Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vorige week zaterdag pech onderweg gehad.
Eenmaal op de snelweg hoorde ik een geluid wat duidde op een slappe band..dusja in afwachting van een tankstation doorgereden..Maarja wanneer kom je een tankstation tegen als je het nodig hebt? Niet dus… Het rijgedrag werd steeds extremer en het stuur begon steeds harder te trillen, ik kon echt niet wachten en moest de vluchtstrook op! Gevarenlichten aan en rond de auto gelopen, rook kwam uit de wielkast van het voorwiel en een verbrande bandengeur, band plat!Sjjjjeeeej en ik balen want mijn auto licht zeer plat op de grond (zonder enige aanpassing past er geen krik onder… Dan maar die sideskirt verbuigen, en onder spanning de krik eronder.! Voila dat was dat, wiel eraf en het reservewiel uit de achterbak gehaald…
Eenmaal bij het voorwiel aangekomen: f@ck, reservewiel past NIET aan de voorzijde! :cry :hmmz
Kreeg het met geen mogelijkheid erop (remklauw te groot)En ik moet weg daar aan de snelweg…dan maar anwb bellen… Die zijn gekomen en hebben het achterwiel voor gelegd en reserveband achter (remklauw achter was kleiner, weer wat wijzer geworden)
Al met al een duur middagje gezien we geen lid waren van anwb ( maar inmiddels wel)
Oorzaak bleek een grote schroef in de band… Maar nu is die helemaal niet meer redbaar en volledig aan gort (toch jammer aangezien er nog genoeg profiel op zat):
Steek is 5×110, dus passen ook op een zaf :thumb
Die velgen zijn de Nurburghring editie velgen..
Die ik had waren origineel, je ziet heel goed verschil met de imitatie…
En idd van origineel zit de ET-waarde op 43, ipv imitatie et35@Punch wrote:
Nou al winterwielen er onder?
Heb jij ook een garage bij je nieuwe huis?
Bel je morgen of zo wel ff
Gr uit HeezeNou, moet zeggen dat de zomervelgen toch weer erop liggen… Nader inzien rijden we nog even langer door, wat toch veel mooier is ;)
En yes, garage included voor de hobby :)
Voor mij is het opgelost.
Dealer heeft een defecte thermostaat vervangen en een nieuw interieurfilter geplaatst, laat de kou maar komen :jerry :jerry
Tijdje geleden maakt de uitlaat enorme herrie, bleek het flexibel uitlaatdeel stuk te zijn…
Die is vervangen eveneens een groot aantal verroeste remleidingen (Opel kwaaltje)En vandaag is de OPC naar de garage geweest, de kachel werd niet meer warm.
Thermostaat bleek defect en is vervangen, interieurfilter en wacht nog op een nieuw onderdeeltje van de ventilatorMaar we hebben weer goede remmerij en warme lucht zo net voor de koude dagen :thumb
@RemcoV wrote:
Paars? Voor zover ik weet bestaat er geen paarse J OPC, was het niet donkerblauw? :D
Ik ga denken dat je gelijk hebt :jerry
Beetje kleurenblind :agentHet is me dan toch wel een apart kleurtje blauw ;)
Ook nog een arden blue zafira b OPC gespot in Eindhoven sterrenlaan, vrouw achter het stuur
@steefopel wrote:
Dat open filter merk je idd alleen maar vermogen verlies..:S
Klinkt wel heel gaaf maja..Die andere velgen maken de auto wel heel erg netjes!
Is dat 18inch?Dit zijn inderdaad 18 inch OEM velgen. De winterdag zitten de BBSjes er weer op :)
Vanmiddag paarse Astra J OPC gespot bij de voetbalclub in Asten :wub
Updates 27 Oktober;
Omdat er nogal wat “herrie” geproduceerrd werd onder de motorkap en de performance niet geweldig is (openluchtfilter zuigt immers warme motorlucht naar binnen) heb ik het open luchtfilter vervangen voor origineel in combinatie met een simoto sportfilter:
Ook de knipperlichtglaasjes vervangen voor donkere versie:

De originele BBS velgen er weer onder, toch jammer die winterdagen :(
Laatste tijd druk gehad met andere dingen, maar er zijn inmiddels weer wat upgrades gedaan aan onderhoud en ook wat optisch dingen.
