Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dussssss grenswachter !!!!!!
wil p.m effe beantwoorden graag :wors :wors :worshe grenswachter
had je eergisteren al een pm gestuurd over die antenne voet zonder navigatie
mvg ferry11 september 2011 om 10:07 In reactie op: aansluitschema raamsluitmodule b2 station gezocht #17917452he opel freak
lees effe deze topic dan weet je alles heeft een maatje van mij voor 2 weken terug gedaan staat ook een foto van beschrijving bij
viewtopic.php?f=6&t=152102
gr ferryzou je even de experts moeten vragen maar zowiezo uitwendige torx doppen wim v6 zou het goed kunnen uitleggen denk ik voor de rest zou ik het zelf niet weten nog nooit zelf gedaan
op mijn versnellingsbak na dan
succes verdereeeeeeeeeeeeeeh tikken bij een z1.6se kunnen 2 dingen zijn dat je olie bijna op het minimum is (dan wil hij ook gaan tikken net voordat je een melding krijgt op boordcomputer)dat is 1 offff waar alle z1.6se tjes last van gaan krijgen is een versleten nokken as en dat is eenkwaal van die blokken
ik heb het zelf ook nog niet gehad hoor maar een maatje van mij werkt bij een opel garage en die heeft er al heel veel vervangen zegt hij
maar als oplossing kon je volgens hem elke nokkenas van een 1.6 8v erin doen want die van de z1.6se schijnen van mindere kwaliteit te zijn zeggen ze
maar die van mij heeft er nu 82000 op staan en die tikt ook als hij koud is hoor en ook alleen als hij koud is
ergste wat ik gehad aan de astra is mijn versnelingsbak aan stront met 80000 kilometer lager kapot gelopen in de bak daar was ik wel goed ziek van had de auto nodig en dat was dus afgelopen winter
maar voor de rest probleem loos
succes verder
ferryik zou de bak losgooien en motorkap eraf en zo eruit takelen maar dat is mijn mening is ook hetmakkelijkste volgens mij anders moet je het hele subframe eronder uit halen en bak enz dat is meer werk en je hebt dan een brug nodig
succes ferryjongens effe slim zijn en effe op vectra gedeelte kijken kost geen drol voor een bedrag van nog 25 eurie zijn jullie de man heb het zelf al jaren op mijn astra en werkt echt perfect hier is de link van het topic
viewtopic.php?f=6&t=152102succes heren gr ferry
ja werkt ook op astra g want heb het er bij mij al jaren inzitten
ik wou net zeggen dat is de zam in doorn hahahahahahhahaha das dicht bij mij alleen ik rij geen opc helaas :cry :cry :cry :cry
maaar wel een astra g
ik kom uit driebergen trouwens
dan had je ook de mooie opc in de wasbox kunnen wassen :D :D :D maar ik neem aan dat je dat zelf met de hand doet
maar wederom hele mooie auto en veel geluk ermee
gr ferry1 friedrich is altijd passend
2 voor plus minus 280 euro een roest vrij stalen demper is geen geld
3 als je goed kijkt op hun site kan je kostenloos uit 50
soorten eind stukken kiezen dus makkelijker kan het niet zijn lijkt mijheb hiero een link voor je dat merk heb ik zelf ook vanaf voorpijp tot achterdemper en ik ben er zeer tevreden over
mvg ferry
http://stores.ebay.de/Friedrich-Motorsport” onclick=”window.open(this.href);return false;weet je dan wel zeker dat je een f13 hebt want volgens deze site heeft een 1.7 dtl een f17 eronder liggen
hier de site http://www.opel-infos.de/modelle/astra_g3t.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
veel succes ferrymet drempels geen last daarvan ???? want als je lager als 4 cm gaat moet je ook je koppel stangen vervangen voor kortere versies kosten op ebay een tientje of 5 met verzenden hier in nederland betaal je 80 euro ex verzenden
ik moet ze ook hebben want die van mij (astra g ) doet het ook en die is voor 4,5 cm verlaagd
gr ferryw = wide ratio en cr = close ratio
wide is een wat langere over brenging maar ligt eraan wat voor auto je hebt een f of een g want een g is hydraulisch
veel succes ermee ik weet wat het is om een bak te vervangen heb het zelf ook moeten doen
gr ferik heb een soort gelijkend kwaaltje gehad met mijn astra g die had op dat moment 78000 km gelopen en geloof mij rij er niet mee door bak kan vast slaan
aangezien die van mij een 1.6 se is met een f13 ben ik ook gaan zoeken maar maar mijn bak was niet meer te redden ik had aan de binnenkant van mijn bak een gat ter grote van een euro zitten lager kompleet weg geslagen dus op zoek geweest naar andere bak en die loopt goed nu
in jouw geval zou ik uit kijken met jouw bak aan gezien jij een dubbel massa vliegwiel hebt en die zijn heel prijzig
dus…… ik zou er wel vaart achter zetten en het is zeker weten de bak zonder twijvel
succes verderligt aan je versnellingsbak ik heb het ook gehad ga maar op zoek naar een andere bak voordat hij in elkaar loopt want dat is bij mij gebeurd
mijn auto had toen nog geen 80000 km gelopen toen het in december gebeurde dachten ook dat het het lager was maar niet dus lager was goed en heb ik over gezet op andere bak en nieuwe drukgroep en plaat erin en hij rijd weer als een nieuwe
let wel op als de bak het begeeft dan lijkt het net of het het druklager is je hebt dan totaal geen druk meer maar het lijkt net of je aandrijfassen aan gort zijn (slaat dan tanden over )
