Floki

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 554)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: head-up display #18545467

    Gelukkig mag iedereen zich happy voelen (of niet) in het merk en type dat ‘ie gekozen heeft.

    Als de politie slim is (qua centen) dat kochten ze de Dacia type ???. Ik meende recentelijk ook nog te horen dat er 5 jaar garantie wordt verstrekt. Voor de prijs van 2 Dacia’s heb je nog niet 1 BMW X1 of 1 Kuga. Toch doen ze het niet.

    Ik hoop alleen dat je een heel klein beetje begrip hebt voor het feit dat wanneer onvolledige of onjuiste informatie wordt geschreven, ik dan een beetje ga steigeren. Zéker als ik door even wat te Googlen zie dat de data onjuist is of, in geval van jouw display opmerkingen, door een foto die jezelf later plaatste, jouw eigen opmerking v.w.gb de grootte van het display werd ontkracht.

    In reactie op: head-up display #18545457

    @Hans GLX : ook wat de interieurmaten betreft schrijf je helaas niet het juiste.

    Ik geef je van 3 auto’s de binnenbreedte :

    Volvo XC40 voorin 1.35, achterin 1.40

    Toyota RAV4 voorin 1.60, achterin 1.55

    Ford Kuga voorin 1.62, achterin 1.55

    Dit en nog veel meer vind je hier

     

    In reactie op: head-up display #18545452

    Wat ik nog vergat : ik heb in zowel de RAV4 alsmede de XC40 proef gereden, evenals in de Kia en de Hyundai suv’s. Uiteindelijk viel mijn keuze op een ander merk.

    Wat beenruimte betreft : ik ben slechts 1.84 m en ik zat (met de bestuurdersstoel op mijn lengte ingesteld) zowel in de XC40, alsmede in de RAV4 achterin NIET als een vorst. De knieën raakten duidelijk de voorstoelleuning met als gevolg dat ik mij een klein beetje een sardientje in blik voelde. Dit in tegenstelling tot mijn huidige auto Nu zit ik niet vaak in mijn eigen auto achterin, maar ik heb lange kleinkinderen en daarnaast familieleden die niet de kleinsten zijn.

    Maar misschien simpel houden? Kijk naar de waardes van de binnenruimtes in de respectievelijke auto’s.

    Redenen dat de Koreanen afvielen? De één was verzadigd middels héél veel pianolak achtige interieurelementen waar wij op afknapten, de Volvo XC40 legde het af op uiterlijke looks én de binnenruimte en de RAV4 had 3 andere pijnpunten : de scherpe lijnen en de uitpuilende achterlichten stonden ons niet zo aan, maar veel belangrijker was dat de RAV4 geen stoelgeheugen had en tevens geen buitenspiegelgeheugen gekoppeld aan de de bestuurdersstoelgeheugenpositie).

    In reactie op: head-up display #18545449

    Hans GLX : je leest je eigen berichten niet goed.

    JIJ schreef dat de Mustang en de Kuga monsterlijke grote schermen hebben. Da’s dus in het geval van de Kuga NIET zo (maar je schreef het zonder blikken of blozen), ic. onwaarheid. Vervolgens haal je daarna aan dat je de plaatsing niet mooi vindt. Nu schrijf je weer dat Toyota…………

    Voorstel? Dit is een Opel Forum, laat het los en geniet van je Volvo.

    In reactie op: head-up display #18545438

    @Hans GLX : het gaat mij niet om tig-cijfers achter de komma. Het ging en gaat mij om de juiste feiten o.a. qua cijfers en dan schrijf je absoluut onwaarheden.

    Kijk een paar berichten terug en lees wat jij daar over het grote display in de Mustang en de Kuga schrijft. Da’s v.w.b. de Kuga compleet onjuist / niet waar. Die heeft qua grootte net zo’n display als in de GLX aanwezig.