Binnenkort eens even updaten en wat foto’s erbij :thumb
Is zo’n kachelkraan nog goed zelf te vervangen?
Want blijkelijk omdat die tikt zit die op zijn einde van leven. En gezien we de winter ingaan is een goed functionerende verwarming wel fijn :)@wim-v6 wrote:
die kans is aanwezig, heb je handbediend of ECC???
Willem
Handbediend, bij opendraaien gaat die dus tikken, en soms houd die ook na verloop van tijd wel op met tikken.
@wim-v6 wrote:
Jij hebt airco, en dus een kachelkraan, die zal je wel horen.
Willem
Gisteren tikte het nog wel, maar komt wel warme. Lucht :)
Betekend dat de kachelkraan het aan het begeven is? Of waar kan dat getikt vandaan komen?
@Matglas wrote:
Kan het niet gewoon met jif en een groen schuursponsje?
Noop, dat gaat je niet lukken, die verwering is best hardnekkig.
Heb het destijds zelf gedaan, maar je moet echt geduld hebben en zeker weten dat je alles goed schuurt, juiste polijstmiddel gebruikt en een schone nieuwe polijstvacht18 oktober 2013 om 22:06 In reactie op: Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog! #18180752Van bovenaf in de motorkap zie je de draadstang met de moer erop, daarna onder het plaatwerk zit de lagering (de standaard moet je doorboren en demonteren zodat je de “bus” als het ware kwijt bent, daaronder zit weer een ring en dan komt de eerste veer… Onder deze eerste veer zit de hulpveer… Dan komt er weer een ring welke je kan verstellen op de schroefdraad (een schroefsetje :D :D)
En daarna uiteraard de 2bouten voor bevestiging aan de draagarmen ;)
18 oktober 2013 om 21:33 In reactie op: Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog! #18180750Geen dank..
Ik heb het schroefset op de laagst mogelijke stand aan de voorzijde..wel compleet met de hulpveer er nog tussen. (Heb dus mniks aangepast aan het schroefset, gewoon monteren en dan draaien tot laagste standje :)
Kijk anders eens in dit topic, dat verklaart ook meer :)
Zie onderstaande link:18 oktober 2013 om 21:28 In reactie op: Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog! #18180748Op de foto zie je de onderdelen en hoe het in zijn geheel gemonteerd gaat worden.
Het klapt absoluut niet :) het rijd gewoon prima zonde enig probleem :DJe moet inderdaad van het toplager een deel verwijderen (het plastic deel) om te zorgen dat het allemaal gemonteerd kan worden.
Rustig of hard over een drempel, hoor er niets van ;) :afro
18 oktober 2013 om 20:11 In reactie op: Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog! #18180746Heb je het wel goed gemonteerd? Dat wil zeggen de goede montage volgorde.
Je moet de toplagers altijd weer monteren in de goede volgorde en wat modificeren aan het toplager, doe je dit niet dan gaat het zeker van alle kanten bonken. Ik heb ook TA te hnix schroefset en super tevreden :)Zie hieronder de montage volgorde, met links het toplager:
@wim-v6 wrote:
@ FK sport, Astra-G of niet??
Willem
Ja klopt, Astra G OPC
In de middenconsole net achter de asbak zit wat te tikken (dit tikt als ik de kachel van de laagste stand net wat opendraai)Heb nu hetzelfde probleem.
Kachel word helemaal niet warm. Luchtstroomomschakeling hoor ik goed, maar zodra ik van koud naar boven draai dan gaat er wat in het dashboard tikken.. Tikt Onderin achter bij het middenconsole…..het is bij het opendraaien van koudste stand naar de warme stand, dan begint het te tikken…draai ik weer naar laagste stand dan houd die op.
Airco zit wel op mijn auto, maar die werkte al niet vanaf het beginDuidt dit op een kapot onderdeel? Rare was dat die pas in een keer wel weer verwarmde, maar nu niet meer.
ECU defect?
Heb het destijds ook gedaan voor mijn koplampen.
Idd fijn opschuren, ikzelf ging tot korrel 2000, met 3000 zal het resultaat nog beter zijn.
Laatste polijststap heb ik uitgevoerd met een schijf en vacht voor op het boormachine.
Krasverwijderaar en plastic polish gaven goed eindresultaat..Succes, zeker de moeite waard.. Gewoon de tijd voor nemen en geduld hebben :)
-
AuteurBerichten










