Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@GSI Racer wrote:
of je thermostaat opent kun je controleren door te voelen of alle koelslangen warm/heet worden
of demonteren en in een pan met heet water gooien, dan moet hij open gaanLijkt wel of je geen circulatie hebt…
Zoals al gezegd door GSI Racer worden je slangen wel warm?
Is je radiateur niet verstopt?
Is je waterpomp nog wel goed?Ben het met Vinci eens.
De kop wordt gekoeld met koelvloeistof. Wordt er via kanalen tussen de de cillinders ingepompt, wordt opgewarmd, en verlaat de kop dan weer via thermostaat naar de radiateur, maar ook via uitgang bij de 4e cillinder.
Immers, zolang de thermostaat nog dicht is moet er toch een stroming zijn door de kop!
Met de kachelkraan zet je wel de kachel buiten werking maar niet de bovengenoemde stroming, het is volgens mij een omloop-kraan, dwz met de kraan dicht gaat de koelvloeistof niet door de inlaatslang van de kachel maar via een omloopcircuit in de kraan rechtstreeks naar de uitlaatslang van die kachel en dan weer retour naar de waterpomp.
Volgens mij mag je het watergat bij de 4e cillinder niet afdoppen, dan krijg je een koelingsprobleem in de kop.De reden voor afdoppen van de ontluchting van de kop, zoals op de foto te zien, snap ik ook niet.
Immers lekkage van kompressie langs bv. kleppen en zuigerveren geeft drukopbouw in kleppendeksel en carter.
Deze overduk moet kunnen wegvloeien anders vliegen je de pakkingen en keerringen om de oren!
Carterontluchting wordt afgezogen via de dikke vertikale slang bij de 4e cilinder en vervolgens via het dunne slangetje in het kleppendeksel bij stationair draaien cq de dikkere slang bij hogere toerentallen.
Misschien heeft het motorblok in de Mini een carterontluchting op het blok rechtstreeks naar buiten (via een filtertje), in dat geval is de verbindingsslang naar het kleppendeksel overbodig…Wie is nou de vraagsteller, M@ntaMi@ of 2000?
Bij een standaard pijlstok moet het nivo tot de standaard streepjes komen,
ongeacht welke carterpan gebruikt wordt of of er een oliekoeler aan hangt.
Het gaat immers om de hóógte van het olienivo en niet om de diepte van de olieplas?Ik heb me laten vertellen dat deze steker eigenlijk “Landensteker” heet (en niet Octaansteker).
Moet in ons land op A staan.@Peter_89 wrote:
@Vinci wrote:
@Febe wrote:
14008065 Febe, Kitcar VM77 met 161pk en licht vliegwiel
:thumb
Da’s trouwens ook wel een oudje zeg!
Wat me trouwens opvalt is dat er vooral enorm veel oude motornummers in omloop nog blijken te zijn, zouden die nieuwere dan werkelijk veel slechter geweest zijn? Of gewoon minder verkocht?
Veel uit de Kadett GSi misschien? Daar rijd er zowat geen een meer van. Weet wel word allemaal minder maar Kadett is gewoon weg..
Deze 14008065 komt inderdaad uit een Kadett, kenteken PN-JB-84, Bouwjaar 1987, Tellerstand 191000. Ten onder gegaan aan roest, dus APK-afkeur.
Heb de auto gekocht en daarna de motor mét Getrag 240 in mijn Seven geschroefd.
In kombinatie met een 3.44:1 achteras en 15″wielen een prima kombinatie.14008065 Febe, Kitcar VM77 met 161pk en licht vliegwiel
Geen dant, gaag gedaag
Heb je d’r wat aan?
Is dit wat je zocht???Laat ‘m es lopen zónder V-snaar / Multiriem…
ECU defekt?
zo:

Het heeft zéker nadelen als je een LET-vraag stelt in het C20XE-deel…
Tankbeluchting OK?
origineel gepost door Peter_89
W85 filter van Fram komt er dan op. Orgineel voor een Renault 5 Turbo geloofkKlopt, zo heb ik het ook.
Maar eigenlijk klopt het niet, de schroefdraad is anders.
(Het past net, maar type draad is niet het zelfde. Aanzuigbuis C20XE is M18x1,5 maar filter is 3/4 -16 UNF)origineel gepost door louwe 16 klepper
dan zou ik ff zoeken naar een sfi vervanger
in combi met een k&n filter;)Weer niet goed gelezen, ik zoek een rechthoekige filterbak, geschikt (lees: groot genoeg) voor een C20XE…
origineel gepost door stoppelflieger
Dus zonder filterkast (die je van een andere auto heb) heb je meer vermogen?
