Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Idd, gedistingeerd / sophisticaded.
Beste wappie1 en wappie 2 : een citaatje uit het bericht van vanochtend van wappie*
Maar je vergeet er bij te zeggen, dat die Kuga Vignale zéker niet tot de standaarduitvoering behoort!
Da’s dus PRECIES wat geschreven werd, de Vignale behoorde tot de normaal bestelbare / configureerbare Ford. Zie het door Quandor geplaatse linkje van een dealer uit 2019.
Vanochtend beweert Wappie* dat dat niet zo is en een kwartiertje geleden schrijft ‘ie dat het wel zo is.
Ik heb inmiddels alles teruggelezen en ik kan nergens ontdekken dat Quandor heeft geschreven dat de Vignale standaard is. Hij schreef alleen dat de Vignale een standaard te bestellen / te configureren modelversie betrof. Dat door de luxe uitrusting dat ding premium is geworden, ja, daar kan ik ook niets aan veranderen.
Wappie1 en Wappie 2, wat wil een mens nog meer (niet)
Om jouw woorden maar even te gebruiken uit je bericht van 18.01 uur (….), “daar ga ik jou toch even corrigeren.”
Da’s nu denk ik precies wat Quandor bedoelde. Jij roept nu wat, maar in jouw eigen bericht van 10.11 uur vanochtend schrijf je precies het tegenovergestelde.
@Wappie2 : da’s nu net het probleem. jij beweerde juist dat de Vignale NIET standaard was en dus beweer je WEER het tegenovergestelde van wat waar is. Kijk een aantal berichtjes terug waarin JIJ BEWEERT dat de Vignale nooit een standaard model is geweest in de ‘brochure’ van Ford, terwijl ‘ie dat dus wel zéker was. Daaromtrent is een paar berichten hierboven een linkje geplaatst (ik meen uit 2019)
Kijk naar je eigen getypte berichtje van 25-3 10.11 uur.
Als de ANWB het zegt ben ik al snel bereid dit voor waar aan te nemen.
Wat ik wel razend knap vind is dat men op 25 maart, terwijl het jaar 2024 nog niet eens voor 1/3 is verstreken (we moeten nog zo’n 270 dagen), al een occasion van het jaar kan noemen. Doen de dagen van april tot en met oudjaarsdag dan niet mee?
Het diner bestond uit boerenkool met worst dus dat was zo op. De afwasmachine doet het afrondende werk. Kijkend naar dit en ook andere topics vind ik het wel aardig om te lezen dat er kennelijk zo veel XC40’s op de markt komen. Waarom zouden mensen zo’n goede premiumauto zo massaal van de hand doen?
Ik ben net thuis zet mijn computer aan en zag alle mails. Ik schrok mij te pletter van het aantal. Nu zijn het over het algemeen vrij korte berichten dus het las wel redelijk vlot weg.
Ja, ik doe mee. Ik had mij eigenlijk nog niet zo verdiept in de Woke gemeenschap en de betekenis van Wappie. Nu ik die Wiki omschrijving erbij las en ik de vele berichten tot mij had genomen dacht ik, goh, wat leuk da’s knap gevonden door Quandor. Hij doet Wappie1 en Wappie2 wel eer aan met die namen.
Wat kunnen die twee ongelofelijk struisvogel politiek bedrijven. Zoals ik het nu heb gelezen beweert Wappie1 of Wappie2 wat waarna jij vervolgens onderbouwd aantoont dat het niet zo is. Vervolgens komen ze met de vreemdste en nergens op slaande argumenten, maar erkenning is er niet bij.
Het item over het al dan niet behoren van de Vignale tot de standaard range van het merk vond ik een van de leukste. @Wappie2 zegt dat dat type nooit standaard in het pakket van Ford heeft gezeten en jij toont met 1 linkje aan dat het precies andersom is. Vervolgens geeft hij geen antwoorden op deze constatering meer. Ik vind dit echt prachtig.
