Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inmiddels terug van een weekje Duitsland. De eerste dagen regelmatig last van noodloop, wel een keer of 5 per dag.
Bij voorrangsweg of stoplichten de motor even van contact en dan weer opnieuw starten was een manier om de nood loop te resetten.
De dagen erna werd het probleem steeds minder frequent en daarna helemaal geen last meer gehad, alles weer normaal!
Ra da, hoe kan dat?Dan ga ik de drukregelaar maar es op het dunne pijpje schuiven en vanavond een proefrit maken als het weer tenminste geen roet in het eten gooit.
Ben benieuwd of dat de oorzaak is…Ik hen ook nog een vraag over m’n Getrag 240-bak. Waar zou ik die kunnen stellen?
Riem is inderdaad net vervangen maar staat goed op tijd (merktekens) en goed op spanning.
Ik vroeg me vanmorgen af: Kan het zijn dat de vacuumslang van de brandstof-drukregelaar op het verkeerde buisje zit?
Deze zit nu op het dikke buisje (gaskabelzijde), het andere buisje is afgestopt want ik gebruik geen koolstoffilter…
Dus misschien reageert de klopsensor op verkeerde (te weinig?) brandstof druk?Vinci, ik kom binnenkort nog door ’t Gooi.
Ik neem nog wel even kontakt met je op…
Groet Febe.Rubber ontvangen
Ik ben er blij mee!
ST1 V6, hartelijk dank.Ik heb de aan- en afvoerleiding gewoon laten voorzien van een banjo-aansluiting voor slangpilaren.
Was zó gepiept bij een hydrauliek-bedrijf hier in de buurt (Raalte).
Ik weet helaas geen schroefdraadmaat, maar volgens mij zijn ingang en retour gelijk…@ST1 V6 wrote:
heb wel zo’n ding
Een gebruikte?
Is íe goed?
Wat wil je er voor hebben?Probeer eens bij bv Brezan of Ferwerda. Oude spullen (bobine, kabels en versterker) meenemen…
Ook hier binnen het forum zitten diverse jongens die onderdelen leveren weet ik uit ervaring.@KRSA2000 wrote:
… maar daarvoor wijst ‘ie eigenlijk de verkeerde kant uit.
Tenzij het blok in de lengterichting staat?
@ sw16v: Ook volgens de leverancier “gewoon domme pech, NTK is een goed merk…”
Heb nu dus voor de 2e keer een NTK gemonteerd, de originele was Bosch, heb ik bewaard.
Als deze nu ook weer stuk gaat neem ik weer Bosch.
@ Vinci: Inderdaad, ooit al ECU stuk, dynamo stuk, lambda nu 2e keer stuk, je zou er wat van denken.
Maar ECU en Dynamo waren oude beestjes, kwamen zó uit een sloopauto, evenals vele andere componenten.
Dat gaat vaak goed, maar als je pech hebt moet het gerepareerd.
(De achteras van m’n Seven is bv van een Taunus uit 78, daar zitten nog steeds de originele wiellagers in).
Maar ik zal zeker m’n massa nog eens goed nalopen, kan geen kwaad.
Bedankt!Zit behoorlijk dicht op het blok, maar wel veel rijwind…
Afstand naar de kleppen is naar schatting 60cm, dus een beetje krap?
In de juiste hoek gemonteerd? Dat wist ik niet, nooit van gehoord.
Bij mij zit íe horizontaal ipv tussen 10 en 75º, maar wat maakt dat uit?
Kun je me daar wat over uitleggen lenn0?Hier een plaatje van tijdens de bouw:

Ik heb jaren geleden mijn (platte) vliegwiel 20% laten afdraaien bij een erkende tuner (Zomer).
Auto is voor straatgebruik dus normale toeren, +/- 160pk. Ben er zeer tevreden mee.
Hebben ze keurig gedaan, alleen weghalen waar het kan en alles met afgeronde hoeken…Ik ben inmiddels voorzien…
DankOorzaak gevonden, zie topic Vectra…
Inmiddels ben ik erachter.
De dealer heeft flink helpen zoeken maar kon het niet met zekerheid zeggen, in ieder geval geen los leverbaar onderdeel…
Op de sloop von ik echter wel losse bakken met hydraulische koppeling en daar-aan-vast de kniekoppeling.
In deze kniekoppeling zit een rubbertje, geen O-ring maar een soort hoedje.
Oorzaak en oplossing werden toen ineens duidelijk.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
@wim-v6 wrote:
Mis je niet iets van een dichtringetje???
volgens mij zou er we ergens een Dichtringetje moeten zitten
Ja, ik denk het ook. Maar hoe en wat…?
Ik zal het maar es bij Vectra proberen.
Ben benieuwd.Zo’n ding op 4 wielen waar je maar net met 2 personen in past en waarin het ’s winters te koud is en ’s zomers te heet…
Geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen ABS en geen radio.
Maar wel achterlijk brede wielen onder een superlicht wagentje. :jerry :jerry’t Is nog leuk ook!
Hoi Vinci, resultaat nog niet bekend.
