fisherman

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • @JordyLopez wrote:

    Ik vraag me af of je zoiets nog kan terug krijgen onder coulance…

    Ik heb die van mij ook laatst een keer laten vervangen. Zo duur was het nu ook weer niet om coulance te vragen. Het is natuurlijk ook wel een slijtageonderdeel. Ik neem aan dat ze bij een auto met een distributieriem gewoon preventief vervangen worden bij het vervangen van de multiriem.

    @jwvanyperen wrote:

    @Opeltje17 wrote:

    http://www.vanloonautobedrijf.nl/

    Deze was het.

    Ja zie € 793.00 staan voor revisie en (de)monteren.
    goede referenties en ga er van uit dat dit in de BTW is.

    @iquick wrote:

    Voor zover ik het weet is de coulance regeling bi Opel 90/10, een vriend van mij heeft zijn J bij de dealer laten reviseren, auto is ouder dan 2 jaar en was uit de garantie, Opel gaat tot 3 jaar en 150000km en lager. Hij betaalde 10% van het totaal bedrag inclusief btw, 450 euro.

    793 bij een gespecialiseerd bedrijf of 4500 via de opel dealer is nogal een verschil.
    De mijne is 2 keer open geweest nog in de garantieperiode, dus weet niet precies wat dat heeft gekost.

    793 vind ik trouwens een behoorlijk schappelijke prijs, als is die paar honderd euro natuurlijk een leuk meevallertje als je het toch vergoed krijgt.

    In reactie op: HULP GEZOCHT!! Onbekend krakend geluid – Astra J #17795980

    @Bouwer wrote:

    Beste,

    3 jaar geleden hebben wij van onze spaargeld eindelijk onze droomauto gevonden,de Opel astra 1,4 turbo ( cosmo )maar afgelopen zaterdag is onze droomauto ineens wat minder droomauto.
    Onze opel is uit Nov 2010 en er staat 75000 km op niet veel voor zijn leeftijd.
    Afgelopen zaterdag kregen wij te horen dat onze versnellingsbak kapot is en dat hij gerepareerd of gereviseerd moet worden.
    Erg geschrokken van het slechte nieuws naar huis,en nu afwachten wat de opeldealer maandag verder te vertellen heeft.
    Is er iemand die weet of dit een bekent probleem is met deze versnellingsbak en of dat het normaal is dat de versnellingsbak zo snel kapot gaat.
    Ook ben ik zelf even op internet gaan zoeken en als ik het goed heb gelezen dan zit er een M32 versnellingsbak onder die snel stuk gaan ( klopt dit ) ?
    Ik hoor het graag.
    Mvg,
    Marco

    Als dit de eerste revisie betreft heeft ie het nog lang uitgehouden. Ze schijnen bij revisie wel betere lagers te monteren.
    De versnellingsbak van mijn Astra is zelfs bij 27000 km al gereviseerd.

    In reactie op: Rammel Astra J Sports Tourer #18218603

    Niets te horen zo in het filmpje. Ik heb ook weleens een rammeltje aan de Astra J (1.4T).
    Ik had ergens gelezen dat rammeltjes typisch Opel zijn. Nou ja als ik er op vlakke weg maar geen last van heb vind ik het best.

    Als het afhankelijk van het toerengetal een ander geluid geeft, kan het natuurlijk wel iets ernstiger zijn.

    In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094974

    @LaurensJ wrote:

    Ik heb dit onderwerp gevonden doordat mijn Astra J met 55,000 op de teller dus ook al reviseert moet worden. Aankomende maandag moet ik de auto brengen en ben ik hem een week kwijt. Ik heb gevraagd of het probleem hierna is verholpen of dat je bij de 100,000 nogmaals bij de garage staat. De dealer gaf aan dat er sterkere lagers inkomen en dat het probleem verholpen is.

    Mijn vraag, is het probleem dan ook werkelijk verholpen? Of zit er eigenlijk een versnellingsbak in die niet geschikt is voor de auto? Daarnaast vroeg ik me ook af of het normaal is dat je 150e eigen bijdrage moet betalen, voor een ontwerp/productiefout?

