Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2006 om 13:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300797
oke kan ik wat mee, zal hier is wat fotos 2ofzo neer zetten zaterdag is als goed is de ombouw dag :-)
25 februari 2006 om 15:51 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300794dat zijn fijne fotos :-) gaat dus specefiek om het gele plekje en hoeveel mm moet ik denken 1cm inslaan ofzo diep?
25 februari 2006 om 10:19 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300792heeft er iemand precies fotos van waar ik mijn chassis balk moet inslaan voor de 16v inbouw in de corsa, heb geen zin om luk raak wat te gaan slaan en ook geen zin om 3 keer me motorblok er onder te gaan duwen en zo om te passen
12 februari 2006 om 12:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300786zal geen problemen opleveren denk ik nee, motorkabelboom kun je altijd zo omzetten, op wat kleine dingen na waarschijnlijk
8 februari 2006 om 16:50 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300784ik had me er al op uitgeleeft met een klein vijltje en alles goed schoon geborstel maar hielp er niet aan, heb hem nu aan een kameraad mee gegeven die haalt de beschadigde tandjes er compleet tussen uit (hij heeft er wat meer hobby aan dan mij )
7 februari 2006 om 17:53 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300780vandaag de steekas ontvangen met de homokineet ik weet alleen niet of ik moet lachen of huilen
was een compleete as ik gekeken van buiten zelfde was goed diameter van de asstomp ook goed, homokineet er afgeslagen en op mijn gsi as gemaakt Yes ging ook goed , ik blij , wil ik de as in de bak steken past ie niet!
eerst diameter gecheckt die waren goed, toen tandjes aan het tellen geslagen 34 ook goed, toen viel me op dat het borg veertje behoorlijk vast zat dit is afgehaald en weer geprobeer lukt nog niet klemde kreeg hem er wel deels in maar niet goed. heb ik me er nog is scheef op liggen te staren en meten en toen viel het me op , ze hebben op het uiteinde van de asstomp die in de bak gaat er dwars een verlengstuk ofzo oplegt en toen kij hard opgeslagen om de 1 of andere reden. Dus zijn die tandjes bol gaan staan op 2 plaatsen ik alles rond gevijlt, toen schoot ie er al stuk verder in maar nu zijn denk ik toch het begin van de tandjes beschadig en pakt hij dus niet in de bak!! Terug sturen begin ik niet aan das toch ombegonnen en de verzendkosten ben ik toch kwijt, nu heb ik 2 opties.
* het eerste kleine rijtje met tandjes rond om afdraaien het springveertje kan gewoon nog in zijn groef blijven, maar ik vraag me af of de 2 rij tanden er handig in schiet
*of ik frees de beschadigde tandjes van de eerste rij weg
wat denken jullie er van?
6 februari 2006 om 17:47 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300775hmmm k*tzooi maar wat is het verschil nog kijk bak zijde diameter is echt wel een groot verschil toch F13 is gat veel kleiner en diameter van een een dikke kadett is as is toch veel dikker dan een een dunne as? Ja nou we komen er van de week achter of we moeten :cry of :D
4 februari 2006 om 19:03 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300772now ik heb hem op onderdelenzoeker gezatten en na 4 sloper terug gebeld te hebben zaterdag en allemaal de mm door gegeven van wat het moet zijn enzo Moest er 1 goede tussen zitten en die stuurt ie me op moet hem dinsdag of woensdag krijgen 27mm bak zijde en 24mm de as . Ik ben erg benieuwd of het de juiste is ! Heb er geen vertrouwen in
3 februari 2006 om 18:20 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300769wat ik eerder beschreef op corsa/nova tuning was mijn fout nu begrijp ik het pas (dom van me)
er staan alle types waar die homokineet op zit en dan staat er onder alleen als er een F16 bak gemonteerd is. Ik dacht dat is het kopje van een nieuwe stuk tekst. Maar dat gaat over die types autos dat daar een F16 aan moet zitten.
(als iemand me nu nog volgt ander vergeet het allemaal maar :-) )
3 februari 2006 om 17:04 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300768sorry kan ik niet regelen zon lange as. Maar heb jij nog een 1 mtec as dan??? kan ik ander aan 1 kant mtec andere kant diesel homo??
maar niemand kan mij adres je regelen waar er nog een te koop is?
3 februari 2006 om 13:12 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300763en nut toch de vraag ik wil hem ombouwen komende week maarkan 2dehands geen homokineet krijgen dus denk koop hem nieuw 122 euro ex en krijg 30% korting Maar nu komt het ze zijn nergens meer leverbaar!! heb 3 autozaken geprobeert en toen opel gebeld kost 350 euro inclusief!!
Wie kan mij er nog 1tje regelen?????
2 februari 2006 om 16:33 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300761ff snel een nood vraag
op de corsa/nova site staat dus dat je met die diesel homokineten zo een 2.0 erin kunt maken maar nu staat er dus:
Bij een standaart 16v kun je de homokineten van:
dan alle types
en dan staat eronder:
Alleen als er een f16 aan aan het blok is gemonteerd
en dan zie ik het niet meer zitten dan zie je 2 verschillende types homokineten op het plaatje?
maakt het dan wat uit een F16 of F20 zijn toch precies hetzelfde op de overbrengingen na????
aub snel reactie wil morgen nog 1 homokineet bij bestellen
alvast bedankt
hej ik heb er nog een corsaatje bij gekocht
een 1.4 i uit 1993 met verlichte make-up spiegels :-)velgen zijn te koop!

