Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee, zelf heb ik het probleem nooit gehad, maar ik ben het wel tweemaal op een autoforum tegengekomen. In beide gevallen bleek een stukje kabel ‘open te liggen’ waardoor er constant elektriciteit weglekte. Tijdens het rijden leverde dat nooit problemen op want dan wordt de accu immers continue bijgeladen, maar als tijdens een rit door trillingen het bloot liggende stukje kabel tegen een metalen onderdeel aanschuurde en zo ook bleef liggen bij het parkeren van de auto, dan werd tijdens het stilstaan langzaamaan de accu leeggetrokken.
Ik denk, of weet eigen wel zeker te weten dat de garage het kan opsporen, het kost alleen even wat moeite / tijd, ic. centimeter voor centimeter de kabels langslopen en alle checken op het ontbreken van een stukje plastic kabelmantel.
Daarmee niet 100% bewerende dat dát de oorzaak bij jou is, maar wel frappant dat twee mensen het eerder ook is overkomen (weet niet meer welke merken of types) en gelet op juist de beschrijving die je geeft, is het wel héél erg veel gelijkend op wat die twee andere probleemhouders is overgekomen.
1. soms ja
2. nee IK niet, dat is nu toch wel zeer duidelijk geworden na jouw transmissieriem en zeveneren…….? Je snapt het écht niet he? Suc6 kun je uitspreken en dan klopt het. Zeveneren kun je ook uitspreken maar dat woord bestaat niet / heeft geen betekenis…….
3. dit is soms leuker dan al zinloze afbrekende geplaatste GLX linkjes over mensen die een probleem hebben met hun autootje.
Wat ik nog vergat :
net zomin er transmissieriemen voor de Opel bestaan,
bestaat ook het woord zeveneren niet. :yahoo: :wacko:
Tuurlijk.
Suc6!
Laten we het hopen.
Succes met je inruil. Koop een Chinese Volvo en meld je aan op het Chinese Volvoforum, wellicht begrijpen ze je daar.
Pfff, tegen dit soort onzin is niet te typen.
Nee, helaas, ik heb net iedereen gemaild om wanneer men daar behoefte aan heeft, vrijuit te reageren.
Oh, worden ze zó goed verkocht? Dat is mooi om te horen. Maar geen probleem hoor :
hier vind je er nog een stuk of 952 : https://www.gaspedaal.nl/opel/grandland-x?gclid=Cj0KCQjwtamlBhD3ARIsAARoaExaKyExcGMt6Bb5gLs4evvRonSsPQVELQ7-oaOTkfqgADVgkBsEUI0aArhSEALw_wcB
en ook in jouw buurt zijn er genoeg te vinden : https://www.2dehands.be/l/auto-s/q/opel+grandland+x/
Nee, want stel je voor dat de ruitenwissers van de Vespa of de grasmaaier plotseling beginnen te werken, of dat de sensoren in de spiegels van de grasmaaier of de Vespa plotsklaps gaan werken, of nog minimaal een tiental of zo andere problemen, dat willen we toch niet?
@Jopsa : ik hoop dat velen meelezen.
Een transmissieriem voor een Opel BESTAAT niet.
Wel voor een grasmaaier of een Vespabrommer, maar niet voor de Opel. :negative: :negative: :negative: :wacko: :wacko: :wacko:
Quandor : dank.
Wat forumlid Jopsa en zijn transmissieriem betreft : hij weet niet dat er in zijn auto (en ook niet in om het even welke andere auto) een transmissieriem zit. Zo zie je maar weer hoe serieus we zijn beweringen moeten nemen.
Gefeliciteerd.
Gewoon een ‘stopcontact’ / wandcontactdoos (16 ampere, gewoon een normale ‘stop’/ zekering, zoals er 1 miljard of zo in Nederland aanwezig zijn.
Een volle batterij van leeg tot vol slobbert volgens de Kw meter die ik in het ‘stopcontact’ heb zitten, 11.2 Kw.
Dank voor je reactie!
Oeps,
Die zomerwaarde vind ik heel netjes.
ik heb recentelijk na 5 jaar en 6 maanden trouwe dienst mijn Grandland X 1.6 dieseltje met 120 Pk ingeruild voor een auto van een ander merk. (een PHEV’tje met gecombineerd 225 PK en da’s best wel ‘lekker’).
Ik las namelijk hier op het forum wat ‘horror’ verhalen m.b.t. tot het bereik van de GLX hybrides, iig reden voor mij om niet een nieuwe PHEV Grandland te kopen. Daarnaast, na 2 Opels werd het weer eens tijd voor een ander merk.