    Die van mij is ook gereviseerd, al na 27000 kilometers, was toen een jaar oud.
    Ik hoop dat ze er toen ook betere lagers ingezet hebben. In ieder geval heb ik toen 24 maanden garantie gekregen op de revisie.
    Wat ik wel na de revisie heb, is dat er een lichte tik uit de bak komt als ik het gas loslaat in hogere versnellingen. Om deze reden is hij daarna nog een keer open geweest en heb ik dus die brief met 24 maanden garantie gekregen. De tik is wel gebleven, maar ze zeiden dat deze geen kwaad kan. Als er echt betere lagers ingezet zijn kan ik daar wel mee leven. Liever dit dan een hele nieuwe bak met slechte lagers die weer kapot gaat.

    In reactie op: Astra J versnellingsbak revisie #18203629

    Die van mij was ook al stuk na 27000km.
    Ik hoorde continue een zachte zoem vanaf 50km per uur.
    Is toen ook gereviseerd, 2 keer zelfs.
    Er bleef bij mij namelijk een geluidje in zitten na de 1e keer.
    Het geluid is een tik bij gas loslaten in hogere versnellingen.
    Hebben ze na de 2e keer ook niet eruit gekregen, maar ik kreeg wel 2 jaar extra garantie op de revisie.

    Beide revisies duurden bij mij een week.

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18136303

    Nieuwe winterwielen gemonteerd:

    In reactie op: Het alle-kleine-vragen-topic #17573395

    @tuinmeubel wrote:

    Bedankt voor je reactie Willem. Geldt dit voor zowel lichtmetalen als voor stalen velgen? Enne… wat is nou een echt goede momentsleutel ?

    Ik heb sinds deze week ook een momentsleutel gekocht voor het verwisselen van de winterwielen (ook op lichtmetaal).
    Op internet zag ik dat echt goede momentsleutels komen van o.a. Hazet, Stahlwille, Gedore, Facom, Snap-on etc.

    Ik heb gekozen voor een carolus, een submerk van Gedore. Je betaalt daarvoor niet de hoofdprijs (zitten ongeveer op 135 euro) en hebt toch gewoon goede kwaliteit.
    Daarnaast heb ik ook nog de carolus dopsleutels aangeschaft speciaal voor verwisselen van velgen.

    Ok, bedankt allemaal, ik zal ze gewoon vastzetten op 140.

    In reactie op: Astra J lokalisatielichten doen het niet meer #18178482

    Heb je hem op de auto stand staan?
    Ik heb de mijne altijd in de auto stand staan, dus op de lichtsensor.
    Als er buiten voldoende licht is, dan gaan de lichten niet aan als ik de auto ontgrendel.
    Is het te donker, dan gaan de lichten wel aan als ik de auto ontgrendel.

    Wat ik overigens weleens heb gehad, is dat ik snel mijn sleutel eruit trek (te snel misschien) en dan doet de vergrendeling op afstand het gewoon niet meer. Even op contact zetten en sleutel er weer uit en het is weer verholpen.

    In reactie op: Geen "Turbo" badge op 1.4 turbo ? #18172710

    @DaveS wrote:

    Dank jullie allemaal voor de reacties maar inmiddels weet ik het.
    Ik ben vandaag bij de Opel dealer om te tekenen voor mijn nieuwe auto (occasion) en het blijkt dat alle 120pk auto’s worden niet voorzien van de turbo logo. Alles dat groter is wel.
    Net zoals veel in het leven….simpel…..als je het maar weet !

    Fijne avond/dag allen.

    Dave S

    Klopt helemaal. Ik heb ook de astra j 120pk 1.4 turbo en die heeft het inderdaad niet. De 1.4 turbo 120pk is alleen te herkennen aan de zichtbare uitlaat.

    In reactie op: post hier je km stand #17501688

    In reactie op: Benzinemeter doet raar !!!!!!!! #18161700

    @Ewoud94 wrote:

    Of wij leggen het scheef uit of je snapt het gewoon niet… :???:

    De auto die jij hebt heeft GEEN lampje, er gaat dus NOOIT een lampje branden!

