Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Altijd eerst (ZELF) de bougies vervangen, scheelt je een hoop geld.
is het daarmee niet opgelost dan moet je hem pas weg gaan brengen. Maar bougies door de garage laten doen is reinste afzetterij.
Ik vermoed dat je momenteel een 3 cilinder hebt.
Zet de auto helemaal uit (sleutel er ook uit)
Trap gas en rem pedaal in (en houdt ingetrapt allebei)
Sleutel in contact, 2e stand (niet starten!)
Een lampje gaat nu knipperen.
1x knipperen is 1, 2x knipperen is 2, etc.
10 keer knipperen is 0. En telkens met een pauze er tussen.
Bijv 1 x knipperen, pauze, 2x knipperen, pauze, 3 keer knipperen, pauze, 4x knipperen, dan heb je ala code 1234Hij zal dus 4 getallen doorgeven
Laat dat hier even weten , dan kunnen wij je verder helpen
Ik vermoed dat je als code 0301,0302,0303 of 0304 gaat krijgen.
Dat duidt op een cilinder die niet mee doet.
Wat je dan kan doen is je bougies bekijken, of die nog goed zijn.
Mochten die goed zijn dan moet je het in je ontsteking (bobinebrug) of bekabeling gaan zoeken.Gr timo
Midden console is wel een redelijke klus om te vervangen. Maar wel te doen ook al heb je geen technische kennis.
Tellerbak is prima zelf te doen als je een torkx setje hebt (en evt een platte schroevendraaier)Die lampjes hoeven ook niks te kosten, evt zet je er meteen gekleurde ledjes in.
Maar 40 euro is wel veel hoor, om te laten doen.
Jawel, in het echt zijn ze redelijk blauw gekleurd wanneer je van voren erop kijkt , ik denk idd dat het door de foto komt dat het minder lijkt.

Op de foto lijkt de linker lamp ook groen, deze is in het echt wit/geel. Rechts is gewoon lichtblauw. (het lichtbeeld op de weg)
Als je idd in de verlichting kijkt zijn ze allebei wit/blauw
Alleen het lichtbeeld is zo, dat snap ik niet.
Ok dus het zit ‘m puur in het lampje zelf?
Slimline HiD Light budget Xenon
Maat
H7
Kleur
10 000k
2001.00.16Je hebt gelijk, het merk is Slim Line.
Het lichtbeeld is verder niks mis mee, het ziet er idd raar uit maar dat komt omdat ik nog geen 20 cm van een muur af stond, maar het gaat me puur om het kleurverschil!
Ze zitten in Angel Eyes koplampen, deze welteverstaan:
http://gm-tuningparts.nl/shop/product/261/koplampen-opel-astra-g-angel-eyes” onclick=”window.open(this.href);return false;Met een lens, dus geen strooi licht etc :)
Daarbij scheelt het ook of je motor koud of warm is.
Een verse koude motor wil bij mij ook wel eens richting de 50/100 schieten (z1.6xe)Heb vandaag ook een soortgelijke klus gedaan en het is prima te doen in 2 uur tijd zonder dat je er enige kennis van hoeft te hebben :)
Alleen het vastmaken van nieuwe connectors kam lastig zijn als je dat nog nooit eerder gedaan hebt en/of het gereedschap er niet voor hebt.Rugleuning hoeft trouwens niet eruit, als de alleen de achterbank eruit haalt kun je de rugleuning helemaal plat klappen waardoor je ruimte genoeg hebt voor je klus!
Op je huidige dynamo staat hoeveel ampère die levert.
Ik weet niet of het altijd het zelfde is maar uit mijn hoofd heeft mijn astra sport een 100a dynamo.
Van de week 4 nieuwe bougies geplaatst, nadat mn auto ineens nog maar op 3 cilinders liep.
1 bougie was zo verrot dat er dus geen vonk meer van af kwam. :wtfDeze doelde ik dan op ;)
Pixel uitval op de BC heeft zo’n 99% van alle astra Gs
Nieuw zijn ze veel te duur, heb hier ergens op het forum wel eens ergens een topic voorbij zien komen van een alternatief dat goedkoper en uitgebreider is. ;)verder is’t een nette wagen!
Gisteren in Roosendaal (Van Beethovenlaan) ergens in de ochtend, een baby blauwe Astra G met een uitgebouwde body kit.
@Baas J. wrote:
Weet ik. Maar geen zin om zoveel moeite te doen voor iets wat me niet interesseert.
Ik krijg ook continu de melding Oliepijl controle, terwijl die gewoon goed is. Dus die extra meldingen bommen me dan ook niks. ;)
Ik zou me daar echt aan storen. Ik rij al een paar dagen rond met de ruitensproeier melding en daar word ik al gek van :PHaha ach. Ik gebruik de boordcomputer toch niet. Heel veel pixel uitval waardoor tijd en temperatuur al niet af te lezen zijn.