Dan lijkt me dat die kast teveel weerstand geeft.Je hebt helemaal gelijk, je verhaaltje klopt.
Mijn filterkast blijkt nu uit een Golf 1600 GTI te komen, past er mooi in maar wel te klein!Ik wilde aleen maar weten wat een normaal vermogensverlies is in een gebruikelijk luchtfilter.
(Hooguit 2 pk dus?)Hieronder mijn verschil tussen mét- en zónder- filterkast.

Wie bij mij hier uit de buurt heeft nog een standaard filterbak van een GSI of een ander geschikt rechthoekig model liggen?
Al is het alleen maar om te kijken of het past of passend te maken is.Ik hoor het graag.
Groet, Febe.Misschien de vraag niet goed gelezen…
Het gaat om een kitcar met C20XE met aangepaste in- en uitlaat.
Aanzuiging van onder de auto, dus koude lucht, filterkast komt van een donor (onbekende sloopauto).
Op de rollenbank mét en zónder luchtfilter gemeten; dat gaf een aanzienlijk verschil.
Ik zal straks even een scan maken van de beide metingen.De vraag was dus:
Hebben jullie enig idee hoeveel verlies een goed luchtfilter maximaal mag geven?Ik gebruik al enkele jaren een plat filter van Renault5-Turbo,
een MANN-W77 (M18x1,5 zonder terugslagklep) Laag model, slechts 5cm hoog aan de rand gemeten.
Deze past wel op onze motoren maar de schroefdraad is niet dezelfde, zit er een beetje “los” op.
Na het aandraaien zit het goed vast en lekt niet.
Hebben jullie met het Megane-filter dezelfde ervaring?Niemand die dit kan bevestigen?
origineel gepost door Corsa16V
Citroen/renault. Zit op bijna alle types Megane Scenic 1.6 16v uit 2001 heeft hem ook. Kan je ook wel een kenteken geven. Die is de helft kleiner dan een 401 filter van opelIk gebruik al enkele jaren een plat filter van Renault5-Turbo,
een MANN-W77 (M18x1,5 zonder terugslagklep) Laag model, slechts 5cm hoog aan de rand gemeten.
Deze past wel op onze motoren maar de schroefdraad is niet dezelfde, zit er een beetje “los” op.
Na het aandraaien zit het goed vast en lekt niet.
Hebben jullie met het Megane-filter dezelfde ervaring?Nou mooi. Dan moet ik maar es op zoek naar iemand met een Tech1, bij mij in de buurt…
Ik zou graag eens de meetgegevens willen zien want de eigenbouw ademhaling is denk ik niet helemaal optimaal, en misschien is er wel meer niet in de haak.
Vrijwilligers die zich aanbieden?Deze vraag toch maar even weer onder de aandacht brengen…
Zijn vast wel mensen die dit weten, toch?En dan nu het antwoord op de alu propjes…
Van deze propjes zitten er een stuk of 8 in de (standaard?) carterpanpakking, ik denk om te voorkomen dat je de pakking helemaal plat kunt knijpen met de carterpan-boutjes.
Ze zijn heel goed te herkennen wanneer je de pakking gewoon voor je hebt liggen…
Bij het vervangen van de pakking wilen die propjes wel es los laten en in jou geval is zo’n dingetje in de pan achter gebleven.Verbaasd dat niemand van jullie de dingen herkende.
Ik heb de mijne gewogen vóór inbouw in m’n Seven.
Kompleet met vliegwiel, startmotor, dynamo en olie was het 119kg.Daarna vliegwiel afgedraaid en carter ingekort (waardoor minder olie), maar dat heb
ik niet meer op de weegschaal gehad. Zal hooguit een kilo of 2 minder zijn denk ik.Om ijzeren beugels aan polyester te lijmen heb ik PU-kit gebruikt.
Geschikt voor het verlijmen van (oudere) autoruiten.
Met een kitpistool aanbrengen, droogt op als rubber.
De voorschermen van mijn Lotus-7 zitten hiermee al jaaaren goed vast.Verkrijgbaar bij Brezan ed.
TomTom heeft een goed werkende OnLine-service.
Kijk eerst bij de FAQ’s, maar vind je het daar niet stuur hun dan je probleemomschrijving.
Binnen een dag krijg je het antwoord op je vraag.
Ze hebben mij prima geholpen! -
AuteurBerichten