    Wat binnenruimte betreft : ik meen dat jou gepensioneerd bent? Welnu, als je een keer tijd en zin hebt, rijd dan naar een Toyotadealer en neem achterin plaats in de RAV4. Doe hetzelfde met de Kuga en bijv. je eigen auto. Ervaar zelf welke riante beenruimte voor achterpassagiers je in de Kuga meer hebt t.o.v. die in de Rav4, de Opel GLX en de Volvo XC40.

    Vervolgens ‘scherm’ je daarna met de in jouw optiek onlogische positionering van het schermpje in de Kuga. Kijk voor de grap eens naar interieurfoto’s van de RAV4 en zie hoe Toyota, toch ook niet een van de kleinere auto bouwers, het scherm heeft gepositioneerd. Het sleutelwoord in deze is veiligheid zodat een bestuurder zoveel mogelijk naar de weg kan blijven kijken. Dat argument geldt / gold ook voor de HUD.

    Echter, het gedimdam over luttele cijfertjes voegt weinig tot niets aan dit topic toe. Sinds ik in een auto met een HUD rijd, denk ik dat ik veiliger rijd dan daarvoor. Waarom, omdat mijn ogen rechtvooruit blijven kijken en ik dus plotsklaps remmende voorgangers nog eerder waarneem dan wanneer ik naar mijn KM teller display moet kijken om bepaalde info tot mij te kunnen nemen.

    In reactie op: head-up display #18545231

    Nou, da’s dan 100% wat ik bedoel. De Travelcard cijfers zijn van héél erg veel zakelijke rijders en die cijfers mag je naar positief naar beneden nuanceren want de gemiddelde zakelijke rijder boeit het niet hoeveel ‘ie verbruikt want de zaak betaalt toch wel. De exacte waarde mag je dus gunstiger zien dan het Travelcardcijfer en idd. slechter dan de fabrieksopgave want die cijfers zijn al ‘100’ jaar te positief, evenals de uitstootwaarde.

    Als je daar dan vervolgens de door de politie geambieerde voertuigen bekijkt en deze vergelijkt met sommige andere SUV’s (waaronder de RAV4) dan is het vrij duidelijk waarom die vooralsnog afvalt.

    In reactie op: head-up display #18545224

    Da’s toch precies wat ik bedoel!!!!! Voor taken ABC heb je auto zus nodig en voor taken DEF en heb je auto zo nodig.

    In reactie op: head-up display #18545217

    Voor de 3e of 4e keer? De politie gaat voor surveillance auto’s als het even kan geen benzinemotoren voertuigen of diesels aanschaffen.

    Daarnaast ? Klik in Google op echt brandstofverbruik, ga naar Travelcard, selecteer de Volvo XC40. Wat lees je daar?

    En ja, uitzondering bevestigen altijd de regel. Als iemand dagelijks van Heervenveen naar Groningen rijdt over een A weg dan verbruikt hij veel minder dan iemand die dagelijks in de files in de Randstad zit.

    In reactie op: head-up display #18545210

    De foto’s laten geen Audi’s A6 zien maar betreffen vermoedelijk AWD’s en dus héél begrijpelijk en ook hier geldt dus weer : voor bepaalde taken is een bepaalde auto heel erg handig.

    Kijk ook eens naar het prijskaartje van de simpelste Landcruiser. Daar wil jij als belastingebatlaer helemaal niet een meewerken als er duizenden van die dingen in Nederland als reguliere surveillance-auto zouden worden ingezet, dat kan best wel een tandje minder.

    In reactie op: head-up display #18545206

    Nou precies! De taak bepaalt welk voertuig waar noodzakelijk is. Wew!

    Waarom sputter en spartel je dan als ik het heb over brandstofverbruik? Voor taak A heb je een ander voertuig nodig dan voor taak B.

    In reactie op: head-up display #18545202

    @Hans GLX : de politie koopt geen 100% elektrische voertuigen voor de dagelijkse surveillance.

     

    Dat schreef ik al eerder. Bepaalde politie taken vergen bepaalde type auto’s. Hetzelfde geldt voor de waterpolitie. De waterboys in meren/rivierendistrict A stellen hele andere eisen aan de boten dan waterboys in de Noordzee.