    Haha hilarisch dit. Maar goed, volgens mij komt de TS uit Belgie, daar hebben ze volgens mij net ander taalgebruik.
    Als je zegt “de GL heeft geen lampje die gaat branden als hij op de naald ligt”, leest een Belg het waarschijnlijk zo dat “die” refereert aan de GL. Een Nederlander zal “die” eerder refereren aan het lampje.
    Waarschijnlijk lezen ze in Belgie een onbewust een komma voor de “die”, waardoor automatisch de referentie gelegd wordt op de “GL’.

    In reactie op: Auto`s en horloges. #17756885

    Wist niet dat er al een topic over was, maar hier mijn bijdrage:
    Een Rolex Submariner 116613LN, model met ceramische lunette

    In reactie op: Astra J service interval indicator brandt na reset #18072047

    Ik heb het percentage wel op 100 gekregen, dus die is wel gereset.
    Alleen licht dus het motorlampje op als ik hem op contact zet, maar het gaat uit met alle andere controlelampjes die even oplichten als je hem op contact zet.

    In reactie op: obd2 aansluiting opel astra J #18071972

    Ok bedankt, gelukkig niets open te schroeven ofzo.

    In reactie op: post hier je km stand #17501442

    @RISL wrote:

    Ik ben bijna 11.111 km verder dan jij van de week was ;)

    Ik zou zeggen even een paar rondjes op de parkeerplaats en posten maar ;-)

    In reactie op: post hier je km stand #17501440

    kilometerstand ergens deze week:

    In reactie op: Trillen in het stuur bij remmen Astra Sports Tourer #18062230

    @Goossens Bjorn wrote:

    Op men Astra J Sports Tourer staan ondertussen 60.000km. Al enige tijd heb ik last van trillen in het stuur bij het remmen (vooral bij hoge snelheid bij harder door remmen en bij lagere snelheid bij ook licht remmen) Ik ben bij de dealer langst geweest voor dit probleem. Ik dacht eerst zelf aan kromme remschijven want zo voelt het (zou ik vreemd vinden want die zijn nog als nieuw en ik doe enkel autosnelweg) . Maar ik heb hem op het werk in de remmeter gereden en mij remmen zijn perfect. Geen slingering te zien en een verschil van slechts 1%. De remblokken zelf zijn nog meer dan half goed. De dealer zelf kon ook niks vinden meteen. Hij zei dat dit aan mijn “bijna versleten banden” zou liggen. Ik heb de eerste originele 215/45-17 michelins nog gemonteerd, er zit vooraan nog een profiel op van 3mm. Maar zou dit kunnen?? Ik vind het maar een vreemde uitleg.

    Bij mij ligt er toch echt 215/50/R17 op, zou het misschien daar aan kunnen liggen?

    In reactie op: Astra J en onduidelijkheden #18058300

    @opel-motorsport wrote:

    naar mijn gevoel is de 1.7 cdti veel beter om mee te rijden dan de 1.3 en denk zelfs dat de 1.7 nog zuiniger is aangezien die niet zoveel moeite moet doen om de auto voorruit te sleuren en dan zit er waarsch ook al een 6de versnelling in om nog zuiniger te rijden
    maar een goede raad blijf van de citroen c4 af
    paps heeft heeft zo een rommelding ding is nu 2.5 jaar oud en daarvan heeft hij al 3-4 maand in de garage gestaan met stukken of mankementen
    en na 1.5 jaar beginne alles c4’s hun motorkap te oxideren vanwege een fabrieksfout
    paps hier had de auto 1.5 maand brak het hitteschild al af wegens een fabrieksfout hange ze nieuw eronder jaartje later weer hetzelfde
    nu heeft hij pas zijn nieuwe motorkap gekregen wegens de oxidatie benieuwd hoelang die meegaat
    de c4’s vind ik echt rommelwagens

    Qua betrouwbaarheid hebben franse autos nog steeds veel te leren inderdaad.
    Maar wil zoek je alleen een betrouwbare auto en maakt het verder niets uit waar je in rijdt, dan moet je voor de Kia gaan van de drie. Alleen weet ik niet zeker of het weer uitkomt als je daar 10 jaar in wilt blijven rijden. Onderdelen zullen duurder zijn dan een Europees merk als ze aan vervanging toe zijn.
    Tja heb gewoon niet zo veel met merken uit het verre oosten.

