Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2013 om 20:10 In reactie op: ik zou graag wat weten over mijn astra 1.8 16v van 1999 #18104261
Excuses Willem ;) vergeef me :angel
Je hebt helemaal gelijk het cijfer 1 erachter doet natuurlijk wel het verschil, eroverheen gelezen ;)
Alweer een voordeel dan, weer een zorg minder voor deze astrarijder :thumbup
Succes heren,
Gewoon nauwkeurig werken, betekend goed schuren en geen delen vergeten met sprongen naar andere korrel, anders zie je de krassen..
Ik ben begonnen bij 600, 1000, 1500, 2000 (al het schuur papier waterproof)
Dan een goede en schone polijstborstel (vacht) en wat plasticpolish..P.S. Ga niet onder een TL werken want dan word je gek haha (dan zie je alles)
Gewoon stappen goed doorlopen en dan ziet het er allemaal weer goed helder uit :thumbupGoede en goedkope manier, het kan er nooit slechter van worden ;)
Commandant gaat niet lukken, wil je het goed doen moet je echt gaan schuren..
Begin grof en steeds schuren tot een fijne korrel (2000)
Daarna nog polijsten en gebruik maken van kunststofpolish.Er zijn ook speciale reinigingssetjes voor koplampen, werken ongeveer op dezelfde zin..maar hoorde ook dat het na verloop van tijd weer terug is. (Als je wat ervaringen leest op het forum)
Ik heb het ooit gedaan op mijn astra, met gekocht schuurpapier en kunststofpolish, is altijd goed gebleven..het vergt geduld…maar altijd goedkoper als een nieuw setje koplampen :)
Gas geven dan kolkt die wel ;)
In het verleden heb ik een Corvette 5.7 liter gereden, toen in vergelijking met gemiddeld 1op5 valt nu alles gunstig uit :agentHoe is het mogelijk :shock:
Tot over een paar jaar als je de Opel weer mist :jerry
22 februari 2013 om 15:29 In reactie op: ik zou graag wat weten over mijn astra 1.8 16v van 1999 #18104259X1.8xe motoren kampen vroeg of laat met een ECU storing..
Wellicht even uit laten lezen..maar boordcomputer gaat erg vaak stuk bij deze motorblokken..de weerstanden binnenin oxideren na jaren en zorgt ervoor dat er verkeerde waardes doorgegeven worden, waardoor je dus vreemde foutmeldingen krijgt en storingen
Precies! Nog zo’n mede “malloot” met een velgentik haha… Join the club ;)
Alle velgen op een auto worden door me bekeken, velgen maken de auto :)
Ja dat probleem heb ik ook, velgentik noemen ze dat…haha
Mijn vorige astra heb ik echt superveel verschillende velgen gereden :wtf
Jup dan is de etwaarde te hoog..
Je kunt er voor kiezen om spacers/opvulringen er tussen te plaatsen, dan gaat je etwaarde weer omlaag (hoef je niet te verkopen ;))
Klopt, maar dat is 18 inch ;)
De 19 inchers zijn altijd et43…Ooit als je replicas ergens van heb gaat de etwaarde lager omdat ze dan meer “universeel” zijn.
Maar de snowflakes opc zijn nooit replicas van gemaakt, dus altijd et43..
Etwaarde ligt dus nog vrij hoog en betekend dat je wiel verder “terug” ligt..
Daardoor kun je ook veel dieper gaan verlagen omdat je dan de wielrandkast niet raakt… Blijkt de etwaarde veel te hoog dan kom je tegen de veren aan.. Maar grotendeels problemen ontstaan wanneer de etwaarde te laag word ivm met dat de wielkastrand naar binnen toe gebogen is ;)Dus ideale etwaarde mocht je nog willen verlagen :)
Etwaarde is bij de snowflake altijd et43, zijn nooit geen imitaties van gemaakt..
Je kunt zelfs nu nog extreem verlagen… Zelfs dan gaat het nog makkelijkMaar staat zeer dik :thumbup dit type staat eigenlijk onder elke auto goed
Past met gemak, daar moet je geen angst voor hebben
Auto starte bij mij destijds wel, maar liep op minder cilinders toen de ecu defect was…stotterde en pruttelde maar vooruit..
Ik kon hem wel starten maar moest het gas in blijven trappen om hem aan de gang te houden..
Naja het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebbenDefecte ECU is een veel voorkomend probleem bij dit type motorblok (spreek uit eigen ervaring, ten tijde dat ik een astra had)
Ja precies, bewuste keuzes zijn altijd goed ;)
Het is een prachtwagen hoor! En dan ook nog goede PK’s aan boord, daar ga je veel plezier mee beleven.
Dan denk ik dat jij verder uit het zuiden komt, want hier in de omgeving Eindhoven zie ik de zon (nog) niet.Wauw vette bak! king:
Bewuste keuze om voor wit te gaan? Ziet er supermooi uit, maar een blauwe OPC zie je honderd meter verderop :)
Bij dit wit staat een zwart gewrapped dak ook wel ;)
@_Ray_ wrote:

Dus als je vaak tussen Deurne en Bakel rijdt, ze staan meestal op de Oldert ter hoogte van huisnummer 6. :jerry
Die weg hebben ze toch jaren geleden juist aangepast om hard te rijden?
Eerst was de weg gevaarlijker door het wegdek en dikke bomen, ze hebben het dus alleen maar aantrekkelijker gemaakt ;)Maargoed, we kijken uit, dank voor de tip :thumb
Yes een wat late reactie, ben ook nog maar paar dagen terug uit China ;)
en zelfs opelforum blokkeren ze daar! :fy1Maar Oke; In principe heb ik alles gedaan met de inhoud van de verpakking..
– auto wassen.
– aan het kleien
– compound
– waxen.Je bent echt even bezig, maar het resultaat is het waard
Yes, alles met de hand gedaan… Ben je wel een aantal uren bezig, maar resultaat is :thumb
@No Name wrote:
Het is helaas de zilveren buitenrand.. :)
Lakstiftje zilver :)
Of lichtjes oneffenheden wegschuren, dan tot hele fijne korrel opschuren en polijsten :thumb
Weet niet op welk deel, maar als het schade betreft op het zwarte deel zou ik het gewoon aantippen en bijwerken met en lakstiftje zwart
Even de lampjes opschuren aan de achterkant ( kan oxidatie zitten)
Contactspray in de connector kan ook nooit kwaad.
Heb ook weleens de meldingen gehad op de boord computer terwijl de lampjes goed zijn, na het doorlopen van genoemde stappen was het probleem verholpen ;)Ik denk eerder aan een andere auto? king:
Van summere en nie bang ;)
Nice new Vec :thumbup
Wel balen van de shit die je er nu mee hebt…dat is altijd vervelend…Zou ontzettend kwaad worden op verkopende partij, deze moeten er wel van weten…maar goed uiteindelijk sta je machteloos en kun je weinig doen
Ikzelf heb fabriekaf xenon, dus wist niet wat er zoal nog bij kwam kijken.
Zelfs als ik koplampen met afl tegen zou komen zou ik in principe alles al moeten aanpassen merk ik nu ( ook al heb ik dan al xenon origineel)Hadden ze het wel allemaal wat eenvoudiger mogen maken, had normaal gesproken het idee dat ze in de fabriek alles wel “voorbereiden”.
Zo kan ik me ook herinneren dat mijn oude astra heel veel stekkers had liggen met voorbereiding op bepaalde opties.
Maargoed het blijkt dus niet altijd zo simpel te zijn :hmmz
-
AuteurBerichten