    Wat dacht je van strandvoertuigen of eenheden die in de bossen op de Veluwe patrouilleren? Dáár zal je écht geen Audi’s A6 aantreffen.

    In reactie op: head-up display #18545195

    Nee,

    ga alsjeblieft een tiental minuten naar verbruikscijfers kijken, JUIST met name van de Skoda’s. Met de vele miljoenen Km’s die de politie rijdt kan de staat weer een nieuwe miljardenlening gaan afsluiten.

    Kijk naar de ‘hit’ als je in Google intypt ‘echt brandstofverbruik’ en je gaat vervolgens naar de site van Travel Card. (waarvan enkele miljoenen zakelijkse rijders gebruik van maken)

    Heeft Skoda hybride of PHEV motoren? Da’s even nieuw voor mij, dan loop ik achter.

    In reactie op: head-up display #18545191

    Ik weet ’t, je bent, blijft en zal altijd een die-hard Volvo XC40 fan blijven. Geeft niks, houden zo.

    Over de onjuiste foutieve cijfers die je in eerdere berichten schreef, wals je heen / schuif je naar achteren en schiet vervolgens in de aanvallende verdediging om aan te geven dat de plaatsing van het display in de Kuga door jou als not done wordt gezien.

    Dat gaat nergens over. Jij plaatste 100% onjuiste info over afmetingen m.b.t. hoogte en formaat van het display. Dat zijn linksom of rechtsom de feiten. Ik kan het niet mooier of lelijker maken. Jij schreef (de niet correcte info) helemaal zelf.

    In reactie op: head-up display #18545184

    @Hans GLX : niet de benzineversie, want die gaat de politie niet kopen. Kijk naar de verbruikscijfers van de PHEV’s.

    Wat de display betreft in de Kuga : dáár is juist over nagedacht. Zo min mogelijk de ogen naar beneden en zoveel mogelijk recht houden.

     

    Misschien beter niet discussiëren om het discussiëren? De politie had ook kunnen kiezen voor een SUV van Dacia. Dat hebben ze niet gedaan, ondanks het feit dat een nieuwe Dacia nog geen 20 k kost. Enig idee waarom niet? Ik hoor je denken, juist dáárom niet.

    In reactie op: head-up display #18545177

    @Hans GLX, ik houd het kort en simpel:

    jij schreef eerder in dit topic dat Kuga een de Mustang een afgrijselijk groot display hebben. M.b.t. tot de Kuga is dat dus 101%  niet waar.

    Jij schreef enkele berichten terug dat de RAV4 hoger is dan de Kuga.

    Met name vorenstaande 2 beweringen van je zijn dus keihard NIET waar. Daarom vind ik het jammer dat je (kennelijk) zomaar wat roept, terwijl de cijfers en afbeeldingen anders uitwijzen.

    Dat jij een die-hard fan van de XC40 bent, dat weten we inmiddels en dat geeft niets, dat mag. Net zoals ik de GLX zal blijven verdedigen.

    Heb jij voor de grap gekeken naar de verbruikscijfers van de RAV4 (en tevens naar die van de GLX en de XC40). Tel daarbij op de miljoenen Km’ters die de politie jaarlijks rijdt en je kan aanvoelen waarom sommige auto’s niet op het wensenlijstje van de politie voorkomen.

    Het argument dat de politie een aantal hele snelle Mercedessen en Audi’s heeft is een non-argument. Natuurlijk heb je voor bepaalde taken bepaalde auto’s nodig.

    De Kuga en de X1 zijn bedoeld voor de vele miljoenen Km’s die de politie jaarlijks regulier gaat rijden.

    In reactie op: head-up display #18545161

    HANS GLX wrote :

    @quandor, ik heb eens de Toyota RAV 4 en de Ford Kuga Hybrid met elkaar vergeleken. Maar dan snap ik niet, dat de Politie niet voor de Toyota RAV 4 heeft gekozen. Is ruimer, hoger, meer kofferbakvolume, en smoelt beter. Maar ja wie ben ik? Ik heb de logica van de keuze Politiewagens nooit zo kunnen volgen. Wel de keuze voor Audi en BMW. Hier gebruiken ze voor op het strand, de Toyota Hilux voor Politie en de Reddingsbrigade. Of ook de grotere AWD Toyota Landcruiser. Ook motorisch is Toyota heel betrouwbaar, en Hybride zonder stekker.