De tweede die ik wel leuk vond was die over die fotos en mailadressen. Zoals jij weet ben ik inmiddels ook al wel weer een poosje op het forum en ja, sinds een poosje vraagt Wappie2 om een mailadres. Dat jij dat niet geeft begrijp ik. Ik zou mijn mailadres ook niet zomaar op een website plaatsen. Jij zegt dan tegen Wappie2 dat hij de fotos ook op Youtube kan plaatsen waarna zowel Wappie1 alsmede Wappie2 onzinnige berichten plaatsen.
Ga vooral zo door, ik vind het in ieder geval schitterend. Nu ga ik aan het diner. We spreken elkaar. :good:
jij schreef het en toen ik het en een en ander zojuist las kwam bij mij eenzelfde`gevoel over. @Jopsa heeft na het posten van jouw bericht waarin jij hem op liegen betrapte een spervuur aan berichten geplaatst. Bijzonder dat ook ik eenzelfde gevoel kreeg toen ik die brei aan berichten van @Jopsa voorbij zag komen.
Lijkt mij een strak plan want als ik eraan denk dat ik het zou moeten gaan doen in mijn eigen auto, dan zal het vast niet goed gekomen zijn. Dingetjes / palletjes / schuifjes etc. etc. waarvan je niet echt precies weet hoe je ze los moet krijgen zouden bij mij ongetwijfeld resulteren in afgebroken stukjes kunststof……… :wacko:
Echter, een telefoontje naar de plaatselijke dealer zal al snel wat meer duidelijkheid geven omtrent de vermoedelijke kosten. Succes.
Wat jij vindt dat boeit mij niet echt.
Véél belangrijker is dat iedereen nu weet dat jij liegt en dát vind ik belangrijk om te delen.
Echt, ik zou het lef niet hebben om wanneer ik op keiharde leugens zou zijn betrapt, er nog steeds door mee te blijven gaan.
Jouw stelling over die 3 wielen zegt eigenlijk ook alles. Jij kletst dus veelal maar wat uit je nek. Dat wist ik al, dat weet Quandor maar ook alle forumleden in dit topic.
Quandor, je bent een kanjer.
Zojuist wakker geworden door een stel luidruchtig koerende duiven in mijn buurt zette ik mijn laptopje aan en las ik de laatste berichten,
Wat ik al wist heb jij nu ook ontdekt. @Jopsa liegt. Dat betekent dat jouw / mijn en door andere forumleden getrokken conclusies over de zielige klaagzang van @Jopsa over zijn voormalige auto dus echt niet met 1, niet met 2 maar met heel veel korrels zout dienen te worden genomen.
Nogmaals dank dat je ‘m op deze wijze zo te ‘grazen’ hebt weten te nemen. Mijn weekend kan niet meer stuk! De blamage is nu zo groot dat ik verwacht dat we hier op het forum hem weinig meer zullen zien. Geen mens neemt hem nog serieus.
Als je valt op (veel) pianolak en heel veel harde interieur materialen dan is een Hyundai of Kia een prima optie.
Ach, ik ben ook geen twintig meer en 98% van de tijd rijd ook ik erg rustig, al is het alleen maar om de batterij niet snel leeg te ’trekken’.
Maar, in 2% van de gevallen doe ik dat niet. Dan komt er bij een verkeerslicht op de linkerbaan naast mij een VW Golfje of een BMW modellijn 3 of 5, staan met een mannetje erin met zo’n omgekeerd baseball petje of een type dat qua kleding eruit ziet als een loepzuivere vertegenwoordiger.
Ik zie dan vanuit de ooghoek dat de auto van een van die types een paar centimeter naar voren rolt en dan weet ik wel weer hoe laat het is.
In zo’n geval kan ik het soms niet laten om bij het groen worden van het verkeerslicht het gaspedaal diep in te trappen met als gevolg dat het nerveuze typetje (als ‘ie geluk) heeft, nog net het kenteken van mijn auto kan lezen als hij snel genoeg is, want de elektromotor en de benzinemotor, in combinatie met de 7 (?) traps automaat in het vooronder zorgen ervoor dat die typetjes dan vorstelijk balen. Heb ik iig ook weer een leuke dag……..