Wintertijd = sleuteltijd…
Was een interessant gesprek bij jou, veel van geleerd.
Inmiddels gasklephuis weer gemonteerd en een 3bar drukregelaar geplaatst.
Nullastdraaisteller verplaats naar de zijkant vh spruitstuk en de 16 klepstoters gereinigd.
Nu bezig een andere tank te bouwen (van hardboard). Zogauw model naar wens is
kan hij worden nagebouwd in aluminium.
Model is nu klaar, nu nog bezinnen op de anti-klotsschotten, plaats vd brandstofmeter,
grootte en plaats vd swirlpot en tankdop (Suzuki GSX).
Verder nog allerlei slangaansluitingen en plaats voor de brandstofpomp. Nog werk genoeg.
Door deze nieuwe tank waarschijnlijk geen ruimte meer voor de handremkabels dus
handrem ombouwen naar hydraulisch en dan ook maar de trommels vervangen door schijven…
Tussentijds nog een beetje werken bij de baas.
Wat een winter!@Looney wrote:
Zelfde als dat er gezegd wordt nooit je hoofd in de magnetron te stoppen, is natuurlijk logisch maar om rechtszaken te voorkomen staat het erop :)
Huh? Dat gold toch alleen voor natte katten? :shock:
(Maar goed, dát zal er wel achter zitten… Bedankt.)
@GSI Racer wrote:
als je riem nog niet zo oud is kan die best blijven zitten hoor.
alleen bij bepaalde merken, bijv. Renault (hoe kan het ook anders) schrijven ze voor de riem maar 1x te gebruiken :jerrymaar als de riem al ‘op leeftijd’ is zou ik hem gewoon vervangen, je moet toch alles los halen, dus dan is het een kleine moeite als je een beetje handig bent.
op de spanrol staan zelfs merktekens voor een gebruikte riem of een nieuwe riem, dus het kan gewoon :thumbDuidelijke taal van jullie beiden… Zo denk ik er ook over.
Maar in ieder instruktieboek lees je: Riem altijd vervangen!
Ik vroeg me al altijd af: Wat zie ik over het hoofd, waarom hameren ze daar zo op…
(Is misschien net zoiets als een lekke band bij Kwikfit. “Repareren meneeer? Als ik het mijn auto was dan wist ik het wel, veiligheid voorop! Lekke band niet repararen maar vernieuwen” [Kunnen we het meest aan verdienen…]).
En natuurlijk geldt voor een D-riem ook: Bij twijfel vervangen!
Ik denk dat ik nu maar gewoon een keertje oversla. Riem zit er al weer op, spanner moest wel iets strakker.
Het zal wel goed gaan.@sw16v wrote:
power boost valve, oftewel instelbare drukregelaar.
je motor loopt nu wel goed? je had anders altijd wat kuren toch?Ohh, een PBV…
Is dat meer spul voor turbomotoren?
In ieder geval, ik heb die dus niet, zo’n PBV. Gewoon een vaste regelaar, 2,5Bar voor een M2,5 met standaard injectoren.En nee, er is nog niets veranderd aan m’n te trage toerental.
Ik heb Met Vinci afgesproken dat ik hem zal bellen wanneer ik er aan toe ben,maar het wordt me inmiddels te koud
(want open auto zonder kachel), dus misschien is het voor dit jaar gedaan met de pret en wordt het komend voorjaar.
Ik houd het weer in de gaten…Maar 1 reaktie.
Is dit de algemeen geldende mening?De auto is vorig jaar bij Speedcentre Geldermalsen op de rollenbank geweest en toen is, behalve
een te krappe luchtinlaat, niets gevonden wat wijst op te weinig brandstofdruk…
(Luchtinlaat inmiddels aangepast, en bij een te arm lopende motor had ik al lang problemen verwacht).Hier precies het zelfde als bij edwin-ascona…
Al een paar jaar last van!
Alles nagekeken, valse lucht inlaat/uitlaat, stationairregelaar schoongemaakt, andere bougies, andere LMM, andere temp.sensor, andere ECU en wat al niet meer.
Vervolgens een paar keer bij Hennie Boomkamp geweest (toch ook niet de eerste, de beste) daar uitgelezen met Tech1, opnieuw andere bougies, andere LMM, andere ECU, andere stationairregelaar, bedrading gekontroleerd, CO gemeten (is goed) enz. 2 Zaterdagen daar geweest, zeer gastvrij ontvangen maar heeft uiteindelijk niets opgeleverd.Is verder goed mee te rijden, maar opschakelen en terugschakelen gaat net niet helemaal lekker…
En het klinkt gewoon niet goed!
In mijn geval ligt de C20XE in de lengte-richting in een Seven en zijn inlaat- en uitlaat-traject geheel afwijkend van origineel.
Het is in mijn geval dus géén valse lucht (oa getest met remmenreiniger) en geen vervuilde stationairregeaar.
Onlangs ging m’n Lambdasonde defekt. Heb ik vervangen maar hielp natuurlijk niet!
Ik heb het gevoel dat de stat.reg. te lang open blijft, maar waarom??? -
AuteurBerichten

