uit belgie
als je dit doet(wat ik een goede keus vind) moet je hem ook naar 5 gaats ombouwen anders is hij het net niet (persoonlijke mening)
ah opel kaptein/admiral/diplomat uit de a serie ik gok een diplo
er staat op marktplaats een man uit rotterdam die delen van een 24v aanbied
daar staat er wel een tussen even zoeken op ‘senator’staat niet bij dat het een d record is e record ging ik vanuit die zijn er ook in 1900 maar een d record tank kan nog wel eens een probleem zijn om aan een goede te komen
dan zal je tank wel doorgerot zijn of het kan zijn dat je ontluchting slang is gescheurt even je tank er onder weg halen dan kun je het zien
je kunt bij artaparts voor zo’n140 euro wel een nieuwe tank bestellenja een plaat van de pook van een rekord is een stuk langer dan die van een manta
zo heb ik het gedaan


kan ook boven het dachboardkasje zitten
Deze week een nieuwe termostaat in de omega gezet wat me erg tegen viel.
Ik had op de tis cd gekeken en daar leek het niet zo’n grote klus ,maar het zat niet mee en de hele inlaat moest er af ,aangezien er gas op zit gebouwd zitten er nogal wat meer slangen en kabels dan standaart op,maar het is gelukt en hij word weer lekker warm .
Ook nog nieuwe draagarm rubbers er in gezet dit viel reuze mee en hij stuurt weer super strak nuik heb 3 3bakken gehad en daar zaten allemaal een peilstok in met koude warme peilwaarde, wel heb ik de ervaring als je hem met koude bak meet en hij is op peil,en je meet dan met warme bak dat dan het peil te laag staat
en dan kun je bij een normale rijstijl makkelijk 40/50 duizend km rijden
voordat je iets merkt van ingeslagen klepzetelsals die maar uit een achterwiel aangedreven auto komt is dat wel passend te maken maar ju zal wel het een en ander moeten aanpassen
makelijker is om een cih motor op te zoeken met een automaatbakga er maar vanuit als je auto voor langere tijd stil heeft gestaan dat je rubbers van de draagarmen en reactiestangen zijn uitgedroogt
als je dan weer gaat rijden zijn ze hard en komt er ruimte op
dit kun je pas zien als je je oude rubbers naast nieuwen houd
ik had het zelfde probleem met m’n senator oude rubbers leken kwa vorm helemaal niet meer op de oude rubbersop injectie blokken zitten ze allemaal carburateur blokken zitten ze niet op
vandaag ook de omega uitlaten lijnen dit is niet gelukt:( spoorstangen waren niet los te krijgen dus eerst zelf maar eens aan het werk om ze gangbaar te krijgen
wel goede servis mag terug komen en dan lijnen ze hem voor niks nog een keer uit als de spoorstangen weer gangbaar zijnkoudstart zit er niet op met starten spuiten alle zes tegelijk in
als alles van je injectie werkt moet je het ergens anders zoeken
ontsteking zit ook aangesloten op je injectiesiesteem vandaar dat ik je ontsteking verdenkik gok dat het aan de ontsteking licht maar ben ook best benieuwd

die gaatjes die rood zijn is het olie kanaal
opel dealer kan er maar twee meer leveren maar heb bij een duits bedrijf bestelt en inmiddels ook al in huis
als je de overdrive op alle versnellingen gebruikt is hij zo kapot
hij is niet op de krachten berekend die er in de 1e versneling op komen te staangewoon geen startmotor of dynamo van de sloop halen die liggen vaak al een tijdje stil en als je ze dan weer gebruikt is het na een paar weken weer janken
gewoon je startmotor even laten reviseren ben je van alle gedoe af en zo duur is dat helemaal niet -
AuteurBerichten