    HANS GLX : ik ben bang dat ik je moet corrigeren:

    wat cijfertjes :

    per merk en type lengte           breedte     hoogte

    Volvo XC40 :       4.44              186.3         165.2

    BMW X1               4.50              1.84           164.2

    Opel GL                4.47.7           1.90           1.60.9

    en tot slot dan de RAV4 en de Kuga:

    RAV4                     4.60              1.85           168.5-169.0

    Ford Kuga            4.62.9            1.88.3        1.66 – 167.8

    Ik zie écht niet in deze cijfers dat de RAV4 langer / breder / ruimer is dan de Kuga? Ja, idd. de RAV4 is maximaal 1.2 mm hoger dan de Kuga, máár daarentegen 2.9 centimeter korter en 3.3 centimeter smaller dan de Kuga.

    Zet dit voor de grap ook eens af tegen de maten de XC40.

    Ik ben blij dat wanneer ik maatkleding zou dragen, (wat ik niet doe)  jij niet degene bent die de maten opmeet, dat zou 100% grandioos misgaan.

    Zoals je kunt zien is (bijv) de Sx40 qua afmetingen uiterst geschikt voor een vertegenwoordiger, een gezin met 1 klein kind of een pensioennaro, terwijl alle andere auto’s hierboven genoemd een compleet gezin met bagage kunnen herbergen.

    Verlies vooral ook niet uit het oog dat politiemensen het nodige aan hun heup / riem hebben hangen, dus hoe breder de auto, hoe comfortabeler de agenten kunnen zitten.

    Als je de overall cijfertjes hierboven ‘plaatst’ dan snap je tevens dat een Volvo XC40 nimmer in beeld zal komen. Verder als antwoord op 1 van je in een vorig bericht gestelde vragen : kijk eens wat Europees de meest verkochte SUV in 2021/ 2022 was. Niet de RAV4, niet de GL, niet de X1, niet de XC40, maar………..idd. de Kuga.

    Tot slot : ga voor de grap eens naar de site van Travelcard (type in google in : “echt brandstofverbruik”) en begrijp waarom de RAV4 niet de 1e keuze was zal zijn voor een politie auto. De brandstofkosten betalen wij met zijn allen vanuit ingehouden belastingen en we betalen met zijn allen het liefst zo min mogelijk. Daarvoor moet je niet bij Toyota zijn.

    En nogmaals idd. over smaak valt niet te wisten. Het frontje van de nieuwe GL staat mij niet echt aan, maar als ik moest kiezen tussen de Opel  GL en de Toyota RAV4 dan zou de Opel GL winnen. Ik heb helemaal niets met die scherpe lijnen van de RAV4 en die imho oubollige en uitpuilende achterlichten.

     

     

     

    In reactie op: head-up display #18545039

    @Hans GLX : uit jouw reactie moet ik (helaas) concluderen dat jij niet echt weet waar je het over hebt, althans dat je spreekt louter op basis van jouw XC40 kennis waarbij je aannames doet over een andere auto.

    Het swipen wat je noemt gaat bij het display van de Kuga hetzelfde.

    Met jouw opmerkingen over stuurbediening kan ik je uit 1e hand (oftewel dagelijkse ervaring) meedelen dat het bij de Kuga ook zo is.

    Sterker nog, ik bel tegenwoordig iemand op zonder zelfs maar naar mijn stuurwiel te kijken. Ik weet intuïtief welke knop op het stuurwiel voor het spraakgestuurd bellen is. Die druk ik tijdens het rijden in en vervolgens zeg ik : Jantje Gerritsen bellen.

    Het systeem antwoord dan (bijv.) met wilt u Jantje Gerritsen mobiel of vast bellen. Als ik dan alleen antwoord met : “mobiel”, dan ‘zegt’ het systeem : “Jantje Gerritsen wordt mobiel gebeld”.

