floris

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300797

    oke kan ik wat mee, zal hier is wat fotos 2ofzo neer zetten zaterdag is als goed is de ombouw dag :-)

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300794

    dat zijn fijne fotos :-) gaat dus specefiek om het gele plekje en hoeveel mm moet ik denken 1cm inslaan ofzo diep?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300792

    heeft er iemand precies fotos van waar ik mijn chassis balk moet inslaan voor de 16v inbouw in de corsa, heb geen zin om luk raak wat te gaan slaan en ook geen zin om 3 keer me motorblok er onder te gaan duwen en zo om te passen

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300786

    zal geen problemen opleveren denk ik nee, motorkabelboom kun je altijd zo omzetten, op wat kleine dingen na waarschijnlijk

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300784

    ik had me er al op uitgeleeft met een klein vijltje en alles goed schoon geborstel maar hielp er niet aan, heb hem nu aan een kameraad mee gegeven die haalt de beschadigde tandjes er compleet tussen uit (hij heeft er wat meer hobby aan dan mij )

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300780

    vandaag de steekas ontvangen met de homokineet ik weet alleen niet of ik moet lachen of huilen

    was een compleete as ik gekeken van buiten zelfde was goed diameter van de asstomp ook goed, homokineet er afgeslagen en op mijn gsi as gemaakt Yes ging ook goed , ik blij , wil ik de as in de bak steken past ie niet!

    eerst diameter gecheckt die waren goed, toen tandjes aan het tellen geslagen 34 ook goed, toen viel me op dat het borg veertje behoorlijk vast zat dit is afgehaald en weer geprobeer lukt nog niet klemde kreeg hem er wel deels in maar niet goed. heb ik me er nog is scheef op liggen te staren en meten en toen viel het me op , ze hebben op het uiteinde van de asstomp die in de bak gaat er dwars een verlengstuk ofzo oplegt en toen kij hard opgeslagen om de 1 of andere reden. Dus zijn die tandjes bol gaan staan op 2 plaatsen ik alles rond gevijlt, toen schoot ie er al stuk verder in maar nu zijn denk ik toch het begin van de tandjes beschadig en pakt hij dus niet in de bak!! Terug sturen begin ik niet aan das toch ombegonnen en de verzendkosten ben ik toch kwijt, nu heb ik 2 opties.

    * het eerste kleine rijtje met tandjes rond om afdraaien het springveertje kan gewoon nog in zijn groef blijven, maar ik vraag me af of de 2 rij tanden er handig in schiet

    *of ik frees de beschadigde tandjes van de eerste rij weg

    wat denken jullie er van?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300775

    hmmm k*tzooi maar wat is het verschil nog kijk bak zijde diameter is echt wel een groot verschil toch F13 is gat veel kleiner en diameter van een een dikke kadett is as is toch veel dikker dan een een dunne as? Ja nou we komen er van de week achter of we moeten :cry of :D

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300772

    now ik heb hem op onderdelenzoeker gezatten en na 4 sloper terug gebeld te hebben zaterdag en allemaal de mm door gegeven van wat het moet zijn enzo Moest er 1 goede tussen zitten en die stuurt ie me op moet hem dinsdag of woensdag krijgen 27mm bak zijde en 24mm de as . Ik ben erg benieuwd of het de juiste is ! Heb er geen vertrouwen in

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300769

    wat ik eerder beschreef op corsa/nova tuning was mijn fout nu begrijp ik het pas (dom van me)

    er staan alle types waar die homokineet op zit en dan staat er onder alleen als er een F16 bak gemonteerd is. Ik dacht dat is het kopje van een nieuwe stuk tekst. Maar dat gaat over die types autos dat daar een F16 aan moet zitten.

    (als iemand me nu nog volgt ander vergeet het allemaal maar :-) )

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300768

    sorry kan ik niet regelen zon lange as. Maar heb jij nog een 1 mtec as dan??? kan ik ander aan 1 kant mtec andere kant diesel homo??

    maar niemand kan mij adres je regelen waar er nog een te koop is?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300763

    en nut toch de vraag ik wil hem ombouwen komende week maarkan 2dehands geen homokineet krijgen dus denk koop hem nieuw 122 euro ex en krijg 30% korting Maar nu komt het ze zijn nergens meer leverbaar!! heb 3 autozaken geprobeert en toen opel gebeld kost 350 euro inclusief!!

    Wie kan mij er nog 1tje regelen?????