    Om nog even terug te komen op het benzine/diesel verhaal. Als ik een diesel zou rijden, zou ik misschien ook wel de neiging hebben om juist meer te gaan rijden, om het omslagpunt te halen, of juist het voordeel na het omslagpunt tov benzine te vergroten. Klnikt misschien gek, maar ik schat zo in dat meer mensen zoiets doen.

    In reactie op: Astra J en onduidelijkheden #18058296

    @GoingDutch wrote:

    Edit: Toch nog even gekeken voor de zekerheid, het is alleen voordeliger bij een Astra uit 2012, omdat daarvan het verbruik zuiniger is.
    De Ceed ook even vergeleken die is nog goedkoper, ongeveer 100 euro op jaarbasis. :sleeping

    Volgens mij moet het niets uitmaken voor een astra vanaf 2009, zolang het maar een astra J is.
    De motoren zijn hetzelfde gebleven, dus het verbruik ook. Er zitten wel dus nieuwe motoren aan te komen.
    En wees nu eerlijk, in een ceed wil je toch niet gezien worden (geen enkele kia overigens). Dat gaat je niet het kwaliteitsgevoel geven van een duitse auto. En wat is nu 100 euro op jaarbasis.

    In reactie op: Astra J en onduidelijkheden #18058292

    De 1.3 komt van Fiat en is gelijk aan de 1.3 JTD.
    Of deze echt minder is dan de 1.7 weet ik niet, maar ik heb nooit zo veel vertrouwen gehad in Italiaanse auto’s.

    Is diesel echt de enige optie? Ik weet niet hoeveel je rijdt, maar ik zeg altijd “dieselen is voor leasers”.
    Zelf rijdt ik in de astra j 1.4 turbo en hoewel dat niet de meest verfijnde turbomotor schijnt te zijn, vind ik hem erg soepel en, ook erg belangrijk: stil.

    Ik heb een keer een week met een corsa 1.3 diesel (de fiat jtd dus) gereden en dat was net een tractor.
    Nu is de astra wel een stuk beter geisoleerd en heeft neem ik aan in de astra wel een 6e versnelling. Maar die motor vond ik minder comfortabel overkomen.
    ik heb nooit met de 1.7 gereden, maar wel een week in een insignia met de 2.0 diesel. Deze motor was al een stuk stiller als je snelheid constant hield. Bij accelereren maakte ook deze erg veel geluid.
    De 2.0 (ook een fiat motor???) leek wel een stuk soepeler.

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18134694

    @vectra ake wrote:

    had me nieuwe wagen hier nog niet voorgesteld.

    namelijk,de astra j 1.4 (74 kw) van 2012 maghony.

    Kom je nog wel een beetje mee met het verkeer zo?
    Ik rijd zelf de J met een 1.4 turbo en die moet al flink aanpoten om mee te komen.
    Wel een mooie bijzondere kleur. Heb ik hier in NL nog niet gezien.

    In reactie op: post hier je km stand #17501369

    Astra J 1.4 turbo 120 pk.
    Vandaag precies de 32000 km stand gepasseerd. Wilde eigenlijk een fotootje maken, maar zat midden op de snelweg.

    Wat ik me afvraag, blijven sommigen nu gewoon rondjes rijden als ze bijna aan een bepaalde km stand zitten om zo een foto te kunnen maken ofzo?

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18134668

    Onze astra, een 1.4 turbo edition van 09-2010.
    Sinds een paar maanden (05-2012) staat ie op onze naam en tot nu toe bevalt ie erg goed.
    Heeft nu bijna 32000 gelopen en toen we hem kochten had ie er 27000 op zitten.

    Wat ik erg handig vind en op onze vorige auto (seat ibiza 2007) niet had zijn vooral de automatische verlichting en regensensor.
    Waar ik wel aan moest wennen is dat de auto een stuk zwaarder aanvoelt dan de ibiza, maar hij is wel een heel stuk comfortabeler en de wegligging is veel beter.
    Ik wil binnenkort wel een keer parkeersensoren in laten bouwen. Het zicht naar achteren is niet zo heel erg goed, maar tot nu toe gaat het zonder sensoren ook goed gelukkig.
    Verder ben ik soms aan het kijken naar winterbanden en velgen, maar dat heeft minder haast.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)