Alleen bij de Audi Quatros en de Teslas doe ik het niet, dan weet ik toch dat ik het niet redt :mail:
Da’s altijd een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar wat meer trekkracht, al dan niet in samenhang met wat meer PK’s is altijd wel lekker. Zo ben ik een keer in Spanje met vakantie geweest waarbij onze gehuurde villa op een berghelling lag. Om naar de stad te kunnen moest je een stukje de helling af om vervolgens loodrecht een andere helling omhoog te klimmen. Dan is wat koppel + wat extra’s Pks helemaal niet verkeerd.
Hetzelfde geldt voor bewoners in zuid Limburg (de heuvels). Dan wordt een mens waarschijnlijk toch wel vrolijk van wat meer power.
@Hans GLX :
in je bericht van de 6e februari had je het erover dat je de auto niet wilde gaan tunen naar 190 Pk omdat je bijv geen trekhaak, dus ook geen caravan of aanhanger hebt en dus zou het geen meerwaarde hebben.
Ik vermoed dat je je een beetje vergist. Het aantal Pk’tjes is namelijk niet doorslaggevend voor de trekkracht van een auto, wél het koppel.
Je kunt dus beter een motor hebben met bijv 120 Pk en een koppel van 320 Nm dan een auto met 190 Pk en een koppel van minder dan 200 Nm.
Zo had mijn Grandland X diesel een koppel van 300 Nm terwijl het vermogen (in PK’s) ‘slechts’ 115 o.i.d. was maar toch trok ‘ie elke aanhanger met zand of caravan soepeltjes over heuvels en bergjes.
@Hans GLX,
wat het geheugen in de stoel en buitenspiegels betreft:
Da’s imho geen kwestie van smaak maar da’s een must als je in het centrum van een stad woont en ook nog eens vanuit een donkere garage de weg op moet rijden (omdat je in de garage de spiegels niet echt lekker kunt afstellen) en die weg ook nog eens geen directe gelegenheid biedt om rustig stil te gaan staan om je buitenspiegels af te stellen.
Als je dan ook nog eens qua grootte 2 afwisselende bestuurders hebt en je kunt door de duisternis in de garage de spiegels niet goed instellen (imho veiligheidskwestie van de hoogste prioriteit, maar dat hoef ik jou niet vertellen) dan zijn elektrisch verstelbare stoelen gekoppeld aan de stand van de spiegels geen ‘hebbedingetje’ maar min of meer een must als je vlot aan het verkeer deel wil gaan nemen.
Wat de bekleding betreft sla je de spijker op zijn kop. Een geknoeid slokje koffie of tijdens een zuid-Europa vakantie gemorste hoeveelheid saus van een Big-Mac, hebben op lederen bekleding nul effect, dit in tegenstelling tot stoffen bekleding en ja, zomers in no time heerlijk koel en s-winters ook in no time heerlijk warm.
Op dit laatste punt moest mijn Grandland het wel een beetje afleggen tegen mijn huidige auto. De stoelen waren / zijn tijdens vrieskoude in mijn huidige karretje véél eerder warm dan dat ze dit in mijn Opel GLX waren. Zal wel een kwestie van dikte van het stroomdraadje zijn denk ik.
Dat mijn huidige auto ook nog eens 225 PK vermogen heeft is wel prettig (en merkbaar) maar in mijn Opeltje kon ik ook prima leven met de 1.6 diesel van (wat was het?) 115 PK.
Op verzoek dan maar een serieuze reactie:
Nee, Toyota en VW vielen / vallen sowieso af. VW biedt geen lederen bekleding (meer) aan (vinden wij al sinds onze Toyota Avensis 2006 prettig) en Toyota Rav 4 biedt geen geheugens aan voor zitpositie stoelen in combinatie met de buitenspiegels. Daar mijn vrouw 20 centimeter kleiner is dan ik vinden wij het een 100% voorwaarde dat met een druk op een geheugenknopje de bestuurderstoel en de buitenspiegels zich naar de vooraf (op die geheugenpositie) ingestelde lokatie verplaatsen.