Het verbruik klopt ook niet (volgens bc. rij ik 1 op 11 terwijl het in de praktijk vaak 1 op 13/14 is)Alleen rijbereik vind ik handig maar daar kijk ik toch niet continu naar. Alleen als ik het even wil weten maar dan druk ik gewoon even de meldingen weg.
Hmm ja ok… tis maar wat je handig vind. Ik rij liever met een wagen waar alles aan werkt king: Ik heb trouwens nog een MID die bijna goed is, alles is afleesbaar.
Ik heb het liefst ook alles werkend, maar ik ben niet heel handig met elektronica en ik vind het zonde om zoveel euro’s in details te gaan stoppen (zoals de oliepijl sensor)
@TedMechanic wrote:
@Firezi wrote:
Weet ik. Maar geen zin om zoveel moeite te doen voor iets wat me niet interesseert.
Ik krijg ook continu de melding Oliepijl controle, terwijl die gewoon goed is. Dus die extra meldingen bommen me dan ook niks. ;)
Ik zou me daar echt aan storen. Ik rij al een paar dagen rond met de ruitensproeier melding en daar word ik al gek van :P
Haha ach. Ik gebruik de boordcomputer toch niet. Heel veel pixel uitval waardoor tijd en temperatuur al niet af te lezen zijn.
Het verbruik klopt ook niet (volgens bc. rij ik 1 op 11 terwijl het in de praktijk vaak 1 op 13/14 is)Alleen rijbereik vind ik handig maar daar kijk ik toch niet continu naar. Alleen als ik het even wil weten maar dan druk ik gewoon even de meldingen weg.
Wat heb je, een TID of MID?
@TedMechanic wrote:
Rem + gaspedaal tegelijk intrappen en het contact op stand 2. Dan tellen hoe vaak het lampje knippert en dan heb je je foutcode.
Dus:
knipper
pauze
knipper knipper
pauze
knipper knipper knipper
pauze
knipper knipper knipper knipperIs dan foutcode P1234 (10 keer knipperen is 0)
Super, bedankt!
Ik kwam uit op P0302 cilinder 2 mis fire detected
En in die cilinder trof ik een vrij rotte bougie aan.
Die heb ik vervangen en nu loopt m’n motor weer als een zonnetje.
Alleen blijft motormanagement branden.
Gaat zo’n melding niet vanzelf weg ?Bleef toen motormanagement ook branden?
Hey
Ik zoek iemand die mn astra G uit kan lezen, omgeving Tilburg/Breda/Roosendaal heeft mijn voorkeur.Auto liep ineens op 3 cilinders daarnet, motormanagement lamp ging branden.
Telkens kleine stukjes gereden en paar keer opnieuw gestart en hij loopt weer zoals het hoort, maar motormanagement blijft branden.
Wie kan mij helpen?
Gr
@Baas J. wrote:
Ik heb led achterlichten gemonteerd zitten en daarmee krijg ik altijd 2 meldingen. Remlicht en Dimlicht Achter. (zouden dus zgn defect zijn)
Weerstanden zetten en dan is het opgelost.
Weet ik. Maar geen zin om zoveel moeite te doen voor iets wat me niet interesseert.
Ik krijg ook continu de melding Oliepijl controle, terwijl die gewoon goed is. Dus die extra meldingen bommen me dan ook niks. ;)
@Silence wrote:
Ja dat was ik, had al zo’n vermoeden dat je ook op het forum zat je bleef zo kijken.
Haha
Maar het is ook een schitterende wagen :wors
@Juffer1 wrote:
@Step-han wrote:
Even klein vraagje, de MID van mijn Astra G gaf de melding ”Dimlicht Linksach.”. Mijn dimlicht linksachter is niet kapot, heb ook alle verlichten getest maar alles werkt naar behoren. Wat wordt er door mijn Astra bedoeld met deze melding?
Dimlicht zit toch alleen op de voorzijde van de auto ? Achter brandt alleen normale verlichting ?
Volgens mij wordt er onderscheid gemaakt tussen dimlicht achter en mistlicht achter.
Maar dimlicht achter is dus gewoon je normale verlichting idd.Ik heb led achterlichten gemonteerd zitten en daarmee krijg ik altijd 2 meldingen. Remlicht en Dimlicht Achter. (zouden dus zgn defect zijn)
Gisteren een erg dikke Bordeaux rode astra G gespot,
A58 van Breda naar Roosendaal. Nog een stukkie lekker hard gereden achter elkaar :DBrede wielen, rondom dikke bumpers, en een erg opvallende sticker van car audio op de achterruit en nog een hoop zaken die het echt een schitterende wagen maakte :)
Volgens mij heb ik m hier op t forum wel eens voorbij zien komen.
Afgelopen week een zeer nette witte Corsa A in Berkel-Enschot bij de kerk gespot
Kenteken had iets met YY meen ik me te herinneren.
-
AuteurBerichten