maar je bak vervangen is een leuk klusje waar een hoop tijd in gaat zitten ik ben zelf geen auto monteur maar het is mij ook gelukt en scheelt een hoop kosten en als je een airco hebt dan raad ik je aan om het van onder af te doen dan hoef je die leidingen in ieder geval niet los te gooien want dan moet je die ook nog laten af vullen
succes er mee en als je vragen hebt effe een u2u sturen gr ferryC14NZ
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 77,6
Hub (mm): 73,4
Volumen (cm³): 1389
Leistung (kW bei min-1): 44 / 5200, 44 / 5600 (Corsa A, Kadett E)
Drehmoment (Nm bei min-1): 103 / 2600 (Corsa A), 103 / 2800
Verdichtung: 9,4 : 1
Motormanagement: Multec
Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Astra F (F10/5, F13WR), Corsa A (F10/4, F10/5, F13WR), Combo B (F10/5, F13WR), Corsa B (F10/5, F13WR, AF13), Kadett E (F10/4, F10/5, F13CR)of
C16NZ
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 79,0
Hub (mm): 81,5
Volumen (cm³): 1598
Leistung (kW bei min-1): 55 / 5200, 53 / 5200 (Corsa A ab MJ89)
Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 2800, 125 / 3200 (Ascona C, Corsa A, Kadett E)
Verdichtung: 9,2 : 1
Motormanagement: Multec
Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F13/4, F13WR, THM 125), Astra F (F13WR/CR, F15CR, F17CR, AF13), Corsa A (F13CR), Kadett E (F13/4, F13WR/CR, THM 125), Vectra A (F13WR)ligt eraan wat auto je hebt mvg gr ferry
nee op het forum zelfs :jerry:jerry:jerry:jerry
zal effe kijken voor je
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141340
als het goed is het deze link effe mailtje sturen dan zou ik zeggen heb zo’n dingetje al jaren in mijn astra en werkt nog steedsniet vandaag gedaan maar de afgelopen 3maanden
begin december een hoop geratel onder de moterkap vandaan en slecht schakelen dus ik denk koppeling ligt er uit maar door slechte weer de auto laten staan en een auto geleend van een vriendin van ons en effe sparen voor koppelings set kwantacota ongeveer 400euries in tussen posen nog de auto geprobeerd maar nee hoor niks
begin feb auto in garage gezet en bak losgehaald kom ik tot de verbasing dat ik een gat in mijn versnellings bak heb zitten ten grote van 1 euro munt toen zakte ik door de grond had zoiets van wat krijgen we nou met 80000km bak aan stront dacht effe dat ik gek werd
dus ik op zoek naar andere bak en gevonden voor een hele schappelijke prijs voor de rest alles na gekeken en druklager overgezet en nieuwe plaat en drukgroep erin gedaan want die hadden een beste klap gehad maar ik had ook nog een set hr verlagings veren liggen dus die er ook maar gelijk onder gegooid en nu kan ik sinds gisteravond weer lekker rijden in mijn wagentje king:king:king:
maar al met al was het weer een paar duure maanden voor mij en mijn gezinnetje
ps zal effe kijken of ik de foto’s erop krijg
gr ferryhttp://i1104.photobucket.com/albums/h334/ferryastrag/20110208_001.jpg
http://i1104.photobucket.com/albums/h334/ferryastrag/20110131_003.jpg
bij friedrich krijg je alles erbij als het goed is had hiervoor een remus aan alle 2 de kanten en daar zat ook een ophangbeugel bij dusssssssssss mailen naar duitsland zou ik zeggen heb ik ook gedaan
en als je eenmaal betaald heb is hij binnen een week binnen en word bezorgd met DPD koerierals het goed is hoef je helemaal niks te doen alleen eronder hangen meer niet
gr ferrykijk effe hier bij friedrich motorsport kan je ook zelf je eind demper bepalen
http://cgi.ebay.de/Friedrich-Duplex-Edelstahl-ESD-Opel-Astra-H-Caravan-/290514319794?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item43a400b9b2gr ferry
ps heb zelf gr A van edelstaal eronder liggen van hun en past super en ook rechtstreeks via hun besteldniet vandaag maar de afgelopen 2 weken
de teller over de 77000 gezet
nieuwe donkere achterlichten gemonteerd was de irmschers een beetje zat
en het belangrijkste van alles een nieuwe uitlaat vanaf voorpijp van friedrichs motorsport in formaat groep a rennsport
eronder gezet daar mijn oude uitlaat kompleet remus met middendemper vervanger eenbeetje erg verrot was bij de flensen
dus heb geluk gehad :jerry:jerry:jerry
oh ja en nog nieuwe kaarsjes erin gegooiddan kan het ook nog de fitting zijn van het lampje en bedrading zit er niet in zijn allemaal printplaten met koperen geleide lijnen maar als je dan een andere tellerunit koopt moet je als het goed is de behuizing van de km meter over kunnen zetten maar dan moet de unit wel helemaal uit elkaar en dat heb ik nog nooit geprobeerd helaas
dus succes verder
gr ferryik zou eerst de teller bak eruit halen en lampje verwisselen
want het lampje zal wel over leden zijn denk ik
zitten meerdere lampjes in en die van de kilometer stand is geheel apart van de rest van de cockpit
bak zit vast met 4 x torx25 schroeven als die eruitzijn doe je je stuur helemaal naar je toe trekken en naar beneden halen
dan zit er boven de tellerbak een witte hendel en die haal je naar je toe
dan is de cockpit los en kan je hem draaien en door je stuur eruit halen
als dat niet lukt moet je effe kijken of iemand bij jullie in de buurt jullie wil helpen
veel succes gr ferry -
AuteurBerichten