Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee, niet te ver.
@Jopsa is een beroepszeur / klager / azijnseikerd (en daarnaast helaas benut jij bijna elk topic om je Volvo koets te noemen / te promoten.) Heb je trouwens de score in de enquête bekeken?Kritiek mag juist wel vermeld worden, alleen om keer op keer eenzelfde lijst op te noemen en de forumleden ermee te belasten wordt wel erg lastig te verteren. Ik lees de berichten van @Jopsa, als die langher zijn dan een regel of 6 a 7, eigenlijk al niet meer. Net zoals het best wat vervelend is om steeds maar weer te lezen hoe goed de Volvo is. Dat zal ongetwijfeld, maar dit is een Opel forum en als je tevreden bent over je Volvo, ventileer dit dan vooral op het Volvo forum.
Kijk / tel tot slot van de laatste 150 berichten hoeveel er van jullie twee (met name @Jopsa) instaan. Die cijfers rechtvaardigen alleen al een eigen forum.
Laat ik afronden : de boodschap is nu wel duidelijk, deze behoeft niet keer op keer in elk topic herhaald te worden.
Kaatsheuvel, Kaatsheuvel………..? zit daar niet ook de Efteling met het alom bekende ‘sprookjesbos’? Jaaaaaaaa, natuurlijk, het sprookjesbos, het wordt steeds duidelijker.
Ik vermoed dat we binnenkort weer een volledig nieuwe lijst met ‘sprookjes’ (ehh, pardon, mankementen gaan lezen…………………….)
En nog steeds worden er door het forumlid @Jopsa geen topics gelinkt waarin hij bijdraagt of zelfs maar een poging doet iets bij te dragen dat tot een oplossing leidt. Te triest voor woorden. Wel hele romannetjes schrijven in diverse topics waaronder in dit topic. Hoe noemen ze dat ook al weer?
Is er dan niets positiefs te melden? Jazeker wel! Over niet al te lange tijd is de economische waarde van de GLX van forumlid @Jopsa zodanig dat een opkoper / sloper de auto bij hem mag ophalen, mits het forumlid de kosten van de trailer betaalt.
@Schipper1 : wijze woorden.
Steeds maar weer van die onzinnige berichten.
Wordt @Jopsa uitgenodigd om een of meerdere linkjes te linken waarin hij duidelijk meedenkt met mensen die een vraag hebben, maar nee, het blijft ‘oerend’ stil uit zijn hoek.
Niet verwonderlijk, hij heeft nog nooit iets gepost waar mensen wat aan hebben.Ben ik maar blij dat ik overzee’s rijd.
Je blijft het ontwijken, in / bij welke onderwerpen heb jij POSITIEF bijgedragen of dit iig geval geprobeerd?
Stellantis problemen? Die gelden / golden voor meerdere merken en types, ic. niet specifiek GLX gerelateerd. Toeval, wet van Murhpy?
Nogmaals dezelfde vraag : afgezien je honderden zeur / zeik / klaagberichten : noem er eens een paar waarin je écht meedacht / probleemoplossend bijdroeg?
En nee, ik bezit geen technische kennis (waarvan jij deze mij toebedeeld) maar ik heb wél in meerdere topics geprobeerd OPBOUWEND mee te denken.Ik hoef er niets meer aan toe te voegen denk ik?
Je lange en onzinnige antwoord een berichtje of twee hiervoor is voor een ieder wel duidelijk.En nog véél belangrijker : op de concrete vraag om eens een paar postings te noemen waarin je oplossend meedacht of mogelijk zelfs een poging deed om oplossingen bij te dragen, blijft het’oerend’stil.
Het is nu idd. wel duidelijk
Voilá, da’s precies wat ik bedoelde : piepen / zeuren / klagen / afgeven op het merk / type Opel GLX, maar niet ÉÉN oplossende of zelfs maar een poging daartoe ondernemende posting.
Voor een ieder die meeleest heb je (voor zover men dat nog niet wist) gelukkig je reputatie nu onomstotelijk bevestigd.