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300761

    ff snel een nood vraag

    op de corsa/nova site staat dus dat je met die diesel homokineten zo een 2.0 erin kunt maken maar nu staat er dus:

    Bij een standaart 16v kun je de homokineten van:

    dan alle types

    en dan staat eronder:

    Alleen als er een f16 aan aan het blok is gemonteerd

    en dan zie ik het niet meer zitten dan zie je 2 verschillende types homokineten op het plaatje?

    maakt het dan wat uit een F16 of F20 zijn toch precies hetzelfde op de overbrengingen na????

    aub snel reactie wil morgen nog 1 homokineet bij bestellen

    alvast bedankt

    In reactie op: Show hier je corsa #17290402

    hej ik heb er nog een corsaatje bij gekocht
    een 1.4 i uit 1993 met verlichte make-up spiegels :-)

    velgen zijn te koop!

    dit wordt de winter/woon/werk verkeer auto,

    degene die ik 2 weekjes gelden gekocht heb paginaatje of 2 terug hier wordt goed verbouwt en wordt voor zondag zulle we maar zeggen

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300725

    heeft er ondertussen al toevallig nog zoon ascona C homokineet te koop van een 1.6D aan de bakzijde??

    of nieuwe

    ik zoek er nog 1 !!

    In reactie op: Show hier je corsa #17290335

    yup daar heb ik hem ook vanaf:thumbup

    In reactie op: Show hier je corsa #17290333

    en te koop

    In reactie op: Show hier je corsa #17290331

    dit is me nieuw project

    In reactie op: Centraal topic: Banden en Velgen #17304433

    voor een b moet je denk ik veel aanpassen 9j is erg breed maar ET waarde is gewoon heel belangrijk in de verhaal banden maat zal wel 225/45 zijn

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300711

    kan ook een ontluchtings probleem zijn die kans is ook groot.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300699

    denk dat je de motor wel ingebouwd krijgt en ook aan het lopen,

    alleen opties als tractiecontrol en bepaalde signalen die wel via can zullen gaan krijg je niet aan de gang of moeilijk en dat zal wel wat storingen in de autoschrijven

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300697

    uitlezen van de 16v computer moet dus als volgt:

    pin 22 op je computer dit is een bruinblauwe draad deze verbindt je door naar het controlelampje en op de ander kant van dit lampje maak je een geschakeldeplus.(deze pin bevindt zich in de middelste rij van je stekker kijk goed op de randen pin nummer staat erbij)

    Dan zoek je pin 13 dit is een bruingeele draad, deze leg je dan als je hem wilt uitlezen aan de massa en lampje gaat knipperen( deze zit op een buiteste rij kijk goed naar de draadjes van af 17 is niet genummerd dus moet je zelfff terug tellen naar 13)

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300695

    vandaag begonnen om het weer uitleesbaar te maken van de computer als je hem in een corsa maakt.

    vanavond update hoe het moet en of het gelukt is dan

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300689

    hej dat vraag ik nu ook nog af hoe kan je hem uitlezen??

    ik heb hier een schema van de 16v motor wat betref motorkabelboom, en uit de computer komt een bruin/blauwe draad deze gaat naar het motorstoringslampje dan wordt ie zwart na het lampje dat komt er een 20 ampere zekering en dat ligt ie aan 15 geschakelde plus dus. Maar om normaal een zon auto uit te lezen verbind je A en B door van de diagnose stekker. Maar die heb ik dus ook niet meer.

    dan wordt er ook nog een diagnose aansluiting afgebeeld Dit zijn 2 draden die komen uit de computer bruin/zwart en bruin/geel die komen in de “diagnose aansluiting” zal denk ik wel die stekker zijn en dan loopt er vanuit die aansluiting een draad naar 31 dat is massa en bij die draad die naar de massa loopt staat A en bij de bruin/geele draad uit de computer staat B en de bruin/zwarte staat G

    hoop dat je hier iets aan heb of kunt achterhalen ik heb zelf namelijk de rest van de kadett-boom niet meer

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300668

    op het schema dat ik heb is bruin /blauw dat uit de motorkabelboom komt van de 16v het draadje dat direct naar het motorstoringslampje gaat, lampje krijgt een geschakelde plus via contact slot en wordt via ecu aan massa gelegd, je kunt dit dus f controleren of op je das bij ingesschakeld contact 12v op lampje staat en of inderdaad het draadje dat je gebruikt uit de corsa-kabelboom wel het draadje is dat naar storingslampje toe loopt

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300667

    hmm dat van die motorstoring lampje durf ik zo niet te zeggen, maar hij moet uitgaan na het starten ja en anders blijft hij de hele tijd branden, maar het lampje in je dash is wel goed?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 92)