    Ander voorbeeld? De buitenspiegels van de Kuga kunnen tijdens het rijden worden ingeklapt. Ook deze ‘button’ weten mijn vrouw en ik inmiddels intuïtief te vinden, daar hoeven we niet eens meer voor naar links te kijken.

    Het is al eens eerder geschreven maar ik herhaal het nog maar een keer. Dat je uiterst tevreden bent over de 40 wil niet zeggen dat er geen andere auto’s hetzelfde tevredenheidsgevoel bij bezitters kan doen opwekken. Je kan en mag ihmo niet zonder een dergelijke auto bestuurd te hebben, een waarde-oordeel uitspreken.

    Over vormgeving van het dashboard en het uiterlijk van een auto mag en kan je van alles vinden, da’s een kwestie van smaak en over smaak valt nimmer te twisten. Denk bijvoorbeeld aan mijn opmerking over het er ‘gedrongen’ uitzien van de XC40 (als of ‘ie van achteren een tik heeft gekregen waardoor er een centimeter of 10 ontbreekt). Ik heb je met het plaatsen van een linkje laten zien dat vele mensen de XC40 een gedrongen autootje vinden, dit in tegenstelling tot de XC60 of XC90.

    De nieuwe GLX en zeer zeker ook de oude (en tevens ook de Kuga waarover we het hadden) kloppen qua afmetingen. Daar heb je optisch niet het gevoel bij dat er iets ‘mist’ / te kort is o.i.d.

    Daar meerdere mensen dit bij de XC40 zo beleven zal ongetwijfeld betekenen dat het objectief gezien zo ook is.

    In reactie op: head-up display #18545025

    Ja precies, dat is wat ik bedoelde met het display van de Kuga. Uiterst beschaafd en niet kleiner of groter dan dat van de GLX 2018-2022.

    Kortom, mocht de politie besluiten Kuga te gaan rijden dan zit daar een vrij normaal display in.

    Als antwoord op je vraag : die van de Kuga;

    die zit

    1. wellicht nét ietsje meer op ooghoogte en is

    2. derhalve tevens qua handbediening veiliger dan die van de Volvo (je hoeft je ogen niet naar beneden te doen om met de vingers het display te bedienen)

    In reactie op: head-up display #18545011

    Je maakt mij reuze nieuwsgierig. Welke ‘grote’ infoschermen in de Mustang en de Kuga bedoel je?

    De Mustang ken ik niet, maar de Kuga heeft qua grootte een display dat identiek is aan dat van de GLX moedeljaar 2017 – 2022.

    De foto die je postte is er een van een 10″ tabletmodel of zo, maar dat is iig in de Kuga zeer zeker niet aanwezig,

    Als je nog niet eerder een auto hebt gereden of in bezit hebt gehad met een HUD, dan is het imho best wel lastig om erover mee te praten. Je kan er dan hooguit een voorstelling van hebben, maar niet een echte rij-ervaring.

    Als je namelijk zo’n HUD hebt, dan zie je bijv vanuit je ooghoek (bijv)  wat de t.p. geldende max snelheid is. Daarvoor hoef je dan niet naar je NAV scherm en / of naar je Km display te kijken.

    In reactie op: Accu vervangen #18544461

    Enigste dat Samsom1955 even moet bekijken / zoeken zijn de montagebeugels. Als ik hetgeen in mijn vorige berichto lees, dan is dat geen bijzonder ingewikkelde klus.

    Stel dat ze toch min of meer verborgen zitten, dan is een ritje langs de dealer met uitsluitend de vraag :  “Waar zitten de montagebeugels” er niet één die geld zal kosten.