@Jopsa :maar oké, laten we het simpel houden : noem eens drie postings waarin jij bedroeg / serieus input leverde aan een oplosing………………..
Ik kan diverse postings noemen waarin ik oplossend heb kunnen bijdragen of mogelijk waardevol mee heb kunnen denken. Ik weet héél erg zeker dat jij niet één posting kunt opnoemen waarin je bijdroeg in een / de oplossing of toevoegend hebt kunnen bijdragen; alleen maar zeiken, zeuren en Opel afkeuren.
@Gerit Melis : dit herken ik wel een beetje. Via mijn payserver haal ik middels nieuwsgroepen wel eens een ‘discussie’ binnen. Het vervolgens hernoemen / be/verwerken van het bestand wil dan soms niet lukken op de standaard ingestelde download/uitpak harddisk. Reden? Vooralsnog ben ook ik daar nog niet achter gekomen. Een enkele keer bleken het de Windowsrechten in die map te zijn die gewijzigd moesten worden. Waarom? Geen flauw idee. Ook de wegen van Microsoft zijn soms ondoorgrondelijk.
Wat verkeerd gegaan zou kunnen zijn is de indeling van het device. Heb je deze FAT-32 geformatteerd en heb je na het downloaden van de kaartupdates deze op het USB device uitgepakt?
Gefeliciteerd voor Volvo, maar idd. exact, ZAKEN auto van het jaar ’24 en niet AUTO van het jaar ’24.
Vreemd trouwens om in september al een auto voor 2024 aan te wijzen, maar goed, wie ben ik om daar wat van te vinden?
En waarom idd exact ZAKEN auto ’24?
de auto is niet groot genoeg voor een gezin met 2 kids, bagage en dus vakantie naar Zuid Frankrijk of een van de Spaanse costa’s, maar wel uitstekend voor de (alleen rijdende) zakenman of de pensionaris met zijn vrouw. Da’s waar we het eerder in dit topic meen ik ook over hebben gehad? De afmetingen / grootte van de auto? Daarom vind ik ZAKENauto van het jaar voor mij als particulier minder interessant dan AUTO van het jaar.
Hans GLX, tussen een azijnseikerd en zo precies mogelijk willen zijn in postings, zit een straal van verschil.
In de laatse 10 of whatever hoeveel postings het ook waren heb je meerdere keren onjuiste dan wel bagatelliserende opmerkingen geretourneerd. Dat vind ik niet fraai.
@Hans GLX,
We leven in 2023 en niet in 2020. Waarom kijk je niet gewoon op de website van een autofabrikant alvorens je hier dingen schrijft?
Als ik wat wil weten over bijv een XC40, dan baseer ik mij niet op cijfers van 3 jaar geleden.
@Hans GLX,
De weg van de minste weerstand kiezen, ic weglopen vind ik prima, da’s jouw keuze.
Blijft bij mij een beetje hangen waarom je inmiddels al in een bericht of drie simpelweg onjuiste feiten schrijft? Laatste bericht aangaande dat trekgewicht. Het is gewoon niet waar. Waarom lees / kijk je niet eerst even GOED alvorens wat te beweren?
@Hans GLX : je schrijft echt een beetje onzin.
10 centimeter breedte verschil, zeker als het over binnenruimte gaat, is gigantisch.
Hans, daarnaast, doe alsjeblieft (!!!!!!) je huiswerk alvorens je wat roept en voorkom daarmee dat je continue onwaarheden schrijft / post!!!
Wat lees je hier: https://www.anwb.nl/experts/auto/4/162/trekgewicht-ford-kuga-phev-is-verhoogd-van-1200-naar-1500-kg.-hoe-kan-dit
@Hans GLX : ik heb het vermoeden dat jij mij niet begrijpt. Ik stelde jouw opmerking dat 10 centimeter niet zo veel is, fors ter discussie.
Als VOORBEELD en niet om er weer op door te borduren noemde ik de WB.