dit wordt de winter/woon/werk verkeer auto,
degene die ik 2 weekjes gelden gekocht heb paginaatje of 2 terug hier wordt goed verbouwt en wordt voor zondag zulle we maar zeggen
4 januari 2006 om 18:00 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300725heeft er ondertussen al toevallig nog zoon ascona C homokineet te koop van een 1.6D aan de bakzijde??
of nieuwe
ik zoek er nog 1 !!
yup daar heb ik hem ook vanaf:thumbup

en te koop


dit is me nieuw project
voor een b moet je denk ik veel aanpassen 9j is erg breed maar ET waarde is gewoon heel belangrijk in de verhaal banden maat zal wel 225/45 zijn
18 december 2005 om 10:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300711kan ook een ontluchtings probleem zijn die kans is ook groot.
3 november 2005 om 17:11 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300699denk dat je de motor wel ingebouwd krijgt en ook aan het lopen,
alleen opties als tractiecontrol en bepaalde signalen die wel via can zullen gaan krijg je niet aan de gang of moeilijk en dat zal wel wat storingen in de autoschrijven
28 oktober 2005 om 16:19 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300697uitlezen van de 16v computer moet dus als volgt:
pin 22 op je computer dit is een bruinblauwe draad deze verbindt je door naar het controlelampje en op de ander kant van dit lampje maak je een geschakeldeplus.(deze pin bevindt zich in de middelste rij van je stekker kijk goed op de randen pin nummer staat erbij)
Dan zoek je pin 13 dit is een bruingeele draad, deze leg je dan als je hem wilt uitlezen aan de massa en lampje gaat knipperen( deze zit op een buiteste rij kijk goed naar de draadjes van af 17 is niet genummerd dus moet je zelfff terug tellen naar 13)
28 oktober 2005 om 14:47 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300695vandaag begonnen om het weer uitleesbaar te maken van de computer als je hem in een corsa maakt.
vanavond update hoe het moet en of het gelukt is dan
6 oktober 2005 om 16:30 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300689hej dat vraag ik nu ook nog af hoe kan je hem uitlezen??
ik heb hier een schema van de 16v motor wat betref motorkabelboom, en uit de computer komt een bruin/blauwe draad deze gaat naar het motorstoringslampje dan wordt ie zwart na het lampje dat komt er een 20 ampere zekering en dat ligt ie aan 15 geschakelde plus dus. Maar om normaal een zon auto uit te lezen verbind je A en B door van de diagnose stekker. Maar die heb ik dus ook niet meer.
dan wordt er ook nog een diagnose aansluiting afgebeeld Dit zijn 2 draden die komen uit de computer bruin/zwart en bruin/geel die komen in de “diagnose aansluiting” zal denk ik wel die stekker zijn en dan loopt er vanuit die aansluiting een draad naar 31 dat is massa en bij die draad die naar de massa loopt staat A en bij de bruin/geele draad uit de computer staat B en de bruin/zwarte staat G
hoop dat je hier iets aan heb of kunt achterhalen ik heb zelf namelijk de rest van de kadett-boom niet meer
17 september 2005 om 14:44 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300668op het schema dat ik heb is bruin /blauw dat uit de motorkabelboom komt van de 16v het draadje dat direct naar het motorstoringslampje gaat, lampje krijgt een geschakelde plus via contact slot en wordt via ecu aan massa gelegd, je kunt dit dus f controleren of op je das bij ingesschakeld contact 12v op lampje staat en of inderdaad het draadje dat je gebruikt uit de corsa-kabelboom wel het draadje is dat naar storingslampje toe loopt
17 september 2005 om 14:40 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300667hmm dat van die motorstoring lampje durf ik zo niet te zeggen, maar hij moet uitgaan na het starten ja en anders blijft hij de hele tijd branden, maar het lampje in je dash is wel goed?
-
AuteurBerichten