Dit ook ivm met veranderende persoonlijke omstandigheden qua woon-werkverkeer. Dit (nieuwe) autootje heb ik 13 mei geleverd gekregen (na 11 maanden -!!!!! wachten) en nu, na zo’n 7 weken gebruik, rijd ik zo’n 62 Km elektrisch op een volle batterij. Da’s eigenlijk niet helemaal waar, want de auto laadt tijdens het remmen en uitrijden de batterij ook weer een (héél klein) beetje op. Een volle accu slobbert bij mij 11,2 Kw op. Ik heb ‘m gewoon aan een 220 stopcontact hangen dus snelladen is er niet bij. Van leeg tot vol kost gewoon een uurtje of 6.
Ik heb iig sinds de afleverdatum van 13 mei, nog geen druppel fossiele brandstof hoeven tanken en da’s ook wel érg prettig.
Oké, ik zag (te) laat dat je de auto had gekocht maar dat deze bij het versturen van je bericht (09-06-23) nog niet geleverd was.
Vraagje (weliswaar offtopic) : hoeveel kilometers kun je rijden op een volle accu en hoeveel KW ‘slobbert’ een accu weg als ‘ie van leeg naar helemaal vol is gegaan?
En ja, ik weet dat het voor een niet geheel onbelangrijk deel seizoensgebonden is, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de te rijden afstand op een volle batterij.
ik heb slecht nieuws voor je: van het clubje (10+ forumleden) hebben er 9 besloten niet meer op jouw negatieve postings te reageren. Je kunt dus net zoveel negatief geladen Youtubefilmpjes, autofora pagina’s, gebruikerspagina’s etc. etc. posten, er wordt door een stuk of 10 mensen niet meer gereageerd. Zodoende kun je dus ook niet elke keer weer een bericht terugposten als er wél op werd gereageerd waarin je dan wéér je ongelofelijke frustatie in kwijt kunt.
ik heb slecht nieuws voor je: van het clubje (10+ forumleden) hebben er 9 besloten niet meer op jouw negatieve postings te reageren. Je kunt dus net zoveel negatief geladen Youtubefilmpjes, autofora pagina’s, gebruikerspagina’s etc. etc. posten, er wordt door een stuk of 10 mensen niet meer gereageerd. Zodoende kun je dus ook niet elke keer weer een bericht terugposten als er wél op werd gereageerd waarin je dan wéér je ongelofelijke frustatie in kwijt kunt.
ik heb slecht nieuws voor je: van het clubje (10+ forumleden) hebben er 9 besloten niet meer op jouw negatieve postings te reageren. Je kunt dus net zoveel negatief geladen Youtubefilmpjes, autofora pagina’s, gebruikerspagina’s etc. etc. posten, er wordt door een stuk of 10 mensen niet meer gereageerd. Zodoende kun je dus ook niet elke keer weer een bericht terugposten als er wél op werd gereageerd waarin je dan wéér je ongelofelijke frustatie in kwijt kunt.
ik heb slecht nieuws voor je: van het clubje (10+ forumleden) hebben er 9 besloten niet meer op jouw negatieve postings te reageren. Je kunt dus net zoveel negatief geladen Youtubefilmpjes, autofora pagina’s, gebruikerspagina’s etc. etc. posten, er wordt door een stuk of 10 mensen niet meer gereageerd. Zodoende kun je dus ook niet elke keer weer een bericht terugposten als er wél op werd gereageerd waarin je dan wéér je ongelofelijke frustatie in kwijt kunt.
ik heb slecht nieuws voor je: van het clubje (10+ forumleden) hebben er 9 besloten niet meer op jouw negatieve postings te reageren. Je kunt dus net zoveel negatief geladen Youtubefilmpjes, autofora pagina’s, gebruikerspagina’s etc. etc. posten, er wordt door een stuk of 10 mensen niet meer gereageerd. Zodoende kun je dus ook niet elke keer weer een bericht terugposten als er wél op werd gereageerd waarin je dan wéér je ongelofelijke frustatie in kwijt kunt.
Nee, echt niet.
Wat betreft berichtjes van dealers , importeurs en de rest van de nest, gaan die u geen fluit aan. De zaak is nog steeds lopend….. Je leest ook helemaal niks volledig precies. 6 juni kwam het voor, ja, 2023, het gerechterlijk verlof staat voor de deur. Uitspraak dus waarschijnlijk (hopelijk) september, oktober, november ??? En, ik voorspel, OPEL gaat in beroep. Natuurlijk doen ze dat.
Hier laat je dus blijken dat je lachwekkend blijft. In elk topic waarin je post laat je geen gelegenheid voorbij gaan om te ‘getuigen’ hoe slecht de GLX is, maar als dan heel concreet aan je wordt gevraagd wat de dealer, de importeur en de rechter tot nu toe inhoudelijk van je zaak vonden dan hebben we er opeens niets meer mee te maken. Echt, plesant om te lezen. Dáárover, om die GLX problematiek, gáán AL je topics. :mail: :wacko: :yahoo:
-
AuteurBerichten