Tot slot : de afmetingen (binnen) van een auto die meer dan x-aantal centimeters verschillen, in dit geval zelfs 10, zijn redelijk schokkend te noemen, dus daar waar er een verschil is van om en nabij 10 centimeter, dan is dat ‘zeer fors’, dit in tegenstelling tot jouw bagatelliseerde woorden over die decimeter.
@Hans GLX : welnu, da’s idd wat ik medebedoelde. Jij koos niet voor niets een hoge instap. De centimeters spelen dus wel degelijk een rol. Als jij eerlijk bent dan zal je toch moeten toegeven dat een verschil van 10 centimeter voor binnenruimte of instaphoogte in een auto gigantisch is.
Waarom jij nu de wielbasissen van de drie auto’s noemt is mij een raadsel. Die zijn alle binnen een centimeter of 2 van elkaar, niets mis mee, maar dáár hadden we het niet over. We hadden het over de (grote) verschillen in (binnen) afmetingen. Ik heb toen als voorbeeldje de wielbasissen genoemd.
Als ik een voorstel mag doen? Laten we het niet meer over afmetingen hebben, m.a.w. dat zinloze onderwerp sluiten.
Rest mij nog te schrijven, in antwoord op vraag / stelling dat je niets snapt van het aanschafbeleid van de NL politie v.w.b. dienstauto’s.
Het zit redelijk eenvoudig in elkaar : 50% van de keuze wordt bepaald door budget / operationele kosten en andere zaken de portemonnee aangaande, máár de andere 50% wordt bepaald door de politiemensen die dagelijks in die auto’s rond moeten rijden. Zij bepalen dus voor 50% welke auto’s het zijn geworden / gaan worden.
Het is dus een 50-50 kwestie wat uiteindelijl leidde tot de keuze van de 2 auto’s. Waarom 2 auto’s? Ook dat is simpel : de politie wil niet 100% afhankelijk zijn van één merk / type. Wanneer er leveringsproblemen zouden ontstaan zou de politie een probleem hebben. Vandaar dat gekozen is voor 2 dienstauto’s die momenteel als beste uit de bus komen n.a.v. voornoemde parameters.
Ik verwacht dat een Toyota Landcruiser het ook erg goed zou doen, ware het niet dat je voor de prijs van 1 Landcruiser, 1 X1 en 1 Kuga koopt en aangezien het onze belastingcenten zijn, vind ik dat de politie een wijs besluit heeft genomen.
Ik vergat nog een kleinigheidje :
ik vermoed dat jij mede bewust hebt gekozen van de hogere instap van de XC40, dit bijvoorbeeld t.o.v. de Volvo C40 met een hoogt van 1.42 m?
Het is ook niet voor niets dat bijvoorbeeld de ‘lijfauto’ van Genraal de Gaulle, een zogenaamde Citroën DS (Snoek), met een wielbasis van 3.12 meter als het bijna ultieme gevoel van rijcomfort opleverde (mede door zijn bijzondere vering)
@Hans GLX, maten in auto’s zijn per 5 centimeter, laat staan het dubbele ervan, gigantisch in de rij- / binnenruimte- en comfort ervaring.
Ik doe je een voorstel : ga eens zitten in een auto met een wielbasis van 2.43 en daarna in één met een wielbasis van 2.53 Ga met beide een stukje rijden en ontdek dat de eerste een ‘stuiterbak’ is en dat je in de 2e al veel comfortabeler rijdt.
Het is niet voor niets dat door ‘kenners’ een wielbasis van boven de 2.70 meter als uiterst comfortabel wordt gezien en hoe langer de wielbasis hoe comfortabeler.
Ik heb vanzelfsprekend niet zelf gemeten, maar gebruik gemaakt van de database van Carbase die ik linkte. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te stellen dat Carbase van al die honderden auto’s waarvan zij de technische data publiceren niet zelf met een meetlintje aan de slag is gegaan, maar de cijfertjes bij de fabrikanten vandaan heeft gehaald.
Maar dan nog blijft de XC40 heel fors achter op de X1, de Rav4 en de Kuga.
-
AuteurBerichten