Aanvulling : Hyuandai en Kia mee proefgereden maar teveel pianolak glimmende materialen (niet aan ons besteed). De auto’s ze;f reden als een tierelier, niets mis mee dus.
Rest mij jou te feliciteren met jouw auto. Als jij maar happy bent, da’s het belangrijkste. Ik “ken” vanwege dit forum diverse Grandland rijders die dat niet zijn. :yahoo:
@Hans GLX : je maakt een kleine maar niet geheel onbelangrijke denkfout of misschien beter gezegd : redenatie / denkfouten.
Waarom?
In de jaren ’70, ’80 en ’90 van de vorige eeuw waren de personenauto’s (op enkele uitzonderingen na, denk bijv aan de gigantische Amerikaanse bakken), een stuk kleiner dan de auto’s die in deze eeuw werden en worden gebouwd.
Check voor de grap eens de afmetingen van een VW kever, een Simca, een NSU 1000, een Fiat 500, 600 of 850, een Opel Kadetje, een Toyota Corolla of een Honda Civic. (en zo kan ik nog enkele tientallen andere autootjes noemen).
Als je tijd hebt, kijk dan ook eens naar de standaardafmetingen van openbare parkeervakken in de jaren ’70 en ’80 en ’90 van de vorige eeuw. Pas eind jaren ’90, begin 2000 werden vanwege de gemeentes de parkeervakken langer en breder. Dit had alles te maken met de steeds groter wordende auto’s.
Het artikel is al een paar jaar oud, maar waarom denk je dat de woorden “baby SUV” worden gebruikt?
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-volvo-xc40-kan-nu-ook-aan-de-stekker-108941
I’ll rest my case (zou een advocaat zeggen)
@Jaap Nagtegaal :
[quote] Heel herkenbaar het ‘verslingerd’ raken. En ik ben niet voor de lof – en klaagzang…. Maar dat hebben ze toch voor elkaar dat als ik nu een GLX zie rijden het nog steeds een mooie wagen vind!
Je hebt een goede keus gemaakt om nog lekker te dieselen! Heb me daar niet op ingelezen maar verwacht dat die motorisch beter is. En denk dat jouw Astra 2.0 ook wat Kg extra mee te sleuren had.
Herinner me nog dat mijn Astra toen de zwaarste was die ooit gemaakt was… voor het batterij tijdperk dan hè [end quote]Idd waarheden als koeien. Het GLX model 2017 tot en met 2023 vond en vind ik nog steeds fraai. Wanneer je daar de div SUV’tjes van Volkswagen tegenover zet dat vond en vind ik de VW-tjes hoekige koekblikken. Daar VW een vreselijk populair merk is zegt alles over persoonlijke smaak, ic. wat de een schitterend vindt, vindt een ander 3x niks.
Toen ieder kwartaal de blauwe brief van de belastingdienst voor mijn 1.6 GLX diesel op de deurmat viel was het wel even slikken. Op jaarbasis kostte die Station diesel mij ruim € 1500,– aan motorrijtuigenbelasting.
Mijn huidige autootje weegt om en nabij de 1800 Kg (!!!) maar toch is de motorrijtuigenbelasting ‘slechts’ om en nabij de € 600,– per jaar, maar dat komt natuurlijk omdat het een PHEV is.
@Jaap : idd mede door het probleemloos rijden van mijn Astra besloot ik in 2017 een Opel GLX te kopen. De eerste foto’s van de auto die in 2016 opdoemden maakten dat ik gelijk ‘verslingerd’ raakte aan het model.
Helaas was het motorvermogen van de GLX toen nog beperkt tot de benzinemotor (max 120 of 130 PK ?) of de 1.6 diesel die ik toen kocht, daar waar ik best wel verwend was aan het 180 (?) PK vermogen van mijn Astra 2.0 station diesel, maar ja, je kan niet alles hebben.
Ik ben reuze benieuwd of @Hans GLX jou nu nog steeds onvoorwaardelijk steunt.
-
AuteurBerichten