    In reactie op: Accu vervangen #18544456

    @samson1955 : ik vond het volgende :

    De OPEL GRANDLAND / GRANDLAND X (A18, P1UO) | 2017.06-heden accu vervangen? Dit kunt u eenvoudig zelf doen en is geen lastige klus. Hieronder zullen we in een paar korte stappen toelichten hoe de accu vervangen werkt. Voor een uitgebreide omschrijving kunt u navigeren naar onze blog ‘mijn auto accu is leeg’

    1. Open de motorkap.

    2. Verwijder eerst de min-klem, dit is de zwart gekleurde klem.

    3. Verwijder daarna de plus-klem, deze is rood. Draai stap 2 en 3 niet om, dit kan namelijk zorgen voor kortsluiting.

    4. Draai vervolgens de montagebeugels los. Wanneer u dit heeft gedaan staat de batterij los en kunt u deze verwijderen.

    5. Zorg dat u alles even goed schoonmaakt en plaats vervolgens de nieuwe batterij.

    6. Monteer de montagebeugels weer op de juiste manier.

    7. Sluit nu eerst de plus-pool aan (rood).

    8. Vervolgens kan de min-pool (zwart) worden aangesloten.

    9. De batterij is aangesloten. Test altijd even of alles weer goed werkt!

    In reactie op: Accu vervangen #18544446

    @samsom55:

    mijn verhaal over die accu was eigenlijk meer bedoeld op de laatste zin uit dit bericht van gisteren van 11.34 uur :

    “Niemand die ooit zelf een accu heeft vervangen? Zullen best goeie accu’s zijn dan”

    Dus correct, ik heb de accu zelf nooit (hoeven) vervangen, het ding heeft ruim 5,5 jaar prima gefunctioneerd.

    In reactie op: Accu vervangen #18544413

    Nou, daar kan ik wel een boek(je) over schrijven.

    De accu’s zijn op zich uiterst oké / prima, alleen de veiligheidsnormen die Opel fabriekswege hanteert zijn absurd hoog.

    Wat ik daarmee bedoel :

    ik heb bijna 6 jaar een GLX gereden. Echter, na een jaar of twee functioneerde het Start Stopsysteem niet meer. Heel concreet betekende het dat je bij het tot stilstand komen (bijv bij een verkeerslicht) het lampje van het S&S systeem zag knipperen, maar dat de motor niet ‘in rust’ging’. M.a.w. het systeem werkte niet.

    Ik wil proberen dit verhaal niet te lang te maken dus ik ga nu de oorzaak in relatie tot de accu proberen te comprimeren.

    Opel heeft de software zodanig ingesteld (geprogrammeerd) dat wanneer de accuspanning onder een bepaald percentage komt (ik weet de exacte cijfers niet meer, ik heb er 3 jaar geleden veel tijd en energie in gestoken om het uit te zoeken) ik gok / zeg 80%, dat het S&S systeem niet MAG functioneren, bang als Opel is dat onder bepaalde omstandigheden de auto niet meer naar behoren zou willen werken / starten.

    Bij sommige andere merken is die accuspanning veel lager ingeregeld, soms wel te 50 a 55%.

    Bij Opel betekent / betekende het dat wanneer je auto / accu een jaar of 2 a 3 oud was en de accuspanning onder die 80% kwam het gevolg was dat het S&S systeem niet meer deed wat het behoorde te doen. Een nachtje de accu onder spanning zetten en het e.e.a. functioneerde korte tijd weer helemaal prima.

    Dus ja, ik was super tevreden over de accu (heb bijna 6 jaar in een nieuwe GLX gereden zonder één accuprobleem) m.u.v. de door Opel ingestelde accu-veiligheidswaarden voor het al dan niet werken van bepaalde systemen.

    Is dat veilig? Ja. Was dat hinderlijk? Ja, ook!

     

     

    In reactie op: Opel Grandland ingeruild #18543266

    Je maakt mij nieuwsgierig, welke 3 dingen?

    Trouwens, is het jou ook opgevallen dat het Opel forum wat rustiger is geworden nu enkele forumleden elke negatieve mid-europese GLX link die ze konden vinden inmiddels wel gepost hebben en nu een (zonder in herhaling te treden van eerder geposte links) beetje zonder munitie zijn komen te zitten?

    In reactie op: Startproblemen #18542402

    Ok, mooi dat je het e.e.a. hebt  teruggekoppeld. Daar zullen ongetwijfeld anderen baat bij hebben.

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 554)